Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony i Felgi do Civic 8gen - Kompendium

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • OK, jeździł 3 lata ale to niezbyt rozsądne.
    Może nie wiedział, może ryzykował, szczęście dopisywało.
    Ja bym nie ryzykował.

    Comment


    • Czyli najlepiej kupić stożkowe nakrętki by było w 100% bezpiecznie

      Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Ale wracając do tych felg to po zdjęciu pierścieni powinny pasować? Bo niestety teraz mam mało czasu żeby podnosić auto

        Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Tak, będą pasować.

          Comment


          • A masz może jakiegoś linka do dobrych nakrętek? Żeby nie kupić szitu

            Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Jest tego na pęczki Unikaj tanich i bajeranckich z niby kutego aluminium, w rzeczywistości chińskich ze stopu ryżu.
              Myślę że TPI będą OK, solidne i dobre jakościowo.
              Możesz podskoczyć do pierwszego lepszego gumiarza i na bank coś dobierze. I obejrzy przy okazji czy gniazda nie uszkodzone od niewłaściwych nakrętek (nadal zakładam że tam są stożki, ale zawsze jest 1% niepewności )

              Comment


              • Dzięki za super pomoc [emoji846] jutro jadę do wulkanizatora

                Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Nie chcę specjalnie zachwalać, ale z racji testowania hamulców, zdarzyło mi się dziś kilka razy ostro hamować, na suchym i na mokrym.
                  Conti Eco Contact 3.
                  Zero poślizgu na mokrym i wilgotnym w lesie.
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Gremcio Zobacz posta
                    Nie wiem, czy wiecie ale Honda.de zrobila nowa homologacje opon i felg dla wiekszosci typow w 2010-2014 w niemieckim TUV (wystarczy homologacja w jednym panstwie UE, aby mialo to zastosowanie w calej UE).

                    Przykladowo dla Civica zatwierdzono duzo mniejsze indeksy z zastosowaniem retrospektywnym do parametrow fabrycznych w momencie produkcji.

                    Indeks Y dla felg 17'' i 18'' mozna juz miedzy bajki wlozyc:
                    https://deapps.honda.de/inhalt/servi...3_4_tuerer.pdf
                    Niemieckie prawo nakazuje aby opony miały:
                    1, zadany rozmiar (w innym wypadku zachodzi ryzyko przekłamań licznika)
                    2. zadaną nośność dopasowaną do maksymalnego dopuszczalnego nacisku na oś lun większą
                    3. Indeks prędkości wyższy o 15% od prędkości maksymalnej pojazdu określonej przez producenta lub wyższy.

                    Przy czym warto zwrócić uwagę, ze w niektórych rozmiarach pewne indeksy prędkości/nośności nie występują, więc np dyskusja czy możemy założyć 225/45R17 o indeksie niższym niż 240kmh jest stricte akademicka... Równie akademicka jak szukanie opon 205/55R16 z indeksem na poziomie 290kmh.
                    Nie wiem tez skąd wziął się mit o tym, że np 1,8 które wyjechało z salonu na 225/45R17 potrzebuje indeksu Y. Auta wyjeżdżały z salonu na oponach o indeksie V i to zaskakująco często. Tym bardziej gdy szło o akcesoryjne koła.
                    Indeks Y był wymagany jedynie dla opon 225/45R18 montowanych na TypeR. A że akcesoryjne koła do słabszych wersji to często było Y? Ciężko aby skoro to dilerzy te koła składali w całość.

                    To nie było tak, że zamawiałeś w Niemczech Powiedzmy 1,8 Sport i chciałeś 18 calowe koła z katalogów i schód tak przybywał z fabryki. Praktycznie całe wyposażenie akcesoryjne było montowane na miejscu, u dilera. Akcesoryjne koła były skłądane na oponach które spełniały wyżej wymienione warunki.



                    Dokument który załączyłeś to nie jest świadectwo homologacji (ABE - allgemeine Betriebserlaubnis) a świadectwo materiałowe (Teilgutachten). Na jego bazie diagnosta sprawdza czy dana część spełnia techniczne wymagania dla danego pojazdu i dokonuje odpowiedniego wpisu/korekty w papierach samochodu.

                    Ostatnie info od Hondy odnośnie tego co jako producent dopuszcza:
                    https://deapps.honda.de/inhalt/servi...vic-tourer.pdf

                    Warto pamiętać, ze wydawanie tych dokumentów to pokłosie tego, ze od 2005 roku w niemieckich dokumentach nie drukuje się już WSZYSTKICH dozwolonych dla danego modelu rozmiarów.
                    Last edited by dejv667; 14-07-2020, 00:13.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez dejv667 Zobacz posta
                      Nie wiem tez skąd wziął się mit o tym, że np 1,8 które wyjechało z salonu na 225/45R17 potrzebuje indeksu Y.
                      To nie jest mit. Ja dokładnie na takowych wyjechałem tym autem z salonu.

                      Zamieszczone przez dejv667 Zobacz posta
                      Auta wyjeżdżały z salonu na oponach o indeksie V i to zaskakująco często.
                      Nie. Wyjeżdżały najpierw na Bridgestone Turanza, potem na Michelin Primacy, potem znowu część na Bridgestone, ale zawsze były to Y, tak przed liftem jak i bez. V tylko jak ktoś kupował zimówki w ASO i na nich wyjeżdżało auto. Chociaż niestety,

                      Zamieszczone przez dejv667 Zobacz posta
                      dyskusja czy możemy założyć 225/45R17 o indeksie niższym niż 240kmh jest stricte akademicka
                      ponownie nie masz racji. Dla większości zimówek podstawowy jest H, a w budżetowych zdarza się niestety nawet T:



                      I to niestety o dziwo nawet modeli klasy performance...



                      A ponieważ najniższe indeksy są najtańsze, niestety masa aut jest posadzonych (w tym często ASO tak sprzedawało żeby ludzie nie wyciągali że gdzie indziej dużo taniej) na H, co na seryjnej feldze 7,0 minimalnej dla tego rozmiaru jest już niebezpiecznym dramatem - na każdym poważniejszym przeciążeniu bocznym jak ostrym zakręcie czy manewrze awaryjnym typu testu łosia w takiej oponie potrafi się przełamać ścianka boczna i auto "dogina" zakręty, a znam nawet przypadek utraty kontroli nad samochodem w połowie takiego nagłego manewru. ESP/VSA nic tu nie pomoże, bo nie jest programowane do takich "numerów". Najbardziej typowy i potencjalnie niebezpieczny błąd w ogumieniu 8gen to właśnie to zaniżanie indeksów na 17stkach niestety Poza oczywiście pomysłami Januszy motoryzacji klasy budżetowa 15'' na stalówce nieokreślonego pochodzenia

                      Także, w teoretycznie każdy może sobie założyć co chce. Ba, może zgodnie z przepisami jechać w śnieg na 15-letnich chińskich pseudozimówkach o głębokości bieżnika 1,6mm i zaniżonym indeksie i nawet się ubezpieczyciel czy policja doczepić nie może. Ale czy to nie głupota i narażanie siebie i innych, to zupełnie druga sprawa. Bo dla mnie ewidentna. Prawne ramy są baaaaardzo szerokie. Za szerokie, to błąd. Uważam, że to powinno się mocno zaostrzyć w pierwszej kolejności, w wielu przypadkach może pozwolić uniknąć wypadku bardziej niż niejedno ograniczenie prędkości.
                      Last edited by Alix; 14-07-2020, 11:58.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        To nie jest mit. Ja dokładnie na takowych wyjechałem tym autem z salonu.
                        Przeczytaj jeszcze raz co napisałem Mówimy o dwóch różnych sprawach - Ty o tym, że samochód wyjechał z salonu na indeksie Y. Ja o tym, że to nie oznacza, ze z automatu oznacza to koniecznośc montowania opon o indeksie Y.



                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Nie. Wyjeżdżały najpierw na Bridgestone Turanza, potem na Michelin Primacy, potem znowu część na Bridgestone, ale zawsze były to Y, tak przed liftem jak i bez. V tylko jak ktoś kupował zimówki w ASO i na nich wyjeżdżało auto. Chociaż niestety,
                        I znowu - ja wyraźnie pisze o akcesoryjnych kołach. Ty piszesz o oponach na pierwszy montaż.


                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        ponownie nie masz racji. Dla większości zimówek podstawowy jest H, a w budżetowych zdarza się niestety nawet T:
                        Tutaj nie doprecyzowałem. Nie widziałem nigdy samochodu który sprzedawany w DE/PL byłby sprzedawany na kołach zimowych. Zwyczajnie założyłem, ze mówimy o kołach letnich, czyli wspomnianych przez Ciebie Primacy dla przykładu. Zimowki dołożone przez ASO/dilera to akcesorium czyż nie? A akurat opon letnich 225/45R17 z indeksem poniżej V to jak na lekarstwo... Z resztą i to niemieckie przepisy precyzują, dość wyraźnie. To u nas brak jest przepisu które by to precyzowały i zaczynają się dziwaczne interpretacje stróżów prawa, właścicieli czy panów na stacji diagnostycznej.


                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Także, w teoretycznie każdy może sobie założyć co chce. Ba, może zgodnie z przepisami jechać w śnieg na 15-letnich chińskich pseudozimówkach o głębokości bieżnika 1,6mm i zaniżonym indeksie i nawet się ubezpieczyciel czy policja doczepić nie może. Ale czy to nie głupota i narażanie siebie i innych, to zupełnie druga sprawa. Bo dla mnie ewidentna. Prawne ramy są baaaaardzo szerokie. Za szerokie, to błąd. Uważam, że to powinno się mocno zaostrzyć w pierwszej kolejności, w wielu przypadkach może pozwolić uniknąć wypadku bardziej niż niejedno ograniczenie prędkości.
                        Próbowałem się tylko odnieść do tego, ze niemieckie przepisy, tak często brane jako wyznacznik jakości itp, to bardzo często wypadkowa wielu rzeczy, głównie ich lokalnych obwarowań.
                        Często tez w toku tłumaczenia, miejskich legend czy opowieści szwagra rodzą się bajki jak np to, ze w styczniu w Niemczech obowiązkowe sa opony zimowe a za brak skrobaczki do szyb jest mandat. Podobnie jest z osławionym niemieckim przeglądem, który jest jaki jest czy akcesoriami "na które jest TUV".

                        Pisząc swój post chciałem jedynie wyjaśnić tę kwestię. Dyskusja o tym, czy indeks prędkości wpływa na prowadzenie i czy np zejście na koła w mniejszym rozmiarze to kompletnie inna para kaloszy. Ale to jak debata o tym czy Fulda jest oponą premium czy budżetową - zależnie od stanu portfela zdania będą podzielone. Zbyt mocne regulacje takich tematów tez prowadza do absurdów i tu właśnie DE potrafi być przykłądem. Npo sprawdź jaki masz wybór opon do Corvette C4 ZR1 albo postaraj się znaleźć zgodne z prawem opony zimowe do Camaro V8 '11. Fajnym kwiatkiem jest np też fakt, że zawieszenie z Golfa niekoniecznie pasuje do bliźniaczej Skody. Bo np Skoda ma o 10kg większy maksymalny nacisk na oś. Temat rzeka.

                        Comment


                        • Cześć jeżdżę na felgach aluminiowych z oponami letnimi 225/45ZR17 chciałbym zmienić na nowe 205/55R16 czy te opony będą pasować na moje alufelgi? trochę laickie pytanie ale nie za bardzo znam się w temacie felg a nie chciałbym kupić opon, które nie będą pasować.
                          Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

                          Comment


                          • Jak masz felgi 17 cali to jak chcesz założyć na nie opony 16 cali?
                            Nie, nie będą pasować. Musiałbyś kupić felgi 16 calowe.

                            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • W sumie fakt na naklejce w samochodzie jest napisane 205/55R16 91V , 225/45ZR17 91Y , 225/45R17 91Y zastanawiam się czy pasowały by 205/55R17 czy lepiej kupić 225/45R17 nie chce zmieniać alusów wiem, że 225/45R17 lepiej trzyma się drogi ale czuć wszystko na koleinach czy 205/55R17 będą lepszym wyborem? kwotę mam do 1000 zł.
                              P.s dlaczego producent na naklejce zamieścił tylko 205/55R16 jak bym założył 205/55R17 to chyba nie byłoby problemu?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Mar80 Zobacz posta
                                W sumie fakt na naklejce w samochodzie jest napisane 205/55R16 91V , 225/45ZR17 91Y , 225/45R17 91Y zastanawiam się czy pasowały by 205/55R17 czy lepiej kupić 225/45R17 nie chce zmieniać alusów wiem, że 225/45R17 lepiej trzyma się drogi ale czuć wszystko na koleinach czy 205/55R17 będą lepszym wyborem? kwotę mam do 1000 zł.
                                P.s dlaczego producent na naklejce zamieścił tylko 205/55R16 jak bym założył 205/55R17 to chyba nie byłoby problemu?

                                Byłby problem bo nie będzie się zgadzała średnica całego koła.

                                Przykład:

                                205/55/16
                                szerokość - 205 mm
                                profil - 55% z 205 mm
                                średnica - 16

                                Co daje nam średnicę całego koła - 631.9 mm

                                225/45/17
                                szerokość - 225 mm
                                profil - 45% z 225
                                średnica - 17 cali

                                Co daje nam średnicę całego koła - 634.3 mm

                                Jak widzisz różnica jest znikoma, natomiast jakby wstawić oponę taką jak podałeś - 205/55/17 to średnica całego koła wyniesie - 657.3 mm a to już prawie 4% różnicy co będzie się wiązało chociażby z sporym przekłamaniem licznika. Dodatkowo rozmiar taki nie jest homologowany do tego auta więc w grę wchodzą także zatargi z ubezpieczalnią w razie "w".

                                Comment

                                Working...
                                X