Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drgania kierownicy w przedziale prędkości 120 - 145 km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Drgania kierownicy w przedziale prędkości 120 - 145 km/h

    Dzień dobry,

    Przeglądałem ten dział i podobne problemy już były, natomiast ich rozwiązania nie sprawdziły się u mnie - zagadka.

    Pacjent: Civic 1.8, 140 KM, 5d hb, 2010 r., manual.

    Problem: wibracje na kierownicy, ale TYLKO w przedziale między 120 a 145 km/h (krótkie i częste, o małej amplitudzie drgań, coś jak przy źle wyważonych koła, wyczuwalne i zauważalne). Bez znaczenia na którym biegu osiągam tę prędkość. Drgania nie ustępują też, kiedy pomiędzy 120 - 145 km/h wcisnę sprzęgło. Nie ma też znaczenia czy wciskam gaz, czy nie. Zaczęło się to dziać nagle, wszystko było w porządku, aż do 2 miesięcy wstecz - nic się nie stało, nie było kolizji ani dziury w drodze itp. Jedyna zastanawiająca rzecz jest taka, że temat pojawił się po wymianie górnych mocowań amortyzatorów z przodu (być może to zbieg okoliczności).
    Sprawdziłem opony, wyważyłem je 7 razy, kupiłem nowe opony z nowymi felgami aluminiowymi (to zostało zrobione w ramach rozwiązania tego konkretnego problemu). Zmieniłem wahacze (5 miesiące temu, wybity był sworzeń), drążki i końcówki drążków kierowniczych (wymiana w lutym; lekkie luzy). Zmieniłem też przednie amortyzatory (z łożyskami i odbojami, ok. 2 lata temu). Belka skrętna ma wstawione tuleje poliuretanowe (robiłem to rok temu). 5 dni temu zmieniłem również kompletnie półosie (obie) na nowe, OEM (słyszałem o wadzie fabrycznej, u mnie okazał się uszkodzony przegub wewnętrzny lewy) - po tym wszystkim problemy nadal istnieją. Sprawdziłem również zbieżność zawieszenia (było w porządku).
    Wydałem pieniądze, straciłem czas i nic, jak dotąd żaden mechanik nie jest w stanie mi pomóc. Czy może Państwo możecie mi pomóc i sprawdzić co możemy z tym zrobić, nakierować? Mieszkam w Szczecinie i kupiłem ten samochód, kiedy miał 6 lat (jestem drugim właścicielem, pierwszy właściciel kupił go w salonie w Warszawie - historia auta itd. jest pewna). 90% części, które zmieniłem, to części OEM. Aktualny przebieg to 170 000 km. Przez ponad 3 lata eksploatacji auta nie działo się nic - nagle taki problem. Moim ostatnim pomysłem jest sprawdzenie bicia osiowego tarcz hamulcowych i piast. Może coś ze skrzynią lub sprzęgłem? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    P.S. Pomiar bicia tarcz i piast wykonam za tydzień, dodatkowo jestem już też umówiony na wizytę w ASO - ale aktualnie każdy rozkłada ręce...

  • #2
    Zamieszczone przez krs Zobacz posta
    Dzień dobry,

    Przeglądałem ten dział i podobne problemy już były, natomiast ich rozwiązania nie sprawdziły się u mnie - zagadka.

    Pacjent: Civic 1.8, 140 KM, 5d hb, 2010 r., manual.

    Problem: wibracje na kierownicy, ale TYLKO w przedziale między 120 a 145 km/h (krótkie i częste, o małej amplitudzie drgań, coś jak przy źle wyważonych koła, wyczuwalne i zauważalne). Bez znaczenia na którym biegu osiągam tę prędkość. Drgania nie ustępują też, kiedy pomiędzy 120 - 145 km/h wcisnę sprzęgło. Nie ma też znaczenia czy wciskam gaz, czy nie. Zaczęło się to dziać nagle, wszystko było w porządku, aż do 2 miesięcy wstecz - nic się nie stało, nie było kolizji ani dziury w drodze itp. Jedyna zastanawiająca rzecz jest taka, że temat pojawił się po wymianie górnych mocowań amortyzatorów z przodu (być może to zbieg okoliczności).
    Sprawdziłem opony, wyważyłem je 7 razy, kupiłem nowe opony z nowymi felgami aluminiowymi (to zostało zrobione w ramach rozwiązania tego konkretnego problemu). Zmieniłem wahacze (5 miesiące temu, wybity był sworzeń), drążki i końcówki drążków kierowniczych (wymiana w lutym; lekkie luzy). Zmieniłem też przednie amortyzatory (z łożyskami i odbojami, ok. 2 lata temu). Belka skrętna ma wstawione tuleje poliuretanowe (robiłem to rok temu). 5 dni temu zmieniłem również kompletnie półosie (obie) na nowe, OEM (słyszałem o wadzie fabrycznej, u mnie okazał się uszkodzony przegub wewnętrzny lewy) - po tym wszystkim problemy nadal istnieją. Sprawdziłem również zbieżność zawieszenia (było w porządku).
    Wydałem pieniądze, straciłem czas i nic, jak dotąd żaden mechanik nie jest w stanie mi pomóc. Czy może Państwo możecie mi pomóc i sprawdzić co możemy z tym zrobić, nakierować? Mieszkam w Szczecinie i kupiłem ten samochód, kiedy miał 6 lat (jestem drugim właścicielem, pierwszy właściciel kupił go w salonie w Warszawie - historia auta itd. jest pewna). 90% części, które zmieniłem, to części OEM. Aktualny przebieg to 170 000 km. Przez ponad 3 lata eksploatacji auta nie działo się nic - nagle taki problem. Moim ostatnim pomysłem jest sprawdzenie bicia osiowego tarcz hamulcowych i piast. Może coś ze skrzynią lub sprzęgłem? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    P.S. Pomiar bicia tarcz i piast wykonam za tydzień, dodatkowo jestem już też umówiony na wizytę w ASO - ale aktualnie każdy rozkłada ręce...
    Hmm większość rzeczy posprawdzałeś albo wymieniłeś. Ja w focusie też mam drgania ale na stalowych felgach są mniejsze i tylko koło prędkości 120km/h.
    Przychodzi mi do głowy tylko sprawdzenie reszty przegubów i może coś z części nowych jest wadliwe. Piszesz zmieniłem itp. a osoba tzn mechanik kompetentny ? Bywa to różnie.

    Comment


    • #3
      Na ręce nie patrzyłem. Wszystko robione dwóch (z opinii i poleceń) dobrych warsztatach w Szczecinie. Bardzo dziwna sprawa, serio. Zawieszenie nie ma luzów - przynajmniej ani diagnosta na stacji, ani mechanicy nie mogą nic znaleźć. Może to górne mocowanie amora zostało źle złożone. Szukam, bo musi dać się to naprawić.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez krs Zobacz posta
        P.S. Pomiar bicia tarcz i piast wykonam za tydzień, dodatkowo jestem już też umówiony na wizytę w ASO - ale aktualnie każdy rozkłada ręce...
        W trakcie czytania o tym właśnie myślałem. Sprawdź.
        Coś ma bicie. Trzeba znaleźć co

        Comment


        • #5
          Zgadza się - ale dziwny jest fakt, że wibracje kierownicy występują tylko w takim wąskim przedziale prędkości. Najczęściej jest to związane z kołami, brakiem wyważenia. Niestety nie w tym przypadku.

          Comment


          • #6
            Zazwyczaj tak. Ale po pomiarze ww. Zostaną jeszcze inne rzeczy które się kręcą. I nie ignoruj bicia 0.05mm. niby nic ale kiedyś gdy miałem tarczę z takim biciem to auto aż skakało.

            Comment


            • #7
              Sprawdz obowiązkowo tarcze(bicie), klocki, prowadnice hamulcowe. Mi kiedyś tez wibrowało, gdy prowadnice się zapiekły.

              Comment


              • #8
                Kolejny trop. Fakt, miałem problem z hamulcami, były regenerowane zaciski itd. (też znany problem w UFO) ale kompletnie nie widać, żeby coś tam trzymało, koła kręcą się swobodnie. Dodatkowo zauważyłem, że kierownica - przy jeździe na wprost - na tendencję do lekkiego skrecania w prawo; nawet przy jeździe z małą prędkością. Jest to delikatny ruch, ale widać. Natomiast nie zauważyłem korelacji pomiędzy rozgrzaniem hamulców a biciem. Kombinuję jak jak mogę. Ale bicie tarcz i piast na pewno będę sprawdzał. Hamulce też pewnie jeszcze raz zostaną przejrzane. W ASO pewnie cudów nie zrobią, ale łapię się wszystkiego już.

                Comment


                • #9
                  Mam podobny przypadek.
                  U mnie objawiał się drganiami kierownicy przy prędkościach autostradowych (130 i wyżej), do 110km/h był spokój, podczas hamowania nie było dużych drgań. Dodam że tarcze (firma ATE) miały przejechane ok 50 tys. Również wyważanie kół + test drogowy na wyważarce nie wykazał bicia felg lub uszkodzenia opon. Nie dawałem za wygraną i sprawdziłem tarcze. Na zegarze wykazało lekkie odchylenie wskazówki, mechanik twierdził, że takie odchylenie nie powinno mieć wpływu na bicie. Zdecydowałem o wymianie na nowe tarcze. Padło na TRW. Wymiana, i okazało się podczas wymiany, iż lekko trzymały mi zaciski, popuszczały tłoczki. Czyszczenie, montaż nowych tarcz + klocki + nowe uszczelnienia, łożysko w porządku nie ma luzów, zaciski chodzą lekko .
                  I tu ciekawostka!
                  Wszystko było cacy-zero drgań, zrobiłem ok 5tys.km. (pełne zadowolenie), do niedawna. Znów pojawiło się bicie + bicie przy wyhamowywaniu-diagnoza wadliwe tarcze.
                  Teraz czekam na reklamację w/w tarcz, muszę założyć pewnie nowe tarcze ale nie kupię już taniego badziewia (TRW-za komplet z klockami zapłaciłem 427zł).
                  Moje wnioski:
                  - czy poprzednie tarcze uszkodzone zostały przez delikatnie trzymające zaciski?
                  - czy trzymające zaciski nie uszkodziły czegoś co może mieć wpływ na krzywienie tarcz?
                  - czy po prostu miałem pecha i trafiłem na wadliwe tarcze TRW?

                  Jak kolega wyżej radził, przy sprawdzaniu tarcz nie ignoruj drobnego odchylenia wskazówki przy pomiarze.
                  Stawiam że u Ciebie winowajcą będą tarcze, u mnie, też po zmianie na TRW nic nie trzymało (a zrobiłem 5tys. i dupa.
                  Pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    Przy zakładaniu nowych tarcz, trzeba było sprawdzić bicie.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                      Przy zakładaniu nowych tarcz, trzeba było sprawdzić bicie.
                      Było sprawdzane czy biją tarcze, wskazówka w jednym miejscu lekko się wychylała, stąd decyzja o wymianie tarcz. Napisałem to w pierwszej części posta

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez auer73 Zobacz posta
                        Było sprawdzane czy biją tarcze, wskazówka w jednym miejscu lekko się wychylała, stąd decyzja o wymianie tarcz. Napisałem to w pierwszej części posta
                        Sorry szybko czytałem. Myślałem, że nowe tarcze były wadliwe i wymieniasz jeszcze raz, bo się żaliłeś na trw. Prawda jest taka, że tarcze mogą się wykrzywić od np przegrzania. Przy ostrym hamowaniu wjedziesz w kałuże i po tarczach
                        Last edited by marcin19883; 03-08-2019, 02:21.

                        Comment


                        • #13
                          Dziwna sprawa. Tarcze z przodu mam OEM, przejechałem na nich może z 10000 km. Wcześniej też miałem TRW i biły przy hamowaniu. Czyli jednak TRW ma jakiś problem z jakością. W poniedziałek będę sprawdzał bicie tarcz i piast. Wydaje mi się, że faktycznie tu może być problem, że któraś strona trzyma. W czwartek jadę też do ASO. W poniedziałek porozmawiam z mechanikiem, żeby hamulce rozebrał (mimo, że pełna regeneracja była robiona półtora roku temu).

                          Comment


                          • #14
                            A co z biciem piasty? Może piasta bije a nie tarcze?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                              A co z biciem piasty? Może piasta bije a nie tarcze?
                              Czekam na telefon z warsztatu kiedy mam podjechać. Z wcześniejszej rozmowy z warsztatem i przedstawieniu im sytuacji mają wszystko dokładnie sprawdzić. Zobaczymy
                              Choć od kilku dni zauważyłem przy skrętach kierownicą czy to w prawo czy w lewo, zwłaszcza na postoju że słyszę takie ciche tarcie gumy o gumę. Nie wiem co to może być.

                              Comment

                              Working...
                              X