Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprzęgło/dwumasa w 2.2 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Typowy objaw ślizgającego się sprzęgła obroty rosną w szególności w gornej strefie a auto "nie idzie", ogólnie wiadomo jak już wcześniej wspomniano, że sprzegło w civicu nie należy do jego mocnych stron.
    Koniec koła dwumasowego objawia się najczęściej stukami z drganiami silnika na wolnych obrotach.

    Comment


    • #17
      "Koniec koła dwumasowego objawia się najczęściej stukami z drganiami silnika na wolnych obrotach." no, ale jjkdg o tym nie wspomniał słowem. Zatem przyjmujemy, nic nie puka nic nie stuka .

      Z informacji jakie posiadam na temat tego modelu samochodu i samego sprzegła to nie da się wyczuć (po dźwigni sprzegła) że cokolwiek się kończy. Sprzegło posiada w N22A (nie wiem czy to powszechne) samoregulację luzu zużycia tarczy sprzęgłowej, tzn. w typowych rozwiązaniach wyczuwalne jest "branie wysoko" oraz "twardnienie" pedału przy zasp. i wyspzęglaniu, TU takiego efektu nie będzie. Dzwignia sprzęgła zawsze pracuje tak samo.
      Więc, nie wiem jak sprawdzić inaczej niż jechać 40km/h na 4 biegu ...gaz do 4500tys i na tym 4-tym puścić sprzegło gwałtownie - kolega twierdzi że obroty spadły do 1900obr i na tym 4tym ciągnął od dołu bez problemu.
      Last edited by rambo7; 04-02-2011, 10:33.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        co do sugestii TS3362 jeździłem mazdą 6 z takim systemem, robiłem wszystko by wprowadzić auto w poślizg (wałczyłem jak lew) i nie udało mi sie, auto szalało obrotami i przebierałem nogami ale żadna kontrolka się nie zaświeciła, ani nie błyskała, tak że nie wiem ? - czy hondy w tym modelu N22A mogą mieć inaczej? nie sądzę?.
        Na ten temat pewnie najlepiej mogą sie wypowiedzieć ci, którzy mają 8gen. Ja mam HC 8gen i na bank zadziałanie systemu VSA jest sygnalizowane lampką. Wydaje mi się, że systemu antypoślizgowego również - może jakiś posiadacz potwierdzi. Na pewno też jest sygnalizacja w Octavii. Mazdy nie znam, może nie miała sygnalizacji, ale system dobrze działał, skoro nie udawało sie wprowadzić w poślizg.Odpowiedź na to, czy system antypoślizgowy ma cos wspólnego z tematem, czy nie jest tu kluczowa. Będziemy wiedzieć, czy czepiać sie sprzęgła, czy czegoś innego.

        Comment


        • #19
          VSA sygnalizuje kontrolka tylko wtedy, gdy przednie koła nie mogą złapać przyczepności (buksują w miejscu), natomiast jeśli tył ci zarzuci to VSA zadziała i wyrówna tor jazdy ale nie sygnalizuje tego.

          Comment


          • #20
            Ot co, dzięki. Czyli jak autor tematu ma ten objaw, który go nurtuje, to niech sprawdzi, czy mu w tym czasie mryga kontrolka VSA. Jak mryga, znaczy, że zrywa przyczepność kół przednich. No i VSA musi byc włączone. Bo przy wyłaczonym to chyba system antypośligowy też nie działa.

            Comment


            • #21
              chyba na pewno przy wyłączonym nie działa

              Comment


              • #22
                Witam, nic mi nie mruga i dalej nie wiem czy to sprzeglo pada czy dzieje sie cos innego. Zwlaszcza ze problem sie pojawia i znika jak mu sie chce.
                Pozdruffka

                Comment


                • #23
                  no ale co, dasz rade tak zrobic jak opisywałem ? (wcisnąć ten pedał w podłoge jak to zacznie sie dziać?) czy sie boisz, że się coś rozleci ? nie rozleci, już wiecej sie nie rozleci
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Wiesz Rambo zrobilem tak ze 1,2,3 bylo ok przy czym na 3 zaczal mi migac trojkat od uslizgu kol i delikatnie przyspieszalem na 4 do ok 2100 obr i w tym momencie wdepnalem w podloge wtedy obroty skoczyly do ok 2700 po czym spadly do ok 2200 po chwili znowu podskoczyly do ok 2800 a po chwili spadly do ok 2500. Caly czas trzymalem gaz w podlodze a gdy obroty minely 2500 zaczal normalnie przyspieszac.
                    Pozdrawiam.

                    Comment


                    • #25
                      nareszcie ! brawo ! w pierwszym poście mogłeś to opiać (diesel to nie benzyna i ten moment widocznie jest "pod kontrolą" systemu) , czyli to nie sprzęgło jak wspomniałem że przy 60tys to za szybko.
                      Czy to twój pierwszy Diesel? zapewne z pierwszych nowej generacji. więc wszystko jasne jak dla mnie - tak ma być.
                      Zobaczymy czy ktoś kto takim sam model N22A potwierdzi ze tak jest.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Witaj Rambo,
                        Tak powinno byc ? Poprzednio mialem Bore 115 KM tez Diesela i nic podobnego nie mialo miejsca.
                        Mozesz przyblizyc temat.
                        Pozdrawiam.

                        Comment


                        • #27
                          jjkgd - ale teraz masz jakieś 140KM i cos ok 320Nm pod maską!!!
                          Może być, że masz poslizgi i krótkotrwale oddzywa się system antypoślizgowy, nie sygnalizując tego, jeśli to krótkotrwałe. Ale pisałeś, że wczesniej tego nie miałeś. Masz ten samochód od nowości (2008)? Jeżdzisz na tych samych zimówkach? I można założyć, że nie zmieniłeś stylu jazdy, czy tak?

                          Comment


                          • #28
                            Tak mam auto od nowosci opony tez i to niezle Continental i mysle jednak ze jest problem ze sprzeglem i byc moze elektronika silnika wkracza ze wzgledu na szybka zmiane predkosci obrotowej gdzie maja najwieksze wartosci moment i moc. I stad te uslizgi sprzegla tylko w tych granicach.
                            Pozdruffka.

                            Comment


                            • #29
                              No to jeszcze zrób ostatni test. Potestuj trochę z wyłączonym VSA i zobacz, czy coś się zmienia w zachowaniu samochodu. Jak nie to chyba jednak trzeba szukać w sprzęgle. Tylko pls, ostrożnie i nie ćwicz tego na 6 biegu przy 160km/h Nie chciałbym się przyczyniać do zwiększania ryzyka

                              Comment


                              • #30
                                Witam, mialem takie same objawy, ale dopiero po 120 tys. .
                                Sprzeglo slizgalo sie wlasnie 4,5,6 bieg. Wymienilem sprzeglo i wszystko wrocilo do normy.
                                Moim zdaniem wlasnie to Cie czeka.

                                Comment

                                Working...
                                X