Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.3 IMA ( Hybrid ) - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik 1.3 IMA ( Hybrid ) - jaki jest?

    Mimo, iż pytanie padło prawie rok temu odpiszę na post może komuś się na przyszłość przyda

    Odpowiadając na pytania:

    - użytkuje się świetnie

    - bateria ma się dobrze w moim samochodzie, a wymienić ją trzeba będzie jak się zepsuje.

    Producent daje 8 lat lub 160 tys km gwarancji. Hybrydowe hondy produkowane są od 2000 roku i spora część z nich jak można wyczytać na amerykańskich forach jeździ na oryginalnych bateriach. Nowa bateryjka kosztuje kolo 8 tys zł a używane można kupić od 1000 z do 3000 zł. Nie ma problemu z założeniem używanej o ile jest sprawna. Trzeba ją porostu przed zakupem podłączyć i sprawdzić. Często handlarze dają kilkudniową czy kilkunastodniową gwarancję rozruchową. Generalnie to jest jedyny kosztowny element hybrydowej hondy civic reszta to w zasadzie prosta i bezproblemowa jednostka benzynowa na łańcuch i jeśli dba się o wymiany oleju itp. Skrzynia CVT.

    Przebieg powyżej 200 tyś moim zdaniem jest spory bo ze wzrostem przebiegu rośnie również zużycie baterii aczkolwiek można łatwo np na mobile.de znaleźć i hondy i priusy z przebiegami ponad 300 tys sprawne na oryginalnej baterii.

    Trochę teorii. Filmiki o co come on z IMA:



    Last edited by markow71; 03-04-2015, 15:54.

  • #2
    nie dość że bateria to jeszcze
    Zamieszczone przez Gleiwitz Zobacz posta
    skrzynia CVT.
    jak Ty to ogarniasz? ... będę się z ciekawością przyglądał wpisom na temat użytkowania tego samochodu. Trzeba sobie zdawać sprawę że nie turbina, nie jakieś tam wynalazki oparte na małym silniku z dużą turbiną a włąśnie Hybrydy i wszelkiego typu tej maści samochody będą coraz mocniej wchodzić na rynek. Dlatego jak ktoś wcześniej powiedział że honda zaspała i została w tyle. NIc podobnego Honda jest daleko w przodzie to "niemcy" już wiedzą i czują ...że mają "jedną rękę w nocniku", dlatego ratują się gównianymi silnikami 3 cylindrowymi z turbinami.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zgadzam się z Tobą Będę szczery kochałem diesle ale od kiedy przepisy, normy itp doprowadziły do sytuacji, że te niezniszczalne silniki stały się tak awaryjne i kosztowne w naprawie trzeba zacząć szukać alternatyw
      a CVT jak się przyzwyczaisz i jeździsz spokojnie jest całkiem przyjemne bo faktycznie przy próbie "ostrej" jazdy jest mało efektywne i może być odrobinę irytujące

      Comment


      • #4
        Zobaczcie jak Honda rozwinęła swój hybrydowy system
        Skrzynia i system przełączania silników rządzi

        Comment


        • #5
          Ciekawa dyskusja w temacie tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...ryda-czy-warto
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam,
            jestem tutaj pierwszy raz. Civica mam od tygodnia, nic o nim nie wiem. Szukam instrukcji, na początek takiej uproszczonej, aby min. poznać chociażby pulpit. Czy ktoś może mi w tym pomóc? Będę wdzięczny.

            Comment


            • #7
              Można kupić na allegro do Civic 5D. W środku różne wersje silników . Jest też tam silnik 1,4L. Nie ma wprawdzie wersji IMA ale poza tym układem to ZWYKŁY CIVIC i instrukcja jest b.dobra.

              Comment


              • #8
                Wypadałoby uaktualnić informacje. Razem z Gleiwitzem sprawdziliśmy już tańszą (od nowych) alternatywę dla wymiany baterii w postaci ładowarki z USA która regeneruje cały pakiet cel wyrównując ich poziom naładowania. Koszt w okolicach 2000 zł (moja ~2300zł). Od 3-4 miesięcy jeździmy po regeneracji/naładowaniu i jest w porządku. U mnie przed zabiegiem pojawiła się kontrolka IMA. Po regeneracji jej nie ma ale od kilkunastu dni mam kontrolkę check engine (jeszcze nie zdiagnozowane). Mój model to 7 gen a więc ten starszy. Dam znać po diagnostyce.
                Honda Hybrid 3,4L/100km
                sigpic
                https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                Comment


                • #9
                  Jak Lybra pisał dzielnie przecieramy szlaki Moja bateria była jeszcze w całkiem dobrym stanie jak zacząłem używać chargera ( z wysyłka 1700 zł). Bateria działa dużo lepiej i dłużej niż jak samochód kupiłem tak więc jestem bardzo zadowolony. Teoretycznie używanie chargera wydłuża żywotność baterii. W przyszłym miesiącu będę testować zestaw do głębokiego rozładowywania baterii ponieważ kolegi bateria już nawet po użyciu chargera po kilku tygodniach odwdzięcza się kontrolką ima Dam wam znać czy ta ostatnia deska ratunku baterii pomoże. Niestety czasem jeśli któreś ogniwo baterii umrze to już żadne wynalazki nie pomogą i w naszej krajowej sytuacji zostaje jedynie opcja wymiany baterii na używaną. Chyba, że pojawią się w końcu firmy które będą w stanie rozebrać baterie sprawdzić ogniwa i wymieniać słabe bądź uszkodzone.
                  Moim zdaniem przewaga hybrydowego civic nad prius`em jest taka że nawet jak bateria padnie to możemy spokojnie jeździć tam gdzie kupowałęm charger można kupić specjalny kabel który oszukuje komputer i można wyjąć baterię a kontrolki nie będą się świecić można za parę $ mieć fajną hode 1.3 i bez problemu przejdzie przegląd bo nic się nie będzie na desce świeciło a priusem po awarii baterii nigdzie już nie pojedziemy

                  Comment


                  • #10
                    Mam wrażenie że szkoda kasy na ten "zestaw do głębokiego rozładowywania baterii" bo to jest proste jak konstrukcja cepa. Jak to zobaczyłem to lekko się zdenerwowałem :/ No ale zakup tego to najszybszy sposób. Jak ktoś ma czas i chęć to może to tanio zrobić sam. To po prostu jest uchwyt na żarówkę z odpowiednią wtyczką ale ją można obejść i zrobić swoją.
                    decharger1.jpg
                    Honda Hybrid 3,4L/100km
                    sigpic
                    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                    Comment


                    • #11
                      heh, miernik z allegro 25 zł, oprawka 5 zł, przewód 5 zł. Razem 35zł. Problemem może być kupno odpowiedniej wtyczki, wolałbym nie rozcinać oryginalnej.
                      koszt zakupu z USA to pewnie z 60 USD z przesyłką.
                      Swoją drogą koszt zakupu tego grida też astronomiczny, zobaczę jaki będzie u mnie efekt.
                      Można już kupić na alibabie pojedyncze ogniwa w cenie ok. 40 USD. W 8gen są 22 ogniwa, zwykle do wymiany jest kilka (przy padniętych 8-10 szt koszt zakupu nowych to około 320-400USD)
                      Wymiana raczej banalnie prosta, potem podłaczamy grida, balansujemy i koszt operacji powinien zamknąć się w okolicy 2k PLN. Mamy prawie nową baterię na kilka następnych lat.
                      Może przy większym zakupie, razem udałoby nam się wynegocjować lepsze ceny. Baterie z ali są już mocniejsze 8-10ah, Honda original tylko 6 ah.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez salem Zobacz posta
                        Problemem może być kupno odpowiedniej wtyczki, wolałbym nie rozcinać oryginalnej.
                        Wtyczkę wystarczy obejść - rozciąć przewody i "rozgałęzić", wstawić oryginalną a obok swoją wtyczkę/gniazdo. To są tylko dwa przewody więc nie ma kombinacji żadnych.

                        Zamieszczone przez salem Zobacz posta
                        Baterie z ali są już mocniejsze 8-10ah
                        Podejrzewam, że jak wstawisz ogniwa o innych parametrach to będzie kontrolka IMA ale do odważnych świat należy
                        Last edited by lybra; 27-03-2017, 10:21.
                        Honda Hybrid 3,4L/100km
                        sigpic
                        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                        Comment


                        • #13
                          no jasne, przy wymianie tylko uszkodzonych ogniw, trzeba wstawić nowe o tych samych parametrach 6ah

                          ale kuszący jest zakup i wymiana wszystkich ogniw na nowe min 8ah, koszt 22x40= 880USD co daje ok. 3500 + cło i vat i wyjdzie pewnie z 4800. Ale mamy NOWĄ mocniejszą baterię i min 5 lat z głowy

                          Comment


                          • #14
                            Cła i vat może nie być bo towar nie jest u nas dostępny. Za ładowarkę nie naliczyli celnicy nic.
                            Honda Hybrid 3,4L/100km
                            sigpic
                            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                            Comment


                            • #15
                              Hej. Moglibyście podać dokładnie nazwę i nr modelu tej ładowarki? Nazwę producenta też. Przyda mi się to na pewno w przyszłości

                              Comment

                              Working...
                              X