Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Branie / zużywanie oleju silnikowego w VIIIgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Silnik 2,0 olej Honda 5W40 od zera do 17200 km spalił 1,5 litra i uważam że jest ok. Jeżeli masz zalany olej np. 0W30 lub 0W40 to zalej gęściejszym 5w40 lub 10W40 jeżeli pozwalana na to instrukcja obsługi i problem zniknie. Ogólnie silnik może spalać olej w ilości 0,1 do 0,15 l/kkm i jest to normalna jego praca.

    Comment


    • #17
      Rocznik '06, poj.1.8, przebieg 46 000, styl jazdy raczej spokojny, głownie długie trasy, wymiany oleju co 20 000. Po mniej więcej 15 000 od poprzedniej wymiany, dolewam ok. 0,2 l. Wiem, że silnik może spalac olej, więc mnie to nie niepokoi, chociaż w moich poprzednich autach (nissan x 3) to się nie zdarzało. Inna sprawa, że wymiany były zalecane co 15 tys, a nie co 20 tys jak w hondzie.

      Comment


      • #18
        no właśnie, ja mam pytanie. mam przejechany 11 tys od zakupu auta i nie wymieniałem jeszcze oleju? czy to już czas czy spokojnie mogę jeździć do przeglądu zostało mi jeszcze niecałe 4 miesiące, przejadę pewnie jeszcze z jakieś 4 tys w tym czasie.

        Comment


        • #19
          O ile sie orientuje wymiany ksiazkowe to co 20kkm lub po roku. Wsrod uzytkownikow Hond panuje przekonanie, ze olej trzeba wymieniac czesciej, czyli co 10kkm (bo sa to takie sportowe auta z nietuzinkowymi osiagami - gowno prawda - zwykly jezdzik i juz nawet nie japonski!). Osobiscie uwazam ten zabieg za calkowicie zbedny, ale w celach odsprzedazowych wymieniam czesciej choc w poprzednich niehondach tego nie praktykowalem i nigdy z silniekiem problemow nie mialem
          sigpic

          Comment


          • #20
            Myślę, że bez sensu wymieniać częściej olej jak 20k. Ostatnio jak wymieniłem po 16k to serwisant się zapytał, czy nie robiłem czasem wymiany ostatnio, bo ten olej jest nowiutki. Poza tym filtr był prawie czysty, podkleślam prawie, a auto ma zrobione ok 100k, oczywiście w benzynie.

            Comment


            • #21
              Mnie w serwisie przy kupnie mówiono aby wymienić po 5 tyś!Zapytałem się czy jest to obowiązkowe.Powiedziano że w zasadzie nie ,ale ASO zaleca.Zapytałem się o docieranie silnika i podobno silniki dociera się teraz na hamowni fabrycznej.Dlatego producent każe wymieniać dopiero po roku lub 20 tyś.I tak zrobię.Przejechałem ponad 10 tyś.i poziom oleju oraz barwa sie nie zmieniła.Wszystko wygląda o'k.Więc nie wiem poco ASO che wymienić olej inaczej niż zalecił to producent.Zresztą nie tylko tak jest w Hondzie.Kolega kupił Chevroleta Cruze i mówili mu to samo w jego ASO.

              Comment


              • #22
                Jacek, kazde ASO mowi co innego. Z pewnoscia gdybys poprosil o pisemne potwierdzenie koniecznosci wymiany po 5tys. km to szybko by sie wycofali ... bo w sumie to przeciez mozna po 20tys. km albo po roku Dla przykladu, jak sie zapytalem w ASO, w ktorym kupowalem auto, powiedzieli, ze nie ma najmniejszej potrzeby dokonywac wczesniejszych wymian. W drugim ASO, w ktorym serwisuje to sie smieja z tych wymian co 10tys. km ... tym bardziej, ze uzywam oleju Shell Helix ultra 5w30VX (longlife)
                sigpic

                Comment


                • #23
                  To prawda ,że nie ma potrzeby wcześniej wymieniać oleju niż po pierwszych 20 tyś. Zalecam również aby wlewać olej którym civic (1,8) jest zalany czyli 0w30. Jest on trudny do zdobycia w aso ponieważ jeśli go sprzedają mają minimalną marżę a umowę dodatkowo podpisaną z shell. Zauważcie,że na zachodnich forach większość pozostaje przy fabrycznym oleju. Należy tylko cześciej sprawdzać jego poziom. Zastanawiające jest również to, że w instrukcji zaleca się sprawdzaż poziom oleju po rozgrzaniu silnika i odczekaniu kilku minut (instrukcja dla wersji 2009 r). A wskazanie znacznie różni się od tego na zimnym silniku (na zimnym widać ubytek oleju na rozgrzanym niekoniecznie).

                  Comment


                  • #24
                    No i zalałem na pierwszym przeglądzie 0w20 motula i po zrobieniu prawie ok 2600 km od początku sierpnia nie ubyło go ani trochę. Fabrycznie zalanego ubyło b niewiele, sprawdzałem przed przeglądem, na rozgrzanym silniku nic nie było widac na zimnym b niewielki ubytek, przejechałem 17600 km. Polecam również motula eco clean 5w30 w standardzie c2 i ACEA A5, lub Eco-nergy motula też 5w30, nie wspominajc o 0w40 new life mobila

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Icarium Zobacz posta
                      No i zalałem na pierwszym przeglądzie 0w20 motula i po zrobieniu prawie ok 2600 km od początku sierpnia nie ubyło go ani trochę. Fabrycznie zalanego ubyło b niewiele, sprawdzałem przed przeglądem, na rozgrzanym silniku nic nie było widac na zimnym b niewielki ubytek, przejechałem 17600 km. Polecam również motula eco clean 5w30 w standardzie c2 i ACEA A5, lub Eco-nergy motula też 5w30, nie wspominajc o 0w40 new life mobila
                      Tutaj kolega ma swieta racje - rowniez polecam olej 0w40 mobila - jeden z najlepszych dostepnych na rynku! Swoja droga ktos wczesniej pisal ze jak ma sie problemy z ubytkiem oleju najlepiej zmienic go na gestszy - w zyciu nie czytalem wiekszej bzdury! Niech mi ktos wytlumaczy jaki jest sens wymienic olej syntetyczny na polmineralny, przedstawi i uzasadni zalety tego procederu a postawie mu piwo. Spalanie oleju jest normalnym objawem w granicach norm podawanych przez producenta, jak silnik nie spala oleju - znacz sie ze jest bardzo dobrze wykonany a uszczelki sa w swietnym stanie - tymbardziej nie ma powodu do zmartwienia.

                      Comment


                      • #26
                        Witam,

                        Mam 1,8 w benzynie od niespełna roku (kupiony używany z komisu przy salonie, w którym został sprzedany jako nówka i był serwisowany), i zauważyłem że "żre" olej - samochód kupiłem jak miał 32tyś, przejechane, ale przy 48-50 wymieniłem olej bo świeciła się kontrolka niskiego poziomu. Niestety po przejechaniu 10000 km z górnego poziomu znowu światełko się zapaliło i po sprawdzeniu faktycznie - poziom oleju poniżej granicy na bagnecie. Nie powiem żebym katował silnik,(zmiana biegów zazwyczaj przy 4tyś obrotów) ale ze 4 razy doszedłem do czerwonego pola.
                        Jazda mieszana - częściej z mieście ale na trasie również. Samochód stoi w garażu, i żadnych plam pod nim nie stwierdziłem - (ze 3 - 4 przez rok, ale mniej niż 10ml).
                        Ponieważ mam starego Civica z 98 który oleju nie rusza, nawet jak był wkręcany, mam pytanie - czy w VIII generacji jest to normalne, czy lepiej oddać do serwisu na sprawdzenie ??
                        (olej wymieniałem na Shell Helix w Andi na Parowcowej w Warszawie)

                        pozdr.
                        sosen

                        Comment


                        • #27
                          Spróbuj wymienić tego shella na jakiś "prawdziwy olej syntetyczny w 100 %" bo nie napisałeś jaki to dokładnie olej i o jakiej lepkości. Jeśli wlali go w aso to zakładam, że 5w40 czyli może to być hydrokrakowany. Zakładam, że Twoja honda miała pierwszy przegląd po 20 tyś lub po roku skoro kupiłeś ją z przebiegiem 32 tysi. Wieć ow20 fabryczny został zlany i wymieniony na taki jaki w książce. Proponuję wieć zainwestować w olej niskolepki o dobrych właściwościach myjących np motul Eco clean 5w30 lub eco nergy 5w 30 po zmianie nie katować silnika sprawdzać często poziom, jeśli silnik go zeżre to sprawa jasna ten typ tak ma a egzemplarz jest dosyć zakatowany w okresie dotarcia. jesli zauważysz, że ubywa go mniej to dolej do wymaganego poziomu (z bańki 5l coś przecież zostyanie) i w krótkim czasie wymień na taki sam, powinno się poprawić. A i nie jeździj na wynalazkach typu v power racing i przed zmianą biegów przy 4 tyś sprawdzaj czy silnik już rozgrzany.

                          Comment


                          • #28
                            Sprawa chyba wyjaśniła się - uszczelka pod korkiem wlewu (najprawdopodobniej, bo widać gołym okiem że upierniczone) między świętami wymienię i zobaczymy. Taką mam nadzieje. Ale olej i tak będę teraz wymieniał, tez słyszałem że z tym shellem to szału nie ma.
                            dzieki za odpowiedz,
                            pozdr.
                            s.

                            Comment


                            • #29
                              A u mnie 1,8l od pierwszej do drugiej wymiany łyknął niezauważalne na bagnecie ilości , a teraz po przejechaniu 3,5 tys. zeżarł już prawie całą podziałkę na bagnecie. Jazda zawsze taka sama. Spokojna , ekonomiczna i na dłuższych trasach , tj 60 km bez przerwy. A w instrukcji stoi " Ilość zużywanego oleju zależy od sposobu prowadzenia pojazdu , warunków drogowych i klimatycznych. Zużycie oleju może dochodzić do 1 litra na 1 000 km. Zwykle zużycie oleju w nowych silnikach jest większe" I wszystko w temacie ASO.

                              Comment


                              • #30
                                Witam ,olej zużywany jest bardziej w trasie niż w mieście.

                                Comment

                                Working...
                                X