Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skrzynia i-Shift - Błędy, wadliwe działanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Panowie, dość obszernie na temat skrzyni i koła zębatego napisałem w tym wątku:
    Od jakiegoś tygodnia coraz bardziej pojawia się problem szarpania przy ruszaniu. Dziś wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 196 tys,stary olej był mocno brązowy,brudny natomiast poziom oleju był w normie,skrzynia sucha. Czy w I-SHIFT 2006r sprzęgło jest suche,cierne czy hydrokinetyczne jak w automatach? Zauważyłem ,że przy ruszaniu coraz częściej mi szarpie,raz płynnie wyprzęgli a czasem szarpnie. Dwa dni temu gdy mocniej przycisnąłem go na 2 i 3 biegu to po takiej jeździe przy ruszaniu


    Nie jest to kwestia sprzęgła (które w I-shifcie wytrzymuje spokojnie 2 razy dłużej niż w manualu), tylko sterownika odpowiedzialnego za wybieranie biegów.
    Należy sterownik wymontować (lub zlecić jego wymontowanie) i przekalibrować. Robił mi to pan z Elbląga, który zajmuje się sterownikami tego typu. Podaję nr telefonu: 504 042 963.
    Przyznaję, że dodzwonić się jest trudno, jednak dla mnie była to jedyna pomoc w walce z autem i ASO w Siedlcach, którego nie polecam. Pracują tam wymieniacze i dyletanci.
    Kłopot miałem w bodaj listopadzie 2014 r. Do dziś civik jeździ na starym sprzęgle i wszystko gra i buczy wymieniłbym olej w skrzyni jeszcze, ale wolę nie jechać do nich...

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
      Panowie, dość obszernie na temat skrzyni i koła zębatego napisałem w tym wątku:
      Od jakiegoś tygodnia coraz bardziej pojawia się problem szarpania przy ruszaniu. Dziś wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 196 tys,stary olej był mocno brązowy,brudny natomiast poziom oleju był w normie,skrzynia sucha. Czy w I-SHIFT 2006r sprzęgło jest suche,cierne czy hydrokinetyczne jak w automatach? Zauważyłem ,że przy ruszaniu coraz częściej mi szarpie,raz płynnie wyprzęgli a czasem szarpnie. Dwa dni temu gdy mocniej przycisnąłem go na 2 i 3 biegu to po takiej jeździe przy ruszaniu


      Należy sterownik wymontować (lub zlecić jego wymontowanie) i przekalibrować. Robił mi to pan z Elbląga, który zajmuje się sterownikami tego typu. Podaję nr telefonu: 504 042 963.
      Nie wiem czy dobrze rozumiem ale cz to znaczy, ze wymontowales sterownik, wyslales do Elblaga tam przekalibrowali, odeslali, zamontowales i do tej pory spokoj, tak???
      Jeszcze napisz jesli to nie tajemnica ile za taka usluge Cie skasowali Albo daj znac na priv...Pzdr

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        DTC P19FF - Wyuczona wartość charakterystyki tarcia sprzęgła poza zakresem
        Kluczowe dla tego błędu są obszary (należy sprawdzić): odpowietrzanie płynu hydraulicznego sprzęgła - regulacja / lub wymiana płynu i odpowiednie napełnienie układu hydraulicznego sprzęgła / Sprawdzić układ wyciskowy i siłownik pomocniczy / siłownik sprzęgła systemu i-SHIFT/.
        witam dziś po diagnostyce oprogramowaniem wow wyskoczył błąd p19ff pytanie czy można samemu odpowietrzyc układ i jak to wykonać oraz ewentualne regulacje?
        http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

        Comment


        • #34
          no tu w i-shift samemu może być problem bo nie ma klasycznie pedału sprzęgła, czyli nie masz czym tego DOT4 przepchnąć, czym przepompujesz ten płyn?
          Trzeba coś kombinować i wiadomo w ASO ta operacja jest robiona wg procedury: ODPOWIETRZANIE PŁYNU HYDRAULICZNEGO SPRZĘGŁA w MENU REGULACJA za pomocą urządzenia HDS.
          W takim razie sam to możesz zrobić pod warunkiem (chyba) posiadania kompresora i za pomocą zestawu podciśnieniowego (wysysarka) odpowietrzyć. (na YT filmy czy allegro zestawy są) Nie wiem czy się da? bo nie wiem czy trzeba czymś pracować? Być może procedura z HDS uruchamia jakiś siłownik który przepycha płyn, czy bez pracy tego siłownika da się odpowietrzyć/ wymienić DOT4 nie wiem?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Witam. Da sie...
            Potrzeba ok 300ml dot4, rurke i butelke po wodzie. Upewnij sie, ze pompa jest w pozycji wysprzeglenia i zaloz rurke na odpowietrznik wysprzeglika. Odkrec odpowietrznik dwa obroty i obsewuj czy pojawia sie powietrze w rurce razem z plynem. Teraz reka wciskaj/pompuj wysprzeglik, odkreciwszy nakretke zbiorniczka i kontrolujac poziom plynu tak, by nie spadl ponizej min. Przepychajac 300ml dot 4 mozna zalozyc, ze powietrze usuniete. Potem jak nie masz HDS-a zrob jazde pobna i sprawdz czy blad da sie skasowac. Jak tak to znaczy ze wspolczynnik tarcia spadl ponizej 700 i jeszcze troche pojezdzisz. Jak nie spadl - konieczne bedzie nauczanie punktu styku poprzedzone odpowietrzaniem przy uzyciu HDS. Sprawdz tez wartosc punktu styku sprzegla - ponizej 7mm to juz mozna myslec o nowym sprzegle.
            Ja czasem robie w ten sposob klientom gdy, bledy nie pozwalaja zaczac odpowietrzania przez HDS. Pozdrawiam

            Pierwszy wpis i tak fachowy, dla porządku witamy się w dziale powitań, i stosuj czcionkę PL łatwiej się czyta.
            Last edited by rambo7; 05-07-2017, 08:36. Powód: Regulamin forum pkt 2, 5.

            Comment


            • #36
              Mało jest informacji w ogóle o i-shafcie z 2006r i stąd mam kilka pytań
              -pozycja wysprzeglenia czyli luz?

              https://www.youtube.com/watch?v=Ek1ofuLQqnI
              ok jest filmik jak wymieniać widze że wysprzeglik się rusza sam też tak dam radę ręką pompować
              Last edited by zbigi30; 05-07-2017, 00:13.
              http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

              Comment


              • #37
                O cholerka...
                Nie przywitawszy sie?? Wybaczcie, jestem zarejestrowany nie od dzis a tu taki babol...
                i jeszcze ta anielska klawiatura w pracy...
                Już przestawiłem

                zbigi30
                Tak to mniej więcej wygląda...
                trzeba ustawić w pozycji wysprzęglenia by było jak najmniej miejsca na powietrze w pompie. Potem po otwarciu odpowietrznika można pompować ręką aż do zaniku bąbelków...
                Gorzej ze stwierdzeniem czy tarcza jeszcze pożyje bez HDS-a. Ale jak auto jeszcze jeździ to może to pomóc.
                Pozdrawiam

                W trybie edycji jest 12h na edycję wpisu, po sobie łączymy posty, i już myślę będzie ok.
                Last edited by rambo7; 06-07-2017, 06:47.

                Comment


                • #38
                  zrobiłem wymianę płynu przy okazji odpowietrzanie i napompowałem sie jak głupi ale to nie pomogło także pewnie juz sprzegło kiepskie ale wciąż jezdzi czasem na 2 biegu słychać że ślizga... poczytac by o tym hds może by coś takiego zakupił
                  http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                  Comment


                  • #39
                    W takim razie pozostaje tylko użycie HDS-a... Zakup na pewno jest dobrym pomysłem, wszystko zrobisz sobie a jak ktoś z okolic będzie potrzebował to też możesz użyczyć albo pomóc. Ja mam i powiem, że kilka razy pozwolił zaoszczędzić kasę... Ostatnio warsztat do którego oddałem swoje CRV na wymianę dwumasy i spzęgła uparł się, że objawy to nie koło a wtryski. HDS-em sprawdziłem,że dawki i ciśnienia są książkowe i wyszło, że jednak nie wtryski a dwumasa... Bez tego pewnie bym miał nowe wtryski i wciąż drgający silnik...
                    Zapytaj na forum, może ktoś z twoich okolic ma HDS-a i pomoże?

                    Comment


                    • #40
                      Witam - dziś zaobserwowałem kłopot w i-shifcie przy próbie zrzucenia biegu na niższy manetką przy kierownicy

                      Objawy: nie reaguje na manetkę '-', ale bez problemu reaguje na '+'
                      opcja zmiany biegów lewarkiem chodzi bez zastrzeżeń - czy to '-' czy to '+'

                      po kilkunastu kilometrach minus w manetce znów bez problemów zmieniał biegi.
                      o ile pamiętam, już wcześnie przy próbach wyprzedzania zdarzało się, że nie reagował na manetkę '-' przy kierownicy, wówczas decydowałem się na kickdown, ewidentnie jednak coś tam szwankuje. Styki w kierownicy czy co?

                      Comment


                      • #41
                        stawiam na styki skoro lewarek działa
                        http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                        Comment


                        • #42
                          Witam serdecznie!

                          Podepnę się pod temat - czyli I-shift c.d...

                          Hej!
                          Jeżeli chodzi o zmianę biegów to niby wszystko niby gra ale ostatnio zaczęło się dziać coś dziwnego:
                          - czasem przy depnięciu gazu w podłogę chwilę się zastanawia. Chwilę dłużej niż było to wcześniej stąd moja obawa, ze coś się psuje...,
                          - przy zmianie biegów lubi szarpnąć - tak jakby w manualu puścić za szybko sprzęgło. Nie dzieje się to często ale się zdarza,
                          - praktycznie zawsze gdy wrzuca najniższy bieg, już przy samym dohamowaniu, słychać metaliczny dźwięk. Ciężko go jakoś określić - po prostu coś słychać.

                          Czy ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
                          Podobno to puknięcie może wymagać wymiany sprzęgła bądź łożyska. Ktoś pomoże?

                          Comment


                          • #43
                            Sprzęgło ma za duży skok jałowy,albo się kończy albo wymaga jedynie kalibracji.
                            Jeśli po kalibracji nic się nie zmieni,to wtedy trzeba będzie kopać głębiej.
                            Radzę z tym nie jeździć,bo jeżeli trafiłem,to skutki długotrwałego używania w takim stanie wygenerują koszta.

                            Comment


                            • #44
                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Sprzęgło ma za duży skok jałowy,albo się kończy albo wymaga jedynie kalibracji.
                              Jeśli po kalibracji nic się nie zmieni,to wtedy trzeba będzie kopać głębiej.
                              Radzę z tym nie jeździć,bo jeżeli trafiłem,to skutki długotrwałego używania w takim stanie wygenerują koszta.
                              Kalibrację rozumiem, koniec sprzęgła też, a co oznacza zbyt duży skok jałowy? Da się to wyregulować czy wiąże się to z wymianą sprzęgła? Może jakiś warsztat lub ASO warte polecenia by to zdiagnozować? Najlepiej w okolicy mazowieckiego, łódzkiego lub kujawsko-pomorskiego. Jeżeli trzeba będzie to dalej też pojadę choć wolałbym gdzieś w pobliżu. Zakładam, że dobry warsztat daleko wygeneruje mniejsze koszta niż szukanie "co się stało" w słabym ASO w pobliżu.

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez ciechurka Zobacz posta
                                co oznacza zbyt duży skok jałowy?
                                To znaczy że robi niepotrzebny ruch,bo naciskane jest głębiej niż trzeba.
                                W sprzęgle z nową tarczą słoneczko ma blaszki głębiej,w miarę zużywania zaczynają wystawać ,zmienia się punkt zasprzęglenia i zakres efektywnej pracy aktuatora ,tymczasem u Ciebie łożysko wykonuje ruch w zakresie jak dla niezużytego sprzęgła.
                                Reasumując to jest tak jakby przy manualnej skrzyni ktoś dodał Ci jeszcze kawał zakresu skoku pedału, ale w dół i kazał Ci za każdym razem wciskać do końca,dużo poniżej podłogi.

                                Comment

                                Working...
                                X