Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skupiłem się tylko na normie ACEA, dzięki już jaśniej.

    Comment


    • Jeszcze sprawa taka,
      co do konkretnego oleju Shell Helix Ultra Diesel SAE 5W-40, w odniesieniu czy nalać go do benzyniaka? i co by się stało ?
      Pierwsze co zauważy niewtajemniczony że pisze na tym oleju "diesel" ... a tego napisu nie ma na Shellu - Shell Helix Ultra SAE 5W-40
      cheap - jest taki olej ! Ty przedstawiłeś olej dedykowany do diesla.
      Zauważ że jest tu wymieniona Norma API i pojawia się wyłącznie dedykacja dla diesla! (aby ułatwić tym co nie ogarniają)
      Na tej bańce pisze API: CF.
      Nie ma tam API: SL/CF. jest wyłącznie CF - czyli tylko dla diesla.
      ale, Normy ACEA dopuszczają stosowanie go dla silników benzynowych. Dlatego że jedyną różnicą tego oleju Shell'a (z napisaem diesel a bez tego napisu) jest to że zawiera on więcej dodatków dyspergujących sadze i nieco wyższy TBN by redukować kwaśne środowisko diesla.
      Dlatego ktoś kto ma diesla może nalać oba te rodzaje oleju z tym że ten API:CF będzie mógł pracować dłużej w silniku a bez napisu diesel (w silniku diesla) powinien pracować krócej bo się szybciej olej "skończy" nasyci sadzą.
      Teraz co się stanie w benzyniaku, stosując taki olej? nic. Dlatego jest informacja ACEA A3/B4. W nomenklaturze ACEA nie pisze się w kolejności B4/A3 sugerując diesla. Pisze się zawsze A na przodzie.
      Wiedząc że olej chcesz nalać do benzyniaka a jest on dedykowany do diesla - trzeba się zastanowić - nad stanem silnika.
      Jeśli to silnik np. WV pasata (benzyna 2,0) z przebiegiem 450tys km to moim zdaniem będzie on lepszy niż olej standardowy. Właśnie powinno nam zależeć aby spokojnie, łagodnie i w czasie usunął z silnika nagary i szlam nie do spuszczania.
      Nie nalałbym go do czystego silnika Hondy z minimalnym przebiegiem jeżdżonym do dobrym paliwie, ale nic by się nie stało prócz tego że srebrne elementy bebechów silnika były by jeszcze bardziej srebrne.
      m.in ja osobiście stosuję oleje dedykowane do diesla w silnikach benzynowych ale jeśli mają duże przebiegi a nie chcę stosować płukanki.
      Często praktykuję po zakupie auta używanego a nie wiem co było wlane właśnie olej do diesla i jeżdżę 3-4 tys km wylewam i zalewam ACEA A3, API:SL, lub SM i na tych olejach już nie będzie nigdy napisu diesel.
      Wnioski akie:
      Olej do diesla (jeśli jest aprobata dla benzyniaka) można nalać do benzyny, ale używać go krócej.
      Olej standardowy zawsze ma aprobatę dla diesla można go nalać do diesla, ale używać krócej.
      Last edited by rambo7; 05-11-2017, 09:51. Powód: literówka
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Staram się coś więcej dowiedzieć na temat oleju, bo niby "dzwoni ale ciężko powiedzieć, w którym kościele" i tak śledząc wątek olejowy oraz przeszukując googla, znalazłem taką oto informację:

        ACEA A/B – Oleje wysokopopiołowe dla silników benzynowych i diesla w samochodach osobowych i lekkich dostawczych.
        -A1/B1 – Oleje energooszczędne o przedłużonej trwałości i niskiej lepkości wysokotemperaturowej. Zalecane jedynie do jednostek w których norma ta jest wymagana.
        -A3/B3 – Oleje do nowoczesnych, wysilonych konstrukcji, pracujących w trudnych warunkach. Odpowiedni do silników doładowanych i turbodoładowanych.
        -A3/B4 – Oleje do wysilonych silników nowoczesnej konstrukcji z wtryskiem bezpośrednim o wysokich wymaganiach czystości i ochronie przeciwzużyciowej.
        -A5/B5 – Oleje energooszczędne o niskiej lepkości wysokotemperaturowej. Dedykowane do silników nowoczesnej konstrukcji, do których są zalecane,


        pomijając (mea culpa)zupełnie normę API, która to określa nam rodzaj silnik, dlatego też takie moje zdziwienie. Ale kolega Rat4 oraz Ty otworzyliście kolejny lufcik i zrobiło się przejrzyściej , za co dziękuję.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Często praktykuję po zakupie auta używanego a nie wiem co było wlane właśnie olej do diesla i jeżdżę 3-4 tys km wylewam i zalewam ACEA A3, API:SL, lub SM i na tych olejach już nie będzie nigdy napisu diesel.
        Ciekawe, dzięki.

        Comment


        • Witam,
          Wiem, że wątek się ciągnie i już jest nie do ogarnięcia, i właściwie już wszystko zostało napisane...ale jeśli mogę się poradzić znawców tematu: Są tu tacy, którzy leją do benzynki 1,8 olej w klasie 0w40 (a3/b3/b4) i jakiej firmy?...i jakieś spostrzeżenia, uwagi, zalecenia komuś sie nasuwają w temacie olejów o takiej klasie leplości?
          I drugie pytanie jeśli można: czy przechodzenie między producentami olejów, z wymiany na wymianę, ale zachowując te same normy, a moze i nawet klasy lepkości, coś niesie za sobą?..czymś się ryzukuje? zaleca, nie zaleca? Od lat jeżdzę na olejach Liqui Moly, ale przyznam, że denerwuje mnie już ich asortyment olejów, celowany głównie pod VW, Opla, Mercedea, czyli mnóstwo olejów C1-C4 do diesli i olejów long life dla flot
          Byłbym wdzięczny za jakiekolweik podpowiedzi
          dzięki z góry
          Dareq

          Comment


          • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
            Są tu tacy, którzy leją do benzynki 1,8 olej w klasie 0w40 (a3/b3/b4) i jakiej firmy?...i jakieś spostrzeżenia, uwagi,
            Jest kolega PJW który leje do swojego auta Penrite 10 Tenths Premium 0w40, z tego co wiem był zadowolony.

            Tutaj masz na jakich olejach lata Civic IX - https://www.civicforum.pl/showthread...-nasz-Civic-IX

            Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
            czy przechodzenie między producentami olejów, z wymiany na wymianę, ale zachowując te same normy, a moze i nawet klasy lepkości, coś niesie za sobą?..czymś się ryzukuje? zaleca, nie zaleca?
            Jeśli silnik jest sprawny, nie ma wycieków, nie pali nie wiadomo ile oleju na 1000km, to można spokojnie przechodzić z oleju jednej marki na drugą.. ja np. miałem najpierw olej OEM Honda 0W20, potem Millers EE Eco 5W30, a teraz LM LL 0W30 i jest wszystko git.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
              Są tu tacy, którzy leją do benzynki 1,8 olej w klasie 0w40 (a3/b3/b4) i jakiej firmy?...i jakieś spostrzeżenia, uwagi, zalecenia komuś sie nasuwają w temacie olejów o takiej klasie leplości?
              sam się zastanawiam jaka jest różnica między olejami o identycznych parametrach które różnią się ceną i marką , nie wiadomo która firma używa lepszych baz, komponentów

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Wnioski akie:
                Olej do diesla (jeśli jest aprobata dla benzyniaka) można nalać do benzyny, ale używać go krócej.
                Olej standardowy zawsze ma aprobatę dla diesla można go nalać do diesla, ale używać krócej.
                Na opakowaniu oleju mam info Acea; C2, A1/B1, A5/B5 . W instrukcji hondy Acea: A1/B1, A3/b3, A5/B5. Proszę mi wytłumaczyć do czego można lać taki olej.? tylko proszę mi nie kazać nasikać do silnika tylko napisać czy taki olej spełnia oczekiwania silnika?

                Comment


                • No to masz olej dedykowany do diesla (najpierw wymieniona norma ACEA C2, następnie spełnia także dwuzakresowe normy czyli dla benzyny A1 i A5. Możesz go zalać ale jest on w pierwszej kolejności pod diesla.
                  Jak już kupiłeś i nie masz jak oddać wymienić to możesz go zalać, (silnik R18A2) ma naprawdę szerokie spektrum które można do niego zalewać i to bez drastycznych konsekwencji od 0W20/30/40 przez 5W20/30/40 po 10W40 tak jest napisane nawet w podręczniku użytkownika zajrzyj sobie.
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment


                  • Zamieszczone przez dzikusek Zobacz posta
                    Na opakowaniu oleju mam info Acea; C2, A1/B1, A5/B5 . W instrukcji hondy Acea: A1/B1, A3/b3, A5/B5. Proszę mi wytłumaczyć do czego można lać taki olej.?
                    Wystarczy pamiętać jedno, jeśli na opakowaniu wymieniona jest Norma ACEA z grupy "C" - to jest to zawsze olej dla diesla i to diesla z DPF! - dalej nie trzeba czytać. To się nawet do zwykłego diesla nie nadaje! Wiemy że dajemy sobie spokój z takim olejem.
                    Zamieszczone przez dzikusek Zobacz posta
                    tylko napisać czy taki olej spełnia oczekiwania silnika?
                    Olej ma spełniać wymagania Norm zalecanych przez producenta (nie oczekiwania silnika, silnik oczekuje że użytkownik na podstawie instrukcji będzie wiedział ...jak nie psuć silnika).
                    Zatem "ACEA C2" nie spełnia wymagania dla silnika benzynowego. Zakaz latania takich olejów, lub inaczej olej (wg Norm) niedopuszczony zaleceniami Hondy. Nie ma co dalej się zastanawiać ani czytać tego co piszą na opakowaniu, a na opakowaniu lub w internecie mogą sobie pisać co chcą, no sprzedać to jakoś trzeba.
                    Do czego olej "C2" ?
                    Jest to tzw. "Norma francuska" oleje z tym oznaczeniem stosowane i zalecane są głównie przez Peugeota i w niektórych modelach Forda. Oczywiście tylko do francuskich diesli z DPF.
                    Klasa oleju której wymagania środowiskowe nakazują utrzymać zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 2,9 mPas.
                    Więc jeśli olej spełnia (bo musi!) tak wysokie wymagania środowiskowe to automatycznie spełnia wymagania środowiskowe ACEA A1/B1 i A5/B5, po prostu wymagania Norm w dużym zakresie pokrywają się ze sobą.

                    Jeślidany sprzedawca oleju na popularnym portalu sprzedaży pisze że dany olej nadaje się do Hondy, Dupondy czy Zajondy to nie ma żadnego znaczenia ... otwieramy Książkę obsługi w dziale olej i sprawdzamy czy jego zachwalanie pokrywa się z wytycznymi producenta wykluczamy wszystkie "ale" - nadaje się, albo nie.
                    Jak się nadaje to wystarczy ustalić "kim jestem" i wybieram w gamy ACEA A1, A3, A5, nie ma olejów 3 w 1. więc albo oszczędzanie paliwa, albo ochrona silnika, albo flota.
                    Last edited by rambo7; 06-11-2017, 09:13.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Wreszcie zadowalająca odpowiedź. W końcu mi ktoś napisał co jest warte uwagi a co odrzucić. To już wiem, że oleju z oznaczeniem C nie kupować do benzyny

                      Comment


                      • Kupiłem sedana, którego poprzedni właściciel zalewał mobilem 5w50. Z instrukcji i tego wątku na forum wynika, że honda zaleca max ...W40. Od lutego przejechałem ok 10 tyś. km i dolałem ok 0,7l. Powiedzcie zatem jakie mogą być konsekwencje tego, że jeżdżę na 5W50 bo norma ACEA A3/B3 się zgadza.

                        Comment


                        • Ja jezdzę na Shell Helix Ultra 5W30

                          Comment


                          • A ja w swoim mam zalany Valvoline SynPower 5W40

                            Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Rademenez Zobacz posta
                              Kupiłem sedana, którego poprzedni właściciel zalewał mobilem 5w50. Z instrukcji i tego wątku na forum wynika, że honda zaleca max ...W40. Od lutego przejechałem ok 10 tyś. km i dolałem ok 0,7l. Powiedzcie zatem jakie mogą być konsekwencje tego, że jeżdżę na 5W50 bo norma ACEA A3/B3 się zgadza.
                              Ktoś zalał olej z najwyższej półki dla ochrony silnika, fakt Honda z definicji nie zaleca aż tak wysokiego parametru temperaturowego, ale ... ale jeśli poprzedni właściciel zrobił to z jakiegoś powodu np. jeździł dynamicznie, lub bardzo dynamicznie, mieszkał na południu polski w rejonie gdzie temp latem na asfalcie sięgają +57stC (ja mieszkam w takim rejonie) w powietrzu bywa często +33stC do tego jeździ po mieście to w mojej ocenie zrobił lepiej niż zaleca fabryka. Jeśli miał umiarkowane temperatury otoczenia i styl jazdy normalny to po prostu aż nad to "przesadził" od tego silnik się nie psuje wręcz przeciwnie, 3 razy aż nad to co trzeba zrobił za dobrze. Jeśli na 10tys km dolałeś 0,7L to i może świadczyć że ktoś lubił deptać gaz może i powinien wziąc mniej ale bywają co biorą 1L na 30 tyskm. Generalnie na 15 tys dolejesz 1 l to bdb wynik.
                              Zamieszczone przez Rademenez Zobacz posta
                              Powiedzcie zatem jakie mogą być konsekwencje tego, że jeżdżę na 5W50 bo norma ACEA A3/B3 się zgadza.
                              konsekwencje są takie że z powodu tego oleju silnik przetrwa za długo blacha zgnije a silnik będzie działał, może palić więcej paliwa o jakieś 0,3L na 100km co się przekłada na zanieczyszczenie środowiska i zużycie zasobów kopalnych. Jeśli czujesz z tego powodu wyzuty sumienia to zmień na coś pod siebie, jeśli nie jesteś rajdowcem i nie podróżujesz w upałach to 40 w zupełności wystarczy.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Witam ponownie,
                                Panowie krótko i konkretnie jesli możecie poradzić oczywiście:
                                Zdecydowałem się po przeanalizowaniu i po śledzeniu tego wątku od miesięcy na olej 0w40 a3/b3/b4. Obecnie leje od LM synthoil 5w40 a3/b3. Nie odnotowuje ubytków, nic nie dolewam. Wymiana co 8-10 kkm.Odcinki krótkie, może za krótkie 5-10 km w 70%, 30 % to trasy ponad 50 km. Przebieg aktualnie 116 kkm. Mieszkam i jeżdze w terenie mocno górzystym, chłodnym i wietrznym. Auto garażowane.
                                Więc który? bo może ktoś jeżdzi lub jeździł i może się wypowiedzieć, poradzić:
                                - shell helix ultra 0w40
                                - mobil New Life 0w40
                                - meguin 0w40
                                i z droższych:
                                - valvoline synpower 0w40
                                - motul x-max 0w40
                                Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi
                                dareq

                                Comment

                                Working...
                                X