Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Branie / zużywanie oleju silnikowego w VIIIgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez lukas850 Zobacz posta
    . (...)Nie wiem jak u was temp silnika, bo u mnie nie jest na połowie.
    a gdzie jest?

    wychodzi na to że motor masz w bardzo dobrym stanie, taki pobór po takiej trasie to do przyjęcia spokojnie (raczej 110km/h nie jechałeś?) oleju bym nie zmieniał na 10W/... za gęsty będzie w zimę dla tego motoru i w ogóle nieodpowiedni. Fajny radziecki teścik: https://www.youtube.com/watch?v=pDT-kqg8osM
    to że wlejesz 10W nie ograniczysz brania oleju, raczej "dowalisz" w potocznej mowie silnikowi, 130tys to żaden przebieg.

    Jeśli mało momentu to tylko zmiana z powrotem na diesla zrobić 250Nm z tego motora to nie diesle że wsadzisz Chipa i masz od ręki , tu za duża skórka za wyprawke - kompletnie nieopłacalne. 175Nm też nie jest źle bez przesady , po przesiadce z diesla każdemu zawsze brakuje - amen.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #47
      Nie jest na połowie to znaczy ok centymetr poniżej. W poprzednim aucie też był problem z olejem, wymieniłem termostat i problem znikł.
      Jechałem ok 140km/h , bo powyżej 4tyś obr strasznie głośny. Średnia na kompie 110km/h. Momentami było 160 czasem 200.
      Spalanie po Niemczech 6,7l/100, a po Polsce 6,2l/100
      Dzięki za porady!

      Comment


      • #48
        ten wskaźnik (jak patrze na te tablice w porównaniu do innych) jest dość spory i może sprawiać wrażenie że jest za nisko, sądzę jednak że jest ok, zresztą spalanie to potwierdza wyszło w sumie nieźle, na tej podstawie nie wymieniał bym termostatu. Jeśli jednak męczysz się z tym wskaźnikiem temp. to go (termostat zmień) nie sądzę jednak by się coś zmieniło na wskazaniach, za młode auto.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #49
          Jak często robicie dolewki oleju do silnika ?

          Mam od pół roku UFO 1.8, niestety po przejechaniu 10 tys km, dolałem w sumie prawie 2l oleju. Fakt, że większość jazd jest z prędkością 130-140 km/h ale wydaje mi się że to już chyba duże spalanie oleju. Wiem że każdy sinik bierze jakieś ilości oleju szczególnie przy wyzszych obrotach, ale taka ilość wydaje mi się trochę za duża.

          mod: zapraszam do Działu Powitalnego bo tam piszemy pierwszy post
          Last edited by markow71; 18-03-2015, 18:49. Powód: przeniesienie postu we właściwe miejsce

          Comment


          • #50
            Podaj więcej szczegółów dot. auta. Jaki przebieg i czy pewny ? Na jakim oleju jeździ ?

            Moj 1.8 na przestrzeni ok 150 tys km brał tyle, że schodziło do połowy poziomu - dolewki pomiedzy przeglądami nie były konieczne. Eksploatowany głównie na autostradach i drogach wojewódzkich. Predkosci podobne do Twoich. Serwisowany od poczatku do konca w ASO.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #51
              Ja przez pól roku przejechałem ok. 7 tyś.km, ale oleju nie znikło nic. Wprawdzie prędkości autostradowe stanowiły ok. 30% całości, ale to już jakiś wniosek masz.
              Wg mnie Twoje zużycie to też troszkę dużo. Choć w porzedniej Hani podczas wyjazdów wakacyjnych po Europie potrafiło "uciec" do litra oleju na 4 tyś. km. może jednak obroty podczas tych prędkości swoje robią!

              Comment


              • #52
                przebieg 100 tys km ale czy prawdziwy tego nie wiem, olej castrol 5W40
                Do tego dzisiaj odkręcając korek poczułem zapach benzyny więc zakładam że diagnoza tylko jedna, pierścienie.

                Pytanie, czy ktoś wymieniał już pierścienie i ile to kosztuje ?
                Czy jest opcja wlania do silnika 1.8 oleju np 15W40 ?

                mod.
                Kolego zapoznaj się z regulaminem(https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum) i najpierw przywitaj w odpowiednim dziale(https://www.civicforum.pl/forumdispl...edstaw-się%21) zanim zaczniesz korzystać z forum
                Last edited by grzes41gt; 21-03-2015, 21:32.

                Comment


                • #53
                  Ja jak kupiłem autko to jeździło na 10W60 pełnym syntetyku, więc myślę że możesz spróbować zalać
                  Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                  Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                  sigpic

                  Comment


                  • #54
                    jeśli silnik bierze olej to zmiana oleju z 5W-40 na 15W-40 nie przyniesie radykalnej poprawy. Większym zmartwieniem może być domino usterek które mogą wystąpić po zalaniu niezalecanego oleju (to nie jest technologia Fiata 125p z 83go) Jeśli nie wiesz co to są problemy z zaworem v-tec lub innym osprzętem to szybko się dowiesz po takiej zmianie.
                    Ten olej Castrola wlałeś Ty? jak długo jest w silniku? Zalej Shell Helix 5W-40 i po 5tys km sprawdź czy dalej śmierdzi benzyną. Pomysły z 15W-40 zostaw dla Żuka z '71go albo kosiarki.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #55
                      Pozwolę sobie na podzielenie się swoim doświadczeniem z ubywaniem oleju w Hani . Nim zostałem posiadaczem Hondy VIII gen. miałem wcześniej 2 hondy VI VII, fakt że z silnikami 1,4. Sedan z VIII miał już motor 1,8 i jakie było moje zdziwienie gdy raptem zaświeciła mi kontrolka oleju, tamte przejeżdżały od przeglądu do przeglądu z max stanem. Zgłosiłem ten fakt w trakcie przeglądu w serwisie i zmienili na shella o innej lepkości o ile dobrze pamiętam z 5 na 10W w dolnym zakresie. Ta zmiana pozwalała mi na przejazd bez stresowy do kolejnego przeglądu tj. 15-20kkm. Teraz mam IX gen i nauczyłem się, że znowu trzeba oglądać bagnet.

                      Comment


                      • #56
                        0w20 zbyt rzadki chyba, że masz malutki przebieg, ale 10W60 to grubas, lej coś 5w30 5w40
                        Te silniki przeważnie biorą olej, jeden mniej drugi więcej. Jak się trafi co nie znaczy że coś nie tak z nim.
                        Nawet wyjeżdżając z salonu jest naklejka o informacji w stylu:
                        Każdy silnik zużywa olej, sprawdzaj jego poziom regularnie.
                        Jak lubisz mu często i mocno depnąć to może nawet litra na 1000km pójść.
                        Dużo zależy od stylu jazdy i warunków w jakich samochód jeździ.
                        Ja tak mam, że zwykle też ze po 5k km mi się lampka zapali , choć staram się sprawdzać ostatnio, dolewam do max'a i robie drugie 5k do wymiany.
                        Jak czasem mocno pociskałem to nawet co 3k km była dolewka.
                        Mam przebieg 160k km a z olejem to w zasadzie tak samo od nowości, ile brał tyle bierze i nic się nie zmieniło, pomimo że od 70k km mam lpg.
                        Last edited by markow71; 23-04-2015, 07:24. Powód: ort, literówki

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez RafalGo Zobacz posta
                          Jak czasem mocno pociskałem to nawet co 3k km była dolewka.
                          Czyli dolewasz ok. 0,5 litra na 3k, czyli 0,1-0,2 na 1000 przy najostrzejszej swojej jeździe. Zgadzam się tu, że trudno się o to gniewać. Ale...

                          Zamieszczone przez RafalGo Zobacz posta
                          Jak lubisz mu często i mocno depnąć to może nawet litra na 1000km pójść. Dużo zależy od stylu jazdy i warunków w jakich samochód jeździ.
                          w cywilnym, niewysilonym silniku jak R18 i w miarę nowym (przebieg powiedzmy <150-200tys.km) aucie takie zużycie jednak oznacza już jednoznacznie istotny problem z uszczelnieniami silnika, niezależnie od ciśnięcia gazu. Litra na kilometr w benzyniaku bez turbo to patologia.

                          Zamieszczone przez RafalGo Zobacz posta
                          pomimo że od 70k km mam lpg.
                          LPG raczej nie wpływa na szczelność silnika, a nawet jak głowica po gazie jest w stanie agonalnym to silnik i tak oleju nie bierze, tylko inne problemy się pojawiają. No, chyba że z przegrzania wywali uszczelkę pod głowicą, ale to raczej nie ciągnie się tysiącami kilometrów
                          Last edited by Alix; 26-04-2015, 18:59.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #58
                            z powyższych postów wynika że zmiana 5w40 na 10w40 nie spowoduje zbyt dużego zagrożenia dla silnika. Chciałby jednak zmienić olej na 10W40, zastanawiam, się jednak jakiej firmy najlepiej zalać.

                            Comment


                            • #59
                              Zamieszczone przez karolb150 Zobacz posta
                              z powyższych postów wynika że zmiana 5w40 na 10w40 nie spowoduje zbyt dużego zagrożenia dla silnika. Chciałby jednak zmienić olej na 10W40, zastanawiam, się jednak jakiej firmy najlepiej zalać.
                              Dylemat stary jak motoryzacja Wybierz sobie jeden ze znanych marek i będziesz zadowolony. Na prawdę nie kombinuj z takimi pytaniami bo ile osób tyle uzyskasz odpowiedzi i poleceń. A tak naprawdę wszystkie oleje dobrych marek są na tym samym poziomie jakościowym
                              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                              sigpic

                              Comment


                              • #60
                                Karolb150, zacząłbym od zmiany oleju na inny, ale 5W40. Auto Ci nie kopci np. po nocy jak rano odpalisz? Z takimi prędkościami to może olej przedostaje się do spalania przez uszczelniacze zaworowe, aczkolwiek nie wykluczone mogą być zapieczone pierścienie olejowe.

                                Comment

                                Working...
                                X