Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przekładnia kierownicza, maglownica w VIIIgen. Usterki, regeneracja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przekładnia kierownicza, maglownica w VIIIgen. Usterki, regeneracja

    Witam, od nowości przy energicznym poruszaniu kierownicą w prawą lub lewą stronę słychać stukanie przekładni kierowniczej. Właśnie zadzwoniłem do ASO aby umówić się na wymianę przekładni bo kończy mi się gwarancja. Poinformowano mnie, że wystarczy regulacja przekładni, która załatwia sprawę. Czy ktoś z Was miał przeprowadzoną taką regulację, na czym polega i czy faktycznie to wystarczy bo wcześniej nie wspominali o żadnych regulacjach tylko o wymianie. Może to tylko wymysł hondy aby ograniczyć koszty?
    Last edited by Alix; 10-09-2013, 17:48.

  • #2
    Witam,czy regulacja rozwiązała problem - mam chyba to samo.Proszę o odp.

    Comment


    • #3
      Po regulacji jest znacznie ciszej ale czasami jeszcze słychać jakieś stukanie w okolicy przekładni jadąc po drodze gruntowej lub innych drobnych nirównościach. Właśnie skończyła mi się gwarancja i dałem spokój.

      Comment


      • #4
        Witam,
        jeśli stoję przy włączonym silniku i pokręcę kieronicą w lewo jakieś ćwierć obrotu, a nawet mniej, to słyszę takie cupnięcie, tak jakby dzwięk jakiegoś wyłącznika (?)Nie dzieje sie to przy kręceniu w prawo. Dzwięk nie jest głośny i absolutnie nie słychać go w czasie jazdy. Nie słychać go nawet jak głośno pracuje klima. Czy ktoś mógłby mi sprawdzić czy u niego również słychać coś takiego?

        Ciąg dalszy:
        po dwukrotnej wizycie w ASO - 28 km w jedną stronę i stracie ok. 10 godzin w poczekalni mam diagnozę: stuki jak to stuki, - nie wpływają na bezpieczeństwo jazdy i tym samym ASO nie ma zamiaru się nimi zajmować. Możecie nie wierzyć, ale mam to na piśmie.
        Last edited by Orzech; 23-04-2011, 22:48.

        Comment


        • #5
          ASO Hondy jest po prostu genialne. U mnie w Cifie 2006 też zaczęło coś tarabanić w układzie kierowniczym. Byłem dzisiaj na przeglądzie, Pan diagnosta powiedział, że na zawiasie nie ma ani milimetra luzu, tak samo na drążkach, czy tulejach. Jedyne co, to słychać "coś" w układzie kierowniczym, gdy ruszam kierownicą w dwie strony (krótkie ruchy). Czy ktoś miał podobny problem? Dźwięk stukania słyszalny, gdy jadę po kostce z prędkością do 25 km/h.
          A już byłem przygotowany na jakieś wymiany w zawieszeniu, jak to bywało np. w Audi A4 B5 (...)
          Honda Civic 2006 SPORT
          2.2 i-CTDi
          Vivid Blue Pearl

          Comment


          • #6
            Dziwne stukanie w przekładni kierowniczej - 2.2 i-CDTI

            Witam,

            Od jakiegoś czasu słyszę w swojej Hondzie z silnikiem 2.2 i-CDTI dziwne odgłosy. Pojechałem na przegląd i okazało się, że w zawieszeniu nie ma luzów. Dodam, że odgłos słyszalny jest przy prędkości do 15-20 km/h jadąc po dziurach, albo kostce. Gość na przeglądzie stwierdził, że po skręcaniu kierownicą lekko w prawo i lewo słyszalny jest jakiś "głuchy stukot", czy może to oznaczać, że maglownica po prostu kończy się? Słyszał ktoś o podobnym problemie?

            Pozdrowienia,
            Honda Civic 2006 SPORT
            2.2 i-CTDi
            Vivid Blue Pearl

            Comment


            • #7
              Witaj.
              Wykluczyć niczego nie można przez internet. Natomiast zdecydowanie częściej pojawia się problem łożyska amortyzatora. https://www.civicforum.pl/showthread...o+amortyzatora. Poczytaj posty.

              Comment


              • #8
                Dziękuję za odpowiedź.

                Hey,

                Chciałbym się poradzić kolegów z forum, którzy mają większy staż i wiedzę niż ja.
                Jednak się stało... Padła mi maglownica w mojej Hani.
                Chciałby się dowiedzieć, czy jeśli chodzi o maglownicę, to lepiej kupić używaną, jak np ta: https://allegro.pl/przekladnia-kiero...997140724.html
                czy lepiej regenerować ? Jestem z Wrocka, może ktoś mógłby polecić dobrego mechanika i poradzić mi, co mam robić...
                Last edited by rambo7; 06-03-2014, 07:36. Powód: edit
                Honda Civic 2006 SPORT
                2.2 i-CTDi
                Vivid Blue Pearl

                Comment


                • #9
                  Cześć.
                  Moim zdaniem lepiej regenerować bo to zawsze jakaś gwarancja. Natomiast co do mechaników z Wrocka, to może Alix coś podpowie. Zdziera asfalt w tym samym mieście.
                  Pzdr.

                  Comment


                  • #10
                    Fakt, jeżdżę po Wrocku, ale "nie miałem jeszcze szczęścia" robić maglownicy, więc trudno mi powiedzieć - stąd wcześniej nie pisałem, ale skoro zostałem wywołany do odpowiedzi ... Generalnie szukałbym kogoś kto ją zregeneruje, to chyba najpewniejszy sposób. Tutaj artykuł o co chodzi:



                    Google parę takich miejsc wyrzuca, np.:

                    Firma Automania oferuje regenerację przekładki kierowniczych, pomp wspomagania, ustawienie zbieżności kół w samochodach ciężarowych oraz wiele innych. Zapraszamy.


                    Ale od razu mówię, że nie znam w/w firm ani ich opinii.

                    Jeżeli cenę rzucą z kosmosu albo widać będzie, że nie będą wiedzieli od czego zacząć - bo w ufo to raczej bardzo rzadka awaria - to można poszukać używanej. W tym przypadku fakt, że jest to rzadka awaria działa na Twoją korzyść Oczywiście, najlepiej od auta o możliwie niskim przebiegu i nie "tjuningowanego"; ale kupując używkę zwykle tego nie wiesz. Co do używek to stosunkowo największy wybór we Wrocławiu znajdziesz tutaj: https://www.automarpo.pl/go/_files/?...t_company.html
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #11
                      Kupowałem w AutoMarpo części blacharskie do Mitsu i polecam.
                      Dobra obsługa - pomocna ekipa.

                      Co do maglownicy - to ta z linku z dziwnie niskim przebiegiem ale cena jest niska, więc ja bym zaryzykował. No chyba że regeneracja kosztuje tyle samo - wtedy jednak lepiej zregenerowac porządnie.
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #12
                        Witam,

                        Orientuje się ktoś, jakie są oznaczenia na maglownicy do Ufo 2.2 CTDI? W sieci widziałem sporo używanych do silnika o poj. 1.8, ale ten mogel raczej nie będzie pasował...

                        Dziękuję za pomoc,
                        Honda Civic 2006 SPORT
                        2.2 i-CTDi
                        Vivid Blue Pearl

                        Comment


                        • #13
                          wcale nie jest powiedziane ,ze nie bedzie pasowałGdzies na forum byl juz mielony ten temat.I jesli mogę doradzić to lepiej swoją regenerować niz kupować kota w worku.
                          p.s w listopadzie 2013 pisales juz o tym problemie...
                          Last edited by artax; 10-11-2014, 20:06.

                          Comment


                          • #14
                            Również zdecydowanie byłbym za regeneracją - przy odrobinie szczęścia posłuży nie gorzej niż nowa, a z używaną to dopóki nie założysz z tego co wiem nie za bardzo jak jest sprawdzić czy ktoś ci właśnie takiej co już niedomaga nie sprzedał...
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #15
                              Stuki z przekładni kierowniczej

                              Witam

                              Około miesiąc temu kupiłem Honde Civic 1.8 2007r.
                              Przed zakupem byłem z nią w aso, miły Pan stwierdził, że jest wszytko ok. Jedynie tylne tarcze do wymiany, a cała reszta w jak najlepszym porządku.
                              Długo się nie nacieszyłem bo dość szybko zaczęły się dawać we znaki stuki z przedniego zawieszenia. Coś jakby było luźnego i przy przejeżdżaniu powoli przez nierówności sobie latało i obijało się. Plus dodatkowo zauważyłem lekkie ściąganie w prawo.
                              Nie wiem jak tego nie zauważyłem przy kupnie no ale trudno się mówi. Może miały na to wpływ zamontowane jeszcze zimowe opony na 16 felgach, które następnego dnia po zakupie zamieniłem na letnie 17.

                              Mechanik obejrzał samochód i stwierdził, że do wymiany są tuleje przednich wahaczy i gumy stabilizatora. Zapłaciłem kilka stówek i się ciężko zdenerwowałem ponieważ praktycznie nic się nie zmieniło. Lekkie ściąganie zostało i jak stukało tak dalej stuka.
                              Oczywiście twierdzą, że gumy i tak były do wymiany, a stuka i ściąga ponieważ mam luz na przekładni kierowniczej koszt regeneracji około 1000zł.
                              Z tego co widzę jest to dosyć częsta usterka i może faktycznie trzeba by ją zregenerować, tylko pytanie gdzie jechać? Zna ktoś może dobrego mechanika w Łodzi, który zdiagnozuje, czy to na pewno przekładnia i ewentualnie ją zregeneruje za rozsądne pieniądze?
                              Mechanik u którego byłem stwierdził, że w sumie można z tym jeździć a po ewentualnej regeneracji kierownica będzie chodziła ciężej. Kierownica i tak obraca się bardzo lekko, więc lekkie zaciśnięcie mnie nie boli. Bardziej mnie irytują te ciągłe stuki.

                              Pozdrawiam

                              Comment

                              Working...
                              X