Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Glosima, sprzedawca zapomniał o jednej sprawie...ten 1.5/180KM będzie znacznie droższy od obecnego 1.8, w cenie 1.8 będzie 1.0 który będzie co prawda palił mniej ale jeździł rewelacyjnie nie będzie, pewnie gorzej niż obecny 1.8.

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
      Ale ten filmik mnie przeraża: https://www.youtube.com/watch?v=WW0FwXRQuj4
      Podobne widoczne łączenie w drzwiach jest w Aurisie. Strasznie mnie drażniło, jak otwierałem drzwi. Niby nic ale taki badziew wkurza. Odnośnie tego filmiku, to można założyć, ze to jest wczesny egzemplarz i chłopcy na taśmie jeszcze się uczą. Jak wyprodukują pierwsze 100 tys. to bedą mieli lepszą wprawę. Dlatego ja staram się kupować samochody poliftowe. Nie lubię być beta testerem
      Last edited by Cojakco; 12-11-2016, 23:41.

      Comment


      • #78
        Szkoda że Honda nie będzie oferowała modelu Honda Civic IX Classic produkowanego równolegle przez pewien czas z X gen.
        Jak by zrobili jeszcze jeden lift dla IX:
        -grubszy ocynk
        -grubszy lakier
        -lepsze spasowanie klapy

        byłby to samochód (dla mnie) idealny.

        Filmik z tego jak jest zmontowany nowy X też mnie przeraża, myślałem, że zmontowała to fabryka w Swindon.
        Last edited by derekq; 12-11-2016, 23:44.

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
          Glosima, sprzedawca zapomniał o jednej sprawie...ten 1.5/180KM będzie znacznie droższy od obecnego 1.8, w cenie 1.8 będzie 1.0 który będzie co prawda palił mniej ale jeździł rewelacyjnie nie będzie, pewnie gorzej niż obecny 1.8.
          O cenach handlowiec nic nie wiedział. Twierdził ze w grudniu beda znane.
          O 1.0T nic nie mowił. Na tapecie tylko 1.5T.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #80
            Na wejsciu zawsze się przedstawia najbardziej wypasioną wersję, ale ogłoszenie cennika bedzie "Nowy Civic już od 69999" w wersji 1.0T bez radia i klimy (nikt tego nie kupi, ale zanęta jest)... ale wszyscy tak robią. Fajnie, że cennik już w grudniu. Będzie wiadomo czy rzucać się na wyprzedaż rocznika IXtki czy nie. Chociaż miłośnicy Tourera nie mają wyboru Niestety ceny interesującej mnie wersji pewnie i tak w grudniu nie poznam
            Last edited by Alix; 13-11-2016, 10:28.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #81
              Jeśli przedobrzą z ceną nikt tego auta nie będzie kupował.. za 70tys. można kupić lekko wysiloną nową Asterkę 1,4 150KM składaną porządnie w Polsce która pewnie 300tys. przebiegu wytrzyma spokojnie, a nie jakiegoś 1,0 na trzech garach i jeszcze nie wiadomo skąd.. przykre jeśli tak będzie.. ;/
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #82
                Wszystko w zdrowych granicach. Ja wiedziałem, że nawet jak coś więcej zapłacę w salonie, to ponieważ Civic ma obecnie bodajże naiwiększe na rynku trzymanie wartości - i tak odbiorę to, być może z nawiązką przy odsprzedaży. I dokładnie tak było...

                Tymczasem w Motorze megatest 10 kompaktów - w tym Civic IX gen. z benzyniakiem 1.8. Wszystko z turbobenzynami (od 1.0T do 1.4T w zakresie 115-130KM) poza Civikiem i Mazda 3 (2.0/120KM). Wniosek:
                "Na najlepszą ocenę zasługuje układ napędowy Hondy - choć nie ma turbo, jest najmocniejszy w teście i zapewnia najlepsze osiągi. A do tego ma najlepszą skrzynię biegów w segmencie kompaktów"
                Dodatkowo Civic jako jedyny zszedł do 8,5s do setki (o sekundę mniej niż cokolwiek innego), co ciekawe wykazał się elastycznością na 4. zupełnie na poziomie turbobenzyn.

                Wygrał oczywiście Golf (a jak by nie...). Klasycznie też ponieważ nie było Octavii, Civic zdeklasował wszystko inne bagażnikiem o niebanalne 100 litrów. Ba, w rzeczywistej pojemności bagażnika tym bardziej - VW Golf hatchback w realu pudełkowym pomiarem oferuje "aż" 297 litrów, podczas gdy Civic 433 (bez liczenia tego co pod kanapą oczywiście...). Co ciekawe, deskę określono jako "świetnie wykończoną" (podczas gdy np. do nowej Astry mieli zastrzeżenia), a auto nie jest wcale takie głośne jak tu niektórzy narzekają - w samym środku wyników, przy 100km/h nawet... cichsza od Golfa jak już wszyscy do tego "cudu" porównują...

                Chyba nieźle, jak na schodzący model, będący w sumie od 11 (!!!) lat na rynku (IX cały czas uważam tak naprawdę za duży lifting VIII gena, nic zasadniczego nie uległo przecież zmianie) - utrzymać się nadal w środku stawki... (5 miejsce)... Oczywiście, spalanie wyszło nie najniższe i jak zwykle nie oceniono dobrze ergonomii (?), etc. ale...

                Szkoda, że to nie 10tka, ciekawe jaki byłby wynik... bo ta była w tym czasie testowana w "Auto Świecie" - niewiele konkretów - ale komentarz, że kupią ją nie tylko hondziarze
                Last edited by Alix; 14-11-2016, 15:51.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Civic jako jedyny zszedł do 8,5s do setki (o sekundę mniej niż cokolwiek innego)
                  W moim Tourerze taki wynik jest nierealny... musieli mieć mistrza w przełączaniu biegów

                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Co ciekawe, deskę określono jako "świetnie wykończoną" (podczas gdy np. do nowej Astry mieli zastrzeżenia)
                  I to był jeden z powodów dla którego wybrałem Civica. Jest super z przodu i najlepiej z tyłu w klasie kompaktów dla ludu.

                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  auto nie jest wcale takie głośne jak tu niektórzy narzekają - w samym środku wyników, przy 100km/h nawet... cichsza od Golfa jak już wszyscy do tego "cudu" porównują...
                  Oj, do 100km/h nie ma co narzekać. Problem jest w okolicach 3,5-4,5 tys. rpm - czyli 140-150 km/h na 6 biegu. Wtedy mam wrażenie że coś rezonuje. Na szczęście jest to drobna przypadłość, która można wyeliminować. Jeździmy do 3,5 tys. rpm lub zdecydowanie powyżej 4,5 tys. rpm i problem się rozwiązuje... no możne poza mandatami

                  Comment


                  • #84
                    8,5 s, fiu fiu. Jak mi wjedzie na wiosnę CAI Injen to może i poniżej 9 s uda się zejść, ale raczej wątpię Bo jak na razie mój Tourer na lekkich 16" i pod absolutnie minimalnym obciążeniem (no dobra, kanapy nie demontowałem) zszedł do 9,4 - 9,6 s, a od HTB jest tylko symbolicznie cięższy wg katalogu. No ale specjalistą od takich testów nie jestem - zrobiłem kilkanaście podejść z (ASRem i bez, z uślizgiem małym, średnim, dużym itd.) i na następne próby szkoda mi już opon i skrzyni.
                    Z ciekawości: ile im wyszło w Maździe? Jeśli piszesz, że co najmniej 1 sekunda różnicy do reszty to 9,5 s albo więcej? Aż dziwne, 9,6 s wyszło Autocentrum w automacie.

                    Niemniej całościowy wynik testu cieszy i pozwala ochłonąć w gonitwie za wiecznie nowym samochodem. Czasami lepsze jest wrogiem dobrego Inna sprawa, że w cenie 1.8 Hondy można mieć 1.4 TSI 150 KM w Skodzie albo Seacie, a z tym silnikiem to już byłaby inna bajka w porównaniu
                    Last edited by libidinously; 14-11-2016, 18:16.

                    Comment


                    • #85
                      8,5 s do 100 mozna zrobić w 1.8 tylko jeśli setke zrobicie na 2 biegu.
                      Tutaj z reguły jest problem, bo odcinka jest ustawiona na 96-98 km/h na 2 biegu.

                      Ciekawe jak zrobili te 8,5 skoro nawet lżejszy 8gen nie dawał rady zejść poniżej 9s...


                      Chyba, że do setki testowali mityczną wersję S, której nikt nigdy w PL nie zamówił
                      Honda podaje oficjalnie tak dla 1.8:

                      Civic S: 8,7 s do setki
                      Civic Elegance/Sport: 9,4 s do setki
                      Civic Executive: 9,7 s do setki
                      Last edited by Glosima; 14-11-2016, 19:03.
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #86
                        Im chyba w każdym teście 1.8 5D robił 0-100km\h w 8.5s. Co za powtarzalność wyników

                        Comment


                        • #87
                          Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                          8,5 s, fiu fiu. Jak mi wjedzie na wiosnę CAI Injen to może i poniżej 9 s uda się zejść, ale raczej wątpię Bo jak na razie mój Tourer na lekkich 16" i pod absolutnie minimalnym obciążeniem (no dobra, kanapy nie demontowałem) zszedł do 9,4 - 9,6 s, a od HTB jest tylko symbolicznie cięższy wg katalogu.
                          Tourer swoje waży. U mnie w dowodzie widnieje 1385 kg jako masa pojazdu gotowego do jazdy ('leergewicht' - bak paliwa pełny w 90%, kierowca 68kg, 7kg bagażu, wymagany osprzęt na pokładzie). Dla porównania masa mojego poprzedniego UFO GT 1.8 - 1265kg. Wychodzi 120kg różnicy, UFO miało 8.9 do setki, Tourer - hmm patrząc po procentowym przyroście masy to wychodzi coś około 9.8?
                          Last edited by Lukas; 14-11-2016, 20:44.

                          Comment


                          • #88
                            Moim zdaniem te 8.5s jest do zrobienia. Jeden jedyny raz "mierzyłem" przyśpieszenie w swoim sedanie 8gen.
                            "Mierzyłem" czyli aplikacja na smartfona mierząca przyśpieszenie przez GPS.
                            Przy wyłączonym VSC i ruszeniu z 3.500rpm wyszło właśnie 8.5s. Drugi bieg licznikowo chyba do 104km/h.
                            Opony 205/55R16. Katalogowo dla sedana 8gen podają 9.2s.
                            Moje FD7

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                              Jak mi wjedzie na wiosnę CAI Injen to może i poniżej 9 s uda się zejść, ale raczej wątpię
                              Niestety raczej z naciskiem na wątpię, byle by nie było jak w Civicu Joe, gdzie po dolocie osiągi... spadły

                              Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                              Z ciekawości: ile im wyszło w Maździe?
                              9,2s Przy czym wiemy, że w realu ten silnik ma koło 140KM jak Civic a nie 120 jak piszą w katalogu żeby odległość od mocniejszej wersji zrobić...

                              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                              8,5 s do 100 mozna zrobić w 1.8 tylko jeśli setke zrobicie na 2 biegu. Tutaj z reguły jest problem, bo odcinka jest ustawiona na 96-98 km/h na 2 biegu.
                              Zdecydowanie tylko na 2ce liczone się da. Zależy jaki speed złapie GPS przed zmianą na 3. Jak trzeba zmienić na 3., od razu jest 9 z hakiem.

                              Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                              Inna sprawa, że w cenie 1.8 Hondy można mieć 1.4 TSI 150 KM w Skodzie albo Seacie, a z tym silnikiem to już byłaby inna bajka w porównaniu
                              I tak i nie, bo po zrównoważeniu wyposażenia one wychodzą trochę drożej, z drugiej strony VAG daje większe rabaty, z trzeciej strony Honda mimo wszystko nieco lepiej trzyma wartość... to nie takie oczywiste. W cytowanym porównaniu ceny były zbliżone, oscylowały wokół 80k; nie było tak, że Honda kosztuje jakieś nonsensowne 10k więcej.

                              Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                              Niemniej całościowy wynik testu cieszy i pozwala ochłonąć w gonitwie za wiecznie nowym samochodem. Czasami lepsze jest wrogiem dobrego
                              I to jest dla mnie motto też pod kątem 10gen... spokojnie i cieszmy się tym, co mamy! Niestety trzycylindrowe 1.0T i od Forda i od Kia ani najmniej nie paliły ani zbytnio nie jechały - zobaczymy jak będzie z Hondowskim, bo X gen do tego porównania na pewno trafiłaby z takim właśnie silnikiem...
                              Last edited by Alix; 14-11-2016, 20:49.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • #90
                                Wg calkiem wiarygodnych danych samarowskich roznica miedzy Tourerm a HTB 9 gen to 70 kg (UFO bylo jeszcze lzejsze). Nie wiem jaką to moze dac roznice na stoperze, ale obstawiam, ze nie wiecej niz 0,5 s, a pewnie i mniej.

                                Ostatnio gdzies widzialem zestawienie wartosci rezydualnej aut 3-letnich i VAGi z tych ostatnich generacji wyjątkowo dobrze wypadaly- na poziomie Hondy - byc moze efekt dopracowania silnikow TSI + tradycyjnego dla naszego rynku roznamiętnienia na punkcie tego koncernu. Dodatkowym atutem takiego Leona moze byc - tak na oko patrzac po ulicach - nawet niższa podaż od Civica.
                                Last edited by libidinously; 15-11-2016, 00:00.

                                Comment

                                Working...
                                X