Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
    Mam takie nietypowe pytanie.
    Czy jeśli zawory mogą być rozregulowany to robić adaptację czy w pierwszej kolejności zawory?
    Zawory w pierwszej kolejności.

    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Dalsze instrukcje instalacji i rozwiązywanie problemów z kablem proszę pisać tutaj:
      Witam Mam problem z połączeniem kabla (zwykły HDS Compatible z Chin). HDS oraz MVCI instalują się prawidłowo na postawionym XP Home Edition SP3 na maszynie wirtualnej (WMware oraz VirtualBox) jednak po podłączeniu kabla nie wykrywa go, w ogóle nie wykrywa nawet pendriva na maszynie wirtualnej, zero jakiejkolwiek reakcji. Czytałem różne fora, dodawałem USB do maszyn i nadal nic. Czy ktoś miał może podobny problem i wie jak go rozwiązać ? może trzeba jeszcze jakieś dodatkowe sterowniki na XP


      Przeniosłem wszystkie posty z problemami przy instalacji.

      Comment


      • Jako, że miewałem problemy z nurkowaniem obrotów też postanowiłem wyczyścić przepustnicę. Co ciekawe w HDSie przy testach czystości wszystko wyglądało ok. Czujnik TP względny był na poziomie 2,4. Po rozebraniu wszystkiego było tam jednak trochę syfu. Może nie jakieś ogromne ilości, ale na pewno takie, które wpływały na wielkość szczeliny w przepustnicy. Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego "do kupy" odpaliłem auto i poza niestandardową pracą silnika w pierwszych kilkunastu sekundach, nie stwierdziłem żadnych dziwnych objawów, które mogły się pokazać ze względu na niezakończoną naukę biegu jałowego.
        Swoją drogą nie zrobiłem tego od razu, ponieważ w liście danych nie miałem tego parametru, widocznie coś źle kiedyś zainstalowałem. W miejscu gdzie widać ten parametr u TRAFO, ja miałem "docelową wartość obrotów jałowych". Jako iż wyzerowałem wcześniej ECM i TP to pomyślałem, że może auto dokonało błyskawicznej nauki biegu jałowego.

        Dzisiaj już poprawnie zainstalowałem HDSa i zauważyłem, że "nauka biegu jałowego" jest nieukończona ( ten parametr miałem w całkiem innym wierszu, niż dotąd, na zdjęciach u innych użytkowników widziałem. Mianowicie była na samym dole listy danych, dokładnie przedostatnia). Po rozgrzaniu, przy około 95 stopniach zaczęło się nauczanie, niekończące się . Przerywało się nie tylko gdy odpaliły wentylatory, ale też w innych losowych momentach. Niekiedy po sekundzie, a innym razem po 15 sekundach, nie było reguły. Zauważyłem, że gdy włączyłem światła to "nauczanie" trwało trochę dłużej, ale finalnie też nie ukończyło się. Ruszyłem w miasto, stałem w korkach, na światłach - zaciągałem w tym czasie ręczny i nic. Pojechałem pod dom i jeszcze zacząłem przeglądać różne parametry w HDSie w nadziei, że może zaraz "zaskoczy". Nie przynosiło to jednak żadnych efektów i w pewnym momencie dotarłem w parametrach do pozycji pokazującej ciśnienie w układzie AC, byłem ciekaw jakie będzie gdy włączę klimę, no i włączyłem klimę, gdy już zaspokoiłem swoją ciekawość okazało się, że nauka została ukończona Ciekawe czy ma to faktycznie jakiś związek

        Po czyszczeniu czujnik TP względny mam na poziomie 0,71
        Last edited by Sorrento; 01-08-2020, 18:01.

        Comment


        • Dzisiaj wyliczyłem obroty.
          Gdy obroty oscylowały wokół 700 to wyuczało i na ułamki sekundy migało niezakończony. Dopiero jak włączyłem światła, obroty poszły na 850 zaczęło nie przerywać i po kilku minutach komunikat wyuczone. Robiłem to urządzeniem vscan md136. Nawet nie wiedziałem , że ma to taką funkcję.

          Tak przy okazji wie ktoś gdzie szukać testu cewek zapłonowych?

          Comment


          • Last edited by Szymchel; 03-02-2021, 20:30.

            Comment


            • Właśnie o tym pisałem. Czasami auto zostawiałem odpalone na 2 godziny i nauka w końcu się zakończyła. Delphi robi to samo co HDS i to nigdy nie jest tak, że nauka nie udała się bo brak HDS.

              Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Witam w temacie.
                Mam ten sam problem z opadającymi obrotami co TRAFO. Mam LPG. UFO 2010 1,8 140KM.
                Obroty opadają tak mocno, że auto gaśnie. Ale co ciekawe - dzieje się to tylko na zimny silniku, a właściwie w czasie między całkiem zimnym a nagrzanym. Odpalając po nocy przez jakiś 1km-1,5km jest ok (obroty jak wiadomo są wysokie), ale przychodzi moment, że każde dojechanie do skrzyżowania, sprzęgło, redukcja i zgon. Jak się nagrzeje to problem z opadającymi obrotami i gaśnięciem nie występuje. Przepustnica była czyszczona i adaptowana. Jestem w kontakcie z moim instalatorem LPG, zmieniliśmy minimalne obroty na LPG na 640 i jest poprawa, tzn. przynajmniej auto nie gaśnie. Ale tak czy siak obroty nurkują, ale auto się ratuje i jedzie dalej.
                Widzę, że u TRAFO sytuacja taka występowała też po nagrzaniu, więc może jest jednak jakaś inna przyczyna tych problemów u mnie?

                Chciałbym zrobić pkt 1 i 2 ze strony TRAFO, stąd pytanie do Was - czy jest ktoś w woj. łódzkim komu można by zaufać i zlecić to do zrobienia? Nie mogę znaleźć informacji, skąd jest polecany Grafix Autozine...

                Comment


                • Grafix to Rafał z Krakowa (kontakt przez stronę grafixautozine.pl). Chłopak robi robotę, a nie jakieś popierdółki. Osobiście miałem ten sam problem z obrotami. Auto na gazie i wkurzające dołujące obroty. Zbierałem się do czyszczenia przepustnicy, ale jak dowiedziałem się o Grafixie to zdecydowałem się na remap mapy silnika. Robota zrobiona w kilkadziesiąt minut fachowo i bez komplikacji. Żałuje tylko że tak długo z tym zwlekałem (zbierałem się prawie 2 lata). Miałem po prostu obawy, ale teraz jak widzę bezzasadne. Minął prawie miesiąc jak zrobiłem modyfikację i jest rewelacja. Auto na benzynie i gazie chodzi super. Żadnych falowań czy opadania obrotów, aż miło.
                  Dla wahających się polecam. Cena za zabieg jest indywidualna i waha się od 200 w górę w zależności od indywidualnych modyfikacji.
                  CIVIC R18A2 SPORT

                  Comment


                  • A miałeś to opadanie w całym zakresie temperatur? Bo u mnie tylko na zimnym i w związku z tym zastanawiam się czy aby na pewno to pomoże.
                    Choć jak rozumiem to raczej taki remap nie zaszkodzi?
                    Jakbym tylko miał bliżej to bez wahania bym do Krakowa podjechał, ale mam kawał drogi.
                    Stąd ponawiam pytanie - czy ktoś bliżej centrum to robi?

                    Comment


                    • Obroty opadały bez względu na temperaturę. A remap nie zaszkodzi.
                      CIVIC R18A2 SPORT

                      Comment


                      • Najprawdopodobniej znalazłem sposób na mój problem z obrotami i gaśnięciem na zimnym silniku. Na konkurencyjnym forum wykopałem z czeluści posta z takimi samymi objawami i odpowiedziano, że to typowe objawy podpartych zaworów. I tak było w rzeczywistości - rozebrałem i było za ciasno. Wyregulowałem i odpukać wszystkie problemy odeszły. Zrobiłem z 300 km, z czego połowę na benzynie i nie gaśnie ani obroty nie nurkują. Do tego auto dynamiczne jak zaraz po zakupie. Frajda z jazdy wróciła.
                        Wychodzi na to, że majstry z warsztatu tylko powiedzieli, że wyregulowali a w rzeczywistości gówno zrobili. Jak sam czegoś nie zrobisz to nie masz pewności, że będzie zrobione jak trzeba...

                        Comment


                        • Czy jest ktoś z Trójmiasta kto może pomoc skalibrować bieg jałowy z kablem?
                          Last edited by ChyzhJar; 24-06-2021, 14:12.

                          Comment


                          • Witam, czy ktoś w Łodzi dysponuje zestawem HIM HDS i moglby mi pomoc w nauce biegu jalowego i adaptacji skrzyni I-Shift?
                            Kupilem kabel HDS u chinczyka ale przesylka bedzie szla ponad miesiac...

                            Comment


                            • Przeczyściłem przepustnicę, tak jak zrobili na tym filmie: https://youtu.be/1CWG4HGzfSA
                              Auto chodzi normalnie, nie było falowania obrotów po zmontowaniu wszystkiego z powrotem.
                              Brudu było sporo, choć na zdjęciu tego nie widać. Obecnie ma przebieg 162kkm i raczej nie była czyszczona przez poprzednich właścicieli.
                              Ale mam wrażenie, że od dołu zbiera się lepiej
                              Po zakończonej robocie jeszcze wszystko tam elegancko poczyściłem, a cięgna od zmiany biegów popsikałem suchym smarem.

                              przepustnica.jpg
                              Last edited by dragster; 08-08-2021, 18:57.
                              http://www.dadrl.org.uk
                              http://www.lightmare.org

                              Comment


                              • Rozpędziłem się za bardzo
                                Jednak trzeba przeprowadzić adaptację, wszak nie bez powodu jest tutaj o tym 59 stron.
                                Podczas dojeżdżania do skrzyżowania, przy zdjęciu nogi z gazu, obroty opadają do ok. 1400rpm i dopiero powoli schodzą w dół.
                                http://www.dadrl.org.uk
                                http://www.lightmare.org

                                Comment

                                Working...
                                X