Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem w tym, że Pan w hurtowni powiedział mi, żeby nie zmieniać z bardziej lepkiego na mniej lepki, żeby teraz tylko dalej lać 10W40. Podobno zmiana może skutkować rozszczelnieniem i popsuciem silnika.
    To takie trochę staroświeckie myślenie, taka ekstrema może się zdarzyć gdy mamy mega zaniedbany silnik i nagary i laki w środku przez wydłużanie okresów wymiany lub tzw oszczędzanie na wymianie oleju najgorsze co może silnik spotkać, w konsekwencji może dojść do wypłukania nagarów ale to jest ekstremalna sytuacja i nie będzie miała miejsca. Daj mu płukankę (nie jest to konieczne ale możesz) wszystko jedno jaką może być najtańsza z K2 też będzie i zalewaj 5W30 synpower lub 5W40 A3 jak lubisz odwiedzać całe pole obrotomierza + nowy filtr oleju i honda będzie zadowolona.
    Last edited by rat4; 16-08-2020, 13:28.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • Zamieszczone przez Mike_mus Zobacz posta
      Cześć!
      Zbliżam się do kolejnej wymiany oleju i mam mały dylemat, prośba o poradę.

      Moja hanka 1.8 ma w tym momencie nalatane 243000km ......

      - Wlać 5W-30 czy 10W-40? Tak czy tak wybór padnie raczej na SynPower od valvoline.
      - Czy płukać silnik jeśli zdecyduje się zmienić lepkość?
      - Czy może jeszcze co innego? jakiś 5W-40...
      Zrób płukankę , to wyczyści pompę oleju ze szlamu i osadu , zacznie podawać prawidłowe ciśnienie .
      Płukanka oczyści resztę magistrali wraz z zaworami v-tec .
      Może pojawić się pocenie oleju na Zimmeringach . Guma twardnieje z czasem .

      Jest taki olej dedykowany do silników o dużym przebiegu .

      Valvoline max live , ma zawartą formułę przywracającą częściowo plastyczność gumowych uszczelek silnika , sam olej ma pakiet dodatków który wycisza pracę silnika , więc nie musisz iść w wysoką lepkość , a możesz wlać 5w40 .
      Znajdź w google Valvoline polska i dobierz oliwę z formułą max live .
      Płukankę polecam z Archoil bo nie uszkadza struktury nowego oleju - zawsze ciut zostanie w kanałach olejowych.

      To że masz takie objawy i szukasz gęstego oleju , może być przyczyną osadu w pompie i kanałach , zablokowany częściowo zawór bocznikowy pompy może sprawiać ze do silnika nie idzie potrzebne ciśnienie i ilość oleju .
      Płukanka i max live , jeśli nie pomoże to wtedy potrzebna głębsza diagnostyka pomiarowa.


      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Jest taki olej dedykowany do silników o dużym przebiegu .

        Valvoline max live , ma zawartą formułę przywracającą częściowo plastyczność gumowych uszczelek silnika , sam olej ma pakiet dodatków który wycisza pracę silnika , więc nie musisz iść w wysoką lepkość , a możesz wlać 5w40 .
        Znajdź w google Valvoline polska i dobierz oliwę z formułą max live .
        To taki marketing, każdy olej ma odpowiedni skład na te uszczelki a środki typu stop leak nie działają, nawet producenta valvoline.

        Comment


        • Do mojego ciciva poprzednik lał 5W40 C3, teraz zrobić płukankę? czy mogę lać inny 5W40 bez problemu? z tym, że klasy A1/B1 np?

          Comment


          • CASTROL Magnatec 5W40 ACEA C3 nie jest złym olejem, ale właściwszym będzie np.: Shell Helix Ultra 5W40 ACEA A3/B4. Przyzwoita jakość w dobrej cenie. Płukanki po Castrolu robić nie musisz. (nie ma olejów o SAE 5W-40 z Normą ACEA A1/B1).
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez Baksik Zobacz posta
              Do mojego ciciva poprzednik lał 5W40 C3, teraz zrobić płukankę? czy mogę lać inny 5W40 bez problemu? z tym, że klasy A1/B1 np?
              Moj poprzednik tez lal olej C3. Po zakupie zalalem Shella 5W40 a obecnie drugi juz raz Mobila 0W40.

              Plukanke robie za kazda zmiana oleju niezaleznie czy zmieniam na inny. Silniczek ma obecnie prawie 214kkm i chodzi jak zegarek (70kkm na LPG).
              The 1st. - EJ9
              The 2nd. - ES7
              The 3rd. - FD7
              The 4th. - CU2
              ------------------------------------------------------------------

              ------------------------------------------------------------------

              Comment


              • Masz rację rambo nie ma z normą A1/B1
                Pytanko czy tu będzie jakaś większa różnica między Valvoline MaxLife 5W40, a Shell Helix Ultra 5W40?

                Comment


                • większej różnicy nie będzie, Maxlife ma dodatki inne niż SynPower. Poszukaj Synpowera, chyba że silnik bierze sporo oleju to Maxlife z uwagi na niszą cenę.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Z racji, że właśnie najechałem na Hance 100k (jest 170k), a mam ją 5 lat, to podzielę się subiektywnymi doznaniami co do olejów jakie zalewałem. Wymiany były średnio co 8-12k, filtr oleju zawsze K&N PS-1010, jazda mieszana, można by przyjąć 70% trasa, reszta miasto. Zaznaczę, że lubie czasem docisnąć do odcinki.
                    Na początku poszedł Motul Eco-nergy 5W30. Hanka oleju generalnie nie brała. Dolałem może ok. 300-400ml. Silnik pracował spoko, aczkolwiek było go słychać dość wyraźnie, szczególnie im bliżej było do kolejnej wymiany.
                    Następnie zalany był Motul 8100 x-cess 5W40 - wrażenia i branie podobne co wyżej. Wow nie było. Oleju szczególnie nie ubywało. Dolałem może ze 300ml.
                    Kolejnym był Mobil 1 New Life 0W40 i tu miłe zaskoczenie cenowe oraz że przez blisko połowę przebiegu silnik lekko wkręcał się na obroty i pracował cichutko, by potem słychać go było coraz wyraźniej. W końcowej fazie klepanie w silniku był na tyle uciążliwe, że zdecydowałem się na wymianę oliwy po ok. 8k.
                    Mimo niezbyt pozytywnych wrażeń po Mobilu zaryzykowałem Mobil 1 FS 0W40. Niby to nowsza wersja poprzednika, ale wrażenia niemal identyczne co przy poprzednim. Oliwa wymieniona przed czasem, mimo, że Hanka nie brała oleju. Dolałem może ok. 200ml.
                    Po doświadczeniach z powyższymi olejami zdecydowałem się na Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40, który zbierał bardzo dobre opinie. I tu mnie powiem szczerze oliwa zaskoczyła. Od samego początku silniczek chodził aksamitnie, równo, fajnie wkręcał się na obroty, a dolewka w ciągi niemal 12k symboliczna (ok. 300ml). Zaznaczę, że do wymiany nie odczułem pogorszenia pracy silnika. Chodził cichutko i miarowo. Olej ten zalewałem niedawno trzeci raz i nie żałuję. Ale zbliża się już kolejna wymiana i podkusiło mnie kupić Liqui Moly Molygen New Generation 5W-40, żeby go przetestować. Nie wiem czy to będzie dobry wybór, czas pokaże i z pewnością coś napiszę o subiektywnych odczuciach.
                    Szerokości i gumowych drzew
                    CIVIC R18A2 SPORT

                    Comment


                    • Teraz mam zalany olej Castrol EDGE 5W-30 LL ACEA C3.
                      Z tego co wyczytałem nie poleca się zostać przy "ACEA C3" i najlepiej wymienić na 5W-30 ACEA A3/B3 lub A5/B5. Dobrze zgaduje czego powinienem szukać?
                      Civic VIII 2006, 1.8 + LPG, 140.000 przebiegu.

                      Comment


                      • skoro 168 stron z tematem nie pomogło, to ja nic już nie napiszę :/

                        Comment


                        • Pomogło bardzo, potrzebowałem właściwie potwierdzenia- po prostu nie chcę zrobić źle.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez aente Zobacz posta
                            nie poleca się zostać przy "ACEA C3"
                            Oleje z Normą ACEA C3 zostaw dla tych którzy mają diesla z DPF. Ty w swoim bolidzie posiadasz silnik benzynowy, nie diesla z DPF. Stosuj oleje do benzyny, lub benzyny w kontekście posiadanego LPG.
                            Nalej Shel Helix Ultra SAE 5W-40 ACEA A3/B4 będziesz miał odpowiedni olej zgodny z H i bdb stosunek ceny do jakości.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • No i super, konkretna wskazówka!
                              Shell (jak wyczytałem wcześniej) ma dobre parametry i opinie. Planowałem zakup Shell Helix Ultra 5w30 a3/b4 ale bardzo ciężko go dostać :/
                              Pewnie zrobię zgodnie z tym co napisałeś - wleje Shel Helix Ultra SAE 5W-40 ACEA A3/B4.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez aente Zobacz posta
                                Planowałem zakup Shell Helix Ultra 5w30 a3/b4 ale bardzo ciężko go dostać :/
                                .
                                Helix Ultra 5w30 Jest dostępny bez żadnego problemu, na znanym portalu aukcyjnym, od autoryzowanego dystrybutora.
                                W przypadku HELIX ULTRA różnica między 5w30 a 5w40 jest bardzo niewielka.
                                Ten pierwszy jest "gruby" jak na 5w30 a drugi jest "cienki" jak na 5w40 (mam na myśli lepkość w 100 stopniach).
                                Moje FD7

                                Comment

                                Working...
                                X