Glosima, sprzedawca zapomniał o jednej sprawie...ten 1.5/180KM będzie znacznie droższy od obecnego 1.8, w cenie 1.8 będzie 1.0 który będzie co prawda palił mniej ale jeździł rewelacyjnie nie będzie, pewnie gorzej niż obecny 1.8.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zamieszczone przez arkan Zobacz postaAle ten filmik mnie przeraża: https://www.youtube.com/watch?v=WW0FwXRQuj4Last edited by Cojakco; 12-11-2016, 23:41.
Comment
-
Szkoda że Honda nie będzie oferowała modelu Honda Civic IX Classic produkowanego równolegle przez pewien czas z X gen.
Jak by zrobili jeszcze jeden lift dla IX:
-grubszy ocynk
-grubszy lakier
-lepsze spasowanie klapy
byłby to samochód (dla mnie) idealny.
Filmik z tego jak jest zmontowany nowy X też mnie przeraża, myślałem, że zmontowała to fabryka w Swindon.Last edited by derekq; 12-11-2016, 23:44.
Comment
-
Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz postaGlosima, sprzedawca zapomniał o jednej sprawie...ten 1.5/180KM będzie znacznie droższy od obecnego 1.8, w cenie 1.8 będzie 1.0 który będzie co prawda palił mniej ale jeździł rewelacyjnie nie będzie, pewnie gorzej niż obecny 1.8.
O 1.0T nic nie mowił. Na tapecie tylko 1.5T.Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Na wejsciu zawsze się przedstawia najbardziej wypasioną wersję, ale ogłoszenie cennika bedzie "Nowy Civic już od 69999" w wersji 1.0T bez radia i klimy (nikt tego nie kupi, ale zanęta jest)... ale wszyscy tak robią. Fajnie, że cennik już w grudniu. Będzie wiadomo czy rzucać się na wyprzedaż rocznika IXtki czy nie. Chociaż miłośnicy Tourera nie mają wyboruNiestety ceny interesującej mnie wersji pewnie i tak w grudniu nie poznam
Last edited by Alix; 13-11-2016, 10:28.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Jeśli przedobrzą z ceną nikt tego auta nie będzie kupował.. za 70tys. można kupić lekko wysiloną nową Asterkę 1,4 150KM składaną porządnie w Polsce która pewnie 300tys. przebiegu wytrzyma spokojnie, a nie jakiegoś 1,0 na trzech garach i jeszcze nie wiadomo skąd.. przykre jeśli tak będzie.. ;/
Comment
-
Wszystko w zdrowych granicach. Ja wiedziałem, że nawet jak coś więcej zapłacę w salonie, to ponieważ Civic ma obecnie bodajże naiwiększe na rynku trzymanie wartości - i tak odbiorę to, być może z nawiązką przy odsprzedaży. I dokładnie tak było...
Tymczasem w Motorze megatest 10 kompaktów - w tym Civic IX gen. z benzyniakiem 1.8. Wszystko z turbobenzynami (od 1.0T do 1.4T w zakresie 115-130KM) poza Civikiem i Mazda 3 (2.0/120KM). Wniosek:
"Na najlepszą ocenę zasługuje układ napędowy Hondy - choć nie ma turbo, jest najmocniejszy w teście i zapewnia najlepsze osiągi. A do tego ma najlepszą skrzynię biegów w segmencie kompaktów"
Dodatkowo Civic jako jedyny zszedł do 8,5s do setki (o sekundę mniej niż cokolwiek innego), co ciekawe wykazał się elastycznością na 4. zupełnie na poziomie turbobenzyn.
Wygrał oczywiście Golf (a jak by nie...). Klasycznie też ponieważ nie było Octavii, Civic zdeklasował wszystko inne bagażnikiem o niebanalne 100 litrów. Ba, w rzeczywistej pojemności bagażnika tym bardziej - VW Golf hatchback w realu pudełkowym pomiarem oferuje "aż" 297 litrów, podczas gdy Civic 433 (bez liczenia tego co pod kanapą oczywiście...). Co ciekawe, deskę określono jako "świetnie wykończoną" (podczas gdy np. do nowej Astry mieli zastrzeżenia), a auto nie jest wcale takie głośne jak tu niektórzy narzekają - w samym środku wyników, przy 100km/h nawet... cichsza od Golfa jak już wszyscy do tego "cudu" porównują...
Chyba nieźle, jak na schodzący model, będący w sumie od 11 (!!!) lat na rynku (IX cały czas uważam tak naprawdę za duży lifting VIII gena, nic zasadniczego nie uległo przecież zmianie) - utrzymać się nadal w środku stawki... (5 miejsce)... Oczywiście, spalanie wyszło nie najniższe i jak zwykle nie oceniono dobrze ergonomii (?), etc. ale...
Szkoda, że to nie 10tka, ciekawe jaki byłby wynik... bo ta była w tym czasie testowana w "Auto Świecie" - niewiele konkretów - ale komentarz, że kupią ją nie tylko hondziarzeLast edited by Alix; 14-11-2016, 15:51.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaCivic jako jedyny zszedł do 8,5s do setki (o sekundę mniej niż cokolwiek innego)
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaCo ciekawe, deskę określono jako "świetnie wykończoną" (podczas gdy np. do nowej Astry mieli zastrzeżenia)
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaauto nie jest wcale takie głośne jak tu niektórzy narzekają - w samym środku wyników, przy 100km/h nawet... cichsza od Golfa jak już wszyscy do tego "cudu" porównują...
Comment
-
8,5 s, fiu fiu. Jak mi wjedzie na wiosnę CAI Injen to może i poniżej 9 s uda się zejść, ale raczej wątpięBo jak na razie mój Tourer na lekkich 16" i pod absolutnie minimalnym obciążeniem (no dobra, kanapy nie demontowałem
) zszedł do 9,4 - 9,6 s, a od HTB jest tylko symbolicznie cięższy wg katalogu. No ale specjalistą od takich testów nie jestem - zrobiłem kilkanaście podejść z (ASRem i bez, z uślizgiem małym, średnim, dużym itd.) i na następne próby szkoda mi już opon i skrzyni.
Z ciekawości: ile im wyszło w Maździe? Jeśli piszesz, że co najmniej 1 sekunda różnicy do reszty to 9,5 s albo więcej? Aż dziwne, 9,6 s wyszło Autocentrum w automacie.
Niemniej całościowy wynik testu cieszy i pozwala ochłonąć w gonitwie za wiecznie nowym samochodem. Czasami lepsze jest wrogiem dobregoInna sprawa, że w cenie 1.8 Hondy można mieć 1.4 TSI 150 KM w Skodzie albo Seacie, a z tym silnikiem to już byłaby inna bajka w porównaniu
Last edited by libidinously; 14-11-2016, 18:16.
Comment
-
8,5 s do 100 mozna zrobić w 1.8 tylko jeśli setke zrobicie na 2 biegu.
Tutaj z reguły jest problem, bo odcinka jest ustawiona na 96-98 km/h na 2 biegu.
Ciekawe jak zrobili te 8,5 skoro nawet lżejszy 8gen nie dawał rady zejść poniżej 9s...
Chyba, że do setki testowali mityczną wersję S, której nikt nigdy w PL nie zamówił
Honda podaje oficjalnie tak dla 1.8:
Civic S: 8,7 s do setki
Civic Elegance/Sport: 9,4 s do setki
Civic Executive: 9,7 s do setkiLast edited by Glosima; 14-11-2016, 19:03.Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta8,5 s, fiu fiu. Jak mi wjedzie na wiosnę CAI Injen to może i poniżej 9 s uda się zejść, ale raczej wątpięBo jak na razie mój Tourer na lekkich 16" i pod absolutnie minimalnym obciążeniem (no dobra, kanapy nie demontowałem
) zszedł do 9,4 - 9,6 s, a od HTB jest tylko symbolicznie cięższy wg katalogu.
Last edited by Lukas; 14-11-2016, 20:44.
Comment
-
Moim zdaniem te 8.5s jest do zrobienia. Jeden jedyny raz "mierzyłem" przyśpieszenie w swoim sedanie 8gen.
"Mierzyłem" czyli aplikacja na smartfona mierząca przyśpieszenie przez GPS.
Przy wyłączonym VSC i ruszeniu z 3.500rpm wyszło właśnie 8.5s. Drugi bieg licznikowo chyba do 104km/h.
Opony 205/55R16. Katalogowo dla sedana 8gen podają 9.2s.
Comment
-
Zamieszczone przez libidinously Zobacz postaJak mi wjedzie na wiosnę CAI Injen to może i poniżej 9 s uda się zejść, ale raczej wątpię
Zamieszczone przez libidinously Zobacz postaZ ciekawości: ile im wyszło w Maździe?Przy czym wiemy, że w realu ten silnik ma koło 140KM jak Civic a nie 120 jak piszą w katalogu żeby odległość od mocniejszej wersji zrobić...
Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta8,5 s do 100 mozna zrobić w 1.8 tylko jeśli setke zrobicie na 2 biegu. Tutaj z reguły jest problem, bo odcinka jest ustawiona na 96-98 km/h na 2 biegu.
Zamieszczone przez libidinously Zobacz postaInna sprawa, że w cenie 1.8 Hondy można mieć 1.4 TSI 150 KM w Skodzie albo Seacie, a z tym silnikiem to już byłaby inna bajka w porównaniu
Zamieszczone przez libidinously Zobacz postaNiemniej całościowy wynik testu cieszy i pozwala ochłonąć w gonitwie za wiecznie nowym samochodem. Czasami lepsze jest wrogiem dobregoLast edited by Alix; 14-11-2016, 20:49.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Wg calkiem wiarygodnych danych samarowskich roznica miedzy Tourerm a HTB 9 gen to 70 kg (UFO bylo jeszcze lzejsze). Nie wiem jaką to moze dac roznice na stoperze, ale obstawiam, ze nie wiecej niz 0,5 s, a pewnie i mniej.
Ostatnio gdzies widzialem zestawienie wartosci rezydualnej aut 3-letnich i VAGi z tych ostatnich generacji wyjątkowo dobrze wypadaly- na poziomie Hondy - byc moze efekt dopracowania silnikow TSI + tradycyjnego dla naszego rynku roznamiętnienia na punkcie tego koncernu. Dodatkowym atutem takiego Leona moze byc - tak na oko patrzac po ulicach - nawet niższa podaż od Civica.Last edited by libidinously; 15-11-2016, 00:00.
Comment
Comment