Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 1.8 w na zimnym i w chłodne dni jest mocniejszy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 1.8 w na zimnym i w chłodne dni jest mocniejszy

    Cześć , od pół roku jeżdżę civicem viii sedan 1.8 2006 z przebiegiem około 200tys i już wcześniej miałem takie wrażenie lecz teraz mam pewność ,że mój civic kiedy jest chłodniej poniżej 20-15 stopni czy w nocy , dopóki olej nie jest jeszcze prawidłowo rozgrzany(czasem nawet jak jest już 90 stopni to też) jest znacznie mocniejszy różnica moim zdaniem jest bardzo odczuwalna, włączona klima nie ma tu nic do rzeczy, chociaż różnicę w mocy praktycznie można porównać do tej kiedy mamy włączoną klimę i wyłączoną. Kiedy jest chłodniej silnik ciągnie znacznie wcześniej na niższych obrotach jest taki zrywny nie trzeba go w ogóle wkręcać, lecz kiedy go wkręce do tych 5000 obrotów dużo bardziej zauważalny jest ivtec. powiedzcie jaka może być tego przyczyna co jest nie tak ?

  • #2
    Ja myślę, że to raczej chodzi właśnie o klimę - póki jest chłodno, silnik nierozgrzany, to i sprężarka nie chodzi, a potem kiedy się załącza, to moc silnika spada.

    Comment


    • #3
      Klima jest wyłączona, napisałem wcześniej, na wyłączonej klimie jest taka róznica.

      Comment


      • #4
        O tym, że klima jest wyłączona chyba jednak nie napisałeś - tylko tyle, że nie ma nic do rzeczy...

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
          , włączona klima nie ma tu nic do rzeczy
          oczywiście że ma.
          Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
          mój civic kiedy jest chłodniej poniżej 20-15 stopni (...) jest znacznie mocniejszy
          bo pewnie się nie zorientowałeś że nawet jak masz A/C ON przy 15stC to sprężarka nie działa, stąd wszyscy mają takie odczucie "im zimniej lepiej ciągnie" ...no a jak, to jasne, bo jak sprężarka nie pracuje to mimo że świeci przycisk A/C to ona nie pracuje, nie chłodzi, bo chłodzi od 16stC a z podwórka ciągniesz 15stC...no to czujesz to i to jest normalne. A/C jest do chłodzenia nie do grzania. Jak masz na polu 15-20stC to A/C w ogóle Ci do niczego nie jest potrzebna, no chyba że w czasie ulewy szyby parują.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
            jaka może być tego przyczyna co jest nie tak ?
            Tak to działa,dlatego walczy się o zimne powietrze,buduje kolektory z worzywa,stosuje uszczelki termo.

            Comment


            • #7
              I tu się zgodzę z chacuno, ponieważ myślałem że mam jakieś swoje widzi mi się i nie zakładałem tematu. Otóż mam ten sam problem i to jest zauważalne przy "wyłączonej klimie"
              Myślałem że to tak ma być, ale jeśli dodatkowo włączyłem klime spalanie wzrosło u mnie do 10,5 l/100km.
              Gdzie poprzednio max miałem 7-8l/100km. Niestety nie znalazłem do tej pory rozwiązania. Nie pytajcie o zawory przepustnice adaptacje (wszystko zrobione).
              Jedyne co zauważyłem to to że zawór imt przy dolnych obrotach silnika jak chce przyśpieszyć to się otwiera na parę sekund (może 3 lub 4) i zamyka a potem znow otwiera przy około 5000 obr/min. Znalazłem w serwisówce informację ze ten ten zawór w kolektorze przy dolnych obrotach ma być zamknięty a u mnie z niewiadomych przyczyn się otwiera i pewnie zaburza cały moment silnika. nie wiem do tej pory czemu tak jest. Może tutaj też leży problem

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez slavek777 Zobacz posta
                myślałem że mam jakieś swoje widzi mi się i nie zakładałem tematu.
                Każde auto tak ma,tylko nie we wszystkich się to zauważalnie objawia. Im bardziej mułowaty silnik,tym różnica mniej widoczna.
                Jak przy budowie jednostki przegniesz pałę z niektórymi rzeczami,to w upał nie pojedziesz wcale,dlatego nie stroi się w zimie.
                Nie macie się czym przejmować.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  oczywiście że ma.

                  bo pewnie się nie zorientowałeś że nawet jak masz A/C ON przy 15stC to sprężarka nie działa.
                  O to właśnie mi chodziło

                  Comment


                  • #10
                    Przede wszystkim, gdy silnik jest zimy i gdy jest zimniej na dworze twój Civic dostaje zimniejszego powietrza... A gdy się nagrzeje to płuca nie wyrabiają, szczególnie, ze są zlokalizowane tak blisko gorącego silnika.


                    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                    FK2 R18A2 Crystal Black Pearl NH-731P by-Faraam

                    Comment


                    • #11
                      Spadek mocy wynika z zasysania powietrza przez ciepłe kanały w głowicy, ale też z opóżniania zapłonu z powodu sprężania w gorącym cylindrze żeby nie tłukło po korbach.
                      Ziarnko do ziarnka i mamy spadek.

                      Comment


                      • #12
                        Dodam swoje 3 grosze [emoji846]
                        Im zimniejsze powietrze tym bogatsze w tlen, więc lepsze spalanie i wieksza odczuwalna moc silnika.
                        Last edited by pablo85; 04-09-2018, 20:43.

                        Comment


                        • #13
                          To Panie i Panowie wg tego co mówicie serwisowa hondy jest błędna i producent hondy ma błędy? Tak? Bo tak to teraz rozumie jak mówicie E tak ma być. Jeśli tak ma być to czemu w sprawnej hondzie działa jak przykazał Bóg a u mnie i możliwe że u kolegi coś się wykrzaczylo i dlatego tak właśnie się dzieje. Działanie zaworu imt znalezione na naszym forum. Odnosi się do innego tematu ale chodzi mi o zasadę poprawnego działania
                          Screenshot_20180904-211331.jpg
                          Edit:
                          I o to chodzi że ten zawór przy niskich obrotach powinien być zamknięty, otwiera się z nie wiadomych przyczyn. I to powoduje zawirowanie powietrza w kolektorze i inna mieszanka. Co do temperatury to ok. Zgodzę się. Ale niestety u mnie to jest też w dużym stopniu wyczuwalne. Nie jeżdżę jednym autem tylko więc widzę że coś jest nie tak skoro w 2 przy tej samej temperaturze jest ok
                          Last edited by slavek777; 04-09-2018, 21:18.

                          Comment


                          • #14
                            Nie wiem czy chłopaki z początku mnie przeczytali co pisałem ale odczuwam te różnice z klimą na "off" gdy ją włącze jest jeszcze gorzej. Ale skoro to normalne to jest może na to jakiś sposób ? jakiś inny filtr powietrza może ?

                            Comment


                            • #15
                              Sam filtr (wkładka) nic nie da. Jedyne co to poprowadzić ze zderzaka, czyli Cold Air Intake


                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                              FK2 R18A2 Crystal Black Pearl NH-731P by-Faraam

                              Comment

                              Working...
                              X