Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przekładnia kierownicza, maglownica w VIIIgen. Usterki, regeneracja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    U mnie jest dokładnie ten sam problem. Znajomy pracujący w dużym warsztacie zajmującym się geometrią zawieszenia powiedział mi, że praktycznie w każdym UFO po pewnym przebiegu w przekładni wyciera się jakaś teflonowa tulejka i zaczynają się stuki na nierównościach (mnóstwo takich 8gen. do nich przyjeżdża). Ja dodatkowo mam problem z nierównomiernym działaniem wspomagania kierownicy (raz opornie, a po chwili bardzo luźno) i stukaniem przy energicznych, krótkich ruchach kierownicą, co potwierdza, że padła maglownica. We Wrocławiu nie znalazłem warsztatu, który chciałby się podjąć regeneracji przekładni i dać na nią choćby półroczną gwarancję. Używka według znajomego średnio się opłaca, bo wszystkie na allegro mają już swoje przebiegi i prędzej czy później też zaczną stukać. Oryginał w ASO to prawie 5 tys. zł. Póki co z tym jeżdżę, ale jak sam wiesz taka jazda nie sprawia zbyt dużej przyjemności.

    Comment


    • #17
      Czy śruba od regulacji luzu międzyzębnego maglownicy jest w miare dostępna jak samochód będzie na podnośniku?

      Comment


      • #18
        Mam te same problemy: stuki przy ruszaniu kierownicą w lewo/prawo oraz jadać po wybojach. Zaznaczam, że po wybojach bo po dziurach nic nie słychać. Z prawej strony wymieniłem drążek, końcówkę drążka, gumy stabilizatora obydwie, prawy łącznik stabilizatora i czeka mnie wymiana półosi prawej ale to ze względu na "chrobotanie" przy skręcie kiedy jest zimno na dworze. Stuki jak były tak są- podejrzewam maglownicę i mam zamiar skasować luz dokręcając śrubę oraz wcisnąć trochę smaru do przekładni. Jak tylko to pomoże to dam Wam znać.

        Generalnie z zawieszeniem mam problem odkąd jestem posiadaczem tego auta i BARDZO mnie to rozczarowało. Przebieg jest raczej oryginalny i przy 105 tys zaczęły się mocne stuki chyba z każdego elementu, który posiada w sobie zawieszenie. Teraz mam blisko 120 tys na liczniku i dalej się z tymi stukami męczę. Kupuję co jakiś czas części i sobie wymieniam- jak na razie- beż większych rezultatów.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez bart2888 Zobacz posta
          Jak tylko to pomoże to dam Wam znać.
          Luz skasowałeś?

          Comment


          • #20
            Czesta przyczyna stukania od strony pasazera jest luz w przekladni kierowniczej. Sam u siebie juz naprawialem. Autko mialo przejechane 100k. Jezeli juz wszystko wymieniliscie i dalej puka to stawial bym na przekladnie. Tam w srodku jest taki teflonowy pierscien ktory sie wyrabia. Niestety honda nie sprzedaje tego elementy do wymiany i trzeba kombinowac.
            civic2.pngcivic 1.png

            Comment


            • #21
              Tutaj jest filmik jak to wyglada w 4D (zacznijcie ogladac od 04:00min)- (w 5D prawie identydcznie). Sam kupilem zestaw naprawczy od ruskich i juz nie stuka .

              Comment


              • #22
                Regeneracja przekładni

                Witam,czy ktoś z forumowiczów regenerował magiel w 1.8 5d .Jeżeli tak prośba o info gdzie,koszty,opinia na temat wykonanej usługi

                Comment


                • #23
                  Ja robiłem w https://www.maglownica.com.pl/?page=kontakt i od ok. roku mam spokój.
                  Więcej TUTAJ

                  Comment


                  • #24
                    Dzięki za info,szkoda tylko że mam tam ok.300 km.Może jakaś propozycja bliżej Warszawy

                    Comment


                    • #25
                      Trochę podbiję temat

                      Mam wrażenie że połączyłem kropki.

                      Staram się w miarę systematycznie ustawiać zbieżność w samochodzie, i prawie nigdy warsztaty nie były w stanie mi ustawić kierownicy prosto. Zawsze trochę w prawo, zawsze trochę w lewo. Zero luzów na drążkach.
                      Auto na 205/55 ściągało w prawo przy przyspieszaniu, na 225/45 jedzie jak po sznurku (ściąga zgodnie z krzywizną drogi).

                      Teraz zauważyłem, że kierownicę raz mogę trzymać idealnie równo, ale w większości wypadków będzie ona delikatnie w lewo. Da się też zauważyć, że przy przyłożeniu takiego samego skrętu kierownicy w zakręcie z prędkością około 70km/h, auto delikatnie zmienia tor jazdy. Jest to wyczuwalne bardzo przy zmianie profilu zakrętu (np. zakręt w lewo przechodzący do prostej drogi). Jazda po koleinach to walka z bestią.

                      Wiem, że pewnie spory udział w tym maja szerokie opony, ale zastanawiam się czy to nie jest jeden z objawów konającej maglownicy.
                      Na postoju z włączonym wspomaganiem jakiekolwiek dźwięki (poza silnikiem wspomagania) są słyszane jedyne przy szybkiej zmianie obrotu kierownicy, sam obrót od skraju do skraju nie objawia się niczym niepokojącym.

                      Czy moje problemy mogą być spowodowane uszkodzoną maglownicą?

                      Comment


                      • #26
                        Czy ktoś z Panów regenerował magiel w okolicach wawy?
                        swoją droga to chyba jeszcze mogę chwile zaczekać, ale zawsze warto wiedzieć
                        pozdrawiam

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez wojtek9972 Zobacz posta
                          Właśnie zadzwoniłem do ASO aby umówić się na wymianę przekładni bo kończy mi się gwarancja. Poinformowano mnie, że wystarczy regulacja przekładni, która załatwia sprawę.

                          Zamieszczone przez wojtek9972 Zobacz posta
                          Po regulacji jest znacznie ciszej
                          U mnie w czasie jazdy absolutna cisza, nic nie stuka.
                          Natomiast na postoju, na włączonym silniku, przy wykonywaniu szybkich ruchów lewo-prawo słychać jest pukanie z przekładni kierownicznej.
                          Najpierw pojechałem na stację kontroli pojazdów. Luzów na końcówkach/drążkach brak. Diagnosta stwierdził, że rzeczywiście trochę puka z przekładnie ale "panie, tak to i w nowych autach stuka, jeździć, nie przejmować się".

                          Na początku lutego byłem w ASO Honda Aries i przy okazji innych czynności zgłosiłem te stuki i poprosiłem o diagnozę.
                          Werdykt ASO - "minimalny luz poprzeczny na listwie". Gdy zapytałem o możliwość regulacji przekładni i o skasowanie tego luzu
                          śrubą regulacyjną to usłyszałem, że "w tym modelu nie ma takiej śruby, brak możliwości regulacji, była tylko w starszych modelach".

                          Więc jak to jest? W VIII jest regulacji luzu na przekładni czy nie?
                          Mam sedana 2009r z przebiegiem 78.000km .
                          Moje FD7

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                            Więc jak to jest? W VIII jest regulacji luzu na przekładni czy nie?
                            Odpowiem sam sobie.
                            W Honda Aries po przeglądzie twierdzili, że regulacji luzu nie ma.
                            Wyslałem zapytanie do Honda Plaza - odpowiedź - regulacja jest, koszt 240zł.
                            Zadzwoniłem do Aries i zapytałem dlaczego mówili mi o braku regulacji, skoro Honda Plaza twierdzi, że regulacja jest możliwa.
                            Pan po sprawdzeniu przyznał, że regulacja rzeczywiście jest, ale przez telefon starał się mnie zniechęcić do tego zabiegu,
                            mówiąc, że u mnie jest minimalny luz po prawej stronie (a regulacja ma podobno wpływ tylko na lewą stronę) oraz, że po skręceniu
                            tej śruby regulacyjnej kierownica może ciężej chodzić - w to akurat nie wierzę.
                            Moje FD7

                            Comment


                            • #29
                              Bartekos- udało Ci się wyregulować listwę?
                              Ja ma identycznie ale objaw był 10 tys km temu i dalej jest tak samo więc nie wiem czy jest sens ingerować?
                              Pozdrawiam

                              Comment


                              • #30
                                Na razie nie podejmowałem żadnej próby regulacji.
                                W/g ASO przy tak minimalnym luzie jak u mnie nie ma sensu regulować - podobno regulacja działa tylko na lewą stronę przekładni a u mnie odzywa się prawa.
                                Ale mam zamiar jeszcze potwierdzić tę diagnozę przy najbliższej okazji u niezależnego mechanika poza ASO.

                                PS. W Accordach VIII jest podobny problem z przekładnią. W ostatnim auto świecie jest w dziale "używane" i napisali, że przekładnie zaczynały stukać
                                nawet przy przebiegu 50.000km. Na forum accorda też użytkownicy to powierdzają.
                                Na pierweszej stronie tego wątku można przeczytać, że niektórym stukały jeszcze na gwarancji.
                                Jak sobie przypominam, to już po zakupie swojego civica, z przebiegiem 42.000km coś tak lekko było słychać, ale nie jestem w stanie ocenić
                                czy przez 2 lata to się nasiliło. Dopóki nie ma stuków czasie jazdy to chyba nie ma sensu tego ruszać.
                                Last edited by bartekos; 21-04-2017, 14:02.
                                Moje FD7

                                Comment

                                Working...
                                X