Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drgania kierownicy w przedziale prędkości 120 - 145 km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez auer73 Zobacz posta
    na postoju że słyszę takie ciche tarcie gumy o gumę. Nie wiem co to może być.
    To chyba osłony przegubów, też tak mam, to normalne.

    Comment


    • #17
      Musisz wymienic tarcze hamulcowe

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Jarekszadkowski Zobacz posta
        Musisz wymienic tarcze hamulcowe
        Możliwe, że OEM tarcze pogięły się po +/- 10 000 km i biją tylko w tym zakresie prędkości, o którym pisałem, ale nie biją przy hamowaniu? Coś nie chce mi się wierzyć...

        Comment


        • #19
          Pomiar bicia tarcz i piast wykazał zbyt duże odchylenia (tarcze po 0, 05; piasty 0,06). Dodatkowo tarcze, które mają ok. 10 000 km są przegrzane, a klocki zeszklone. Nie widzę innej możliwości jak to, że po prostu tarcze zostały założone na krzywe piasty. Z czasem dopasowały się do piast. Dodatkowo widocznie coś tam minimalnie musiało obcierać, jeżeli przegrzały się. Mechanik właśnie sprawdza czy tłoczki i prowadnice chodzą ok.

          Comment


          • #20
            Prawdziwy mechanik przed założeniem tarczy hamulcowej, zawsze sprawdza bicie piasty przed montażem nowej. Widocznie trafiłeś poprzednio na mało doświadczonego mechanika

            Comment


            • #21
              Niby to oczywiste ale byłem w kilku warsztatach w Szczecinie i - niestety - znalazłem tylko jeden, który miał czujnik zegarowy. W czwartek jadę jeszcze do ASO. Jeżeli ASO potwierdzi to, co wiem to nie mam wyjścia i szykuje worek pieniędzy na wymianę piast, łożysk, tarcz i klocków OEM.

              Comment


              • #22
                Czujnik zegarowy to koszt kilku stówek, więc nie wiem co to za pseudo mechanicy byli

                Comment


                • #23
                  Przy hamowaniu nic nie bije - dlatego pewnie nikt tego nie sprawdzał. Ja przy mechanikach nie stoję i nie podsuwam pomysłów. Generalnie temat był (i w sumie nadal jest) dość niejednoznaczny.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                    Czujnik zegarowy to koszt kilku stówek, więc nie wiem co to za pseudo mechanicy byli
                    Już nie przesadzaj. Przynajmniej 70% warsztatów nie bada krzywizny piast przy wymianie tarcz. A tym bardziej jeśli samemu się nie wymusi tego na nich. Mogę również śmiało powiedzieć, że mało które ASO to robią przy "rutynowej" wymianie tarcz.

                    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                    Last edited by Paluch; 05-08-2019, 20:45.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                      Już nie przesadzaj. Przynajmniej 70% warsztatów nie bada krzywizny piast przy wymianie tarcz. A tym bardziej jeśli samemu się nie wymusi tego na nich. Mogę również śmiało powiedzieć, że mało które ASO to robią przy "rutynowej" wymianie tarcz.

                      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                      Myślę, że masz rację - niestety. Inna sprawa to to, dlaczego mam krzywe piasty. Temat zaczął się z dnia na dzień, nic się nie stało. Tania impreza to to nie będzie, bo same części 2700 zł ;-)

                      Comment


                      • #26
                        Jeśli dobrze się zamontuje wszystko, to spokojnie tarcze i klocki wytrzymają 50tys km. Choć to zależy od stylu jazdy. U mnie wytrzymały całe życie auta, czyli 60tys km(7 lat) a jeszcze nie były zużyte do końca

                        Comment


                        • #27
                          Rozglądam się za dobrym zamiennikiem piast przednich. Cena OEM jest wysoka. Widzę, że FAG robi piasty i łożyska do UFO, ale na stronach mogę znaleźć tylko piasty na tylną oś - na przednią od FAG brak. Nie wierzę, że nie ma piasty na przód i wybór jest tylko między OEM, a NTY za 90 zł... Nie pasuje od żadnego innego auta?
                          Last edited by krs; 06-08-2019, 19:20.

                          Comment


                          • #28
                            ja bym zamiennika nie kupił, zdecydowanie OEM z demontażu. Skoro sądzisz że twoje są felerne to kup używkę, piasty przednie w Civic są bardzo trwałe i nie musisz się bać używek skoro twierdzisz że to, to.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Skłaniam się ku OEM i pewnie tak się to skończy. Zamienniki żadne za 90 zł nie są brane po uwagę. Piasty są krzywe, tak samo jak tarcze - to fakt, który wynika z pomiaru czujnikiem. To nie są moje domysły. Już nic innego nie zostało, cała reszta wymieniona.
                              Last edited by krs; 07-08-2019, 11:52.

                              Comment


                              • #30
                                A to nie jest tak, że łożysko w piaście może się kończyć i dlatego piasta rzekomo krzywa?
                                Last edited by marcin19883; 07-08-2019, 15:20.

                                Comment

                                Working...
                                X