Inne może i et i otwór centrujący. Jeżeli et maleje to koło zostaje wysunięte na zewnątrz i odwrotnie .Cyfra wzrasta koło chowa się. Jakbyś miał zmieniać et to idz w stronę na zewnątrz np. et 50. Co do otworu centrującego jest cała gama pierścieni centrujących. Nabywasz przykładowo felgi w et 67,1 to montujesz pierścienie redukcyjne 67,1/64,1, nabywasz w et73,1 to pierścień 73,1/64,1 itp. Rozstaw śrub musi być bez zmian i najlepiej 6,5" dla opony 205/55/16.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Felgi 16" do VIIIgen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kolega wyżej już w zasadzie wszystko wyjaśnił.
Po prostu zbytnio ograniczyłeś kryteria w efekcie podając parametry felg fabrycznych możesz wyszukać...tylko felgi hondowskie oraz jakieś chinole skrojone ściśle pod Hondę, ewentualnie kiepskie repliki oryginałów.
Odpuść sobie otwór centralny (musi być większy lub równy 64,1, resztę załatwią pierścienie centrujące).
Offset (ET) spokojnie można szukać w granicach 40-55, szerokość felgi bezpiecznie można przyjąć 6,5-7 cali. Rozstaw śrub oczywiście bez zmian.
Przy takich kryteriach można przebierać w felgach.
Comment
-
Brniesz dalej kolego w tym samym kierunku. Zostając przy otworze 64.1 ma się to nijak. Chcąc mieć jakiś większy wybór musisz puść w większe średnice otworu i zastosować pierścienie. Czego się kolega boi. Pół a może i więcej forumowiczów korzysta lub korzystało z felg na pierścionkach. Sam mam na lato oem a na zimę felgi MSW w otworze centrującym 73.1mm.
Comment
-
ET48? Luzik.
Pierścieni nie ma się co bać, mają tylko prawidłowo wycentrować felgi przy przykręcaniu. I tyle.
Dla producentów felg oferowanie tylu opcji ile rozmiarów u producentów aut byłoby wrzodem na tyłku. A tak pierścienie załatwiają temat łatwo, prosto i bezproblemowo.
Tylko nie idź w jakieś pierścienie metalowe czy hiper-super-duper "wytrzymałe" bo możesz ich nie ściągnąć z piasty w razie potrzeby.
Takie z tworzyw sztucznych przyzwoitej jakości (np. TPI) absolutnie wystarczą.
Comment
-
Zamieszczone przez wojnecki Zobacz postaDla mnie to trudny temat Ale może jakoś dam radę. Dzięki za podpowiedź. Czyli co jest najważniejsze? Rozstaw śrub, et, otwór centryjacy? Który parametr może być inny niż producent zaleca?
Comment
-
Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.
Comment
-
Jestem na wymianie 16stek alu - dotychczasowe się już zużyły a oplata za regenerację to 60% nowych .. więc się przymerzam do tych drugich ...
Istotny kontekst - 16stki są w tu w opcji 'na zimę'. Autko to Civic VIII 1,8 czerwone GT (czyli kolor czerwony też na nadkolach)
Poproszę o poradę - może ktoś już to przerbiał w praktyce
a) estetycznączy czarne alusy sprawdzą się zimą czy ne m sensu bo np. widoczne zabrudzenia sól śnieg itd zepsują cały efekt ?
b) zakupową - jakieś marki polecene lub zupełnie odradzane jakościowo ?
Anzio ? CMS ? Alutec ? Rial ?
https://allegro.pl/kategoria/do-samo...fercie=4%20szt.
Comment
Comment