Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

i-Shift 1.8 jakie ma sprzęgło?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • i-Shift 1.8 jakie ma sprzęgło?

    Od jakiegoś tygodnia coraz bardziej pojawia się problem szarpania przy ruszaniu.
    Dziś wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 196 tys,stary olej był mocno brązowy,brudny natomiast poziom oleju był w normie,skrzynia sucha.
    Czy w I-SHIFT 2006r sprzęgło jest suche,cierne czy hydrokinetyczne jak w automatach?
    Zauważyłem ,że przy ruszaniu coraz częściej mi szarpie,raz płynnie wyprzęgli a czasem szarpnie.
    Dwa dni temu gdy mocniej przycisnąłem go na 2 i 3 biegu to po takiej jeździe przy ruszaniu pojawił mi się komunikat skrzynia,po ostygnięciu po ok 5 min mogłem normalnie jechać chociaż zaczął bardziej szarpać i zgasł mi przy ruszaniu bez gazu.
    Zauważyłem, że np na 3 biegu gdy przycisnę mu do 6tys obr to potrafił ślizgnąć na sprzęgle przy 4500,potem przy 5500..
    Na drugi dzień już wszystko wróciło do normy ,ale już jeżdżę delikatnie i go nie wciskam na obroty.
    Biegi zmieniają się płynnie,a po wymianie oleju nawet lepiej i ciszej wchodzą.
    Wynika z tego ,że pewnie sprzęgło już się powoli kończy.Przeglądając skrzynię po ściągnięciu osłony widziałem ,że jest tam łapa z siłownikiem hydraulicznym -dokładnie jak wyprzęglik w manualu-sterowanym płynem z osobnej pompy ciśnieniowej.Poziom płynu w zbiorniczku w normie.

    Czyżby to klasyczne sprzęgło tarczowe z dociskiem?
    Raczej nie bo na allegro są zdjęcia sprzęgieł do automatów i są to inne konstrukcje niż te do manualnej.
    Czy ktoś może pomóc?

    12.10.2012
    Dziś zadzwoniłem na serwis.Do wymiany sprzęgło -specjalne samoregulacyjne- nie hydrokinetyczne.
    Prawie 200 tys przebiegu jet graniczne na tego typu sprzęgło.Normalne zużycie.
    Sprzęgło 940zł +tuleja ślizgowa 60zł +łożysko wyciskowe 180zł z wymianą wszystko razem 2000zł !

    Mam na oku sprzęgło z przebiegiem 20 tys za 350zł tylko z modelu 2010r-nie wiem jak sprawdzić czy jest takie same jak z 2006r. skrzynie mają niewielkie różnice w sterowaniu.Moja skrzynia to SPJM 1000085.

    17:31
    Po przegrzebaniu allegro i kilku telefonach do handlarzy używanych części -wyszło ,że tak naprawdę sprzęgło jest klasyczne, docisk-tarcza-łożysko wyciskowe,nie ma tam żadnej filozofii i nie wiem czemu pan z serwisu mówił o jakiejś regulacji gdy to realizuje sam komputer poprzez sterownik pompy sprzęgła.
    Natomiast w modelu od 2009r jest sprzęgło już hydrokinetyczne -bo wygląd jest taki jak w typowym automacie i dodatkowo w tej skrzyni po lifcie jest bagnet poziomu oleju-jak w typowym automacie.

    Szukam nowego sprzęgła a że niestety jest trochę inne jak w manualnej wersji praktycznie jest niedostępne jak na razie,nawet na iparts mają braki w katalogach..czyżby tylko serwis miał te sprzęgła?
    Last edited by Alix; 30-08-2013, 20:24.
    CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
    LPG Stag 300 Premium +Hana

  • #2
    Czy w takim razie skrzynie I-shift w Hondzie , to - to samo co w TOYOCIE skrzynie MMT ?

    Czyli zwykłe skrzynie manualne tylko że z automatycznym wybieraniem biegów przez siłowniki hydrauliczne - maxi awaryjne, potrafiące w czasie jazdy wrzucić nagle bieg neutralny i do tego zużywające się sprzęgła po przebiegu 50 tys. km, które trzeba kalibrować (bynajmniej w TOYOCIE - sam taką mam póki co)
    Dlaczego Honda już dziś nie sprzedaje I-shift-a ?
    Czy był po 2009 roku jakiś lift tych skrzyń ??? Czy po prostu wsadzali normalny "zwykły" automat ?

    Jak to jest z tym I-shiftem ?

    Comment


    • #3
      Jak w Toyocie jest nie wiem.

      I-Shift 2006-2009 skrzynia SPJM
      -skrzynia 6 biegów stopniowa,sterowanie serwomechanizm Bosha (2 moduły zastępujące sterowanie drążkiem)
      -sprzęgło tarczowe suche z dociskiem samoregulującym +łożysko wyciskowe sterowane wyprzęgnikiem (wysprzęglik identyczny jak w manualu)
      konstrukcja tego sprzęgła jest identyczna jak w manualu z tą różnicą ,że docisk ma dodatkowo wstawkę z samoregulacją -na pierwszy rzut oka bez różnicy porównując wersję manualną.
      Zdjęcie0044.jpgZdjęcie0046.jpgZdjęcie0047.jpg
      -koło zamachowe jednomasowe zwykłe takie jak w manualu
      Zdjęcie0043.jpg
      -pompa elektryczna do sterowania wysprzęglikiem
      Zdjęcie0055.jpg

      Powiem tak-z racji tego ,że konstrukcja zautomatyzowanej skrzyni SPJM jest banalnie prosta i opiera się w 90% na konstrukcji manualnej 6 biegów jej trwałość będzie co najmniej taka sama jak przekładni manualnej.Komputer nigdy nie wrzuci złego biegu,nie przeciąży silnika nadwyrężając sprzęgło przez niskie obroty i duże obciążęnie,do tego nie ma możliwości jazdy na pół sprzęgle lub na błędy w płytkim wciskaniu sprzęgła.Ten "automat" jest debilo odporny.Nawet jak byśmy go katowali to kontrola temperatury sprzęgła ostudzi nasz zapał i po komunikaćie "Chek system" auto zmusi nas do 5 minutowej przerwy.Tak czy inaczej skrzynia nie cierpi i pracuje w optymalnych warunkach.
      Trwałość sprzęgła- w moim Civicu przy 196tys km tracza sprzęgłowa była już tak 20% żywotności natomiast docisk był już padnięty i łożysko wyciskowe miało wytarcia i spory luz-efektem było szarpanie i przegrzewanie sprzęgła przez poślizg.Części wyglądały na fabryczne.
      Nowy komplet tarcza + docisk +łożysko wycis. 830 zł Valeo. cena podobna do wersji manual.

      I-shift 2009-2011 skrzynia chyba SPDM
      -skrzynia stopniowa ale już na sterowaniu hydrualicznym-ciśnieniowym (tak to wygląda)
      -sprzęgło hydrokinetyczne na oleju MTF -bagnet do kontroli oleju w automacie

      Na pewno ta skrzynia ma płynniejsze ruszanie i szybszą zmianę biegów co owocuje lepszymi osiągami w porównaniu do wersji starszej.
      Co do awaryjności nic nie wiem,natomiast sprzęgło jest na pewno droższe w naprawie,wymianie ale i z pewnością o wiele trwalsze tak jak w prawdziwych automatach,tam decyduje o pracy tego sprzęgła olej.
      Wadą tego rozwiązania jest większe zużycie paliwa niż w wersji starszej I-shift i podatność jakości pracy sprzęgła na duże mrozy (olej).

      Fotki z wymiany sprzęgła w SPJM I-Shift 2006:
      Last edited by GT-3000; 24-10-2012, 21:14.
      CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
      LPG Stag 300 Premium +Hana

      Comment


      • #4
        Czyli rozumiem , że skrzynie po 2009 roku to nadal pewnego rodzaju hybryda, tylko że nieco "przemieniona" i droższa w eksploatacji.
        W takim razie w Civicu 8 generacji - nigdy nie montowano klasycznego automatu ?

        Comment


        • #5
          Pełny automat tylko w wersji sedan.
          Ja bym się nie bał automatów w civicu.Ten to mój pierwszy,zawsze preferowałem szybkie skrzynie manualne,ale jak pojeździłem S-klasą na automacie to mi się spodobało.Kolega mechanik,który jest fanem Mercedesów -przede wszystkim E i S klase -pomagał mi przy wymianie sprzęgła.
          Nie mógł się nachwalić solidności i jakości wykonania podzespołów -skrzynia,półosie,zawieszenie itp.Wszystkie śruby kręciły się jak po maśle.
          Żadnej rdzy czy bezmyślnego dojścia do śrub.Był zdziwiony ,że skrzynia, bok silnika nie miała żadnych tam niedoróbek po odlewie,wszystko wypolerowane i wyszlifowane.
          Wysoka precyzja wykonania.Skrzynię wkładaliśmy w silnik w 2minuty -natomiast w Fokusie trwało to 1h! Półośki wyszły bez trudu,wystarczyło lekkie powadzenie a nie walenie młotem jak w Fordzie Mondeo i Fokusie. Nigdy w życiu nie wymieniałem sprzęgła bo jestem serwisantem drukarek i ksero a w Hondzie zrobiłem to sam z niewielką pomocą tego kolegi.Bez pośpiechu zajęło to wszystko ok 6h.Civic jest tak zaprojektowany by serwis przy nim był łatwy i szybki.
          Wszystko jest logiczne ,proste i przemyślane -solidna japońska technika.

          Skrzynia SPJM I-SHIFT 2006

          Zdjęcie0050.jpgZdjęcie0051.jpgZdjęcie0049.jpg
          Last edited by GT-3000; 24-10-2012, 21:10.
          CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
          LPG Stag 300 Premium +Hana

          Comment


          • #6
            Serdecznie dziękuję za całe kompendium na temat i-Shifta, mam pytanie, czy wymieniałeś koło zamachowe, na zdjęciu jest odkręcone?
            Pozdrawiam
            P.S. proszę o namiary na sklep
            Last edited by corek66; 26-10-2012, 11:03.

            Comment


            • #7
              Z racji tego, że Valeo regeneruje części (sprzęgła) zrezygnowałem z tej opcji.Kupiłem łożysko wyciskowe w sklepie za 120zł i komplet tarcza,docisk,koło zamachowe za 250zł z rozbitka o przebiegu 25tys km oryginał Honda.(po pomiarach tarczy wyszło że ma grubość nowej)
              Wszystko jeździ i pracuje aż miło a do tego całość zamknąłem za 400zł na oryginalnych podzespołach !
              Robocizna to zgrzewka piwa dla kolegi za pomoc i narzędzia
              CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
              LPG Stag 300 Premium +Hana

              Comment


              • #8
                hmm,opcja może i trochę ryzykowna,ale wiedza i doświadczenie bezcenne,bo przecież nie chodzi o to by złapać króliczka...

                Comment


                • #9
                  A mógł byś powiedzieć czy , po wymianie potrzebowałeś robić jakąś adaptacej za pomocą komputera .
                  Bo mi po wymianie nie chce zmienić biegu z zera na N i nie kręci rozrusznik.
                  Bardzo proszę o odpowiedź , albo może ktoś inny miał podobny problem?

                  Comment


                  • #10
                    Witam serdecznie moze to glupie ale mam honde od paru dni (1.8 pb z automatem I-shift) I niemam pojecia gdze znajduje sie bagnet do pomiaru oleju w skrzyni prosze o pomoc

                    mod: Proszę przeczytaj regulamin i dopełnij pkt. 2.
                    Last edited by Irbis; 28-10-2013, 08:24.

                    Comment


                    • #11
                      Witam jestem nowym forumowiczem ktory potrzebuje pomocy , natomiast moja kobita odmowila mi wspopracy dzisiaj , na desce pojawila sie kontrolka - < zebatka z wykrzyknikiem w srodku > a skrzynia wrzucila neutralny bieg i teraz to juz ani rusz , samochod odpala ale nie zmienia biegu , przebieg 196 albo 7 tys , czy to oznacza wymiane sprzegla ? czy moze cos innego? prosze o pomoc !

                      a czy kolega jest jeszcze dostepny , bo mam pare pytan

                      EDIT: Witamy się w odpowiednim ku temu dziale, a postów nie piszemy jeden po drugim - używamy edycji. Polecam regulamin. Alix
                      Last edited by Alix; 26-11-2013, 11:39.

                      Comment


                      • #12
                        manualne skrzynie były tylko 5 biegowe czy też 6 biegowe?
                        http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                        Comment


                        • #13
                          Manualne skrzynie tylko 6 biegowe w VIIIgen
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • #14
                            Tylko 6 biegowe były... ale tylko na europejskie rynki. Auta na USA z silnikiem benzynowym 1.8 miały standardowo 5-biegowe manuale, więc jeżeli będzie to coupe lub sedan zza oceanu, będzie 5 biegów. Przy czym zza oceanu bardzo rzadko sprowadza się wersje 1.8, bo ma to mały sens - jak już ktoś sprowadza to 2.0 (wersje Si, szczególnie w niespotykanym u nas nadwoziu coupe); a tam jest 6-biegowy manual.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #15
                              Dla osób które wymieniały sprzęgło ,albo wyprzęglik albo wymieniały płyn w sterowaniu sprzęgłem podam informację że należy przeprowadzić regulację za pomocą HDS .
                              Jest tam program np do odpowietrzania po wymianie płynu.oraz program kalibracji skrzyni,kalibracji skoku sprzęgła i styku sprzęgła w 3 różnych programach.

                              Mając HIM i HDS można samemu taką regulację przeprowadzić -trwa to ok 10-15min a po tej regulacji automat I-SHIFT potrafi zaskoczyć wysoką kulturą pracy ,płynność,delikatność przy hamowaniu biegami, różnica jest kolosalna. Warto taką regulację przeprowadzać nawet po dłuższym czasie bo sprzęgło zmienia swoje parametry przy zużyciu nap po 100 tys km. Istotną na pracę skrzyni ma też silnik i należy zadbać o czyszczenie przepustnicy i adaptacji biegu jałowego za pomocą HDS.
                              Po takich regulacjach auto dostaje jakby nowe życie i pracuje jak by wyjechało z fabryki.

                              Moja Honda ma aktualnie 243 000 km i wszystko pracuje wyśmienicie.
                              CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                              LPG Stag 300 Premium +Hana

                              Comment

                              Working...
                              X