Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • @chromaticall - dzięki za informację!
    Mam odpowiedź jaki był wcześniej olej: Platinum 5W/40.
    Jak z jakością takiego oleju, trzymać się go czy wymienić na inny? (Moja jazda jest spokojna jeżeli to ma znaczenie)

    Comment


    • Zamieszczone przez zawszehonda Zobacz posta
      Jak z jakością takiego oleju, trzymać się go czy wymienić na inny?
      Ilu ludzi tyle opinii, jeden napisze, że ok. drugi, że badziew, nie słuchaj ich i jeśli dotychczas civic jezdzil na tym i silnik ladnie pracuje i nie jezdzisz jak wariat to zostaw ten olej. Jak chcesz zmien sobie na polecanego motula i tez bedzie ok. Wazne zeby byl 5W-40 ACEA A3/B4 reszta wedle upodoban.

      Comment


      • A takie pytanie: czy jest sens zmienić z 5/40 na 5/30 ?

        Comment


        • Zamieszczone przez mabead Zobacz posta
          A takie pytanie: czy jest sens zmienić z 5/40 na 5/30 ?
          Czy ja wiem... To /40 i /30 to temperatury. Różne są opinie. Niektórzy pilnują tego bo nasz klimat robi się coraz cieplejszy. Lata coraz bardziej upalne i może się zdarzyć, że jak będziesz popylał 170 autobahnem to silnik może tego nie polubić jeśli zalejesz /30. Z drugiej strony znajda się tacy, którzy na /20 dają odcinkę. Dużo zależy od stanu silnika i tego jak jeździsz. Może przy takim przejściu ciut wzrośnie zużycie oleju. A może nie. Ja osobiście już nie wleję mniej niż /40. Poza tym pamiętaj, że olej się z czasem zużywa i np z takiego /40 po jakimś czasie może się zrobić np. /35. Ja bym nie zmieniał. Nie widzę sensu. A jak uzasadniasz taką zmianę? Ważniejsze jest żebyś ACEA dostosował do swojej jazdy.

          Comment


          • Pomysł był taki aby silnik w zimie był szybciej smarowany ,ale może to błąd?

            Comment


            • O tym też były dyskusje - tzn o zimnych startach. Z jednej strony faktycznie wtedy jest stosunkowo najgorsza sytuacja dla garnków a z drugiej strony - czy takich zimnych startów masz tak dużo rocznie... Poza tym 5W robi dobrze silnikowi w naszych temperaturach tak samo dobrze jak 0W. A ta góra... Liczono, pisano... Musisz się sam nad tym zastanowić. Akurat /30 i /40 to trudna dyskusja jeśli chodzi o zimę. Powiem tak: pierwszą zimę miałem na 0W20 a drugą mam na 0W40. Nie widzę różnicy ani w rozruchu ani w spalaniu zimą. Wręcz na 0W40 pali mniej na zimno. Ale taka zima tego lata... Istotniejsze jest, żebyś potem dał silnikowi sie spokojnie rozgrzać, nie pałował, nie spieszył się, żeby zdążyć na późne pomarańczowe. Jak odpalam silnik to najważniejszym dla mnie wskaźnikiem jest temperatura silnika. Potem dopiero, jak już się rozgrzeje, rozglądam się dokoła i np patrze czy zabrałem żonę z parkingu.

              Comment


              • Zamieszczone przez mabead Zobacz posta
                czy jest sens zmienić z 5/40 na 5/30 ?
                Tym sposobem obniżasz odporność na ścinanie oleju w wysokich temp., ale są oleje xW30 które mają taki sam współczynnik wysokotemperaturowy jak niejeden xW40.. a więc jest ochrona i teoretycznie lżej dla silnika.

                Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                Pomysł był taki aby silnik w zimie był szybciej smarowany
                To idziesz nie w tą stronę, musisz obniżyć parametr 5W na 0W. A więc masz dwa rozwiązania, możesz wlać 0W40 ACEA A3 albo dobrej jakości 0W30 ACEA A3. Tylko ten drugi potrafi kosztować 2x więcej od standardowych olejów o typowym SAE.
                Last edited by Grzechu; 03-02-2018, 09:54.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez mabead Zobacz posta
                  takie pytanie: czy jest sens zmienić z 5/40 na 5/30 ?
                  Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                  A jak uzasadniasz taką zmianę?
                  Zamieszczone przez mabead Zobacz posta
                  Pomysł był taki aby silnik w zimie był szybciej smarowany
                  ale to coś Ci się pomyliło.
                  Jak już wspomniano wyżej, chcesz aby lepsze/szybsze było smarowanie zimą a chcesz zmieniać parametr lata. Czyli na zimę 5W zostaje - nie zmieniłeś nic! a zmieniasz parametr lata z 40 na 30 ?
                  Czujesz to? ...całkowicie Ci się pogmatwało. Jak już chcesz w zimę "mieć lepiej" to zmieniaj parametr zimowy a nie letni.
                  Jak pisano, chcesz mieć w zimę szybsze smarowanie to 5W na 0W. Nie ryszaj parametry letniego. W obu przypadkach masz 5W. Winter = 5W. (5W w obu przypadkach olej płynie przy -35stC / 0W -42stC ...gdzie masz w PL takie warunki?) SAE - myślisz gęstość z lepkością ! to podstawowy błąd.
                  Uważaj jednak ze zmianą bo coraz mniej jest olejów SAE 0W z Normą ACEA A3. Najwięcej j jest z ACEA C3 (niedopuszczalne) i A5 a to nie jest dla wszystkich.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Tak się teraz zastanawiam, czy w zimę na oleju 5W silnik się szybciej nagrzeje niż na 0W. Bo skoro niby smarowanie wolniejsze to znaczy większe tarcie a więc wzrost temperatury z tarcia.
                    Honda Hybrid 3,4L/100km
                    sigpic
                    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                    Comment


                    • nie sprowadzaj tego do absurdu .
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                        Bo skoro niby smarowanie wolniejsze to znaczy większe tarcie a więc wzrost temperatury z tarcia.
                        Coś w tym może być.. dobrze kombinujesz.. tyle, że różnica o 5W chyba jest zbyt mała, ale zobaczcie tutaj (link niżej) jak ogromna różnica temperatur jest w skrzyni biegów w przypadku użycia oleju 75W90 i 85W140. Duże tarcie wewnętrzne cieczy -w tym przypadku oleju- powoduje szybszy wzrost temperatury.

                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Coś w tym może być.. dobrze kombinujesz.. tyle, że różnica o 5W chyba jest zbyt mała, ale zobaczcie tutaj (link niżej) jak ogromna różnica temperatur jest w skrzyni biegów w przypadku użycia oleju 75W90 i 85W140. Duże tarcie wewnętrzne cieczy -w tym przypadku oleju- powoduje szybszy wzrost temperatury.

                          https://www.youtube.com/watch?v=UnLzm1S0Ly0
                          I kuźwa,zamiast dobrze poszukać/przeczytać to skorzystałem z wyszukiwarki shella i zalałem A5/B5[emoji21]

                          Wysłane z mojego Lenovo B8080-F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Zamieszczone przez JaroSlaw Zobacz posta
                            skorzystałem z wyszukiwarki shella i zalałem A5/B5
                            Ależ nic się nie stało, silnik od tego oleju Ci się nie zatrze. Ojej jest zgodny z instrukcją. Jedynie co to jakbyś jechał kiedyś na autobahne, to nie ciśnij non stop 200km/h, tylko trochę wolniej
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Ależ nic się nie stało, silnik od tego oleju Ci się nie zatrze. Ojej jest zgodny z instrukcją. Jedynie co to jakbyś jechał kiedyś na autobahne, to nie ciśnij non stop 200km/h, tylko trochę wolniej
                              ...[emoji6]
                              A w ASO Honda chcieli mi sprzedać z beczki shella am-l, który spełnia normę C3. Aż żal pomyśleć jak podchodzą do napraw[emoji21]

                              Wysłane z mojego Lenovo B8080-F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Zamieszczone przez JaroSlaw Zobacz posta
                                zamiast dobrze poszukać/przeczytać to skorzystałem z wyszukiwarki shella i zalałem A5/B5[emoji21]
                                Wyszukiwarki na stronach producentów olejów są niedokładne. Sam się o tym przekonałem, oglądająć jaki mam zalać olej do mojej ej9. Wyszło, że 5w30. Masakra. w30?

                                Comment

                                Working...
                                X