Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Metalowe osłony tarcz hamulcowych - tarcze kotwiczne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Metalowe osłony tarcz hamulcowych - tarcze kotwiczne

    Witam
    Ostatnio stalem w korku obok TypeS i z nudow ( bo jakze inaczej) i z ciekawosci zarazem ( bo tez mam TypeS) przygladalem sie temu autku i moja uwage przykulo cos, co sie znajdowalo nad tarczami ( zarowno z przodu, jak i z tylu). Taki kawalek owalnego ( jak na tarczy zegara miedzy godz. 10:00-14:00) metalu przykreconego jakby srubami na imbusy nad tarczami, ale tak jakby bardziej z tylu, w glebi. Czy ktos wiec, co to jest? Tarcze wygladaly na seryjne ( nie nawiercane itp). U mnie takiego czegos nie ma ( mam 2007r.)
    Last edited by Alix; 04-08-2013, 19:49.

  • #2
    opis w sumie precyzyjny, ale żaden opis nie opowie tyle co 1 foto z zaznaczonym elementem , wstawienie to nie problem.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zapewne chodzi o coś w rodzaju osłon zrobionych z blachy mają to hondy civic przeważnie zakupione na zachodzie bo w polskich salonach nie widziałem takich osłon.

      Comment


      • #4
        Tak, są ta osłony hamulcy przeciwpyłowe/przeciwbłotne , mieszkam w UK i moja hondzia takie posiada. Niestety ten elemnt szybko ulega korozji i prawie u kazdego są one przerdzewiałe ,zaczynaja się odginac i przy skręcaniu trą o dyski wydając przy tym okropne dżwieki,raz na czas trzeba je poprostu odgiąć tak aby nie dotykaly tarczy.

        Comment


        • #5
          Zgadza się, są to osłony hamulców, seryjnie mają je Type R oraz większość diesli, dodatkowo niektóre Type S 1.8. Dodatkową funkcją ma być niby większe odprowadzanie ciepła. Dlatego mimo identycznych hamulców w 1.8 i dieslu - w cięższym prawie 150kg dieslu mają więcej do roboty i więcej ciepła do odprowadzenia
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            No dokładnie "niby" , bo z tego co czytałem na brytyjskim forum civica to działa to w drugą strone i ludzie to odkręcają aby hamulce miały lepszy dopływ powietrza.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Zgadza się, są to osłony hamulców, seryjnie mają je Type R oraz większość diesli, dodatkowo niektóre Type S 1.8. Dodatkową funkcją ma być niby większe odprowadzanie ciepła. Dlatego mimo identycznych hamulców w 1.8 i dieslu - w cięższym prawie 150kg dieslu mają więcej do roboty i więcej ciepła do odprowadzenia

              Tak to są osłony hamulców posiadam coś takiego w swojej Hani była zakupiona na zachodzie , na początku też zastanawiałem się co to ale koledzy z forum szybko mi to wytłumaczyli . TO co "mazz" pisze u mnie się na razie nie sprawdziło i oby do tego nie doszło .

              Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                One z czasem niestety parszywieją i mogą się posypać. Ale zdejmowanie ich to akurat niezbyt mądry pomysł, bo kamyki i inny syf mogą się dostawać tam, gdzie fabryka nie przewidziała i robić szkody. Ja właśnie jestem przed swapem hamulców na Rkowe i z tego powodu kompletuję właśnie te zasłony i na przód i na tył, bo koledzy mechanicy zdecydowanie odradzają ich demontaż. Poza tym jednak coś tam w kwestii chłodzenia dzialają, bo ja mam mimu kilku regulacji tylne hamulce zawsze przysmalone, a kolega z takim samy autem już tak nie ma po ich zamontowaniu. No i tak też IMO auto fajniej wygląda bo tarcze wydają się większe
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  One z czasem niestety parszywieją i mogą się posypać
                  Co ciekawe: u mnie przednie są jak nówki a tylne rozsypują się w rekach... Tez tak macie? Nawet zastanawiałem się nad wymianą ale na razie olewam.

                  Comment


                  • #10
                    metalowe osłony tylnych tarcz skorodowane na wylot.

                    Sprawa taka, w Civic UFO 2007 całkiem niewiele jeżdżony osłony (metalowe blachy) tylnych tarcz hamulcowym w około obwodu tej blachy silnie skorodowały do tego stopnia że w niektórych miejscach na wylot.
                    Widać ewidentnie że dzisiejsze nastawy sił hamowania ustawione są na tył znacznie mocniej niże to było w starszych wersjach dot. to UFO (o czym już wielokrotnie pisano na temat zbyt szybko zużywających sie tarcz tylnych) dotyczy to także Toyoty Auris czy Corolla.
                    Powiedzcie mi czy da się kupić i wymienić na nowe całe te blachy osłaniące tarcze hamulcową? - robił to ktoś może? ewentualnie jak sprawa wygląda u Was w tym temacie?
                    W miejscach zaznaczonych (przypuszczalnie od wylatujących gorących opiłek) jest przeżarte na wylot. (osłony są od Jazza - to jest przykład ).
                    Załączone pliki
                    Last edited by rambo7; 02-08-2013, 22:16.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Blachy da się kupić i wymienić na nowe. Z tyłu nie jest to zupełnie problem, bo po zdjęciu tarczy mamy do nich dostęp. Gorzej jest z przodu, bo tam teoretycznie powinno się to zrobić po zdjęciu piasty = łożysko do wyprasowania / wymiany, chociaż niektórzy próbują je przecinać i zakładać z pominięciem tego ruchu. Co do kosztów, to w ASO są na szczęście jako osobny element, po około 140pln brutto za sztukę na tył i parę złotych więcej na przód. Niestety z używanymi jest trochę kłopot, bo zwykle są już w mniejszym lub większym stopniu przeżarte (ponoć żyją tak max. 120-150tys. km), więc może się okazać, że zapłaci się z wysyłką niewiele mniej niż za nowe a za chwilę i tak będą do roboty, pytanie czy gra warta świeczki. Chyba że uda się je najpierw dokładnie obejrzeć i będą z w miarę nowego auta, to tak.
                      Last edited by Alix; 02-08-2013, 23:01.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        Zobacz mój post z tego threadu: https://www.civicforum.pl/showthread...po-raz-kolejny. Polecam poszukanie takiego zamiennika jaki mi się trafił.Niestety nie podam Ci producenta bo to chyba jakieś noname.Naprawdę jestem zadowolony zero rdzy, a tam gdzie starło się trochę oksydy (chyba od kamieni) widać normalnie srebrzysty metal.Aż sam jestem zdziwiony że taki badziew udało się komuś zrobić i zaprojektować lepiej niż Hondzie.Jedyny minus to to że dojazdówka 15-ka nie wejdzie.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez YaKuZZa Zobacz posta
                          Zobacz mój post z tego threadu: https://www.civicforum.pl/showthread...po-raz-kolejny. Polecam poszukanie takiego zamiennika jaki mi się trafił.Niestety nie podam Ci producenta bo to chyba jakieś noname.Naprawdę jestem zadowolony zero rdzy, a tam gdzie starło się trochę oksydy (chyba od kamieni) widać normalnie srebrzysty metal.Aż sam jestem zdziwiony że taki badziew udało się komuś zrobić i zaprojektować lepiej niż Hondzie.Jedyny minus to to że dojazdówka 15-ka nie wejdzie.
                          O, super informacja, sam bym chętnie takie zakupił, ale skąd je wziąłeś kurcze bo nigdzie nie mogę tego znaleźć, motointegrator, autopartsy, allegro i wszystkie większe serwisy nie mają czegoś takiego do 8gen... To było coś dedykowane czy jakiś uniwersał / adopcja z innego modelu Hondy / innej marki?
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            20130806_133857.jpg20130806_134038.jpg20130806_134049.jpg20130806_134229.jpgNo ja też zaczynam mieć wątpliwości czy to są rzeczywiście zamienniki do Civica.Trochę za pancerne, może z jakiegoś SUVa? Może ktoś rozpozna, ważne że spełniają swoją rolę i jak widać nieźle się trzymają w porównaniu do tarcz hamulcowych Ferodo.Całe porysowane, a część przy piaście ruda.Zacisk to chyba wygląda na lekko przegrzany no i też farba odchodzi.Wszystko zmieniane jednego dnia jako nowe jakiś rok temu, tak więc po jednej zimie i ok 20k km przebiegu.Te tarcze kotwiczne może i wyglądają wieśniacko, ale jak są całe pordzewiałe i z dziurami to wieś jeszcze większa.

                            Comment


                            • #15
                              Jak się nie mylę, to są po prostu elementy z Rki (niektóre diesle też miały), które są inne niż te normalne - właśnie sobie takie zamontowałem A gdzie kupowałeś?
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment

                              Working...
                              X