Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Metalowe osłony tarcz hamulcowych - tarcze kotwiczne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez waran3 Zobacz posta
    Też szukam jakiegoś zamiennika bo cena oryginału jest dla mnie chora.
    Mam nowe po 175zł/szt. do wersji 3D/5D
    Zamienników do ufo jest jak na lekarstwo, a już na pewno nie ma osłon tarcz hamulcowych

    Comment


    • #47
      Gdzie można kupić na przód osłony na tarcze hamulcowe?

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez Lucas.FK2 Zobacz posta
        Mam nowe po 175zł/szt. do wersji 3D/5D
        Zamienników do ufo jest jak na lekarstwo, a już na pewno nie ma osłon tarcz hamulcowych
        Widziałem za tyle na Allegro.

        Comment


        • #49
          Zamieszczone przez Carno Zobacz posta
          Gdzie można kupić na przód osłony na tarcze hamulcowe?
          W Aso. nie są drogie. Tańsze od tylnych

          Zamieszczone przez waran3 Zobacz posta
          Widziałem za tyle na Allegro.
          tak, bo to nasza oferta
          Last edited by Grzechu; 29-03-2022, 13:57. Powód: posty pisane jeden po drugim, w krótkim odstępie czasu/ w celu dalszego wywodu, prosze używać funkcji -edytuj post!!!

          Comment


          • #50
            Z uwagi na brak zamienników, wysoką cenę jak za trochę cienkiej blachy i konieczność ściągania piasty, polecam kupione nowe osłony zabezpieczyć na przyszłość przed rdzą i pomalować je na grubo np.: podkładem epoksydowym MIPA EP 162-20 z utwardzaczem EP 962-10 ,a na to ładny srebrny połysk Hammerite. Podkład ten tworzy twardą warstwę i można kupić nawet 0,5 litra rozlewany do kubeczków w sklepie Juvi Katowice w dobrej cenie.

            Civic VIII osłona tarczy.jpg

            Comment


            • #51
              No fajnie tylko czy to jest bezpieczne i ogniodporne? Bo chyba niezbyt. A to jednak moze miec kontakt z niezla temperatura, tam potrafi byc ponad 400 stopni C. Jak sie zajara nie bedzie wesolo. Ja bym zdecydowanie odradzal takie pomysly. A na pewno nie takimi metodami. Jak juz to czyms typowo ogniotrwalym a i to na wlasna odpowiedzialnosc.

              0d21MAd41578461029.jpg
              Last edited by Alix; 27-04-2022, 17:01.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #52
                Alix kolega pisał tylko o osłonach tarcz hamulcowych że pomalował a nie samą tarczę. Ta tarcza która jest na zdjęciu wygląda na nową fabrycznie zabezpieczoną.

                BTW.
                Co do tarcz to sam zabezpieczam powierzchnie które nie trą oraz nie dolegają nigdzie farbą żaroodporną

                IMG_20220205_184747.jpg
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • #53
                  Wiem o czym pisal, wiem tez jak blisko tarczy jest oslona tarczy (kilka mm, z reszta widac to na zdjeciu) i jak tam potrafi byc cieplo oraz jak moze tam sypnac iskrami. Farba zaroodporna - spoko, dokladnie tak napisem. Ale zywica epoksydowa i Hammerite... no nie.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #54
                    Pomalowane są oczywiście tylko nowa osłona tarczy i zacisk z jarzmem po piaskowaniu. Tarcze hamulcowe to tylne nowe JURID 562544JC pokryte fabrycznie.
                    Podkład epoksydowy MIPA EP 162-20 Temperatura palenia się: 460°C (nawet wysoko).
                    Hammerite Odporność na działanie temperatur: ciągłe do +80°C, okresowe do +150°C (tu niska ta temperatura i masz rację mogłem użyć farby żaroodpornej na osłonę).
                    Dużo osób na różnych forach maluje zaciski Hammeritem ponieważ faktycznie najdłużej chroni on przed korozją.
                    Jeżdżę już tak ponad rok i nic się z tym nie dzieje. Myślę, że raczej nie uda mi się rozgrzać tylnych tarcz do czerwoności, ale przednich osłon już nie będę malował Hammeritem .

                    W sumie inne lakiery do zacisków posiadają również niskie te temperatury od 150°C do 300°C.
                    Np.:
                    Optima Professional - Lakier akrylowy do zacisków hamulcowych. Odporny na temperaturę do 150°C.
                    K2 Brake Caliper Paint - do 260°C.
                    Boll - Lakier o właściwościach wysokotemperaturowych do malowania zacisków hamulcowych. Wykonany na bazie najwyższej jakości żywic. Temperatura samozapłonu: >287ºC.
                    Foliatec - Lakier do zacisków hamulcowych. Odporny na temperatury aż do 300°C.

                    Comment


                    • #55
                      Wbrew pozorom, w tych Civach duzo ciezej maja i czesciej sie zapiekaja wlasnie tylne tarcze, bo sa po prostu malutkie, a hamowanie nimi mocniejsze jest wymuszane tak a nie inaczej ustawionym korektorem sily hamowania. Ja np. 2x czesciej w tym aucie zmienialem elementy tylnych hamulcow niz przednich

                      Problem z oslonami z przodu ja rozwiazalem ostatecznie zakladajac oslony od Type R. Z tego co wiem zyja do dzisiaj tyle lat. Sa jakos lepiej wykonane. Aczkolwiek ich zalozenie tez wymaga odrobiny grzebania z tego co pamietam.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        hamowanie nimi mocniejsze jest wymuszane tak a nie inaczej ustawionym korektorem sily hamowania. Ja np. 2x czesciej w tym aucie zmienialem elementy tylnych hamulcow niz przednich
                        To musiałeś chyba ręcznym tylko hamować, pewnie drifty szły W każdym aucie z napędem FWD, przód hamuje bardziej niż tył, po to właśnie jest ten korektor siły hamowania, żeby na tył było słabiej. U siebie klocki na przedzie zmieniłem po 55tys.km, tył był jeszcze dobry, teraz mam 82tys.km i dalej tył jeszcze niezjechany.. wszystko oem fabryka. Generalnie, podczas "cywilnej" jazdy, tylne hamulce grzeją się dużo słabiej od przednich, można to nawet wyczuć dotykając ręką. Nie wiem co trzeba robić, żeby tył zagrzać do przysłowiowej "czerwoności", z przodem oczywiście jest łatwiej, chodź też trzeba się postarać... nawet hamując z 200km/h do 0 nie zrobi się czerwono.
                        Last edited by Grzechu; 28-04-2022, 09:38.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          ... tak a nie inaczej ustawionym korektorem sily hamowania...
                          Przy jeździe miejskiej i delikatnym obchodzeniu się z hamulcem tył zużywa się szybciej. Tak jak Alix napisał. Korektor ustawiony jest tak, że najpierw delikatnie chwyta tył a później normalnie przód.

                          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          ... Ja np. 2x czesciej w tym aucie zmienialem elementy tylnych hamulcow niz przednich ...
                          Identyczna obserwacja w UFO (VIIIgen.), Jazzie (IIgen) i Jazzie (IIIgen.) klocki z tyłu schodzą 2x szybciej niż z przodu.

                          Comment


                          • #58
                            Zamieszczone przez mark Zobacz posta
                            Przy jeździe miejskiej i delikatnym obchodzeniu się z hamulcem tył zużywa się szybciej. Tak jak Alix napisał. Korektor ustawiony jest tak, że najpierw delikatnie chwyta tył a później normalnie przód.
                            To jak wytłumaczyć mój przypadek ? Klocki przód wymieniłem przy 55tys.km, teraz mam 82tys.km i dalej z tyłu siedzą fabryczne.. Wcale nie jeżdżę ostro. No i druga kwestia, dotykając ręką kół po jeździe wyraźnie czuć, że przód bardziej się grzeje niż tył, a to świadczy, że na przodzie jest przyłożona większa siła hamowania... To jak to jest ? Może moje auto jest jakieś inne niż wszystkie inne Civici U innych tył bardziej się grzeje niż przód ??? Coś mi tu nie pasuje co napisałeś powyżej...

                            No i trochę teorii "netowej", nie wymyślonej przeze mnie (potwierdzających szybsze zużycie klocków z przodu w moim Civicu)..

                            "W każdym współczesnym samochodzie podczas hamowania większa siła kierowana jest na przednie koła. Przeważająca liczba aut ma zazwyczaj większą masę z przodu niż z tyłu konstrukcji. Hamując, dodatkowo przenoszony jest środek ciężkości pojazdu na przód, zwiększając jeszcze bardziej i tak sporą już różnicę w obciążeniu na obu osiach. W takiej sytuacji przednie koła muszą być hamowane z większą siłą. Ponadto, jeżeli siła hamowania miałaby taką samą wartość zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi, to wówczas, biorąc pod uwagę wspomniany transfer masy na przód, dochodziłoby do blokowania tylnych kół, co sprowadza już duże niebezpieczeństwo w ruchu drogowym."
                            Last edited by Grzechu; 28-04-2022, 11:21.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #59
                              Oczywiście, że przód hamuje mocniej, fizyki się nie oszuka. Raz, że transfer masy a dwa powierzchnia cierna w hamulcach.
                              Myślę, że to kwestia stylu jazdy i tego czy jeździmy sami czy z pasażerami z tyłu.
                              Zrób doświadczenie i sprawdź temperaturę hamulców po bardzo bardzo delikatnym hamowaniu. Obie osie będą podobnie ciepłe. Logiczne jest więc, że obie osie wykonały podobną pracę a przez inną powierzchnię cierną łatwo wydedukować, że tył zużył się jednak bardziej.
                              Last edited by mark; 28-04-2022, 11:48.

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez mark Zobacz posta
                                Zrób doświadczenie i sprawdź temperaturę hamulców po bardzo bardzo delikatnym hamowaniu. Obie osie będą podobnie ciepłe. Logiczne jest więc, że obie osie wykonały podobną pracę a przez inną powierzchnię cierną łatwo wydedukować, że tył zużył się jednak bardziej.
                                Nawet przy delikatnym hamowaniu, przez rozkład masy pojazdu i tak większa siła będzie przykładana na przód, chyba, że dociążysz tył tak, aby masa była równomiernie rozłożona, wówczas może tak być, że tył będzie zużywał się podobnie jak przód, ale czy bardziej ? Hamując autem nawet z równo rozłożoną masą i tak, układ hamulcowy nie może dopuścić do tego aby przyczepność stracił najpierw tył.. wiec i tak siła hamowania praktycznie zawsze będzie większa z przodu, przy delikatnym hamowaniu, z przodu hamulce są letnie, z tyłu praktycznie zimne.. już to sprawdzałem. W sumie przyszło mi do głowy jeszcze jedno wytłumaczenie, czemu niektórzy twierdzą, że szybciej zużył się im tył, bo pewnie grubość okładziny klocka tylnego ma mniejszą wysokość, niż przedniego i pewnie temu tak jest, ale to też zapewne wtedy, gdy ktoś nie jeździ sam autem, tylko ma pełen bagażnik, albo pasażerów z tyłu auta + plus mniejsza powierzchnia cierna klocka tylnego, ewentualnie bardzo delikatnie hamuje.. ale tył nie powinien nigdy się grzać mocniej niż przód - przynajmniej nigdy z tym się nie spotkałem sam osobiście.
                                Last edited by Grzechu; 28-04-2022, 12:47. Powód: dalsza myśl
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X