Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check engine błędy Pa51 B1227 - samodiagnoza modułów sterujących

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Check engine błędy Pa51 B1227 - samodiagnoza modułów sterujących

    Mam kolejny problem z autkiem .Wyskoczył na wyświetlaczu komunikat "check system" i zapaliła się żółta kontrolka silnika.Odczytałem błędy DTC przez zwarcie dwóch pinów w skrzynce bezpieczników .Wyszły dwa błędy Pa51 b2991 i Pa51 b1227 .Pierwszy w/g serwisówki dotyczy zaniku komunikacji między sterownikiem klimatu a wyświetlaczem a drugi o problemie z czujnikiem temperatury zewnętrznej . Skasowałem oba błędy trzymając 10 sec przycisk reset na kierownicy i dla pewności odłączyłem na moment akumulator.
    Po przejechaniu około 40 km kontrolka "check system" zapaliła się ponownie .Zrobiłem diagnostykę ponownie i co ciekawe wyświetla się komunikat No DTC a żółty komunikat świeci nadal . Ciekawostka
    Last edited by Alix; 11-05-2014, 12:17.

  • #2
    Czyli Kodów błędów nie ma, ale pozostała usterka związana z Modułem Sterowania klimatem.

    fajnie że w UFO te komunikaty są rozszyfrowane ale podam definicję:

    Kod DTC B2991 lub wskaźnik F i AUTO -Pa51 kodu DTC: Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem wyświetlacza pomocniczego audio-HVAC (z systemem audio) lub z modułem wyświetlacza pomocniczego HVAC (bez systemu audio).

    Kod DTC B1227 lub wskaźnik C - Pa51 kodu DTC: Przerwa w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej

    Proszę zauważyć że kody te mają rozszerzenie o dodatkową informację. Tak jak zrobił Kolega czyli dokonał SAMODIAGNOSTYKI - Sprawdzanie kodów DTC otrzymał informację na wyświetlaczu temperatury. Ten wskazuje jeden lub wiele kodów DTC. Jednoczesne zapalenie się segmentów wskaźnika A, C, E, i G może świadczyć o przerwie we wspólnym przewodzie masowym. Jeżeli nie wystąpiły kody DTC, kontrolka nie świeci.

    DO każdej z poniższych usterek jest odpowiednia procedura diagnostyczno naprawcza.

    Wspólny przewód masowy jest powiązany z następującymi obszarami:

    A - Przerwa w obwodzie czujnika temperatury wnętrza

    B - Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury wnętrza

    C - Przerwa w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej

    D - Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej

    E - Przerwa w obwodzie czujnika nasłonecznienia

    F - Zwarcie w obwodzie czujnika nasłonecznienia

    G - Przerwa w obwodzie czujnika temperatury parownika

    H - Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury parownika

    J - Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy

    K - Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera

    L - Usterka dźwigni, klapek lub silnika regulacji kierunku nawiewu

    M - Usterka dźwigni, klapki lub silnika sterowania recyrkulacją

    N - Usterka w silnika dmuchawy

    P - Wewnętrzny błąd modułu sterującego klimatem

    A i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem zestawu wskaźników (komunikat NE)

    B i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem zestawu wskaźników (komunikat ECT)

    C i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z silnikiem sterowania recyrkulacją

    D i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z silnikiem regulacji kierunku nawiewu

    E i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem zestawu wskaźników (komunikat VSP)

    F i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem wyświetlacza pomocniczego audio-HVAC (z systemem audio) lub modułem wyświetlacza pomocniczego audio-HVAC (bez systemu audio)

    G i AUTO - Usterka silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy

    H i AUTO - Usterka silnika regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera

    J i AUTO - Błąd przewodu szyny komunikacji

    K i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację ze wszystkimi silnikami sterowania (regulacji)

    L i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z silnikiem regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy

    M i AUTO - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z silnikiem regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera

    N i AUTO - Usterka silnika regulacji kierunku nawiewu

    P i AUTO - Usterka silnika sterowania recyrkulacją



    Powiem tak co do pierwszego czyli Moduł sterujący klimatem jest do tego dość łatwa Funkcja Samodiagnozy.
    Proponuję wypróbuj to:

    Przeprowadzanie funkcji samodiagnozy Modułu sterującego klimatem.

    Moduł sterujący klimatem wyposażony jest w funkcję samodiagnostyki. Aby uruchomić funkcję samodiagnostyki, należy wykonać następujące czynności:
    1. Wyłączyć zapłon.

    2. Nacisnąć i przytrzymać przyciski AUTO i STEROWANIA RECYRKULACJĄ, włączyć zapłon (II), a następnie zwolnić przyciski AUTO i STEROWANIA RECYRKULACJĄ.

    3. Wszystkie segmenty wskaźnika temperatury włączają się na 2 sekundy, a następnie rozpoczyna się samodiagnoza.

    UWAGA:
    •Silnik dmuchawy można uruchomić na różnych obrotach niezależnie od treści wyświetlanej na panelu.
    •Jeśli system wykryje usterkę, na wskaźniku temperatury po stronie kierowcy zaświeci odpowiedni segment (od A do N) i wskaźnik AUTO sygnalizujący usterkę. Wskaźnik temperatury będzie wyświetlał co sekundę na przemian cyfry „88” (wszystkie segmenty wskaźnika świecą), segment sygnalizujący kod usterki (od A do P) i kontrolkę AUTO. W celu ustalenia znaczenia kodu DTC przejść do sprawdzania kodów DTC.
    •Jeżeli nie wykryto problemów, segmenty nie będą świeciły i system sprawiał wrażenie wyłączonego.

    Schemat:
    Schemat ster klimatem UFO.jpg


    Wyłączanie funkcji samodiagnostyki Modułu sterującego klimatem.
    4. Aby anulować funkcję samodiagnozy, należy wyłączyć zapłon. Po skończeniu naprawy uruchomić ponownie funkcję samodiagnostyki, aby upewnić się, że nie ma innych kodów DTC.
    Last edited by rambo7; 29-05-2013, 09:30.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dodam że prócz powyższego, w tym samochodzie jest możliwe dokonanie diagnozy sygnałów wejściowych wszystkich czujników modułu sterującego klimatem.
      Moduł sterujący klimatem posiada tryb wyświetlania odbieranych sygnałów wejściowych z czujników. Tryb ten pokazuje jakie sygnały odbiera moduł sterujący klimatem z każdego czujnika, co może pomóc w odnalezieniu uszkodzonego czujnika.
      Z każdego czujnika będzie wyświetlana wartość st [C] na wyświetlaczu.

      Przed użyciem trybu wyświetlania sygnałów czujników, sprawdzić następujące elementy

      1. Włączyć zapłon i sprawdzić działanie klapki recyrkulacji, nacisnąć przycisk recyrkulacji, przełączając między RECYRKULACJĄ a ŚWIEŻYM POWIETRZEM. Przepływ powietrza i jego dźwięk powinien się zmieniać płynnie.

      2. Ustawić pokrętło regulacji temperatury w wymaganej temperaturze testowania. Wybrać temperaturę testowania, uwzględniając następujące uwagi:
      •Ustawienie temperatury „Lo” jest wartością domyślną dla ustawień maksymalnego chłodzenia, wentylacji i recyrkulacji powietrza.
      •Ustawienie temperatury „Hi” jest wartością domyślną dla ustawień maksymalnego ogrzewania, wentylacji przypodłogowej i dopływu świeżego powietrza.
      •Ustawienie 16 do 28°C wykorzystuje automatyczne sterowanie klimatem.

      3. Wyłączyć zapłon.


      Aby uruchomić tryb wyświetlania sygnałów wejściowych, postępować według następujących punktów

      1. Wyłączyć zapłon.

      2. Nacisnąć i przytrzymać przyciski AUTO i MODE, następnie uruchomić silnik.

      3. Po uruchomieniu silnika zwolnić oba przyciski. Zostanie wyświetlony numer czujnika i następnie wartość sygnału dla tego czujnika. Zanotować wyświetlane wartości.

      4. Aby przejść do następnego czujnika, nacisnąć przycisk klimatyzacji.

      Tabela: (Czujniki 1)

      UWAGA:
      •Wartości z czujników będą wyświetlane w stopniach Celsjusza (°C) lub w kodzie alfanumerycznym. W tabeli podano przeliczniki na stopnie Fahrenheita (°F).
      •Jeśli wyświetlany jest napis „Er”, oznacza to, że w obwodzie lub w czujniku jest przerwa albo zwarcie. Sprawdzić kody DTC za pomocą testera HDS lub przejść do sprawdzania kodów DTC przez wskazywanie kodów DTC.
      •W razie potrzeby porównać wyświetlane sygnały wejściowe czujników z samochodem sprawnym, w takich samych warunkach testowych.
      •Jeśli wartości z czujnika są poza normalnym zakresem, przejść do procedury sprawdzania czujnika lub zamienić czujnik na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić.

      5. Aby zrezygnować z trybu wyświetlania sygnału wejściowego czujnika, nacisnąć przycisk AUTO lub wyłączyć zapłon.

      Tabela przeliczania alfanumerycznego: (tabela alfanumeryczna).
      Załączone pliki
      Last edited by rambo7; 29-05-2013, 09:47.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        O mamo niezła encyklopedia . Dzięki chłopaki drukuję wasz przepis i będę działał .Nie miał chłop kłopotów to sobie kupił komputer na kółkach

        Comment


        • #5
          sprawdź czy nie jest przypadkiem, przepalony bezpiecznik nr 36 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
          To podpowiada Kod DTC B1227 lub wskaźnik C - Pa51 kodu DTC: Przerwa w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej.
          System podpowiada że problem jest wprost od niego.
          Oczywiście nie sugeruję wymiany, łatwo sprawdzić jego działanie, wyjąć i wsadzić do kubka z wodąi w tym czasie Multi miernik na Ohm i sprawdzić jak zmienia sie rezystancja gdy będziesz miał w kubku raz - wodę z lodem! ..albo gorącą z kranu? ... rezystancja musi się zmieniać!
          Ten czujnik znajduje się (będzie widoczny) od strony chłodnicy - będzie pod (chyba) przednią prawą lampą (strona pasażera).
          Sprawdź czy mocowanie wtyczka itd i sam czujnik jest, może jakieś uszkodzenia ma elektryczne stąd komunikat.
          Być może, aby się do niego wygodnie dostać trzeba będzie zdjąć zderzak.
          gdyby czujnik był OK, to dalej idą c po instalacji:
          podpowiem jeszcze abyś sprawdził pewność połączeń wtyczki 32-stykowej modułu sterującego klimatem (taka szeroka płaska ma 2 rzędy pinów) odpowiednie piny z tej wtyczki odpowiadają za przekazywanie impulsów - i może gdzieś coś tu nie łączy.
          Można jeszcze sprawdzić połączenia między konkretnym pinem wtyczki za pinem wtyczki czujnika - musi być przejście, ale to już wymaga tego bym musiał zrobić instrukcję dla Ciebie, a to za dużo czasu.
          Sądzę że to jednak usterka tzw okresowa. Masz dużo wiedzy więc na spokojnie wypróbuj wszystkie podane wyżej możliwości.
          Last edited by rambo7; 29-05-2013, 11:15.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Właśnie skończyłem zabawy z autem .Przeprowadziłem diagnostykę modułu sterującego klimatem no i zero błędów ,zrobiłem też test czujników i wszystko wyszło dobrze .
            Zdesperowany podłączyłem swój prosty kabelek elm327 do kompa i odczytałem błędy - wyszedł DTC P0420 a wg. serwisówki cytuję "Przed rozpoczęciem usuwania usterek, zapisać wszystkie dane zatrzymane i dane obrazu zapisane w module oraz zapoznać się z ogólnymi informacjami dotyczącymi usuwania usterek.
            Jeśli niektóre z poniższych kodów DTC wskazywane są jednocześnie z DTC P0420, usunąć w pierwszej kolejności usterki wskazywane przez te kody, a następnie ponownie sprawdzić występowanie DTC P0420. P0137, P0138: Drugi HO2S (czujnik 2)P0141: Grzałka drugiego HO2S (czujnik 2)
            Ten DTC może być spowodowany niską jakością paliwa."

            Ciekawe jest ,że auto diagnostyka nie wykazywała błędu P0420 ani żadnych z opisanych w instrukcji a dopiero podpięcie pod komputer wykazało w/w błąd .
            Poza tym Hania zachowuje się normalnie ,spalanie w mieście w okolicach 8 litrów a w trasie w okolicach trochę ponad 6 .
            Plan jest taki : zatankuję na jakiejś markowej stacji paliw i pojeżdżę może faktycznie wlałem kiepskiej benzynki i stąd błąd P0420 Układ katalizatora spalin poniżej progu efektywności .
            Last edited by Dyzmen; 29-05-2013, 20:51.

            Comment


            • #7
              komunikat

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              sprawdź czy nie jest przypadkiem, przepalony bezpiecznik nr 36 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
              To podpowiada Kod DTC B1227 lub wskaźnik C - Pa51 kodu DTC: Przerwa w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej.
              System podpowiada że problem jest wprost od niego.
              Oczywiście nie sugeruję wymiany, łatwo sprawdzić jego działanie, wyjąć i wsadzić do kubka z wodąi w tym czasie Multi miernik na Ohm i sprawdzić jak zmienia sie rezystancja gdy będziesz miał w kubku raz - wodę z lodem! ..albo gorącą z kranu? ... rezystancja musi się zmieniać!
              Ten czujnik znajduje się (będzie widoczny) od strony chłodnicy - będzie pod (chyba) przednią prawą lampą (strona pasażera).
              Sprawdź czy mocowanie wtyczka itd i sam czujnik jest, może jakieś uszkodzenia ma elektryczne stąd komunikat.
              Być może, aby się do niego wygodnie dostać trzeba będzie zdjąć zderzak.
              gdyby czujnik był OK, to dalej idą c po instalacji:
              podpowiem jeszcze abyś sprawdził pewność połączeń wtyczki 32-stykowej modułu sterującego klimatem (taka szeroka płaska ma 2 rzędy pinów) odpowiednie piny z tej wtyczki odpowiadają za przekazywanie impulsów - i może gdzieś coś tu nie łączy.
              Można jeszcze sprawdzić połączenia między konkretnym pinem wtyczki za pinem wtyczki czujnika - musi być przejście, ale to już wymaga tego bym musiał zrobić instrukcję dla Ciebie, a to za dużo czasu.
              Sądzę że to jednak usterka tzw okresowa. Masz dużo wiedzy więc na spokojnie wypróbuj wszystkie podane wyżej możliwości.
              Witam wyskoczył mi komunikat FUEL CAP CHECK nie wiam co to jest i jak to skasować Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                Sprawdź korek paliwa
                Last edited by rybacbr; 24-09-2013, 22:52.
                Serwisowka 8 gen

                Comment


                • #9
                  Błędy DTC systemu MICU

                  Czesc wszytskim. Wczoraj bylem na przegladzie civica type s 2008, przymierzam sie do kupna tego samochodu, po podlaczaniu komputera sypnelo nastepujacymi bledami:

                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B1155 Utrata lacznosci modułu sterujacego zestawem wskaznikow z modulem MICU (komunikat wylacznika reflekrotow glownych)
                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B1156 Utrata lacznosci modułu sterujacego zestawem wskaznikow z modulem MICU (komunikat wylacznika wycieraczek)
                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B1157 Utrata lacznosci modułu sterujacego zestawem wskaznikow z modulem MICU (komunikat MICU)
                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B1159 Utrata lacznosci modułu sterujacego zestawem wskaznikow z modulem MICU (komunikat DOORSW)
                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B1160 Utrata lacznosci modułu sterujacego zestawem wskaznikow z modulem MICU (komunikat DRLOCKSW)
                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B1188 Utrata lacznosci modułu sterujacego zestawem wskaznikow z modulem MICU (komunikat RM)
                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B1240 Problem z obwodem trybu sterowania silnikiem, ciegnami, klapa lub silnikiem
                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B2991 Utrata lacznosci modulu sterujacego klimatem z ukladem audio
                  Układ EL. Nadw. Trwały kod DTC B1905 Utrata lacznosci modulu immobilajzera z modulem MICU (komunikat wylacznika blokady drzwi)

                  Troche pokopalem po forach ale nigdzie nie bylo tych wszystkich bledow razem. Ogolnie jestem zielony w temacie, dopiero zaczynam przygode z civiciem.
                  Jezeli to mozliwe to prosilbym was drodzy forumowicze o pomoc, czy te bledy moga byc bardzo problematyczne w dalszej ekspolatacji samochodu?

                  Comment


                  • #10
                    Wygląda na to ze ktoś demontował radio kierownice, moduł sterowania szybami w drzwiach kierowcy

                    Comment


                    • #11
                      Trudno powiedzieć co się stało, ale samo z siebie tak nie jest, by był taki "wysyp" kodów, z pewnością ktoś pchał łapy, kwestia z jakiego powodu? Gdyby to było ASo to raczej by wykasowali błędy na czysto, tu grzebał ktoś kto szedł na żywioł. Sprawa bardzo poważna nie jest, choć daje powody do zastanowienia co tam się działo i z jakiego powodu?
                      Na forach tego nie ma, tu na forum owszem, ale trzeba też skorzystać z wyszukiwarki, ale minimum kindersztuby wypadało by zapodać a widać że Regulamin pominąłeś zbyt szybko.
                      Kilka dyżurnych tematów z wyszukiwarki:
                      Kupiłem niedawno taką Civica VIII i pojawiły się problemy z modułem obrotomierza, t.zn. gaśnie i pozostają tylko kontrolki awarii komunikacji, abs, poduszek chyba 4 lub 5, a czasami tylko błąd komunikacji B1155, choć potrafią się pojawiać też inne i sama znikają, ale dają się też resetować poprzez zdjęcie klemy minusowej na akumulatorze. W trakcie tych usterek nie chłodzi także klima i prędkościomierz ma wskazania "0", ale gdy giną błędy wszystko jest OK, no może wentylator klimy chyba zbyt

                      Witam Jestem tu nowa, więc na wstępie chciałam się przywitać. Cześć ;) W mojej Hondzie (1.8 benzyna, 2007 rok, wersja sport) bardzo często włącza się wentylator pod maską ( potrafi tak zrobić co kilkanaście sekund), czy to normalne? I jeszcze jedno, byłam w ASO Honda na przeglądzie i powiedzieli, że wykasowali błędy, których było sporo i że prawdopodobnie jest do wymiany MODUŁ MICU , który kosztuje "jedyne" 1500 zł. Czy wie ktoś może, czy to jest konieczne i co mogę zrobić, żeby sprawdzić,

                      Wykonałem test diagnostyczny zestawu wskaźników w liczniku centralnym Wynik Error2 Co ten błąd oznacza?

                      Witam, z racji tego że jestem nowy na forum to pierw chciałem się przywitać ;) Dziś robiłem kasowanie błędów w hani mojego taty iii po raz drugi kasowałem ten sam błąd gdyż wyskoczył on już wcześniej i był tylko ten jeden. A dokładnie to: PA50 DTC B1155 ( chyba dobrze zapisałem a jak nie to jest to DTC B155 ale sądzę że kod jest 4 cyfrowy) Tak więc proszę o pomoc w odczytaniu go bo ja z niego nic nie rozumiem a niestety ufo jest bardziej skomplikowane niż moja V także totalny kosmos można

                      Zaświeciła się kontrolka check Enigne sprawdziłem wyskoczył błąd PA51 i B2983. Skasowałem ten błąd. Po przejechaniu kilku kilometrów znów wyskoczyła kontrolka chek enigne komputer pokazuje DTC NO kontrola cały czas świeci tylko odpięcie klemy skutkuje zniknięciem kontrolki ale i tak za chwile się zapala. Nie wiem co to za błąd wyskakuje i jak się z tym uporać proszę o pomoc dziękuje.

                      Wykonałem test diagnostyczny zestawu wskaźników w liczniku centralnym Wynik Error2 Co ten błąd oznacza?

                      Mam kolejny problem z autkiem .Wyskoczył na wyświetlaczu komunikat "check system" i zapaliła się żółta kontrolka silnika.Odczytałem błędy DTC przez zwarcie dwóch pinów w skrzynce bezpieczników .Wyszły dwa błędy Pa51 b2991 i Pa51 b1227 .Pierwszy w/g serwisówki dotyczy zaniku komunikacji między sterownikiem klimatu a wyświetlaczem a drugi o problemie z czujnikiem temperatury zewnętrznej . Skasowałem oba błędy trzymając 10 sec przycisk reset na kierownicy i dla pewności odłączyłem na moment
                      Last edited by Alix; 11-05-2014, 12:15. Powód: uzupełnienie
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Mam jeszcze pare bledow ale bez kodow, wczoraj je przeoczylem w papierach:

                        PGM-FI Trwaly kod DTC Nie znaleziono kodu DTC
                        PGM-FI Tymczasowy DTC Nie znaleziono kodu DTC
                        System SRS Trwaly kod DTC Nie znaleziono kodu DTC
                        ABS BOSCH Trwaly kod DTC Nie znaleziono kodu DTC
                        EPS Trwaly kod DTC Nie znaleziono kodu DTC

                        Wiecej bledow nie ma.

                        Podpierajac sie postem https://www.civicforum.pl/showthread...y-silnika-MICU rozumiem ze wymienione przeze mnie bledy nie sa bledami tak? kontrolka Check engine nie pali sie. W czasie jazdy nie ma zadnych objawow, wszytsko ladnie chodzi, nic nie stuka.

                        Dodam tylko ze w poprzednim tygodniu obecny wlasciciel wymienial kostke sterujaca lewym lusterkiem. W 2008 roku zaraz po zakupie byla robiona glowica, oraz nie caly rok temu padl akumulator. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie przy tych bledach.

                        Odnosnie poprzednich bledow systemu MICU, chlopaki z serwisu Largo w gdyni powiedzieli ze mozna zaczac od podlaczenia innego radia i wtedy sprawdzic bledy. Natomiast nie odniesli sie do tych bledow bez kodow DTC.
                        Last edited by Alix; 11-05-2014, 12:15.

                        Comment


                        • #13
                          Wszytsko sie wyjasnilo

                          PGMI-FI, SRS, ABS, EPS w tych segmentach bledow nie ma dlatego jest "Nie znaleziono kodu DTC". Co do pozostalych bledow Uniu wspomnial ze byla demontowana kierownica, zgadza sie, byla wymieniana na gwarancji kolumna kierownicy, a co do drzwi, byla tam wymianiana kostka od lusterka.
                          Mysle ze temat mozna zamknac.

                          Dzieki za odpowiedzi w tym temacie

                          Comment


                          • #14
                            Którym przyciskiem dokładnie przechodzi się do następnego czujnika, bo wciskam A/C i nic się nie zmienia, cały czas miga na zmianę 1 i np. 30 ??

                            Comment


                            • #15
                              Witam,

                              Po zwarciu dwóch pinów wyskoczył mi błąd PA51 DTC B1225, chociaż żadne kontrolki mi się nigdy wcześniej nie świeciły :/
                              Ogółem zacząłem szperać i przy tym grzebać, bo nie mogę ustawić dobrze temperatury nawiewu z klimatyzacji. Jeżeli ustawie na H. to wszystko ładnie pięknie grzeje. Jak przestawię na 28 to leci takie samo zimne powietrze jak przy ustawionym np. na 22 czy 18 :/

                              Przeprowadziłem powyższe procedury i oto wyniki, które uzyskałem:

                              1.Samodiagnoza Modułu Sterującego Klimatem: najpierw pokazało się na chwilę 88, a później włączyło się na krótko H. (lekki powiew), następnie pokazywało Lo AUTO (wiało przez kilka sekund coraz mocniej) i po tym się wszystko wyłączyło.

                              2.Sygnały z czujników (na dworze ok. 19°C):
                              -przy ustawieniu na Lo.: 1. 23; 2. 20; 3. 09; 4. 13 (i szybko spadało w ciągu kilkunastu sekund aż do 04); 5. d9; 6. 00; 7. F0; 8. F0; 9. E6/E5
                              -przy ustawieniu na 24: 1. 23; 2. 20; 3. 10; 4. 06/04; 5.d9; 6. 00; 7. F0; 8. 00; 9. A6
                              -przy ustawieniu na H.: 1. 22; 2. 20; 3. 10; 4. 04; 5. F0; 6. 00; 7. 50; 8. 00; 9. 16

                              3.Sygnały z czujników (kilka godzin później, na dworze ok. 23°C):
                              -przy ustawieniu na Lo.: 1. 30; 2. 24; 3. 12; 4. 09 (i szybko spadało w ciągu klikunastu sekund aż do 04); 5. d9; 6. 00; 7. F0; 8. F0; 9. F5
                              -przy ustawieniu na 24: 1. 29; 2. 23; 3. 12; 4. 05; 5. d9; 6. 00; 7. F0; 8. 00; 9. C1
                              -przy ustawieniu na H.: 1. 28/27; 2. 23; 3. 12; 4. 05; 5. F0; 6. 00; 7. 50; 8. 00; 9. 03/02

                              Bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tych wyników, bo patrząc na te tabele alfanumeryczne itp. nic nie przychodzi mi do głowy.
                              Czy coś jest zepsute i jak to naprawić?
                              Dodam jeszcze, jeżeli może to być istotne, że to Civic 5D 1,4 benz. + LPG 83KM rocznik 2008 sprowadzona z Niemiec :P

                              Comment

                              Working...
                              X