Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.3 IMA ( Hybrid ) - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Mam pytanie do hybrydowców. Jaki olej lejecie do swoich aut. Przewertowałem temat dla 8gen ale tam mowa jest o silniku 1.8, a my mamy 1.3. Jedynie znalazłem wypowiedź lybry, który mówi że leje 5w30. Zdarza mi się dość często wciskać go do odcinki - taka specyfika cvt. Nada się których z tych?
    VALVOLINE MaxLife 5W30 5L MAX LIFE A3/B3 , A3/B4 - zgodny z SAE tak wynika z opisu
    MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L RN0700 - RN0710 A3/B4
    Który lepszy? Obecnie mam 0w20 motula hybrid, ale chcę coś bardziej ochronnego dla silnika i żeby się nadawał do ostrzejszej jazdy.

    Comment


    • #32
      Kolega ma sedana 1.3 Hybrid wersję amerykańską, leje Motula 8100 ECO-NERGY 5W30 A5B5.
      Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

      Comment


      • #33
        Ja tam leje Elfa 0W30 A3B4 i za diabła nie wiem czy szkodzę silnikowi czy robię dobrze Wszystko działa normalnie, silnik pali tak samo przy minus 20 jak przy plus 30. Pracuje cicho, nic oleju nie podbiera. Wymiana u mnie raz do roku. Z racji małych przebiegów z reguły poniżej 10 tyś km.

        Comment


        • #34
          witam wszystkich mam jedno pytanie chcialbym sie tylko upewnic poniewaz czesc osob uwaza ze trzeba a czesc ze nie , pytanie dotyczy czy trzeba wymienac pasek rozrzadu w tej hondzie 1.3 ima a jesli tak to co ile moja ma teraz ponad 160tys przejechane i narazie wszystko jest ok, dzieki z gory za odp

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez Gleiwitz Zobacz posta
            Swoją drogą Panowie fajnie by było w jednym miejscu zamieścić wszystkie namiary na firmy które się bateriami zaczęły zajmować w w jednym miejscu. Może uda nam się wypracować jakieś warianty z kosztami jak któremuś z nas padnie bateria to będzie wiedział gdzie się udać i ile to będzie kosztowało fajnie by było usystematyzować ta wiedzę
            Musiałem w końcu regenerować moją baterię, bo rozładowywała się sama już nawet po czterogodzinnym postoju. Po ruszeniu z pustą samochód znowu ją ładował podwyższając nieco obroty silnika co podnosiło spalanie. Na krótkich odcinkach w mieście bateria raczej przeszkadzała zamiast pomagać. Sprawdzałem czy da się jeździć po jej wymontowaniu - nie da się, nie jest ładowany akumulator 12V pod maską, więc po pewnym czasie samochód gaśnie i już nie odpala.

            Rok temu zacząłem szukać serwisu, który zajmie się wymianą wszystkich ogniw, wtedy znalazłem firmy:
            - https://naprawa-hybryd.pl/ 3000zł z dojazdem do klienta (cena z 2017r.), mieli napisać kiedy będą w moich okolicach, ale kontakt się urwał, a ja przestałem się tym wtedy interesować.
            - https://hybrid24.eu/ - nie zajmują się Hondami.
            - https://mig-laptopy.pl/ - serwis z Łodzi, w 2017r. mówili o cenie ~3500zł, ale jak dzwoniłem miesiąc temu to twierdzili, że nie ma ogniw, a sprowadzanie jest w tej chwili nieopłacalne. Teraz widzę, że serwis zniknął.

            W tym roku znowu podszedłem do tematu i ostatecznie zawiozłem samą baterię w okolice Warszawy do https://lugowski.com.pl/serwis_hybrid - ogniwa wymienione za 3700zł, rok gwarancji.

            Bateria jest zamontowana u mnie od tygodnia, działa normalnie, komfort jazdy znacznie się poprawił.
            Last edited by Zawoor; 28-08-2018, 16:31.

            Comment


            • #36
              U mnie również występuje problem z baterią w Hondzie. Poprzeglądałem troszkę to forum, część przydatnych informacji znalazłem ale mam też kilka pytań. Po pierwsze czy da się jeździć bez lub z wyłączoną baterią, kolega Zawoor w poście wyżej pisze że musi być zamontowana aby odpalić auto, jednakże widziałem wpisy mówiące że jakoś da się ją wyłączyć. Na przykład kolega Gleiwitz w 9 poście pisze coś o kablu który oszukuje komputer i daje możliwość wyjęcia baterii. W innych postach również zaznaczano że jak bateria całkowicie padnie auto będzie i tak dalej jeździć. Troszkę nie chce mi się wierzyć że Japońscy inżynierowie nie przewidzieli tego problemu. Denerwujące jest dbanie aby zawsze była naładowana, bo w przeciwnym razie występuje problem po 12-24 godzinach z odpaleniem.

              Ktoś wie może czy jakoś da się to zrobić? Mam zamiar zregenerować baterię ale wyjęcie i ewentualne wysłanie uziemia całkowicie auto na kilka, kilkanaście dni. Również naprawa samemu wedle instrukcji podanych na forach jest ryzykowna bo w przypadku wtopy auto nie pojedzie.

              Comment


              • #37
                Troszkę nie chce mi się wierzyć że Japońscy inżynierowie nie przewidzieli tego problemu
                Za to księgowi z kraju kwitnącej wiśni pomyśleli że jak padnie bateria to trzeba do aso spieszyć $$$$ by wymienić, w normalnym świecie byłoby tak, że bateria hybrydy klęka wyskakuje komunikat i jeździmy normalnie na silniku benzynowym 1,3 i święto jak chcemy powrócić do tematu to wracamy regenerujemy bądź wymieniamy.
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • #38
                  Zawsze można samemu przetestować jak auto zachowa się bez baterii. Można odkręcić tylne oparcie , pod klapką jest wyłącznik baterii, dać na OFF i zobaczyć co się będzie działo. Bez baterii hybrydowej jest problem z ładowaniem małego aku pod maską. Do czasu gdy mamy prąd w nim auto zapali i pojedzie. Raczej należy to traktować jako awaryjne rozwiązanie. No chyba że mamy możliwość ładowania tego akumulatora na tyle często aby te kilka, kilkanaście km dziennie przejechać. Ponoć jazda na S lub L , tak aby obroty silnika były na poziomie około 3 tys włącza przetwornicę i ładowanie akumulatora jest, nie wiem, nie sprawdzałem.
                  Nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym problemem z odpalaniem po kilkunastu godzinach. Jak masz sprawny ten mały akumulator to auto odpali nawet po wielu miesiącach postoju . Po tym czasie w baterii hybrydowej na bank już nie ma grama energii a auto odpala. Nie jest to zalecane , nawet instrukcja obsługi o tym wspomina ale auto zapali i normalnie pojedzie.
                  Firmy które regenerują baterie po zapłaceniu kaucji wyślą Ci baterię, podmieniasz w godzinkę , odsyłasz swoją i odzyskujesz kaucję.

                  Comment


                  • #39
                    Witam.

                    Odgrzebie temat choc pewnie nikt juz tu nie zajrzy ale warto sprobowac.
                    Mam taki przypadek ze nie laduje mi 12v baterii juz...czyli wciaz swieci sie czerwona lampka baterii(12v) Moge jechac jakis czas...do wydrenowania baterii....wtedy auto zaczyna dziwnie sie zachowywac...gasnie...trace wspomaganie itp. Wiem jak to dziala ze hybryda zalezna od 12 v i odwrotnie. Probowalem wszystkiego wraz ze sztuczka jazdy wylaczenia stacyjki i wlaczenia w celu zresetowania calosci. Trzymalem obroty do 3 tys przez jakis czas...czy tez jezdzilem na s/l. Nic nie dziala. Co ciekawe mialem juz taka sytuacje jakos 2 lata temu i wtedu samoistnie kontrolka zgasla jakos po tygodniu. A nic nie zrobilem takiego co by mi utkwilo w pamieci. Jednym zdaniem. Jestem w szarej.... Pomocy ;|) Zastanawia mnie ta opcja zdjecia tylnej kanapy i wylaczenia baterii hybrydowej. Moze ktos probowal tak jezdzic? Dzieki z gory za wszystkie sugestie. Pozdrawiam forumowiczow

                    Comment


                    • #40
                      dzień dobry
                      mam nadzieję że piszę w dobrym wątku i ewentualnie mi Szanowni forumowicze dopomogą. Odgrzebuję trochę temat, gdyż sam interesuję się zakupem Hondy CRZ. Auto szalenie mi się podoba a nie potrzebuję mega wyścigówki. Samochód będzie dziennie pokonywał co najmniej 50-60km, więc pewnie wleci LPG. ale do rzeczy:
                      1. Jako że nie będzie to nowy samochód - budżet około 20tyś, czy naprawa regeneracja IMA ... jest strasznie droga? Jak z awaryjnością tego modułu, gdyż raczej o silnik 1.5 się nie boję.
                      2. Czy ewentualnie da się "wypierniczyć" jakoś ten zestaw elektro.., w jakiś sposób go obejść żeby nie było choinki na desce, ale i problemów z przeglądem?
                      Cóż, jak wspominałem auto jest mega, i rozwiewając - nie interesuję mnie peugeot brz czy vw scirocco. Proszę szanowne grono o jakieś rady. dziękuję

                      Comment

                      Working...
                      X