Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Branie / zużywanie oleju silnikowego w VIIIgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Branie / zużywanie oleju silnikowego w VIIIgen

    Witam forumowiczów,

    Od dłuższego czasu mam Civica 1.8 Sport z 2006 roku i pojawił się pewien problem. Otóż obywa oleju i co jakiś czas muszę dolewać. Pierwotnie zdaniem serwisu był wlany zły olej (fusch 0w20 czy jakiś taki) i serwis zmienił go na Shella 10W60 (jak się nie mylę - taki jak zaleca producent) i zapewnił, że problem z ubywaniem się skończy.

    Niestety od przeglądu i wymiany oleju przejechałem ok. 5 tyś km i zaświecił się odpowiedni komunikat. Dolałem pół litra i jest OK. Zastanawiam się czy to normalnie w tych silnikach czy też coś jest nie tak...

    PS
    - Auto ma jeszcze gwarancję...
    - Mam ciężką nogę i auto często jest wkręcane na wysokie obroty.

    Pozdrawiam
    Eathan

  • #2
    kolego tak jak piszesz masz ciezka noge a ja w ksiazce serwisowej przeczytalem ze przy ostrzejszej jezdzie to normalne za na 1000 km honda moze spalic okolo setki oleju, dobrze by bylo zebys sobie sprawdzil kompresje bo moze ten silnik zostal kiedys przygrzany i pierscionki na tlokach nie sa juz najzdrowsze to taka moja mala uwaga bo kiedys przygrzalem silnik i poszly pierscienie tlokowe po wymianie wszystko jest ok pozdrawiam

    Comment


    • #3
      to ja moze podziele sie swoimi doswiadzczeniami z ubywaniem oleju a raczej z jego nieubywaniem z tym ze autko mam troszke starsze moja hania z 95r d13b2 tez mam raczej ciezka noge no i hondy raczej lubia kiedy sie nie zamula na 2-3k no i generalnie to moja miedzy zmianami oleju nie traci prawie nic przynajmniej nie potrafie ocenic tego wzrokowo na bagnecie a do misk wchodzi ponad 3l jakos. pzdr

      Comment


      • #4
        piotrek w, to by pasowało. Nie wiem ile serwis leje oleju przy zmianie, ale zakładając, że trzyma się środka to po 5000 tys km mogło ubyć (według tej instrukcji) ok. 0,5 litra i spaść poniżej minimum. Tyle właśnie wlałem i kontrolki zniknęły. Na bagnecie też wszystko wygląda OK.

        W poniedziałek skoczę do serwisu i sprawdzę kompresję. Co do przegrzania to na 100% takiego problemu nie było.

        Zamieszczone przez goły
        hondy raczej lubia kiedy sie nie zamula na 2-3k
        Też to słyszałem i moja dostaję zawsze wysokich obrotów. Nie lubię jak auto się muli przy przyśpieszaniu więc zwykle jest redukcja, obroty i jazda. Poza tym spalenie na poziomie 10-11 na 100km też o czymś mówi...

        PS
        Różne auta już miałem, zawsze nowe i nigdy nie paliły oleju . Noga ciężka tak samo jak zawsze.

        Comment


        • #5
          witam wszystkich, ja miałem honde civic z 93r. i przy normalnej jezdzie na 1000 km niecałe poł litra musiałem wlac oleju mineralnego, gdy przejechałem sie autrostadą do Krakowa (srednio jechałem 140km/h) po powrocie było SUCHO. Szok!!! i zdecydowałem sprzedac auto bo tak dalej jezdzic nie mogłem, a silniki nie sa takie. Teraz mam honde civic coupe z 96r. i gdzie kolwiek jezdze to nic mi nie bieze( ani grama) Zalecam sprawdzic pierścienie tłokowe albo nalac motodoktoru, pozdrawiam

          Comment


          • #6
            Sprawdż sam czy miska jest sucha.Może zrobiłeś małego dzwona i uszczelkę naruszyłeś.

            Comment


            • #7
              Mam takiego samego Civica rok 2006 przejechałem juz 80 tys. i regularnie co 10 tys dolewam 1 litr oleju, te silniki po prosu po przekroczeniu 4,5 tys. obrotów zaczynają brać olej, stąd jest to pierwszy model Hondy z czujnikiem elektronicznym oleju, to normalka w tym silniku.

              Comment


              • #8
                Branie / zużywanie oleju silnikowego

                Czy to dobrze, że po przejechaniu 25000 km na bagnecie poziom oleju jest ciągle max?? (1.8 ok 70 tyś km) Czy silnik nie powinien troche wypalić?
                Last edited by Alix; 26-08-2013, 20:49.

                Comment


                • #9
                  Jak mam inny problem wymieniłem olej przy przebiegu 9800 /wersja 1.8/ , obecnie mam 15500 i poziom na begnecie prawie w połowie skali pomiarowej. /nacinany wkszanik na bagnecie/ Jestem zaniepokojony tym faktem. Dodam ,że samochodem od wymiany oleju przejechałem 2000 km na autostradzieblemy z prędkościa do 130 km/h. Na codzień sporadycznie przekraczam 4000-4500 obrotów. Samochód eksploatowany łagodnie głównie w mieście na krotkich odcinkach. CZy macie problemy z ubywaniem oleju w Waszych Hondach?
                  Proszę o sugestie.
                  pozdrawiam
                  motofun

                  Comment


                  • #10
                    Panowie dajcie se na luz obydwa przypadki mimo ,że różne ,są prawidłowe,napisaliście co jest ,ale nie napisaliście ile było przed ,wg mnie nie ma czym się martwić

                    Comment


                    • #11
                      Kolego Zyga jeżeli zabierasz się do komentarza to postaraj sie o treść? Napisałem wyraxnie wymiana przy przebigu 9800 stan 15500 i połowa bagnetu na podziałce bagnetu.Warunki eksploatacji też opisałem. Dlatego pytam użytkowników czy mieli także wysokie zużycie oleju. Rozumiem zachwyt nad Civiciem ochy i achy ale takie zuzycie oleju zwyczajnie mnie niepokoi. Użytkowałem wiele samochodów i oprócz Opla astry III 1.4 po 100tk nie miałem problemów z olejem.Jezeli zauważyłeś u siebie podobny problem to podziel się spostrzeżeniami jeżeli nie to Twoja uwag jest nieistotna. CZy zaobserwowaliście u siebie takie wysokie zużycie oleju?Słyszałem o tym w odniesieniu do wysilonych diesli cr 2000 i 2200 ale w wysokiej jakości silniku vtec mnie to niepokoi. Proszę o uwagi użytkowników chyba ,że miłośnicy Hondy nie zwracają na to uwagi tylko wymieniają podczas przeglądu.Pozdrawiam

                      Comment


                      • #12
                        Kolego, czy wiesz ile to jest "pół bagnetu w litrach"? Zakładam, że jesteś pewien, że po wymianie oleju miałeś poziom na max. Swojego przykładu Ci nie podam, bo jeszcze za świeży samochód. Ale żeby precyzyjnie porównać, musisz wiedzieć, ile oleju Ci bierze w litrach. Wtedy możesz dowiedzieć sie w ASO, jaka jest norma i czekać na innych użytkowników, żeby zeznali jak mają.

                        Comment


                        • #13
                          kolego motofun34 nie napisałeś ,że po zmianie oleju miałeś stan oleju na maxa,czyli na górnej kresce bagnetu ,a to wcale nie jest oczywiste,więc sam się postaraj o treść tego co piszesz innym

                          Comment


                          • #14
                            Jak na razie należę do grupy użytkowników nie mających problemów z ubywaniem oleju. Mam 1.5 roczne auto. Olej wymieniałem po 4 tyś, 18 tyś (na przeglądzie po roku jeżdżenia) a teraz mam 25 tyś i po świętach znowu wymienię. Za każdym razem po wymianie miałem na bagnecie poziom max. Z takiego poziomu również był spuszczany olej. Samochodu nie oszczędzam jeśli chodzi o wkręcanie na obroty. Kolega ma identyczny 4d jak mój, tyle że z 2006 i wiem, że dolewa olej.

                            Comment


                            • #15
                              Witajcie, założyłem ,że stwierdzenie "wymieniłem" nalezy zrozumieć jako spuszczenie starego oleju/przegląd 9800 i zalanie nowego oleju-tak rozumiem słowa wymiana oleju czy podczas wymiany wlewa się do silnika tyle ile podaje producent-bodajże 3,5 lub 3,75l dla 1.8- i wto mam na myśli . Tuz po wymianie był górny poziom podziałki .Czy w Waszych samochodach też zauważyliscie stosunkowo duze spalanie oleju?

                              Comment

                              Working...
                              X