Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Az miło poczytać taką dyskusję
    0W20 w życiu nie zaleję. xW30 i xW40 jak najbardziej. Na pierwszym jazda normalna bez szaleństw, na drugim tak samo ale bez ograniczeń.
    Kolejną wymianę zrobię na SSO by porównać go względem SSL'a pod kątem spalania. Oba są ochronne A3, jeden trochę bardziej drugi trochę mniej.
    Jeden jest solidną 40ką, drugi solidną 30ką. Oba niby A3, ale diabeł tkwi w szczegółach. Po to są karty specyfikacji. Ale to dla masochistów. Reszta A3 A5 plus SAE.Do tego świadomość co do czego i wio.
    Polecieliśmy z wykresami, czy jak fajnie to r7 napisał "z malunkami".

    Normalnie w dziale K/S aż wypada pisać przy sprzedaży auta, że auta latało na oleju A3 czy A5 czy 0W20 i JAK latało.
    Ciekawe na które auta byłby większy popyt...

    Ps. Ostatnio łańcuch w moim rowerze lata na Mobil1 FS A3. Szybko ciemnieje, więc pewnie wysoki TBN spełnia swoje zadanie.
    Last edited by roar; 26-07-2018, 11:05.

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      (na olejach 0W-20 nie ma znaków ACEA).
      Czyżby?

      post-36109-0-43630200-1509033298.jpg

      Etykieta OEM oleju

      Honda_Genuine_Synthetic_0W-20.jpg
      Last edited by MikeFoto; 26-07-2018, 11:53.
      Moje MB2: 5D MB2 - Stanced Civic VTi-S Style
      Moje FK2: 5D FK2 GP Executive

      Comment


      • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
        Ja np. nigdy nie zalałbym 5W40 ponieważ:
        -Honda w instrukcji obsługi explicite nie wymienia tej lepkości, przewiduje jedynie konkretne normy ACEA - A1/A3/A5
        -R seria i nowsze silniki Hondy nie były projektowane pod tą lepkość, wystarczy poczytać dokumenty działu R&D.

        W instrukcji do 8 gen, z 2009r, 5w40 jest jak najbardziej wymieniony.
        Z SAE jest wymienione wszystko po kolei od 0W20 do 10W40 włacznie (0W20, 0W30,5W30,10W30,0W40,5W40,10W40)

        Czasem zerkam na Accord Klub Polska, tam większość użytkowników leje 0W20 i nie słychać żeby R20 w Accordzie VIII padała od tego.
        Często przeglądam HAKP i niestety ale piszący tam użytkownicy mają bardzo mierne pojęcie o olejach, 99% z nich skupia się tylko na SAE,
        o czymś takim jak ACEA prawie nikt tam nie słyszał i rozmowy o oleju kończą się tylko na rozmowach o SAE.
        Last edited by bartekos; 26-07-2018, 12:04.
        Moje FD7

        Comment


        • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
          Czyżby? Etykieta OEM oleju
          na etykiecie Oleju Honda OEM nie ma informacji ACEA. Pozostali definiują je na własną rękę.
          Co do pozostałych for się nie wypowiadam, a w szczególności nie komentuję wiedzy tych którzy piszą na tematy olejowe, bo nie ma co komentować.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
            Czyżby?

            [ATTACH=CONFIG]43129[/ATTACH]

            Etykieta OEM oleju

            [ATTACH=CONFIG]43130[/ATTACH]
            AMSOIL nie jest certyfikowany w ogóle - ani przez API ani przez ACEA.
            Zauważ, że tam jest sprytnie napisane na nim: "Używaj w samochodach, które wymagają ... i tu lista norm", a nie że "Spełnia bądź przewyższa ... i lista norm". I nie mam na myśli, że to przez to zły olej, bo sam tylko AMSOIL'a używam (tyle, że 5W-30), ale należy być świadomym, że AMSOIL nie jest certyfikowany przez nic, więc "formalnie" nie spełnia żadnych norm.

            A ten Hondowski co pokazałeś, to ACEA tam nie ma. Są tylko normy API, czyli amerykańskie - tym bardziej, że ten co pokazałeś to OEM z USA. Europejski OEM 0W-20 wygląda tak:

            honda-engine-oil-0w-20-inc-type-r-1-litre-76144-p.jpg

            i też na nim normy ACEA nigdzie nie ma. Nie pamiętam czy w ogóle jest na nim jakakolwiek norma, nawet API. Mam w domu 1 litr takiego, to mogę potem sprawdzić. Ale ACEA nie ma na nim na pewno.
            Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
            Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

            Comment


            • Co ciekawe honda wypuściła dwa typy tej zupy:
              ten który jest na tapecie to wzbogacany minerał w ilości 90% wg.tego co napisano w dokumencie dotyczącym tego środka:
              1.jpg
              Co ciekawe na bazie syntetycznej jest troszeczkę inny środek o nazwie Honda Ultimate 0W-20 full synthetic dostępny w znanym nam już sklepie w polsce, prawdopodobnie jest to import, zawiera on 80% bazy syntetycznej i występuje w kilku lepkościach.
              2.jpg
              I jeszcze jedno szukanie norm na opakowaniach puszczanych na rynek obcy np USA, to jak szukanie igły w stogu siana bo tam się nie stosuje ACEA tylko amerykańskie API. Tak jak Fahrenheit zamiast Celsjusza.
              Last edited by rat4; 26-07-2018, 16:57.
              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

              Comment


              • Conoco? Zacna firma u nas nie występująca. Natomiast ciekawe czy tak na prawdę to fullsyntetyk czy baza syntetyczna - bo to zdecydowanie nie to samo choć procentowo jest nieźle.

                Comment


                • nie wszystkie oleje 0W-20 są olejami na bazie syntetycznej, OEM nim nie jest, w którymś Wątku (może ktoś pamięta w którym temacie) było rozkminiany skład, pisane było do Honda PL i jednoznacznie była informacja że jest to baza mineralna. Przykładem są użytkownicy którzy tu na forum pisali o tym że mimo spokojnej jazdy olej robi "ciemnieje jak w dieslu". To że ciemnieje to naturalne, ale po to jest "kontrola zdrowia oleju" by zawczasu go wymieniać. 0W-20 gwałtownie traci swoje własności po przekroczeniu jego możliwości fizykochemicznych, aby temu zapobiec jest zastosowany algorytm który po analizie pracy silnika wylicza ile jeszcze ten olej wytrzyma.
                  Piszemy w dziale 8 gen. i R18 takiej kontrolki zdrowia oleju nie ma, dlatego ryzykownym jest stosowanie takich substytutów olejowych, chyba że z góry zakładamy że co 6tys km go wymieniamy.
                  Last edited by rambo7; 27-07-2018, 08:16.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Tu jest ten post z karta charakterystyki europejskiego 0W-20 [mineralny made by Idemitsu Europe]:


                    A ten Ultimate Full Syntethic 0W-20 zrobiony przez ConocoPhillips to jest OEM na rynek amerykański także to zupełnie co innego niż to co jest u nas.
                    Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                    Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                    Comment


                    • Witajcie, zakupiłem ufo z 2008r, przebieg oryginalny około 110tys km. Jestem tu nowy, pewnie trochę będę zadawać głupich pytań pytań, proszę o wyrozumiałość
                      Jaki olej polecacie "do miasta"? Do pracy mam około 8km w jedną stronę, zimą silnik może być nie do grzany? Będą się zdarzać okazyjnie dłuższe trasy. Na dłuższych odcinkach pewnie będę kręcić wyżej silnik, lubię ten dźwięk Po mieście spokojna jazda. Zastanawiam się nad motulem 0w30 lub 5w30 (inne też mogą być). Rocznie planowany przebieg to maksymalnie 8-10tys. Miałem taki plan: kupić 0w30 i wymieniać co około 1.5roku lub tańszy 5w30, zmieniać co roku? Co myślicie?

                      Pozdrawiam
                      Last edited by krzych_u; 10-08-2018, 16:50.

                      Comment


                      • Odpowiem fachowo. Chcesz A3 czy A5?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                          Odpowiem fachowo. Chcesz A3 czy A5?
                          Jesteś wredny prowokator i tyle Kolega pisze, że miasto, że lubi wyżej, poza tym ma silnik 1,4 więc na pewno będzie wyżej. Ja bym brał A3 z wymianą w częstszych interwalach. Szkoda, że nie wiemy jaki rejon kraju, ale jest coraz cieplej u nas tak ogółem, więc można to 5/30 a nawet 5/40 spróbować. Bardzo ładnie zachęciłes do lektury wątków olejowych
                          Last edited by chromaticall; 10-08-2018, 19:54.

                          Comment


                          • Sorry, pakuję się w góry i zacząłem od prowiantu
                            1.4 to fajny silnik. Auto całkiem się zbiera. Do tego opisu co powyżej to bym nalał zawsze A3 i dobry 0-5W30 albo 40. Zależy jak i gdzie będziesz.
                            chromaticall co prawda leży w aucie jak można wnioskować po fotce w avatarze ale ma łeb na karku i dobrze prawi.
                            Poczytaj o olejach. Czyta się jak Grishama i Przygody dobrego wojaka Szwejka w jednym. Warto, pod każdym względem.
                            Last edited by roar; 10-08-2018, 20:45.

                            Comment


                            • Bierz deszczowe gumy. Mocno pada...

                              Comment


                              • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                                Jesteś wredny prowokator i tyle Kolega pisze, że miasto, że lubi wyżej, poza tym ma silnik 1,4 więc na pewno będzie wyżej. Ja bym brał A3 z wymianą w częstszych interwalach. Szkoda, że nie wiemy jaki rejon kraju, ale jest coraz cieplej u nas tak ogółem, więc można to 5/30 a nawet 5/40 spróbować. Bardzo ładnie zachęciłes do lektury wątków olejowych
                                Witam,
                                Region to Pomorze, Słupsk /Ustka. Duża wilgotność w ciągu roku. O silniku nie napisałem, 1.8 benzyna.

                                Wysłane z mojego C1-U02 przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X