Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 1.8 w na zimnym i w chłodne dni jest mocniejszy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
    po podpięciu komputera jeżeli byłby uszkodzony?
    "0" lub niższą niż powinien. W pierwszym przypadku będzie błąd "korekcja mieszanki poza zakresem "i być może MAF.
    W drugim to zależy od wartości zaniżenia.

    Comment


    • #32
      Ten silnik po odpięciu przepływomierza na 99% nie będzie w ogóle pracował, może się uruchomi ale zaraz zgaśnie. Proponuje podpiąć komp sprawdzić błędy, jeśli brak, to silnik sprawny nie ma co szukać dziury. A to że silnik w chłodniejsze/ zimniejsze dni jest żwawy, to jest natura silnika spalinowego, jest takie coś jak mieszanka stechiometryczna... (zasady paliwo powietrze etc.). W skrócie tak: Zimne powietrze potrzebuje więcej paliwa = większa moc. Ciepłe powietrze mniej paliwa mniejsza moc. Temperatura otoczenia ma bardzo duży wpływ na osiągi silnika a włączając klimatyzacje to odczujesz kolejny spadek mocy, jeśli twoja sprężarka klimy będzie odmawiać posłuszeństwa, to silnik napotka kolejne opory, które również poskutkują stratą mocy a na koniec taką wisienką na torcie będą zapiekające się hamulce i mniejsza ilość powietrza w kołach, da efekt auta, które straciło jakieś 40km mocy. I masz efekt auta, które nie ma mocy w ciepłe dni.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Mateusz199 Zobacz posta
        jest takie coś jak mieszanka stechiometryczna...
        Która nie daje ani nawięcej mocy bo jest za uboga,ani najmniejszego spalania bo jest zbyt bogata.
        To jedynie idealny stosunek do spalenia wszystkiego i nic poza tym.
        Żeby coś wydobyć to trzeba dolać przy bucie i to właśnie jest robione,czasem nawet do 12.5 AFR a na zimnym mega więcej.
        Zamieszczone przez Mateusz199 Zobacz posta
        Zimne powietrze potrzebuje więcej paliwa = większa moc.
        No właśnie,na ciepłym nie ma do czego dolać bo ciepłe powietrze nie waży.

        Comment


        • #34
          Powiedziałem gdzieś, że mieszanka stechiometryczna dodaje mocy ? Bo nie bardzo rozumiem twoją wypowiedź.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez Mateusz199 Zobacz posta
            Powiedziałem gdzieś, że mieszanka stechiometryczna dodaje mocy ?
            No właśnie to ja nie zrozumiałem dlaczego o niej nadmieniłeś skoro nie dodaje A nawet nigdy nie występuje ani na zimnym silniku,ani na takim gdzie porównuje się moc

            Comment


            • #36
              Podłączyłem komputer, błędów nie ma, natomiast Czujnik MAF-przepływomierz masowy 2,1g/s. Oraz temperatura powietrza w układzie dolotowy na postoju z rozgrzanym silnikiem pokazuje 36 stopni , przy temperaturze na dworze 13 stopni. Czy te wartości jakoś odbiegają od prawidłowych ?

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
                Czujnik MAF-przepływomierz masowy 2,1g/s.
                Raczej mało,ale może być w granicach autoadaptacji.Tych wartości musisz poszukać w papierach.Ważny jest też test na obrotach,papier podaje konkrety dla konkretnych silników.

                Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
                temperatura powietrza w układzie dolotowy na postoju z rozgrzanym silnikiem pokazuje 36 stopni , przy temperaturze na dworze 13 stopni.
                Dobrze to jest,jak ruszysz gazem to pokaże prawie to co zewnętrzny.Gdyby kolek nie był z tworzywa to było by 70.

                Comment


                • #38
                  A czy ktoś z was wie jaka katalogowa powinna być wartość ?

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
                    Oraz temperatura powietrza w układzie dolotowy na postoju z rozgrzanym silnikiem pokazuje 36 stopni , przy temperaturze na dworze 13 stopni. Czy te wartości jakoś odbiegają od prawidłowych ?
                    to jest za duża różnica. Jak wlatuje powietrze o temp. 13stC a czujnik pokazuje 36stC no to widać że coś jest nie tak. Rożnica na pracującym silniku na postoju może być, ale nie aż taka duża.
                    Aby to sprawdzić to przejedź się z obrotami około 3000obr.min jeśli czujnik jest sprawny to w końcu pokaże temp przepływającego powietrza w granicach powiedzmy 15-18stC.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #40
                      Cześć, odświeżam temat, mam nadzieję ,że jakiś mechanik z takim doświadczeniem się wypowie. Co do spadków mocy gdy jest zimno nic się nie zmieniło, oprócz temperatury zewnętrznej, przy -4 na dworze auto dostaje takiej mocy jakiej nigdy wcześniej w nim nie czułem, słychać i czuć kiedy załącza się vtec przy niecałych 5000, przy 30km/h potrafi się zebrać z 4 biegu. Co jest z nim nie tak? nawet już przy temperaturze 10 stopni spadek mocy jest duży. Podpinałem po raz drugi komputer przy 2 stopniach na zewnątrz, temperatura powietrza w dolocie podczas jazdy około 100km/h wynosiła 10 stopni kiedy się zatrzymywałem trochę rosła do około 17 , przepływomierz masowy na postoju pokazywał 2,1g a podczas mocnego przyspieszania nawet 80g/s. Co może być nie tak ? przypomina mi się ,że gdy jest cieplej i jest słaby nie słychać żadnej zmiany rozrządu vtec.

                      Comment


                      • #41
                        A jakie masz korekty?
                        Musisz poszukać w manualach/papierach,ew. ktoś może pomierzyć u siebie i podać,bo 80g/sec to przy pałowaniu jest chyba mało.
                        Są przeliczniki na przeplyw,ale nie są uniwersalne,dodatkowo Honda jest trochę specyficzna.
                        Jak nie znajdziesz papierologii to może uda się namierzyć jakieś wartości szukając po kodzie P0101.

                        Comment


                        • #42
                          Nie rozumiem pytania, napisałem ile powietrza dostaje się do dolotu. Nie wiem gdzie tego szukać, nie dostałem żadnych papierów z autem w których byłyby takie dane, a może to nie przepływka ? co jeszcze może dawać takie objawy ?

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
                            Nie rozumiem pytania
                            O korekty? Chodzi o wartości dotyczące korekt paliwowych,są w w logach tak samo jak ilość powietrza.

                            Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
                            nie dostałem żadnych papierów z autem w których byłyby takie dane
                            Oczywiście że nie dostałeś bo to dane serwisowe a nie instrukcja obsługi.Musisz pogrzebać w necie albo poprosić użytkowników

                            Comment


                            • #44
                              Właśnie po to tu napisałem, czy mógłby ktoś przybliżyć jakie powinny być korekty paliwowe w tym samochodzie w tym silniku ?
                              Dodam ,że czasami przy ruszaniu zwyczajnie delikatnie wrzucając drugi bieg auto potrafi tak szarpnąć tak jakby na sekundę się dławi i po sekundzie znowu jedzie, wydaje mi się ,że to może mieć związek tym spadkiem mocy, co myślicie ?

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
                                na sekundę się dławi i po sekundzie znowu jedzie
                                to jest przepustnica do czyszczenia.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X