Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez onore Zobacz postaW kwestii warunków włączania/uruchamia I-VTEC w R18 było już kilka razy pisane na tym forum. Najbliżej jest w tym wątku w poście #49 kolegi Alix, tu:
http://www.civicforum.pl/showthread....highlight=1500
Skorzystałem też z opisu na stronie kolegi TRAFO i podłączenia się diodą LED do elektrozaworu sterującego I-VTEC. Jestem z tego bardzo zadowolony, bo widzę kiedy się włącza, a kiedy się wyłącza. Polecam to rozwiązanie
. Zastanawia mnie, dlaczego producent takiej istotnej kontrolki (przynajmniej jak dla mnie) nie wyprowadzili na blat w standardzie.
U mnie reflash poszerzył granice działania.
Jeśli chodzi o górę, to o ile pamiętam zostało ustawione na ~4,5kRPM, ale w praktyce:
1) na VI biegu z tego nie korzystam, bo tak szybko nie jeżdżę, poza tym myślę, że z uwagi na obciążenie i tak I-VTEC się będzie już wyłączać wcześniej
2) na niższych biegach nie utrzymuję stabilnie takich prędkości obrotowych bo, albo przyspieszam obciążając silnik na tyle mocno, że I-VTEC się nie włącza, albo włączam wyższy bieg kontynuując jazdę z niższymi obrotami.
Natomiast widzę, że z dołu potrafi się włączyć już przy 1,3kRPM, np. podczas wolnej jazdy na niższych biegach np. w korku.
Tzn, gdy przechodzi na wydajną i nieekonomiczną pracę, to zdejmuje napięcie z zaworu (biało czarnego przewodu)?
Idąc dalej - dioda świeci na kokpicie, gdy jedziesz ekonomicznie a gaśnie, gdy "dajesz w palnik" ?
Comment
-
-
Zamieszczone przez zbigi30 Zobacz postadokładnie tak, też mam tą diodę
Wcale nie tak trudno chyba to zrobić choćby na prostym przekaźniku (tylko czasy przełączania niższe niż w układzie elektronicznym o ułamek sekundy) ..
Comment
-
Ja też podniosłem do 3700. Dzięki temu 130 (licznikowe 135) na VI jedzie się nadal na vtechu, z niewielkim marginesikiem 100 obrotów. Wcześniej było akurat licznikowe 130.
Wolne podniosłem o 100, bo czasem gasł po dłuższej jeździe, ogranicznik przesunąłem na zacne 7200 (jedynka -- licznikowe 75).
Ponadto podobno ma mniej palić w zakresie 3-4 tys. ale i tak pali niewiele, bez klimy w trasie zawsze poniżej 6,5, w miasteczkach maks 7, z klimą nawet 3/4 litra więcej. Zimą klima non stop, latem w deszczu i długiej trasie.
Jeżdżę wybitnie defensywnie (już mi się nie chce upalać), ale jak się trzeba z BP w CH Reduta włączyć w szczycie od razu na wiadukt, to na I walę do odcięcia, a co!
Od nowości u nas w rodzinie (siostra, ja), nakręcone 265 tysi (90% przebiegu po A2): Z SILNIKIEM NIC SIĘ NIE DZIEJE!!!!!!! Poprzednia regulacja (zawory, świece, kontrola łańcucha była przy 220).
Z samym autem też raczej nic, poza tym, że ukręciłem miesiąc temu lewą półoś. Podobno taki standard, że w moim powiecie (Kępno) mieli na stanie kilka sztuk. Nówka, oryginał, 565 zł (plus robocizna).Last edited by tomaszszymacha; 14-06-2023, 15:34.
Comment
-
Również z silnikiem nic się nie dzieje. Jedynie czujnik położenia wału korbowego padł. No i korozja...
200000.jpg
Comment
-
Ja do wakacji dojadę na 300tys - tylko podstawowe regulacje i wymiany oleju. Nawet świecami się specjalnie nie przejmuję..
Aktualnie myśli krążą wokół wymiany sprzęgła, ale jeszcze jeździ i nie ślizga..Załączone pliki
Comment
Comment