Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cieżko wchodzi 2-gi bieg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Mnie czasem 'haczy' dwójka... Zwykle wchodzi bezproblemowo ale zdarzają się trudności z jej wbiciem. Zgrzytów żadnych. Mam się martwić?

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez doctor_m Zobacz posta
      Zwykle wchodzi bezproblemowo ale zdarzają się trudności z jej wbiciem. Zgrzytów żadnych. Mam się martwić?
      nie musisz się martwić bo problem wynika z nieprecyzyjnego zapinania biegu, skup się na ruchach lewarkiem a zobaczysz że będzie różnica w pracy skrzyni.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #33
        Ewentualnie pomyśl o short shifterze żeby ukrucić sobie ruch lewarkiem.
        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

        Comment


        • #34
          Ogólnie moim Civicem 1.8 type s zrobiłem 10 tys km w 5 miesięcy i ta skrzynia to jest lekkie nieporozumienie. Wcześniej jeździłem almerą i tam skrzynia pomimo 300 tys. nalotu chodziła cudo. Wbijanie biegów na pół sprzęgle, bez sprzęgła i ogólnie każdy bieg wchodził bajecznie. Lewarek pracował lekko, z bajeczną wręcz precyzją. Zmieniałem olej, mam 60 tys. przelatane i ogólnie to jestem lekko rozczarowany.

          Comment


          • #35
            w wiesz ,ze Honda przewiduje zmianę oleju w skrzyni po 120 tys.Sprawdz czy masz to zrobione
            pzdr
            p.s.Co prawda mam 2,2 d ale w benzynie jest chyba podobnie.Ja mam 140 tys i biegi wchodzą bdb.

            Comment


            • #36
              Po 60 tys. zmieniłem olej, także o połowę krótszy przebieg niż Honda zaleca. Naprawdę są dużo lepsze skrzynie biegów. ( lepsze systemy sterowania )

              Comment


              • #37
                Też miałem Almerę, w Hondzie na pewno nie jest gorzej.
                Przejedź się może innym Civicem, może coś z Twoją skrzynią jest nie tak że masz takie odczucia.
                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                Comment


                • #38
                  A czy w ogóle Honda przewiduje możliwość regulacji cięgien skrzyni biegów/skrzyni ??

                  Comment


                  • #39
                    Koledzy, mój temat, jako autora postu, powraca.
                    Coraz częściej słyszę zgrzyt przy drugim biegu. Moje pytanie jest takie, czy jakiś element sprzęgła ma bezpośredni wpływ na problematycze wrzucanie biegu. Czy można to ocenić podczas jazdy? Do skrzyni chciałbym zabierać się w ostatniej kolejności...

                    Comment


                    • #40
                      Powiem z mojego "doświadczenia":

                      U mnie zacinanie również pojawia się co jakiś czas.
                      Nie ma znaczenia czy wbijam szybko bieg czy wykonuje zmianę z najwyższą starannością.
                      Uwielbiam swoją Hondę ale to jedyne auto w którym przy wbijaniu 2 zastanawiam się czy bieg wejdzie - do tej pory wszystko wykonywałem odruchowo (nie myśląc o tym :P).

                      Moje próby rozwiązania tego problemu:
                      Wymiana oleju w skrzyni biegów - dalej to samo.
                      Regulacja wszelkiego typu - dalej to samo.
                      Wymiana kompletnego sprzęgła i dalej to samo.
                      Porady z forum, że coś się dostało, haczy itp. itd - dalej to samo.
                      Zamówiłem też Short Shifter może to rozwiąże mój problem (jak tylko go zamontuję to się podzielę uwagami).

                      Inni użytkownicy wymieniali synchronizatory 1 i 2 biegu - dalej to samo.

                      Ponoć ten typ tak ma - chociaż nie każdy się na to skarży.
                      Jest to bardzo ciężkie do zdiagnozowania przez nawet najlepszych mechaników, ponieważ nie wsypuje za każdym razem .

                      Jeżeli mi ktoś powie wymień to a na pewno będzie działać - to na drugi dzień jestem u mechanika i to robimy :P

                      Comment


                      • #41
                        Nie pocieszyłeś mnie, choć nie chciałbym powtarzać tych wszystkich wymian w moim aucie :-) Przykre i niezrozumiałe, że taka dolegliwość występuje w Hondzie. Mieli dwie okazje (lifting) , żeby to poprawić...

                        Comment


                        • #42
                          A sprawdzaliscie w jaki sposób zachowuje się drazek reakcyjny oraz drazek zmiany biegów. ? Wy macie VIII gen ale w moim 6g przypadku mam podobny problem ale z wstecznym i 5. Zaglądlem pod auto i zaobserwowałem spore luzy. Jak zaoszczedze trochę $$$ zakupie tuleje poliuretanowe pod drazek reakcyjny oraz zmiany biegów i myślę że to pomoże. Bo skrzynia biegów jest w porządku:-)

                          Comment


                          • #43
                            ja chyba mam tak ze czasem mi ciezko 2 wchodzi ale jakos tak chyba mam od poczatku

                            Comment


                            • #44
                              Civic VIII 2007 (1.4 petrol)
                              Tez mam taki sam problem z 2 biegiem - nie zawsze, ale czasami jak przelaczam z jedynki lub redukuje.
                              Nie ma znaczena czy silnik jest zimny czy nie.
                              Nie jest to jakies bardzo uciazliwe, ale w poprzednim aucie nie mialem ponobnego problemu.

                              Przebieg auta to ok 100k km - jutro sprobuje u mechanika zmienic plyn w skrzyni biegow.
                              Nawet jesli nie pomoze, to chyba nie bede sobie tym glowy zawracac - chyba ze sytuacja bedzie sie pogarszac (odkad mam auto bylo tak samo).

                              Comment


                              • #45
                                U mnie w Civic 1.8 4D 2007 też dwójka lubi pochaczyć, przebieg 160k km , wraz z rosnącym przebiegiem troche gorzej ale staram się wrzucać ten bieg z wyczuciem. Olej do wymiany już mam Hondy i wymieniam jutro z rana. Wątpie że coś to zmieni ale po 160k km pewnie troche opiłków tam się mogło uzbierać i żeby się nie pogłębiało lepiej dmuchać na zimne.
                                Potwiedzam to też że czasem jest a czasem nie ma.
                                W serwisówce w rozwiązywaniu problemów jest:

                                Hard to shift into 2nd gear:

                                2nd synchro ring defective.
                                1st/2nd synchro sleeve and hub defective.
                                2nd gear defective.
                                Change lever assembly defective.

                                W naprawę bym się nie bawił, no chyba że w zakładzie który się w tym specjalizuje, nikt tego nie zrobi od tak bo do tego potrzeba narzędzi specyficznych do danej skrzyni i bez nich
                                to pewnie improwizacja będzie.
                                Skrzynie można kupić tanio na allego - kilka stówek, z jakiegoś rozbitka z małym przebiegiem najlepiej, w przeciwności do naprawy skrzyni , każdy liczący się mechanik będzie ją umiał wymienić.
                                Moim zdaniem wyjdzie taniej i lepiej, a ryzyko że problem po naprawie zostanie będzie mniejsze ewentualnie wykluczy całkowicie ten element.

                                Comment

                                Working...
                                X