Od jakiegoś tygodnia coraz bardziej pojawia się problem szarpania przy ruszaniu.
Dziś wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 196 tys,stary olej był mocno brązowy,brudny natomiast poziom oleju był w normie,skrzynia sucha.
Czy w I-SHIFT 2006r sprzęgło jest suche,cierne czy hydrokinetyczne jak w automatach?
Zauważyłem ,że przy ruszaniu coraz częściej mi szarpie,raz płynnie wyprzęgli a czasem szarpnie.
Dwa dni temu gdy mocniej przycisnąłem go na 2 i 3 biegu to po takiej jeździe przy ruszaniu pojawił mi się komunikat skrzynia,po ostygnięciu po ok 5 min mogłem normalnie jechać chociaż zaczął bardziej szarpać i zgasł mi przy ruszaniu bez gazu.
Zauważyłem, że np na 3 biegu gdy przycisnę mu do 6tys obr to potrafił ślizgnąć na sprzęgle przy 4500,potem przy 5500..
Na drugi dzień już wszystko wróciło do normy ,ale już jeżdżę delikatnie i go nie wciskam na obroty.
Biegi zmieniają się płynnie,a po wymianie oleju nawet lepiej i ciszej wchodzą.
Wynika z tego ,że pewnie sprzęgło już się powoli kończy.Przeglądając skrzynię po ściągnięciu osłony widziałem ,że jest tam łapa z siłownikiem hydraulicznym -dokładnie jak wyprzęglik w manualu-sterowanym płynem z osobnej pompy ciśnieniowej.Poziom płynu w zbiorniczku w normie.
Czyżby to klasyczne sprzęgło tarczowe z dociskiem?
Raczej nie bo na allegro są zdjęcia sprzęgieł do automatów i są to inne konstrukcje niż te do manualnej.
Czy ktoś może pomóc?
12.10.2012
Dziś zadzwoniłem na serwis.Do wymiany sprzęgło -specjalne samoregulacyjne- nie hydrokinetyczne.
Prawie 200 tys przebiegu jet graniczne na tego typu sprzęgło.Normalne zużycie.
Sprzęgło 940zł +tuleja ślizgowa 60zł +łożysko wyciskowe 180zł z wymianą wszystko razem 2000zł !
Mam na oku sprzęgło z przebiegiem 20 tys za 350zł tylko z modelu 2010r-nie wiem jak sprawdzić czy jest takie same jak z 2006r. skrzynie mają niewielkie różnice w sterowaniu.Moja skrzynia to SPJM 1000085.
17:31
Po przegrzebaniu allegro i kilku telefonach do handlarzy używanych części -wyszło ,że tak naprawdę sprzęgło jest klasyczne, docisk-tarcza-łożysko wyciskowe,nie ma tam żadnej filozofii i nie wiem czemu pan z serwisu mówił o jakiejś regulacji gdy to realizuje sam komputer poprzez sterownik pompy sprzęgła.
Natomiast w modelu od 2009r jest sprzęgło już hydrokinetyczne -bo wygląd jest taki jak w typowym automacie i dodatkowo w tej skrzyni po lifcie jest bagnet poziomu oleju-jak w typowym automacie.
Szukam nowego sprzęgła a że niestety jest trochę inne jak w manualnej wersji praktycznie jest niedostępne jak na razie,nawet na iparts mają braki w katalogach..czyżby tylko serwis miał te sprzęgła?
Dziś wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 196 tys,stary olej był mocno brązowy,brudny natomiast poziom oleju był w normie,skrzynia sucha.
Czy w I-SHIFT 2006r sprzęgło jest suche,cierne czy hydrokinetyczne jak w automatach?
Zauważyłem ,że przy ruszaniu coraz częściej mi szarpie,raz płynnie wyprzęgli a czasem szarpnie.
Dwa dni temu gdy mocniej przycisnąłem go na 2 i 3 biegu to po takiej jeździe przy ruszaniu pojawił mi się komunikat skrzynia,po ostygnięciu po ok 5 min mogłem normalnie jechać chociaż zaczął bardziej szarpać i zgasł mi przy ruszaniu bez gazu.
Zauważyłem, że np na 3 biegu gdy przycisnę mu do 6tys obr to potrafił ślizgnąć na sprzęgle przy 4500,potem przy 5500..
Na drugi dzień już wszystko wróciło do normy ,ale już jeżdżę delikatnie i go nie wciskam na obroty.
Biegi zmieniają się płynnie,a po wymianie oleju nawet lepiej i ciszej wchodzą.
Wynika z tego ,że pewnie sprzęgło już się powoli kończy.Przeglądając skrzynię po ściągnięciu osłony widziałem ,że jest tam łapa z siłownikiem hydraulicznym -dokładnie jak wyprzęglik w manualu-sterowanym płynem z osobnej pompy ciśnieniowej.Poziom płynu w zbiorniczku w normie.
Czyżby to klasyczne sprzęgło tarczowe z dociskiem?
Raczej nie bo na allegro są zdjęcia sprzęgieł do automatów i są to inne konstrukcje niż te do manualnej.
Czy ktoś może pomóc?
12.10.2012
Dziś zadzwoniłem na serwis.Do wymiany sprzęgło -specjalne samoregulacyjne- nie hydrokinetyczne.
Prawie 200 tys przebiegu jet graniczne na tego typu sprzęgło.Normalne zużycie.
Sprzęgło 940zł +tuleja ślizgowa 60zł +łożysko wyciskowe 180zł z wymianą wszystko razem 2000zł !

Mam na oku sprzęgło z przebiegiem 20 tys za 350zł tylko z modelu 2010r-nie wiem jak sprawdzić czy jest takie same jak z 2006r. skrzynie mają niewielkie różnice w sterowaniu.Moja skrzynia to SPJM 1000085.
17:31
Po przegrzebaniu allegro i kilku telefonach do handlarzy używanych części -wyszło ,że tak naprawdę sprzęgło jest klasyczne, docisk-tarcza-łożysko wyciskowe,nie ma tam żadnej filozofii i nie wiem czemu pan z serwisu mówił o jakiejś regulacji gdy to realizuje sam komputer poprzez sterownik pompy sprzęgła.
Natomiast w modelu od 2009r jest sprzęgło już hydrokinetyczne -bo wygląd jest taki jak w typowym automacie i dodatkowo w tej skrzyni po lifcie jest bagnet poziomu oleju-jak w typowym automacie.
Szukam nowego sprzęgła a że niestety jest trochę inne jak w manualnej wersji praktycznie jest niedostępne jak na razie,nawet na iparts mają braki w katalogach..czyżby tylko serwis miał te sprzęgła?
Comment