Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.3 IMA ( Hybrid ) - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tu masz stronę producenta z zestawami https://hybridautomotive.com/collections/store

    Widzę, że dodali jakieś sensowne sprzęty do rozładowania ale cena już mniej sensowna.
    W ogóle sporo nowości pokazali w lutym. Rozwijają się chłopaki.
    Last edited by lybra; 30-03-2017, 01:30.
    Honda Hybrid 3,4L/100km
    sigpic
    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

    Comment


    • #17
      discharger

      Zamieszczone przez Gleiwitz Zobacz posta
      Jak Lybra pisał dzielnie przecieramy szlaki Moja bateria była jeszcze w całkiem dobrym stanie jak zacząłem używać chargera ( z wysyłka 1700 zł). Bateria działa dużo lepiej i dłużej niż jak samochód kupiłem tak więc jestem bardzo zadowolony. Teoretycznie używanie chargera wydłuża żywotność baterii. W przyszłym miesiącu będę testować zestaw do głębokiego rozładowywania baterii ponieważ kolegi bateria już nawet po użyciu chargera po kilku tygodniach odwdzięcza się kontrolką ima Dam wam znać czy ta ostatnia deska ratunku baterii pomoże. Niestety czasem jeśli któreś ogniwo baterii umrze to już żadne wynalazki nie pomogą i w naszej krajowej sytuacji zostaje jedynie opcja wymiany baterii na używaną. Chyba, że pojawią się w końcu firmy które będą w stanie rozebrać baterie sprawdzić ogniwa i wymieniać słabe bądź uszkodzone.
      Moim zdaniem przewaga hybrydowego civic nad prius`em jest taka że nawet jak bateria padnie to możemy spokojnie jeździć tam gdzie kupowałęm charger można kupić specjalny kabel który oszukuje komputer i można wyjąć baterię a kontrolki nie będą się świecić można za parę $ mieć fajną hode 1.3 i bez problemu przejdzie przegląd bo nic się nie będzie na desce świeciło a priusem po awarii baterii nigdzie już nie pojedziemy
      i jak ? testowaliście już ten zestaw do rozładowywania? jakie efekty ?
      pozdro

      Comment


      • #18
        Bateria w mojej Hondzie też ostatnio zaczyna szwankować :/ Dopiero teraz widzę ile daje silnik elektryczny - bez niego samochód jest dużo bardziej ociężały, szczególnie przy ruszaniu.
        Niezbyt mam mam ochotę wydawać około 2000zł na ładowarkę, jeśli nie mam pewności czy w moim przypadku to coś pomoże. Czy ktoś z Was byłby skłonny podładować mi baterie żeby sprawdzić jak się zachowa lub pożyczyć mi na kilka dni ładowarkę (za odpowiednią opłatą)?

        Comment


        • #19
          Zawoor to nie jest takie proste jak z telefonem. Trzeba zainstalować okablowanie bateria-charger i sterownik wiatraka z którym właśnie ostatnio mam problem. Da się to zrobić ale trzeba improwizować z dorobieniem kabli które po zainstalowaniu mamy schowane pod kanapą i osłoną baterii. W lato może coś takiego wykombinuję bo może będzie potrzebne dla użytkownika Accorda 3.0 IMA z innego forum. Ale teraz potrzebna jest wypowiedź Gleiwitza co z tym felernym sterownikiem wiatraka.
          Honda Hybrid 3,4L/100km
          sigpic
          https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

          Comment


          • #20
            Sądziłem, że baterię się wyjmuje i ładuje w domu. Poczekam na dalsze informacje, a w międzyczasie poczytam o tym i o innych możliwościach. Dzięki za odpowiedź.

            Comment


            • #21
              wiatrak IMA

              Wyciągnąłem ten wiatrak i chciałem go podłączyć na krótko a tu zonk bo w nim jest układ scalony którego w dodatku nie da się wyjąć żeby nic nie zepsuć.

              wiatrakIMA2.jpg
              wiatrakIMA3.jpg
              wiatrakIMA1.jpg
              Last edited by lybra; 27-05-2017, 10:52. Powód: foto
              Honda Hybrid 3,4L/100km
              sigpic
              https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

              Comment


              • #22
                Witam hybrydowców.
                Czy ktoś zna właściwe luzy zaworowe do silnika LDA2 ? Linki do serwisówek niestety nie dzialają.

                Pozdrawiam.

                Comment


                • #23
                  prosz
                  Ssące: 0,15-0,19mm ~17mm
                  Wydechowe: 0,24-0,28mm ~26mm

                  źródło:
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment


                  • #24
                    Jako dziewiczy posiadacz Hondy, chciałbym podzielić się kilkoma uwagami z eksploatacji Hondy Civic w odmianie hybrydowej.
                    Silnik - jak na tę pojemność i tylko 8 zaworów jest naprawdę całkiem mocny. Praca w całym zakresie obrotów jest płynna i całkiem przyjemnie napędza w sumie dość ciężkie auto. Jeżeli mamy baterię naładowaną to dodatkowy moment obrotowy z silnika elektrycznego daje wrażenie jak by silnik miał co najmniej 2 litry pojemności. W przypadku baterii rozładowanej , jest wyraźnie wyczuwalna różnica braku momentu obrotowego, niemniej jednak , da się autem normalnie ruszyć i jechać.
                    Skrzynia biegów - to jest po prostu cudo. Tak na prawdę tylko do miasta - ale cudo. Jazda w mieście to czysta przyjemność. Skrzynia działa po prostu rewelacyjnie. Podczas jazdy pozamiejskiej jest niestety gorzej. Nie jest to wina skrzyni, tylko wrażenia dźwiękowe są delikatnie mówiąc średnie. Podczas jazdy miejskiej i "normalnej" w trasie, silnik kręci od 1 - 2,5 tyś obrotów.
                    Zawieszenie - przyjemnie sprężyste, niestety bardzo mała ładowność ( około 400 kg). Auto doskonale " słucha " się kierownicy.
                    Reszta to raczej normalna. Audio mimo radia z nawigacją, poprawne ale bez brzmienia, wyposażenie niby bogate, skóra, navi a brak wskazań np. zasięgu na paliwie itp. Deska taka trochu plastikowa ale boczki drzwi przynajmniej miłe i miękkie w dotyku. Auto ładnie wyciszone, niestety podczas jazdy po "szorstkim" asfalcie w kabinie jest to mocno słyszalne.

                    Spalanie w moim egzemplarzu to 5,1 trasa tak do 110 km/h, 6,2 l/100 km cykl mieszany z kilku tysięcy km.

                    Kontrolka IMA pojawia się okazjonalnie ale wszystko działa jak na razie normalnie.

                    I parę fotek

                    1.jpg3.jpg5.jpg2.jpg4.jpg
                    Last edited by prezesjm; 15-10-2017, 23:25.

                    Comment


                    • #25
                      U mnie generalnie ładowanie raz na kilka miesięcy załatwia sprawę i bateria ładnie śmiga. Półki co nie robiłem tego głębokiego rozładowywania ponieważ nie zauważyłem skrócenie czasu między kolejnymi ładowniami a co za tym idzie konieczności. Wracając do wentylatora obawiam się, że problem leży w tym sterowniku który jest z chargerem dostarczany i komputer traktuje go albo sposób w jaki on steruje wiatrakiem jako problem. Zgłosiłem sprawę do US i dostałem w zakresie gwarancji nowy sterownik ( jeszcze go nie zamontowałem ) profilaktycznie kupiłem sobie nowy wiatrak z oryginalną wiązką ale tez nie miałem czasu się pobawić w montaż i sprawdzanie co tak naprawdę stanowi problem. Mi ten błąd wiatraka wywala raz na kilka miesięcy np. przy dużych upałach albo dużych mrozach po prostu go kasuje ( wystarczy odłączyć mały aku na minutę ) i jeżdżę dalej. Cały system nawet z wywalonym błędem działa poprawnie. Moim zdaniem komputerowi nie podoba się sposób sterowania wiatrakiem w jakiś granicznych temperaturach przez ten sterownik.

                      Przeczytałem większość forum w USA na temat chargerów itp. i nigdzie nie znalazłem informacji o problemach z wentylatorem i błędem z tym związanym dlatego tak się zacząłem zastanawiać czy to nie wynika z jakiś różnić miedzy kompami na Europę i na USA. Dlatego nam ten sterownik jakiś problem sprawia a w USA nie
                      Last edited by Gleiwitz; 16-11-2017, 11:24.

                      Comment


                      • #26
                        Swoją drogą Panowie fajnie by było w jednym miejscu zamieścić wszystkie namiary na firmy które się bateriami zaczęły zajmować w w jednym miejscu. Może uda nam się wypracować jakieś warianty z kosztami jak któremuś z nas padnie bateria to będzie wiedział gdzie się udać i ile to będzie kosztowało fajnie by było usystematyzować ta wiedzę

                        Comment


                        • #27
                          Ze strony moderatorskiej mogę ewentualnie pomóc wyedytować pierwszy wpis w tym temacie by zamieścić odpowiednie informacje.
                          Nie trzeba będzie później wertować całego wątku, domyślam się że to będzie pożądane info.
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • #28
                            Witam wszystkich. Przymierzam sie do zakupu Hondy Hybrid 1.3, 70 kW (95 PK) w Holandii, tutaj mieszkam od paru lat. Poniewaz nie znam tego auta, a hybrydy to tez swiezy temat dla mnie chcialem podpytac doswiadczonych uzytkownikow: czy istnieje (w miare do ogarniecia dla laika) sposob, zeby zweryfikowac przy zakupie stan baterii? Co powinno wlaczyc czerwona lampke? Bede wdzieczny za wskazowki. Pozdrawiam

                            Comment


                            • #29
                              Po pierwsze czy się IMA pali. Dalej czy po nocy poziom baterii spada do 2 kresek po odpaleniu. Czy jak wjeżdżasz pod górę szybko spada do 2 kresek. Czy poziom naładowania spada kreska po kresce z 8 do 2 czy np z 6,7,8 spada do 2 gwałtownie.

                              Generalnie to najszybciej można ją sprawdzić tak: wsiadasz patrzysz czy jest max, ewentualnie ładujesz. Dajesz po garach do 140-150 z postoju. Jeśli wpadnie w tryb kalibracji to nadaje sie regeneracji, ewentualnie może być już totalnym szrotem - wtedy bez wymiany ogniwa się nie obejdzie chyba że chce się jeździć mułem. W Polsce widziałem że firmy zaczynają te naprawy ogarniać i za 3k można już dostać zregenerowaną z gwarancją na 2 lata. Zdrową baterie bardzo trudno jest rozładować nawet agresywniejsza jazdą.

                              Sprawdź czy ktoś specjalnie jej wcześniej nie przegonił i naładował. Inaczej bateria pracuje po postoju dłuższym a inaczej po jeździe. Im więcej jeździsz codziennie tym bateria lepiej pracuje. Zobacz jakie ma spalanie w komputerze. W trasie tak do 100km/h pali do 5 litrów moja, w mieście koło 6, autostradowy 8 z kawałkiem. Jak chcesz sprawdzić spalanie to zresetuj dopiero komputer jak silnik się porządnie rozgrzeje 5-10min w jeździe, nie na postoju.

                              Pamiętaj jak chcesz je kupić, że to nie jest auto wyścigowe. Przede wszystkim wygodne, płynne, dobrze się prowadzące, dające dużo frajdy z jazdy. Jak chcesz cisnąć co chwila przeciwległym pasem to sobie daruj. Auto z baterii zbiera się całkiem całkiem, ale niektórzy będą mówić że jest zbyt wolne.
                              Last edited by Miszowaty; 12-02-2018, 19:44.

                              Comment


                              • #30
                                Ja tylko dodam, że jeżeli masz dostęp do jakiegoś diagnozera to można podejrzeć kilka ciekawych danych z systemu IMA. Nie wiem jak inne, ale ja mam akurat Delphi. Można sprawdzić np. ile kilometrów auto przejechało od ostatniego zapalenia kontrolki IMA . Od razu widać czy ktoś np. nie pokasował błędów przed sprzedażą. Delphi pokazuje napięcia na poszczególnych "pałkach" baterii, prądy, napięcia, temperatury itp. Można sobie zrobić logi podczas ostrego przyśpieszania jak i podczas ładowania regeneracyjnego. Mając trochu pojęcia od razu widać co z baterią.

                                Comment

                                Working...
                                X