Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cieżko wchodzi 2-gi bieg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Cieżko wchodzi 2-gi bieg

    Witam,

    poczytałem o skrzyni i sprzęgle w tym rozdziale i dla tego modelu, ale nie uzyskałem odpowiedzi.

    Mamy teraz ciężkie mrozy, ale nawet przy +10C "dwójka" zredukowana z "trójki", bardzo ciężko wchodzi na zimnym silniku, czyli zimnej skrzyni biegów też. Ktoś powie, że to nie problem, ale po prostu mega ciężko jest zredukować do 2-giego biegu w takich warunkach temperatury.
    Czy u Was także to norma? Po nagrzaniu oleju w skrzyni (jak mniemam) nie ma problemów.

  • #2
    Jaki masz przebieg auta i czy jak >60tys. km to czy wymieniany był już olej w skrzyni biegów?
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      Przebieg to 34 tyś km (2009r) 1.8 HB. Nie wymieniałem jeszcze, bo teoretycznie zbyt wcześnie?

      Comment


      • #4
        Tylko 34 tys. od 2009? Ma tyle na pewno, jesteś 1. właścicielem?
        Hmm no ja mam 66tys. (na pewno) i zupełnie nie ma takiego zjawiska nawet przy -10 st, nigdy nie było.
        Tak jak opisujesz że na zimno jest źle a potem OK to bywa wskazaniem do zmiany oleju, chociaż też wtedy wszystkie biegi ciężej wchodzą a nie tylko dwójka.
        Może coś jest nie tak z synchronizatorem drugiego biegu... co byłoby nietypowe dla tego auta, szczególnie przy tak małym przebiegu.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          Jestem drugim właścicielem, ale auto krajowe, serwisowane i przebieg potwierdzony.
          Zastanawia mnie tylko, że na ciepłym oleju jest w porządku, choć przyznać trzeba, ze czasem (nawet gdy ciepły) takie lekkie zgrzytnięcie się zdarza na "dwójce"...
          Cały czas mowa o redukcji biegu.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez djslavoll Zobacz posta
            takie lekkie zgrzytnięcie się zdarza na "dwójce".
            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Może coś jest nie tak z synchronizatorem drugiego biegu...
            Sprawdź to u mechanika który zna się na skrzyniach. Problem jaki opisujesz raczej nie wynika ze smarowania skrzyni. Tak jak pisze Alix, przy braku oleju bądź jego przepracowaniu zakres utrudnień byłby szerszy. Uszkodzony synchronizator moze dawać takie objawy.
            Zamieszczone przez djslavoll Zobacz posta
            Zastanawia mnie tylko, że na ciepłym oleju jest w porządku,
            Nie tylko olej się rozgrzewa ale również elementy skrzyni, wykazując tendencje do zmiany rozmiaru wraz ze wzrostem temperatury. To wręcz olej ma temperaturę skrzyni a nie odwrotnie. Zjawisko to może więc występować na zimnej skrzyni a zanikać po jej rozgrzaniu. Nie możesz tego lekceważyć, bo może dojść do zakleszczenia któregoś z elementów i uszkodzeń na zasadzie "efektu domina".

            Comment


            • #7
              W obu moich UFO dosc specyficznie wchodziła dwojka. Wrzucam biegi delikatnie i tego nie zauwazalem ale żona dosłownie 'wbija' kazdy bieg i kilka razy mi o to bręczała.
              Nie jest to wada mechaniczna tylko typ skrzyni biegow. W Civicu fajnie skrzynia chodzi na tzw kliku czyli nie trzeba dopychac biegu ( jak w wielu franzuzach)
              Do momentu kiedy skrzynia nie zgrzyta przy zmianie biegu to z synchronizatorem wszystko ok.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                Do momentu kiedy skrzynia nie zgrzyta przy zmianie biegu to z synchronizatorem wszystko ok.
                Zamieszczone przez djslavoll Zobacz posta
                choć przyznać trzeba, ze czasem (nawet gdy ciepły) takie lekkie zgrzytnięcie się zdarza na "dwójce"...
                Do momentu.

                Comment


                • #9
                  Przeoczyłem to zdanie.
                  Jak juz zgrzyta to mechanik. Swoją drogą przy takim przebiegu i juz problem ?
                  Ciekawe kto i jak tym autem jezdził wcześniej...
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #10
                    Pierwszym właścicielem, była...kobieta. Nie chcę się czepiać, ale to moje 3-cie auto po płci pięknej i znów coś nie gra

                    Skontaktuję sie chyba z mechanikiem...

                    Comment


                    • #11
                      Moze nie do końca wciskała sprzęgło przy zmianie biegów...
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #12
                        Być może.

                        Po rozmowie z poleconym mechanikiem (poza serwisem), sprawa wygląda tak:
                        Robocizna, czyli wyjęcie skrzyni, montaż synchronizatora, jeśli to on jest powodem, to koszt 500zł (Poznań). Synchronizator nowy komplet (1 i 2 bieg - nie można kupić osobno) w serwisie Hondy, to 1100zł. Ale mechanik mówił, że może mieć dostęp do używanego synchro, np od auta z niewielkim przebiegiem, ale po kasacji, to koszt nawet 150zł , czyli taniocha. Tylko pytanie, czy warto się bawić w używki, przy tak dużym przedsięwzięciu? Chociaż sam mechanior ma świadomość, żeby nie pakować się w nieznanane podzespoły - tylko sprawdzone źródła...

                        Comment


                        • #13
                          No ale co oznacza sprawdzone źródło ?
                          Na Twoim przykładzie widać, że mały przebieg nie gwarantuje sprawności...

                          Ja bym poświęcił te 500 pln na wyjęcie i sprawdzenie skrzyni i dopiero po dokładnej diagnozie podjął decyzję jaką część kupić.


                          Edit: problemy z 2 biegiem sa na tej liście usterek: https://www.autocentrum.pl/autorentg...da/civic/viii/
                          No ale rozwiązania nie ma
                          Last edited by Glosima; 27-01-2014, 12:16. Powód: wiecej tresci
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • #14
                            To mnie zaskoczyłeś. Do tej pory swą usterkę traktowałem jak odosobniony przypadek (sądząc też po tutejszych opiniach innych użytkowników.)
                            Byłem wręcz pewny, że poprzednia właścicielka popsuła auto. A teraz, faktycznie, znalazło się kilku skarżących na tę przypadłość (Autocentrum).

                            W takim razie, nie wiem, co robić. Jeśli mechanik rozbierze skrzynię i nic nie znajdzie? Taka cecha (?) tego auta ?.
                            To tutaj (nasze forum) przeczytałem, że Honda robi najlepsze skrzynie biegów...

                            Jakie konsekwencje, jeśli nie zdecyduję się na ingerencję?
                            Last edited by djslavoll; 27-01-2014, 12:52.

                            Comment


                            • #15
                              Może podjedz do ASO i niech sie mechanik przejedzie i wyda opinię.
                              Oni objezdzają kilka UFO dziennie, więc od razu wyczują czy Ten Typ Tak Ma czy to usterka skrzyni biegów.
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment

                              Working...
                              X