Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check engine błędy Pa51 B1227 - samodiagnoza modułów sterujących

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Świetnie prezesie dziekuję i to jest konkretna instrukcja. Nie rozbierałem jeszcze kokpitu więc za to się zabiorę ponieważ sprawdzenie rezystancji czujnika mam już za sobą i czujnik jest sprawny - reaguje.
    Rozumiem żeby dostać się do modułu sterującego klimatem i złączki 32-stykowej muszę zdjąć ten plastik w kształcie banana od obudowy zegarów a następnie odkręcić obudowę zegarów tak jak pisał Xxsoft ?
    Mam nadzieję że niczego nie połamię. Czy jest jakiś manual do zdemontowania tego kokpitu ?

    Comment


    • #47
      Zerknij na stronę Trafo. Tam jest opisane.
      Dostanie się do tego to kilka minut roboty. Mniej niż 5 minut jak się to robi drugi raz. Jak będziesz robić z głową to nic nie polamiesz.

      Comment


      • #48
        Manuale są na YT i na stronie TRAFO, zanim rozbierzesz pooglądaj i poczytaj stronę trafo tam są szczegóły które trzeba poczytać: https://civic.one.pl/odnosniki/Start/start.htm zakładka demontaże.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #49
          Dzięki Waszej pomocy zdiagnozowałem usterkę jest nim brak zamkniętego obiegu między stykiem nr 2 złączki czujnika temperatury zewnętrznej a nr 25 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem. Jest to przewód koloru jasno-czerwony (wpadający w różowy ). Podłączyłem osobny przewód "na krótko" przy wpiętej złączce i pięknie temperatura się wyświetliła. Przewód jasno różowy ma obwód zamknięty więc jest ok. Teraz jeszcze muszę zdiagnozować, w którym miejscu jest ten przewód przerwany. Idzie on od kabiny do przegrody silnika w grubym, czarnym peszelu więc raczej nie powinien się uszkodzić. Jak sądzicie gdzie są najbardziej newralgiczne miejsca w którym mogę szukać ? Nie chce rozbierać połowy samochodu żeby znaleźć jeden kabelek.
          20200531_112415.jpg
          20200531_104030.jpg
          20200531_104054.jpg

          Chciałbym jeszcze podzielić się moim spostrzeżeniem co do 32-stykowej złączki modułu sterującego klimatem otóż numeracja styków jest odwrócona w stosunku do rysunku zamieszczonego w twoim poście rambo7 czyli styk nr 30 to u mnie nr 19 patrząc od strony kabli (trzeci od prawej) oraz styk nr 24 to u mnie 25 (dziewiąte gniazdo od prawej). Doszedłem do tego oczywiście po kolorze przewodów idących od złączki czujnika.

          Comment


          • #50
            Osobiście zaczął bym szukać przy złączce czujnika. Przeciął bym kabelek kilka cm za wtyczką i zrobił pomiary.

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
              Osobiście zaczął bym szukać przy złączce czujnika. Przeciął bym kabelek kilka cm za wtyczką i zrobił pomiary.
              Zrobiłbym to samo, miałem podobne objawy (-40, i kreseczki ) . wtyczka wyglądała na okej. a że nowy czujnik przyszedł z wtyczkami i kawałkiem kabla upierdzieliłem, polutowałem koszulki termo . i jest okej

              Wygnić mogło od drugiej strony czyli zalanego połączenia kabelków z pinami.
              Last edited by falcong700; 31-05-2020, 21:01.

              Comment


              • #52
                Dognij piny. Poszarp kable we wtyczce. Potem tnij kable za wtyką, sprawdź przejście między przecięciem, a wtykiem.

                Comment


                • #53
                  Dziś miałem czas się tym zająć i lipa. Odciąłem starą wtyczkę i przylutowałem nową (napewno działającą gdyż sprawdzałem ją z wpiętym czujnikiem jak zmienia się opór multimetrem) i nic. Dalej -40 stopni a póżniej kreski - - -. Już mnie załamuje ten badziew. Nie wiem gdzie jeszcze szukać przerwy w instalacji ???

                  Comment


                  • #54
                    Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                    Osobiście zaczął bym szukać przy złączce czujnika. Przeciął bym kabelek kilka cm za wtyczką i zrobił pomiary.
                    Gdzie jeszcze moge szukac ? Po wymianie zlaczki czujnika na sprawdzoną wczesniej miernikiem dalej nie pokazuje temperatury Jest jeszcze jakies miejsce w ktorym przewod mogl sie uszkodzic ? A moze ten jasnoczersony pin 25 czyli nr 2 w zlaczce czujnika to uziemienie i moge je puścić poza 32pinowa zlaczke ?

                    Comment


                    • #55
                      Przylutowałeś wtyczkę ale nic nie piszesz o pomiarach.
                      Zmierzyłeś kabelki?
                      Pokazało Ci na którym drucie jest przerwa? na pewno na odcinku od przecięcia do licznika a nie od przecięcia do wtyczki?
                      Jak ustalisz szczegóły będzie łatwiej coś odpowiedzieć. Od biedy trzeba pociągnąć nowe kabelki od czujnika do wnętrza auta...

                      Comment


                      • #56
                        Czujnik raczej nie ma masy. Możesz sprawdzić miernikiem jeden i drugi kabel do masy jakie jest przejście(przy module).
                        Ja na Twoim miejscu puściłbym nowe kable. Najszybciej i najpewniej będzie. Szukanie dziury w wiązce to jak igły w stogu siana. Ew możesz jeszcze spróbować zewnątrz puścić kabel i zobaczyć, który jest trafiony. Wtedy wystarczy jak jeden puścisz do środka.

                        Comment


                        • #57
                          Trafo zrobiłem pomiary na odcinku od przecięcia do wtyczki i obydwa przewody mają przejście do styków w które wchodzi czujnik wiec wtyczka odcięta była sprawna. Nie robiłem nowych pomiarów do licznika bo wynika ze ten jeden przewód jasnoczerwony nie ma przejścia. Faktycznie chyba będę musiał puścić nowy jeden przewód od modułu do czujnika. Czy musi mieć taki sam przekrój żeby przekazywał prawidłowe pomiary (nie znam się na elektronice)?

                          Comment


                          • #58
                            Nie musi. To jest przewód sygnałowy i nie ma dużych wymagań.

                            Comment


                            • #59
                              Chciałem dziś przeciągnąć nowy przewód do czujnika temperatury zewnętrznej ale bez sukcesu. W tym samochodzie znaleźć odpowiednie miejsce przez które można przycisnąć przewód graniczny z cudem. Jakie polecacie miejsce do przejścia z kabiny do komory silnika i jak tam dojść?

                              Comment


                              • #60
                                Najlepiej nad pedałem sprzęgła tam jest przejście
                                http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                                Comment

                                Working...
                                X