Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przekładnia kierownicza, maglownica w VIIIgen. Usterki, regeneracja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    objawy stukania miałem w FN2 - diagnoza ASO: maglownica do wymiany. Też najgłośniej stukało na kostce brukowej.
    Gdyby ktoś potrzebował do FN2 to stara leży u mnie tylko trzeba ją oddać do naprawy/regeneracji.

    Comment


    • #47
      Witam!

      Odnośnie stukania ukłądu kierowniczego, poniżej film na podstawie którego uważam, że końcówka ma już dość, aczkolwiek dobrze jakby jeszcze ktoś się wypowiedział i potwierdził. W poprzednich autach nie musiałem nigdy ich wymieniać więc wolę dopytać.

      Poza tym czy ktoś już regulował maglownicę przeznaczoną do tego śrubą? Chcę się za to zabrać i każda wskazówka będzie cenna.

      https://www.dropbox.com/s/l7d8jme2k1...02-23.mp4?dl=0

      Pozdrawiam.

      Comment


      • #48
        Witam!

        Podbijam,

        czy ktoś z Was regulował luzy na listwie przekładni kierowniczej? Dostęp jest dobry, martwi mnie tylko klucz którym trzeba kontrować nakrętkę (07MAA-SL00200). Szukam, ale dostać to na necie wydaje się niemożliwe. Za wszystkie wskazówki dzięki. Myślę, że dyskusja na ten temat wielu osobom by pomogła, biorąc pod uwagę, że większość aut tej generacji (tak jak moja) już powoli dobija do 200 tys. przejechanych kilometrów.

        Pozdrawiam.

        Comment


        • #49
          U mnie też popukiwało, mechanik twierdził że wewnętrzny drążek, ale dzisiaj dokręciłem ok 5 mm tą śrubkę i pukanie zniknęło. U mnie to jak odkręcałem nasadką 13 i razem popuściła się ta duża nakrętka. Poznzczyłem wszystko i przytrzymując śrubokrętem dokręciłem troszeczkę nasadką do momentu aż przestało pukać.

          Comment


          • #50
            Mam taki oto problem, gdy trzymam kierownicę auto jedzie prosto, ale gry puszczę to kierownica przeskakuje delikatnie w prawo i auto oczywiście też ściąga na prawo, po skorygowaniu auto jedzie prosto, gdy znów puszczę do jest delikatny przeskok w prawo. Zdarzy się czasami, że po puszczeniu kierownicy auto jedzie prosto, ale bardzo rzadko. Nie słyszę żadnych stuków przy kręceniu kierownicą. Maglownica do wymiany? 2006r. 1.8 benz. 220k.
            Opony nowe, na zimówkach było identycznie.
            Last edited by MarcinQWE; 12-08-2019, 10:20.

            Comment


            • #51
              A zbieżność ?? kiedy robiona?? luzy w zawieszeniu ??

              Comment


              • #52
                Odkąd jeżdżę, czyli od ok 10K to nie robiłem. Mówisz, żeby od tego zacząć i na razie nie ruszać maglownicy?

                Comment


                • #53
                  Myślę że to jest wina przechyłów na ulicy. Jakby był ruch lewostronny to pewnie by w lewo ciągnęło.

                  Sprawdź na jakimś płaskim wypoziomowany terenie typu parking pod hipermarketem czy innym placu czy tak się dzieje.

                  Comment


                  • #54
                    Nie ma opcji żeby to było to, sprawdzałem na równej nawierzchni. Poza tym to przeskakuje dosłownie po chwili o kilka stopni w prawo.

                    Comment


                    • #55
                      W takim razie musisz go wyszarpać. Jeśli nie będzie do czego się przyczepić to talerze na 4 koła.

                      Comment


                      • #56
                        Jak to wyszarapać i o jakich talerzach mówisz?

                        Comment


                        • #57
                          Na stacji kontroli pojazdów tzw szarpaki.
                          Talerze geometria 3d.

                          Comment


                          • #58
                            Ma ktoś w okolicach Poznania namiar na kogoś, kto zrobi maglownice w 4d?

                            Comment


                            • #59
                              Mam świetny pomysł na to by sprawdzić gdzie jest luz.
                              U mnie sprawdzone. w obecnej hondzie jak i w poprzednich autach.

                              - przy wyłączonym silniku a koła ustawione na wprost, kręcimy szybkimi krótkimi ruchami kierownicy gdy słychać luz, stukanie.
                              zapalamy silnik, ustawiamy koła np w prawą stronę na max, gasimy silnik, ruszamy szybkim krótkimi ruchami kierownice, i w moim przypadku stukanie ustało.
                              koła skręcone na lewą stronę, stukania brak.
                              przy skręconych koła dokręciłem delikatnie śrubę regulacyjną, oczywiście by nie było za ciasno drugą ręką szarpałem za drążek pod osłoną gumową (dało się wyczuć delikatny luz).
                              Po dokręceniu, spr na drugą str na skręconych kołach.
                              Dałem koła na wprost, i stukanie ucichło.

                              Jeżeli to nie pomaga.
                              potrzebne są 3 osoby.
                              na postoju przy wyłączonym silniku
                              jedna osoba ciągną za koło od strony mocowania drążka kierowniczego, druga analogicznie ciągnie za drugie koło. (przeciwne str stojąc od boku auta)
                              trzecia osoba jak się pewnie domyślacie rusza szybkimi krótkimi ruchami kierownicą.
                              i tu uwaga.
                              luz da się wyczuć na kole po której str jest luz.
                              jeżeli przy którymś kole czuć pukanie znaczy ze końcówka drążka.
                              jeżeli nic nie czuć na kołach i nie słychać stukania gdy ciągniemy za koła. a gdy puścimy koła to słychać znaczy że luz może być na krzyżaku lub na tulei w maglownicy.
                              aha, sprawdzamy to oczywiście po upewnieniu się czy śruba regulacyjna jest dokręcona. test na skręconych kołach, potem na wyprostowanych.

                              luz na końcówkach da się wyczuć szarpiąc osiowo, czyli góra dół.
                              luz na tulei w maglownicy sprawdzamy szarpiąc promieniowo tzn na boki, lub przód tył.

                              krzyżak można spr na ściągniętym kole lub na podniesionym aucie, tak wygodniej.
                              ściągamy gumową osłonę, łapiemy żabką za listwe, (najlepiej zaraz za krzyżakiem od str przekładni slimakowej, a druga osoba szybkimi ruchami kręci za koło lub tarcze hamulca, stukanie jest to mamy krzyżak do wymiany, stukanie ani luzów nie ma, niestety jest to najgorsza opcja, plastikowa, teflonowa tulejka w korpusie maglownicy, tzn zaraz przy jej wylocie od str dłuższej czyli prawej str pojazdu, jeżeli mówimy o wersji europejskiej

                              wybaczcie za składnie zdaniową. ale chyba jasno opisałem co i jak.

                              Comment


                              • #60
                                Witajcie. Potrzebuję pilnie pomocy.
                                Miałem stuki w przednim zawieszeniu więc wymieniłem wszystko oprócz magla- nie pomogło. Dałem więc maglownicę do regeneracji.
                                PO wyjeździe od mechanika niby wszystko OK, większość stuków ustała. Ucieszyłem się bardzo, bo było to bardzo irytujące. Moje szczęście nie trwało zbyt długo. Otóż po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów stuki powróciły.
                                Wszystko się dzieje po rozgrzaniu silnika i jak sądzę po porządnym nagrzaniu się elementów magla. Czy to na postoju, czy też w trakcie jazdy podczas ruchu kierownicą słychać wyraźne stuki z jednej jak i z drugiej strony. Po dłuższej jeździe przy manewrach parkingowych dodatkowo pojawił się pisk(sądzę, że mechaniczny-coś zaczyna się ocierać) Przy dłuższej jeździe(czyli po rozgrzaniu) kierownica robi się sztywna i zaczyna działać skokowo tak, że ciężko utrzymać tor jazdy na wprost, po łuku jedzie jak po szynach-nie odbija. Jak jest zimny, to stuków na nierównościach nie słychać, jak rozgrzany wali mocno.
                                Pojechałem z reklamacją do mechanika który oddał magiel do firmy gdzie robiona była regeneracja. Tam twierdzą, że mechanicznie jest wszystko okej i że najprawdopodobniej wina jest w silniku elektrycznym od wspomagania.
                                Czy jakaś mądra głowa może podzielić się swoją, wiedzą, doświadczeniem w tej sprawie? Czy możliwe, że jest to wina silnika od wspomagania? Czy możliwe żeby stukało, piszczało i ciężko chodziła kierownica? Mnie już ręce opadają.

                                Edit.
                                Dodam tylko, że przed regeneracją oprócz stuków magiel pracował dobrze tzn nie "sztywniała" kierownica po nagrzaniu silnika i nie waliło przy ruchach kierownicą na boki.
                                Last edited by fazi75; 07-11-2019, 12:47.

                                Comment

                                Working...
                                X