Dzień dobry,
Przeglądałem ten dział i podobne problemy już były, natomiast ich rozwiązania nie sprawdziły się u mnie - zagadka.
Pacjent: Civic 1.8, 140 KM, 5d hb, 2010 r., manual.
Problem: wibracje na kierownicy, ale TYLKO w przedziale między 120 a 145 km/h (krótkie i częste, o małej amplitudzie drgań, coś jak przy źle wyważonych koła, wyczuwalne i zauważalne). Bez znaczenia na którym biegu osiągam tę prędkość. Drgania nie ustępują też, kiedy pomiędzy 120 - 145 km/h wcisnę sprzęgło. Nie ma też znaczenia czy wciskam gaz, czy nie. Zaczęło się to dziać nagle, wszystko było w porządku, aż do 2 miesięcy wstecz - nic się nie stało, nie było kolizji ani dziury w drodze itp. Jedyna zastanawiająca rzecz jest taka, że temat pojawił się po wymianie górnych mocowań amortyzatorów z przodu (być może to zbieg okoliczności).
Sprawdziłem opony, wyważyłem je 7 razy, kupiłem nowe opony z nowymi felgami aluminiowymi (to zostało zrobione w ramach rozwiązania tego konkretnego problemu). Zmieniłem wahacze (5 miesiące temu, wybity był sworzeń), drążki i końcówki drążków kierowniczych (wymiana w lutym; lekkie luzy). Zmieniłem też przednie amortyzatory (z łożyskami i odbojami, ok. 2 lata temu). Belka skrętna ma wstawione tuleje poliuretanowe (robiłem to rok temu). 5 dni temu zmieniłem również kompletnie półosie (obie) na nowe, OEM (słyszałem o wadzie fabrycznej, u mnie okazał się uszkodzony przegub wewnętrzny lewy) - po tym wszystkim problemy nadal istnieją. Sprawdziłem również zbieżność zawieszenia (było w porządku).
Wydałem pieniądze, straciłem czas i nic, jak dotąd żaden mechanik nie jest w stanie mi pomóc. Czy może Państwo możecie mi pomóc i sprawdzić co możemy z tym zrobić, nakierować? Mieszkam w Szczecinie i kupiłem ten samochód, kiedy miał 6 lat (jestem drugim właścicielem, pierwszy właściciel kupił go w salonie w Warszawie - historia auta itd. jest pewna). 90% części, które zmieniłem, to części OEM. Aktualny przebieg to 170 000 km. Przez ponad 3 lata eksploatacji auta nie działo się nic - nagle taki problem. Moim ostatnim pomysłem jest sprawdzenie bicia osiowego tarcz hamulcowych i piast. Może coś ze skrzynią lub sprzęgłem? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
P.S. Pomiar bicia tarcz i piast wykonam za tydzień, dodatkowo jestem już też umówiony na wizytę w ASO - ale aktualnie każdy rozkłada ręce...
Przeglądałem ten dział i podobne problemy już były, natomiast ich rozwiązania nie sprawdziły się u mnie - zagadka.
Pacjent: Civic 1.8, 140 KM, 5d hb, 2010 r., manual.
Problem: wibracje na kierownicy, ale TYLKO w przedziale między 120 a 145 km/h (krótkie i częste, o małej amplitudzie drgań, coś jak przy źle wyważonych koła, wyczuwalne i zauważalne). Bez znaczenia na którym biegu osiągam tę prędkość. Drgania nie ustępują też, kiedy pomiędzy 120 - 145 km/h wcisnę sprzęgło. Nie ma też znaczenia czy wciskam gaz, czy nie. Zaczęło się to dziać nagle, wszystko było w porządku, aż do 2 miesięcy wstecz - nic się nie stało, nie było kolizji ani dziury w drodze itp. Jedyna zastanawiająca rzecz jest taka, że temat pojawił się po wymianie górnych mocowań amortyzatorów z przodu (być może to zbieg okoliczności).
Sprawdziłem opony, wyważyłem je 7 razy, kupiłem nowe opony z nowymi felgami aluminiowymi (to zostało zrobione w ramach rozwiązania tego konkretnego problemu). Zmieniłem wahacze (5 miesiące temu, wybity był sworzeń), drążki i końcówki drążków kierowniczych (wymiana w lutym; lekkie luzy). Zmieniłem też przednie amortyzatory (z łożyskami i odbojami, ok. 2 lata temu). Belka skrętna ma wstawione tuleje poliuretanowe (robiłem to rok temu). 5 dni temu zmieniłem również kompletnie półosie (obie) na nowe, OEM (słyszałem o wadzie fabrycznej, u mnie okazał się uszkodzony przegub wewnętrzny lewy) - po tym wszystkim problemy nadal istnieją. Sprawdziłem również zbieżność zawieszenia (było w porządku).
Wydałem pieniądze, straciłem czas i nic, jak dotąd żaden mechanik nie jest w stanie mi pomóc. Czy może Państwo możecie mi pomóc i sprawdzić co możemy z tym zrobić, nakierować? Mieszkam w Szczecinie i kupiłem ten samochód, kiedy miał 6 lat (jestem drugim właścicielem, pierwszy właściciel kupił go w salonie w Warszawie - historia auta itd. jest pewna). 90% części, które zmieniłem, to części OEM. Aktualny przebieg to 170 000 km. Przez ponad 3 lata eksploatacji auta nie działo się nic - nagle taki problem. Moim ostatnim pomysłem jest sprawdzenie bicia osiowego tarcz hamulcowych i piast. Może coś ze skrzynią lub sprzęgłem? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
P.S. Pomiar bicia tarcz i piast wykonam za tydzień, dodatkowo jestem już też umówiony na wizytę w ASO - ale aktualnie każdy rozkłada ręce...
Comment