Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zacisk tył nie odbija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Sprawdzone, to pewnie będzie trzpień. No 10 miesięcy może przejechane 3-4k km, widać rewelacja . Najchętniej bym im to odesłał.

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
      U mnie w takiej sytuacji mechanik rozebrał cały zacisk, wyczyścił, nasmarował, poskładał i działa. Nie patrzyłem mu na ręce, ale podobno szybko i bezproblemowo.
      Też byłem zaskoczony, ale w moim aucie też tak było. Pytałem mechanika i powiedział, że przyczyną jest nie tyle brud, ale drobiny wody, które przedostają się do środka przez na sucho leżące uszczelki i ruszające się elementy.

      Comment


      • #48
        Panowie, proszę o pomoc. Wymieniony tylny zacisk hamulcowy. Zauważyłem, że felga od wewnątrz robi się tłusta. Po zdjęciu koła i wyczyszczeniu wszystkiego, odpaliłem silnik i nacisnąłem mocno kilka razy hamulec. W miejscu oznaczonym żółtą strzałką pojawił się płyn w ilości około jednej kropli.

        Czy pomiędzy śrubę mocującą elastyczną końcówkę przewodu hamulcowego do zacisku, powinienem włożyć dodatkowo podkładkę miedzianą?
        Mam 2 podkładki. Ta po lewej stronie, oznaczona na niebiesko, była razem z zaciskiem. W zasadzie były 2 takie podkładki i jedną dałem już pomiędzy metalową końcówkę przewodu a śrubę mocującą, zastępując będącą tam wcześniej starą podkładkę. Natomiast została mi ta jedna i tu pytanie czy wsadzić ją pomiędzy metalową końcówkę przewodu a zacisk? Pierwotnie nie było tam podkładki lub może jej nie zauważyłem.

        Mam jeszcze jedną podkładkę miedzianą, tzw. dmuchaną, nieco większą od tych miedzianych, które były razem z zaciskiem. Na zdjęciu obrysowana na biało. Czy lepiej założyć tą dmuchaną podkładkę pomiędzy zacisk a metalową końcówkę przewodu elastycznego?

        Ostatnia rzecz, jakim momentem dokręcać śrubę mocującą - łączącą zacisk i końcówkę przewodu elastycznego?

        Zacisk od góry.jpg

        Podkładki miedziane.jpg
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Comment


        • #49
          Tam jest oczko przez które przechodzi śruba? Bo już zapomniałem rozwiązania w viii gen. Jeśli tak to składasz to na 2 podkładki miedziane płaskie. Jedna z jednej strony oczka a druga z drugiej.

          Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #50
            Tak, jest takie oczko. Tak też to złożę ponownie.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Comment


            • #51
              Wyczyść dobrze powierzchnie stykowe z podkładkami.

              Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #52
                Dziękuję za pomoc Robota poprawiona, nic nie cieknie i hamuje jak trzeba.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Comment


                • #53
                  No i git. Teraz doczytałem. Ta śruba 34 Nm jak co.

                  Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #54
                    Na wstępie chciałbym wszystkich powitać. Nie będę tworzył nowego wątku, gdyż liczę, iż w tym znajdę odpowiedz. Otóż tak jak w temacie też mam problem z nieodbijającym tłoczkiem w tylnym zacisku. Problem dotyczy ciągle tylko jednego i tego samego koła. Zaczęło się jakieś pół roku temu, że koło grzało się strasznie, pomyślałem lata zrobiły swoje i zapiekł się tłoczek. Wymieniłem cały zacisk, klocki tarcze i na chwilę był spokój. Czasem było delikatne popiskiwanie, szczególnie na zakrętach ale generalnie nic się nie grzało, później niestety popioskiwanie było coraz częstsze i hamulec już delikatnie się grzał ale to była ciągle loteria. Pewnego dnia już było ostro bo zagrzał się tak, że felga parzyła. Jarzmo wyczyszczone, założyłem nowe klocki, odpowietrzone i znowu to samo. Wymieniłem jeszcze raz zacisk i był spokój na dwa tygodnie po czym znowu to samo. Reasumując - wyczyszczone jarzmo, nowe klocki lekko podszlifowane nawet żeby lekko wchodziły, nowy zacisk, odpowietrzone, płyn jest a i tak się koło (ciągle to samo) grzeje jakby tłoczek nie odbijał. Co ciekawe problem nie jest zaraz po ruszeniu ale po przejechaniu np. 30 km. Co można jeszcze zrobić, przewód od hamulca, zaraz przy zacisku cały, nie zagięty, uszkodzony itp.? Zastanawiam się na metalowymi przewodami hamulcowymi albo pompa/sterownik ABS czy to dobry kierunek?

                    Comment


                    • #55
                      Zamieszczone przez Omega6 Zobacz posta
                      grzeje jakby tłoczek nie odbijał.
                      Jest jeszcze pare ...drobiazgów i trop co szukać
                      na jaki zacisk wymieniłeś oryginał/regenerowany/zamiennik?
                      prowadniki wymienione, nie mają luzów?
                      linka ręcznego odpuszcza tzn: nie zacina się, sprężyna mocno odbija za każdym razem?
                      klocek włożony poprawnie jego wypustem > do rowka w tłoczku?
                      blokuje ham.jpg
                      uważaj na szerszą dźwignię od ręcznego, bo się blokuje

                      Comment


                      • #56
                        Zacisk był wymieniany dwa razy na nowy (zamiennik). Ręczny odbija, klocki dobrze włożone. Jedyne co mnie jeszcze niepokoi to przy wymianie zacisku, mechanik zwrócił uwagę iż jest jakby małe ciśnienie płynu hamulcowego. Wypływał powoli.

                        Comment


                        • #57
                          Na 90% przewód elastyczny idący do tego zacisku masz do wymiany
                          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                          sigpic

                          Comment


                          • #58
                            Dzisiaj zamówiłem. Napisze jaki będzie efekt.

                            Comment


                            • #59
                              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                              Czasami wystarczy rozruszać dźwignię ręcznego przy zacisku. Śrubokręt + dobry oddrdzewiacz i machamy w jedną i drugą. Może też być linka w pancerzu zatarta i dlatego nie odbija ale częściej dźwignia.
                              Czy do tej czynności trzeba zdejmować zacisk? Podejrzewam, że i u mnie niekiedy nie odbija ręczny i powoduje grzanie felgi. Zaciski były niedawno regenerowane, tłoczki, prowadnice w dobrym stanie, stąd podejrzenie padło na ręczny bo mógł nie być wtedy ruszany...

                              Comment


                              • #60
                                Nie trzeba. Można zacząć ruszać dźwignią bez zdejmowania zacisku


                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X