Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

"Pływanie" przy większych prędkościach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • "Pływanie" przy większych prędkościach

    Witam!!!
    Czy też macie takie odczucie, ze przy wyższych prędkościach takich jak 120 km/h i wyżej czuje się takie "pływanie" auta? Jak wyprzedzam na autostradzie np. Tira czy jak jest większy wiaterek, to auto "pływa", czy na to ma wpływ za duże wspomaganie układu kierowniczego? Czy to jest normalny objaw w hondzie? Wcześniej jeździłem Fabią i czegoś takiego nie zauważyłem. Zanim pojadę do ASO chciałbym usłyszeć Wasze spostrzeżenia. Proszę o odpowiedź. Posiadam Hondę 1.4 rocznik 2009. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi
    Last edited by Alix; 02-09-2013, 23:11.

  • #3
    Jeżdżę na zimówkach Pirelli 205 rozmiar 16-tki

    Comment


    • #4
      Zamieszczone przez robson33 Zobacz posta
      Jeżdżę na zimówkach Pirelli 205 rozmiar 16-tki
      Jesli zmieniles z 17'' to bedziesz odczuwal "bujanie" samochodu przy gwaltownych ruchach lewo-prawo. Przyczyna to wyzszy profil i fakt, ze opona zimowa jest bardziej miekka.
      sigpic

      Comment


      • #5
        problem w tym, że zacząłem jeździć od zimówek i jak powiedziałem są to 16-tki, więc nie mam porównania z żadnymi

        Comment


        • #6
          No to musisz uwierzyc na slowo, ze na zimowych 16-kach bedzie plywal moja tez tak ma wiec wiem o co c'mon
          sigpic

          Comment


          • #7
            A jak będzie na letnich o tych samych rozmiarach? Lepiej?

            Comment


            • #8
              dokładnie mam to samo odczucie ( a myślałem że mi się wydaje) ale przy wyższych prędkościach niz 120 km/h i nie zawsze, na 17-stkach jest dobrze.

              Comment


              • #9
                Czyli jedynym rozwiązaniem jest zamiana kół na 17-stki?

                Comment


                • #10
                  Zamieszczone przez robson33 Zobacz posta
                  A jak będzie na letnich o tych samych rozmiarach? Lepiej?
                  Na lato mam 18'' i wowczas Hanna po prostu przesuwa sie po asfalcie i nie ma zadnego "kolysania" na boki. Letnie gumy sa zwykle twardsze wiec i na 16'' pewnie bedzie ciut lepiej ale raczej to nie wyeliminuje tendencji do "bujania".
                  sigpic

                  Comment


                  • #11
                    a mi sie wydaje ze możesz mieć (niewielką )nieszczelność w układzie wspomagania

                    Comment


                    • #12
                      Zamieszczone przez krzysztof43210 Zobacz posta
                      a mi sie wydaje ze możesz mieć (niewielką )nieszczelność w układzie wspomagania
                      czy mi się wydaje, czy w elektrycznym wspomaganiu nie ma za dużo szans na "nieszczelność"? tylko amerykańce (sedan i coupe) mają hydrauliczne.

                      BTW. ktoś gdzieś tu kiedyś pisał że Civic nie ma zmiennej siły wspomagania zależnej od prędkości... hmmm... moja stara vectra z 97 rocznika miała zmienną siłę wspomagania.

                      The variable speed sensitive rack-and-pinion power steering system features quick gear ratios for sharp and rapid transitions. Previously a high-mounted steering box, the entire steering system is located lower in the vehicle to improve input geometry into the front suspension for a more direct feel.
                      Last edited by radmac; 25-03-2010, 11:44.
                      1.8 5D Sport

                      Comment


                      • #13
                        ja wolę jak na 16 buja niż jak na 17 ciąga po koleinach

                        Comment


                        • #14
                          Zamieszczone przez radmac Zobacz posta

                          BTW. ktoś gdzieś tu kiedyś pisał że Civic nie ma zmiennej siły wspomagania zależnej od prędkości... hmmm... moja stara vectra z 97 rocznika miała zmienną siłę wspomagania.

                          The variable speed sensitive rack-and-pinion power steering system features quick gear ratios for sharp and rapid transitions. Previously a high-mounted steering box, the entire steering system is located lower in the vehicle to improve input geometry into the front suspension for a more direct feel.
                          Ja wspomnialem. Nie spotkalem nigdzie informacji o zmiennej sile wspomgnia w 5D. Jak ktos ma pewne info to niech wymieni.

                          Comment


                          • #15
                            Na początku jeszcze raz witam Forumowiczów

                            Chciałbym podpiąć się pod temat.
                            W moim civic-u 1.8 140hp 5D 2007r. mam ten sam problem czyli niestabilność (pływanie) auta na drogach przy większych prędkościach. Jazda po autostradach wygląda jak jedna wielka walka o utrzymanie prawidłowego toru jazdy. Jest bardzo niestabilna podczas wymijania dużych pojazdów i podczas wietrznej pogody.
                            Nie jestem w stanie powiedzieć kiedy problem się w samochodzie zaczął ze względu na to że zakupiłem Ufo pół roku temu z tą wada.

                            Jeżeli chodzi o układ zawieszenia to przed zakupem był kontrolowany i diagnosta nic nie znalazł jeżeli chodzi o amory, tuleje, drążki i wahacze.
                            Nie poczułem żadnej różnicy po wymianie kół z zimowych 16'' na letnie 17'' z nowymi oponami
                            Brak jakichkolwiek stuków z przekładni kierowniczej.
                            Układ hamulcowy po wymianie tarcz, klocków i płynu działa bardzo skutecznie i nic nie jest zapieczone.

                            I tu moje pytanie, czy ktoś z Was jest w stanie podpowiedzieć co można by jeszcze sprawdzić, bądź zasugerować rozwiązanie problemu?
                            Last edited by Kaczor_04; 18-04-2018, 20:45.

                            Comment

                            Working...
                            X