Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

i-Shift 1.8 jakie ma sprzęgło?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Dzięki corek za bardzo rzeczowe wskazówki.

    Dodzowniłem się do Elbląga i ten pan ma jutro skontaktować się z aso w sprawie błędów i prawdopodobnie naprawi wysyłkowo sterownik. Mówi, że do tej pory wszystkie naprawił.

    Usłyszałem wiele spekulacji na temat, jedna była taka, że być może sprzęgło nie musiało być wymieniane i wystarczyłaby naprawa samego sterownika. Tylko, że najpierw trzebaby poznać błędy, nie kasować ich i nie robić kalibracji sprzęgła (czy tam skrzyni).
    Jak po tym było wymieniane sprzęgło, a poprzednie błędy pokasowane lub ustawiana kalibracja, to podobno nic dziwnego, że teraz nie dało się przejść programowania...

    Ale to spekulacje, w aso mi powiedzieli, że kalibrację należy i tak okresowo wykonywać, czego u mnie prawdopodobnie nigdy nie było (pierwsze słyszę o okresowej kalibracji).

    Wkurza mnie tylko, że sprzęgło zostało wymienione bez mojej zgody co do kosztów, zostałem właściwie postawiony przed faktem dokonanym. Zawsze kupione przez allegro będzie kilkaset zł tańsze (o ile musiało być wymieniane). zużyte sprzegło oglądałem i choć nie wiem jak powinno wyglądac zużyte, to podobno jakiś tam ząbek był poza zakresem dopuszczaonym, a powinien wystawać (? - sorry, nie wiem o czym piszę, nie mam wykształcenia technicznego). Nie wiem jak zostanę ostatecznie policzony, ale pan, który regeneruje sterowniki normalnie podszedł do sprawy - że sprawdzi z aso błędy sprzed wymiany sprzegła, przedstawi jak to wygląda kosztowo po jego stronie i będzie oczekiwał na moją decyzję. A aso... Gdybym osobiście nie szukał pomocy np. tu, to byłbym co, w ciemnej d..., bo samochód rozbabrany, koszty narobione, a oni teraz nie potrafią ustawić sprzęgła. ASO! Czyli musiałbym się godzić na kupno nowego sterownika za 8 kafli?!

    Przeszczepiać w aso się boją (że sterownik z allegro może być tez uszkodzony), o szczotkach silnika wspominałem - to nawet bez komentarza się obeszło... ciągle tekst, że honda nawet nie udostępnia specyfikacji technicznej (więc wychodzi na to, że też nie potrafią się za to zabrać i się boją tykać). A niewykluczone, że do tego się to sprowadzi - wymiana szczotek i szluss... Oby.

    Jutro będę wiedział więcej i mam nadzieję, ze zamknę ten nieszczęsny wątek.

    PS. Pozostaje jeszcze kwestia trochę z innej bajki - wymiana oleju w skrzyni - nigdy chyba nie był wymieniony, inny mechanik mówił mi, że automaty (wiem, że ishift to nie automat) w BMW ogólnie uznawane są za awaryjne, ale to tylko kwestia braku wymiany oleju - po wymianie podobno to najlepsze automaty na rynku. Tyle, ze takie ASO gucio o tym wie (albo wie, a woli wymieniać/naprawiać skrzynię). Podobnie tu: przy oddaniu hani do aso 3 tygodnie temu zleciłem tez czyszczenie przepustnicy i kalibrację biegu jałowego oraz sprawdzenie czy nie trzeba wymienić oleju. Teraz boję się o tym wspominać, aby znowu nie wyskoczył im jakiś błąd, z którym sobie nie poradzą. A z tego forum dowiedziałem się, że wyczyszczenie przepustnicy powoduje, że samochód jest nie do poznania. Kto jechał i-shiftem wie jak się zachowuje przy wstecznym, kickdownie czy przy zwykłej zmianie biegów (która trwa długo i jest odczuwalna).

    A chciałbym jeszcze nacieszyć się hanią, bo podoba mi się Tym bardziej, ze teraz tak wiele o niej wiem Mam do wymiany/naprawy jeszcze moduł EPS gdyż zwłaszcza w zimie często nie włacza się wspomaganie i trzeba włączać silnik po kilka razy. A jazda bez wspomagania praktycznie jest niemożliwa... ale to inna bajka.

    PS2. choć teraz naszła mnie myśl - jeśli ten moduł EPS tez ma silniczek i też tam są zmurszałe szczotki, przez które właśnie w zimnie i wilgoci nie ma przewodzenia, to może to samo należałoby zrobić...? ech, szukać ze świecą dobrego fachowca. Dla odmiany - moduł EPS kosztuje tylko 2500 zł :]
    Last edited by kajojek; 12-12-2014, 22:38.

    Comment


    • #32
      Witam
      to ,że wymieniono sprzęgło nie było może i złe, bo przy sprawnym sterowniku mogłoby się okazać , że sprzęgło jest za cienkie i kalibracji nie przeszło , u mnie zresztą już ślizgało po150000km, co do kosztów to 1000pln sprzęgło z przesyłką z UK plus 400pln wymiana u mechanika , który specjalizuje się w Vag-ach i to jest realna cena , wymiana sprzęgła wiąże się z wymianą oleju skrzyni- 2 butelki MTF-u 3,
      Na Rosyjskim forum Civica Asimy robot-i-shift zalecają kalibrację co 15 tyś. km i być może jest to gdzieś w tajnych biuletynach hondy , civic.ru złożyło protest zbiorowy o uznanie wymiany sprzęgła i-shifta na gwarancji , ja pamiętam , że miałem telefon od dealera , gdzie kupowałem auto ,jeszcze było na gwarancji ,ale zapytali tylko jak się i-shift spisuje.
      Nie widziałem w tym podstępu,raczej troskę, ale teraz patrzę na to inaczej.
      Tak jak wspomniałem poproś o wydruki błędów sprzed interwencji ASO i po- i nie daj się zbić z tropu one są w pamięci HDS-a
      Co do przepustnicy i biegu jałowego to kolega Trafo temat pięknie rozwinął i nie ma co dublować
      Co do wspomagania sprawdził bym kostki połączeń maglownicy , są one trochę w fatalnym miejscu przy nadkolu lewym gdzie jest sporo wilgoci.
      Cieszy mnie , że Hania budzi w tobie pozytywne emocje , a wczorajsze ogłoszenie o jej sprzedaży potraktuj jako objaw załamania nerwowego do którego doprowadziło cię ASO, jest to niewątpliwie strata moralna, argument w przetargach co do ceny za usługę.
      pozdrawiam

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez corek66 Zobacz posta
        Witam
        to ,że wymieniono sprzęgło nie było może i złe, bo przy sprawnym sterowniku mogłoby się okazać , że sprzęgło jest za cienkie i kalibracji nie przeszło , u mnie zresztą już ślizgało po150000km, co do kosztów to 1000pln sprzęgło z przesyłką z UK plus 400pln wymiana u mechanika , który specjalizuje się w Vag-ach i to jest realna cena , wymiana sprzęgła wiąże się z wymianą oleju skrzyni- 2 butelki MTF-u 3(...)
        Czy ktoś orientuje się jaka jest wg manuala Hondy minimalna grubość tarczy sprzęgła? Ew. zakres od .. do - minimalnej i maksymalnej grubości.

        edit: dokopałem się sam: dla silnika 1.8 wartość nominalna nowego sprzęgła to 7,8-8,4 mm - wartość dopuszczalna to 6,0 mm
        Last edited by kajojek; 18-12-2014, 21:29.

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez GT-3000 Zobacz posta
          Trwałość sprzęgła- w moim Civicu przy 196tys km tracza sprzęgłowa była już tak 20% żywotności natomiast docisk był już padnięty i łożysko wyciskowe miało wytarcia i spory luz-efektem było szarpanie i przegrzewanie sprzęgła przez poślizg.Części wyglądały na fabryczne.
          czyli rozumiem że szarpanie mojej skrzyni będzie spowodowane tym że wycisk mi się kończy do tego jak wrzuce wsteczny wciskam gaz zaczyna cofać po minimetrze wcisne mocniej i szarpniecie do tyłu i rura zapiernicza mało sąsiadowi płotu nie wywali

          2.
          Zamieszczone przez GT-3000 Zobacz posta
          I-Shift 2006-2009 skrzynia SPJM
          -skrzynia 6 biegów stopniowa,sterowanie serwomechanizm Bosha (2 moduły zastępujące sterowanie drążkiem)
          -sprzęgło tarczowe suche z dociskiem samoregulującym +łożysko wyciskowe sterowane wyprzęgnikiem (wysprzęglik identyczny jak w manualu)
          konstrukcja tego sprzęgła jest identyczna jak w manualu z tą różnicą ,że docisk ma dodatkowo wstawkę z samoregulacją -na pierwszy rzut oka bez różnicy porównując wersję manualną.
          [ATTACH=CONFIG]11309[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11310[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11311[/ATTACH]
          -koło zamachowe jednomasowe zwykłe takie jak w manualu
          [ATTACH=CONFIG]11308[/ATTACH]
          -pompa elektryczna do sterowania wysprzęglikiem
          [ATTACH=CONFIG]11307[/ATTACH]

          Powiem tak-z racji tego ,że konstrukcja zautomatyzowanej skrzyni SPJM jest banalnie prosta i opiera się w 90% na konstrukcji manualnej 6 biegów jej trwałość będzie co najmniej taka sama jak przekładni manualnej.Komputer nigdy nie wrzuci złego biegu,nie przeciąży silnika nadwyrężając sprzęgło przez niskie obroty i duże obciążęnie,do tego nie ma możliwości jazdy na pół sprzęgle lub na błędy w płytkim wciskaniu sprzęgła.Ten "automat" jest debilo odporny.Nawet jak byśmy go katowali to kontrola temperatury sprzęgła ostudzi nasz zapał i po komunikaćie "Chek system" auto zmusi nas do 5 minutowej przerwy.Tak czy inaczej skrzynia nie cierpi i pracuje w optymalnych warunkach.
          Trwałość sprzęgła- w moim Civicu przy 196tys km tracza sprzęgłowa była już tak 20% żywotności natomiast docisk był już padnięty i łożysko wyciskowe miało wytarcia i spory luz-efektem było szarpanie i przegrzewanie sprzęgła przez poślizg.Części wyglądały na fabryczne.
          Nowy komplet tarcza + docisk +łożysko wycis. 830 zł Valeo. cena podobna do wersji manual.
          czyli do takiego zestawu nic mi już nie trzeba? będzie on pasował?
          Last edited by zbigi30; 20-12-2014, 13:06.
          http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez zbigi30 Zobacz posta
            czyli rozumiem że szarpanie mojej skrzyni będzie spowodowane tym że wycisk mi się kończy do tego jak wrzuce wsteczny wciskam gaz zaczyna cofać po minimetrze wcisne mocniej i szarpniecie do tyłu i rura zapiernicza mało sąsiadowi płotu nie wywali

            2.


            czyli do takiego zestawu nic mi już nie trzeba? będzie on pasował?
            https://allegro.pl/sprzeglo-honda-ci...838675001.html
            Szarpanie to brudna przepustnica - należy ją wyczyścić i zrobić kalibrację. GT3000 ładnie to opisał.

            Sprzęgła w ishiftach są lepiej zabezpieczone przez zużywaniem i przegrzewaniem niż w manualach. Do tego sprzęgło ma żywotność rzędu 400 tys. km. Wymiany wcześniejsze to albo naciąganie aso, albo bardzo złe obchodzenie się ze sprzęgłem. Tyle, że w ishiftach to niemożliwe.
            Last edited by kajojek; 23-12-2014, 21:35.

            Comment


            • #36
              Po wielu przebojach 3 stycznia odebrałem auto (odstawione 20 listopada...).

              Zamontowane stare sprzęgło i auto jeździ jak jeździło. Teraz pozostaje to całe czyszczenie przepustnicy, bo szarpanko jak było tak jest.

              Znajomy mechanik mówi, że to może być zbyt mało oleju, ew. rzeczywiście padające sprzęgło, ale ja w to jakoś nie mogę uwierzyć: pan Robert z Easytronika z Elbląga powiedział, że sprzęgła w ishiftach bez problemy powinny wytrzymywać 300 tys. km do 400 tys.

              Zdemontowane sprzęgło zmierzyłem i okazało się, że tarcza miała grubość w zakresie niemal fabrycznym: 7,6-7,8 mm (przypominam, że nowe ma 8,0 mm, a minimalna grubość to 6 mm).

              Czekam z niecierpliwością na to czyszczenie.

              Dziękuję corkowi za namiary do Elbląga!

              Comment


              • #37
                Nie ma sensu zakładać nowego wątku więc, napiszę tutaj. Po przeczytaniu tego tematu wynika, iż sedan z 2009 roku nie ma i-Shift. Sprzedawca tej hondy twierdzi, że ma skrzynię i-Shift: https://otomoto.pl/oferta/honda-civi...-ID6y4ulL.html

                Jednocześnie sprzedający twierdzi, że przy kierownicy nie ma łopatek do zmiany biegów. Wydaje mi się, czy we wszystkich modelach civic ze skrzynią i-Shift są dodatkowe łopatki do zmiany biegów?

                Mam zamiar kupić civica 1.8 w automacie z roku 2009/2010, ale nie ze skrzynią i-Shift. Jak rozpoznać po zdjęciach jaka to skrzynia?

                Będę wdzięczny za odpowiedzi.

                Comment


                • #38
                  Czy to normalne że jak włączę bieg i stoi auto od górką to sprzęgło nie powinno już łapać a tak to cofa się auto do tyłu a czasem łapie i nie leci do tyłu?

                  miał tak ktoś z autem?

                  Mam takie pytanie odnośnie i-shafta czy jak wyskakuje błąd absu to zawsze blokuje skrzynie na danym biegu i nie można zmienić nawet łopatkami na pierwszy bieg, dopiero jak go zgasiłem to na chwilę przestały się świecić błąd
                  Last edited by Butler; 13-04-2017, 08:05.
                  http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                  Comment


                  • #39
                    Pytanie odnośnie demontażu skrzyni i-shaft robił ktoś to sam? pozą odkręceniem śrub widze że trzeba ściągnać rurkę od zbiorniczka z płynem czyli spuścić płyn odłaczyc kable od modułu czy coś jeszcze?
                    http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                    Comment


                    • #40
                      Panowie pytanie odnośnie wartości minimalnej sprzęgła, podane jest że to 6mm ale w hds jest trójstopniowe ustawianie sprzęgła i wartość minimalna żeby zrobić naukę skrzyni to powyżej 2mm więc jak to jest?
                      http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                      Comment


                      • #41
                        Witam czy jest jakiś dodatkowy problem przy wymianie spręgła w ufo z ishift 1,8 2007 bo słyszałem że trzeba wyjąć silnik bo strasznie mało miejsca i do komputera podłączyć po wymianie itp.....

                        Comment


                        • #42
                          akurat miejsca to widzę że jest dużo a skrzynia dosyć mała
                          http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                          Comment


                          • #43
                            Skrzynia jest taka sama jak w manualu nie sądzę ,żeby silniczki elektryczne ją blokowały przy wyjmowaniu, trzeba zdjąć akumulator, jego podstawę oraz sterownik sprzęgła /actuator/ z wysprzęglikiem, pamiętać trzeba , że sprzęgło jest inne- autoregulacja , po złożeniu całości niektórym udaje się od razu ruszyć , wiekszość jednak wymaga użycia HDS-u z programem i-Shift , gdzie mamy wymianę płynu w układzie actuatora, naukę statyczną , dynamiczną punktów sprzęgła , oraz biegów w skrzyni , można też wcześniej aktualizować oprogramowanie, pytanie czy Twoje autko potrzebuje nowego sprzęgła , czy wystarczy tylko kalibracja, warto poszukać tu na forum wątków o tym
                            pozdrawiam

                            Comment

                            Working...
                            X