Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyżby w kolejnej odsłonie X Generacji - kombi...?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Co do wagi aut to nie patrzcie znów tylko na papierek, bo nawet Type-R jest nawet 90kg cięższy niż w dowodzie stoi. Z Accordem podobnie (w dieslu gdzieś widziałem wagę 1710kg). Co do 2.4 w Civicu to jest on montowany i to w obecnej generacji (Civic Si sedan i coupe w USA), ale jak zwykle - nie u nas Oni za to płaczą bo nie mają najfajniejszej wersji, czyli oczywiście hatchbacka Hatchback był na tyle fajny, że japońce 8gena szczególnie w wersji R ściągali sobie z UK do Japonii (tam tylko sedan jest)! Nie zmieniam tu zdania, że tył IX gen jest zdecydowanie do poprawki i kombi, przynajmniej koncept, wygląda z tej perspektywy 5x fajniej. Ale koncept 5D też fajniej wyglądał niż wersja produkcyjna. To nie oryginalne UFO 8gen gdzie koncept okazał się wersją produkcyjną hehe

    Z Accordem w USA nie dość, że jest silnik 3,5 V6 (nasze najmocniejsze 2.4 to tam silnik podstawowy, bo jak koledzy zauważyli to minimum do dynamicznej jazdy tym autem), to jeszcze jest montowany w m. in. fajnym nadwoziu coupe. No i ceny są zupełnie inne - nasze są "poronione" - ponad 1,5 razy większe! W dodatku też benzynę mają 2x tańszą i zarobki większe, więc spalanie rzędu 15 litrów nikomu nie przeszkadza.

    A ja tam i tak czekam marząc o nowej Rce bo wreszcie będzie 5D
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      Civic jest relatywnie tanszy bo jest produkowany w europie przez angolow i latwo/tanio go imporotowac na terenie UE dlatego tez jest samochodem popularnym z polki dla klientow no typowo europejskich. Uwierz mi ze nikt nie placze za civiciem w stanach bo to dla nich za male za oni sobie nie wyobraza samochodu mniejszego niz sedan jak nie wierzysz wejdz sobie na strone obojetnie jakiej wypozyczalni samochodow i zobaczysz ze tam samochow typu maluch (maluch czyli b nie 126) wielu nie znajdziesz i nikt tym jezdzic nie chce. Paliwo oczywiscie jest tansze podatki nizszy a na dodatek produkcja odbywa sie w kraju co przeklada sie na koncowa cene sa samochod. Japonii to ja nie tykam bo la mnie to calkiem niezrozumiala kultura i znacznie bardziej odlegla niz hamburgerow. Mozna o Japonii nawet chyba u nas poczytac jest facet mieszka tam o samochodach pisze jest na forum poszukajacie poczytajcie pomyslcie. Civic R taki fajny? No chyba wszyscy pamietamy znany filmik z top geara gdzie jest moim zdaniem trafne porownanie civicow type r. To co chce przekazac to ifnormacje ze mimo ceny accorda ktory przyplynal do nas do eurpy z japonii jakos sobie radzi i znajduje grono chetnych ktorzy za niego przeplacaja co jest moim zdaniem ogromnym sukcesem i nalezy szczegolnie to auto chwalic. Jesli chodzi o sytuacje w Polsce to wiadomo fajnie nie jest zus nam pada i nie wiadomo co nas czeka po 2018 wiec zastanowmy sie czy na pewno niezbedne sa nam pewne rzeczy.

      Comment


      • #18
        USA i EU to inne światy, oni rozpatrują na forach Civica hatchback mniej więcej tak jak my fiata 500 - oryginalne, urocze toczydełko i w tym niszowym sensie tylko za nim "tęsknią". A sedan służy młodzieży i dziadkom do ekonomicznego poruszania się, większość ludzi za standard uznaje Accord / Camry i takie też auta są jak piszesz w wypożyczalniach. W wypożyczalni to tam spokojnie z bratem Camaro V6 braliśmy jako nie tak strasznie droższe od podstawowych... Powodzenia w wypożyczeniu sportowego auta z V6 w EU. U nas gówniane Clio kosztuje więcej w wypożyczeniu niż tam Camaro. Także lepiej wróćmy z offtopu na nasze realia, żeby się nie denerwować.

        Rka 8gen chociaż jeden z wolniejszych hothatchy, ale w hatchbacku miała swój urok i styl, jak też gość na końcu w TopGearze rzucił "but the styling..."
        P.S. pod tym kątem obejrzyj sobie filmik o 200SX z TopGeara, coś na ten temat - pół sukcesu, to jak za autem się oglądasz jak z niego wysiadasz
        Last edited by Alix; 11-02-2013, 14:27.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #19
          ma ktoś wiedzę, przecieki? czy to co pokazane w linku wpis #1 dojdzie do skutku? i czy zmieni Tourera?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Z tego co czytałem niedawno to Tourer'a już nie będzie w 10 generacji:

            UK managing director Dave Hodgetts told Auto Express that the decision had been made “not to sell [the Tourer] in this model cycle.”


            Też jest tam napisane, że Honda prawdopodobnie zrezygnuje niebawem całkiem z diesli skupiając się na elektryce i wodorze.
            Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
            Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              ma ktoś wiedzę, przecieki? czy to co pokazane w linku wpis #1 dojdzie do skutku? i czy zmieni Tourera?
              To co jest w pierwszym poscie to w zasadzie jest Tourer (obecny)

              Comment


              • #22
                niby tak, ale liczyłem na ewolucję, bo jednak nie całkiem to , To samo , ale generalnie szkoda... bo się nam urodził i został "rodzynek". Za jakiś czas ten Tourer będzie poszukiwany jako fajna i wyjątkowa opcja. No to sie należy spodziewać że będzie trzymał cenę lepiej niż powinien.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Może jeszcze kiedyś Honda powróci z Civiciem kombi, chociaż patrząc historycznie to marne szanse:
                  - generacje 1-4 miały kombiaka
                  - potem w 5 gen była przerwa
                  - 6gen miał kombiaka
                  - potem były dwie generacje przerwy (7-8)
                  - 9gen ma kombiaka
                  - więc teraz pewnie będą ze 3 generacje przerwy i może koło 13tej pomyślą nad kombiakiem [no chyba, że już same SUVy na świecie zostaną i inne dziwne twory]
                  Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                  Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                  Comment


                  • #24
                    W ubiegłym roku Honda mówiła, że Civic X kombi będzie bodajże w 2018-2019, gdy skończą produkować kombi 9 gen. Każda wersja ma jakiś okres produkcji bodajże 6 lat. A kombi 9 gen. jest produkowane od 2013 r.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                      patrząc historycznie
                      No, prawie tak... Zerknij: https://www.civicforum.pl/showthread...kronika-modelu

                      Kombi było w genach 1-2. Zastąpiło je vanowate Shuttle w genie 3 i 4 - ale trudno to uznać za kombi. Potem 5 gen miał jako dopełnienie gamy... poliftowe Shuttle 4 generacji na niektórych rynkach, ale własnej wersji kombi/van nie miał. 6gen Aerodeck czyli "dokombinowane" kombi na bazie nadmuchanego liftbacka (tak naprawdę Hondy Domani a nie Civic, tylko na Europę przykleili plakietkę Civic) - ale jak widać na ulicach - wzięcia rynkowego niestety to nie miało, rodzynek jakich mało, mimo że było we wszystkich wersjach i opcjach z najmocniejszym VTi włącznie... dlatego też potem dali sobie spokój z wersją kombi na 2,5 generacji w zasadzie, pokazali Tourera przy lifcie IXgena. Auto bardzo udane i mega pakowne (i przemyślane jak pierwsze kombiaki, z adaptywnym zawiasem, etc.) - na próbę w EU lubiącej kombi wypuszczone (w kluczowym dla Hondy rynku USA mało kto kupuje klasyczne kombi, wiele marek wcale nie ma ich w ofercie) - niestety poza specyficznymi rynkami (w PL chyba niezła sprzedaż była bo kombiaków sporo widuję, Polacy w części przynajmniej doceniają praktyczność i kupują mądrze zamiast pędu do dużo mniej praktycznych, droższych i gorzej jeżdżących SUV ) gdzieś widziałem tabelkę, że nie był to powalający odsetek sprzedaży Także stąd pewnie decyzja o nie inwestowanie w kombi Xgen. Tym bardziej, że image nowego modelu to bardziej dynamiczny "driver's car" niż cud przestrzeni z Magic Seatsami i największym bagażnikiem itp., więc... Może jak sprzedaż Xgen będzie jakaś super w EU to pomyślą...? W USA jest super sprzedaż, ale tam jak ktoś chce większe auto to nie przychodzi po kombi "maluniego" na ich warunki Civica tylko kupuje Hondę Odyssey...

                      Moim zdaniem szkoda, że nie zostawili kombi IX gen., nawet z bieżącą gamą silnikową - byle w obecnej cenie. Spokojnie mogliby go IMO jeszcze parę latek posprzedawać, jak Skoda Octavię Tour czy Opel Astrę Classic... Ale pewnie to technologicznie trudne jak linia na coś się ustawi, a Honda chyba jednak nie ma tyle linii produkcyjnych w naszej części świata jak Opel czy VAG...
                      Last edited by Alix; 17-02-2017, 10:01.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #26
                        Kompaktowe kombi to wcale niełatwy rynek, jest spora konkurencja. Vag oferuje Golfa, Leona i Octavie, jest nowa Astra... Przy tym Honda pokazuje, że nie będzie w stanie konkurować cenowo z tuzami rynku jeśli idzie o generacje X. A co by nie mówić, szczególnie przy kombi liczą się bardziej wzgledy praktyczne, w tym cenowe.
                        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                          przy kombi liczą się bardziej wzgledy praktyczne, w tym cenowe
                          Zgadza się. Dlatego uważam, że jak już to trzeba było zostawić IXgen po jego "normalnych" cenach w ofercie, z Magic Seats, mega schowkiem pod podłogą etc. - bo tam będzie teraz ziejąca dziura w ofercie Hondy w tym zakresie cena/praktyczność/niezawodność - a nie oszukujmy się, że ktoś weźmie zamiast tego CR-V bo jego cennik jest jeszcze mniej "porywający". Przy obecnym cenniku hatchbacka oferta pewnie o parę jeszcze tysięcy droższego kompaktowego kombi, pewnie tylko z 1.5... zakrawałaby na nonsens. Za taką kasę nikt w miarę racjonalny tego raczej nie kupi, jak konkurencyjne kombiaki są kilkadziesiąt (!) tysięcy taniej...
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                            Z tego co czytałem niedawno to Tourer'a już nie będzie w 10 generacji:




                            Też jest tam napisane, że Honda prawdopodobnie zrezygnuje niebawem całkiem z diesli skupiając się na elektryce i wodorze.
                            Biorąc pod uwagę, że obecnie silników diesla jest sztuk 2 (1.6 iDTEC w Europie i 1.5 iDTEC w Indiach) to wiele do rezygnacji nie ma. Tymbardziej, ze przez cenę 1.6 hitem sprzedazy nie jest.

                            Comment

                            Working...
                            X