Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ruski filmik, o tym jaki to fajny silnik R18A2. silnik rozebrali i ma chyba 500tys. przebiegu
    Trochę ciekawostek. Polskie napisy

    Comment


    • Niby niezawodny ale trochę oleju wcinał. Nagar był.

      Comment


      • Zamieszczone przez onore Zobacz posta
        W kwestii warunków włączania/uruchamia I-VTEC w R18 było już kilka razy pisane na tym forum. Najbliżej jest w tym wątku w poście #49 kolegi Alix, tu:
        http://www.civicforum.pl/showthread....highlight=1500
        Skorzystałem też z opisu na stronie kolegi TRAFO i podłączenia się diodą LED do elektrozaworu sterującego I-VTEC. Jestem z tego bardzo zadowolony, bo widzę kiedy się włącza, a kiedy się wyłącza . Polecam to rozwiązanie . Zastanawia mnie, dlaczego producent takiej istotnej kontrolki (przynajmniej jak dla mnie) nie wyprowadzili na blat w standardzie.



        U mnie reflash poszerzył granice działania.
        Jeśli chodzi o górę, to o ile pamiętam zostało ustawione na ~4,5kRPM, ale w praktyce:
        1) na VI biegu z tego nie korzystam, bo tak szybko nie jeżdżę, poza tym myślę, że z uwagi na obciążenie i tak I-VTEC się będzie już wyłączać wcześniej
        2) na niższych biegach nie utrzymuję stabilnie takich prędkości obrotowych bo, albo przyspieszam obciążając silnik na tyle mocno, że I-VTEC się nie włącza, albo włączam wyższy bieg kontynuując jazdę z niższymi obrotami.
        Natomiast widzę, że z dołu potrafi się włączyć już przy 1,3kRPM, np. podczas wolnej jazdy na niższych biegach np. w korku.
        Czy dobrze rozumiem ten system, że napięcie na zaworze ivtec jest wówczas, gdy silnik znajduje się w strefie ekonomicznej jazdy?
        Tzn, gdy przechodzi na wydajną i nieekonomiczną pracę, to zdejmuje napięcie z zaworu (biało czarnego przewodu)?

        Idąc dalej - dioda świeci na kokpicie, gdy jedziesz ekonomicznie a gaśnie, gdy "dajesz w palnik" ?

        Comment


        • dokładnie tak, też mam tą diodę
          http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

          Comment


          • A w EK3 była kontrolka fabrycznie ECO

            Comment


            • Zamieszczone przez zbigi30 Zobacz posta
              dokładnie tak, też mam tą diodę
              Rozwinięciem tego pomysłu byłaby dioda zielona dla ekonomicznej jazdy oraz czerwona przy "dawaniu w palnik".
              Wcale nie tak trudno chyba to zrobić choćby na prostym przekaźniku (tylko czasy przełączania niższe niż w układzie elektronicznym o ułamek sekundy) ..

              Comment


              • Ja też podniosłem do 3700. Dzięki temu 130 (licznikowe 135) na VI jedzie się nadal na vtechu, z niewielkim marginesikiem 100 obrotów. Wcześniej było akurat licznikowe 130.
                Wolne podniosłem o 100, bo czasem gasł po dłuższej jeździe, ogranicznik przesunąłem na zacne 7200 (jedynka -- licznikowe 75).
                Ponadto podobno ma mniej palić w zakresie 3-4 tys. ale i tak pali niewiele, bez klimy w trasie zawsze poniżej 6,5, w miasteczkach maks 7, z klimą nawet 3/4 litra więcej. Zimą klima non stop, latem w deszczu i długiej trasie.

                Jeżdżę wybitnie defensywnie (już mi się nie chce upalać), ale jak się trzeba z BP w CH Reduta włączyć w szczycie od razu na wiadukt, to na I walę do odcięcia, a co!

                Od nowości u nas w rodzinie (siostra, ja), nakręcone 265 tysi (90% przebiegu po A2): Z SILNIKIEM NIC SIĘ NIE DZIEJE!!!!!!! Poprzednia regulacja (zawory, świece, kontrola łańcucha była przy 220).
                Z samym autem też raczej nic, poza tym, że ukręciłem miesiąc temu lewą półoś. Podobno taki standard, że w moim powiecie (Kępno) mieli na stanie kilka sztuk. Nówka, oryginał, 565 zł (plus robocizna).
                Last edited by tomaszszymacha; 14-06-2023, 15:34.

                Comment


                • Również z silnikiem nic się nie dzieje. Jedynie czujnik położenia wału korbowego padł. No i korozja...

                  200000.jpg
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Comment


                  • Ja do wakacji dojadę na 300tys - tylko podstawowe regulacje i wymiany oleju. Nawet świecami się specjalnie nie przejmuję..
                    Aktualnie myśli krążą wokół wymiany sprzęgła, ale jeszcze jeździ i nie ślizga..
                    Załączone pliki

                    Comment


                    • 240000 olej co 10000,olej w skrzyni co 40000, kontrola- regulacja luzów co wymianę oleju i ma 228000 na LPG najechane

                      Comment

                      Working...
                      X