Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony i Felgi do Civic 8gen - Kompendium

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez matijas77 Zobacz posta
    Czy zmieszczą mi się tomasony tn1 19 do hondy Civic VIII?
    Ja mam i bez problemu

    1.jpg

    2.jpg

    Comment


    • Do zwykłego bez żadnych przeróbek też bez problemu wejdą?

      Comment


      • Ja trochę z innej beczki. Muszę kupić komplet letnich opon 205/55 R16 w cenie do ok.1500 PLN. Jakiej firmy radzicie Koledzy kupić??

        Comment


        • Bierz Goodyear f1 Assymetric 2.
          Super opona.
          Będziesz zadowolony.
          Model następny chyba nie występuje w tym rozmiarze.

          Comment


          • Opony 205/55 R16

            Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
            Bierz Goodyear f1 Assymetric 2.
            Super opona.
            Będziesz zadowolony.
            Model następny chyba nie występuje w tym rozmiarze.
            Nigdzie tej opony znaleźć nie mogę.

            Comment


            • A musisz nówki kupować?

              Comment


              • Zamieszczone przez eror Zobacz posta
                Wolał bym.

                Comment


                • Dzień dobry,

                  w dniu wczorajszym wymieniałem opony w hondzie civic VIII na letnie, jako, że auto kupiłem niedawno zastanawiam się czy do aluminiowej felgi jak na zdjęciu
                  felga.jpg
                  mają być nakrętki stożkowe czy kuliste ?
                  Dodam, że obecnie felgi są przykręcone na takich śrubach
                  stożek.jpg.

                  Dodatkowo, czy na nowych oponach (ja mam asymmetric 5 goodyear) mieliście tak, że podczas ruszania było czuć delikatne szarpnięcie (jakby opona przyklejała się do asfaltu - nie wiem jak to określić), zwłaszcza na mokrej lub piaszczystej nawierzchni. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

                  Comment


                  • witamy się w dziale powitań, nie w dziale technicznym, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.

                    Zazwyczaj nakrętki do felg stalowych są kuliste, do alu są o profilu takim jak gniazdo otworu.
                    Jeśli tam jest stożek to nakrętka stożkowa jak na foto.
                    W Toyotach gniazda są płaskie i nakrętka musi być płaska jak taka: http://www.hdmot.pl/galerie/n/nakret...-909_14235.jpg

                    Jak puścisz za szybko sprzęgło szarpnięcie jest normalką, puść wolniej sprzęgło.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Dzięki za odpowiedź. Jadę do Hondy dopytać. Natomiast z korespondencji e-mail z innym salonem piszą, że nakrętki są z zamiennika, a oryginalne mają zakończenie kulowe. Jak dowiem się dokładnie to dam znać.
                      Jeśli chodzi o puszczanie sprzęgła to się zgadza, efekt czuć w postaci szarpnięcia autem jeśli puści się je za szybko. Tutaj natomiast przy ruszaniu czy to szybko czy wolno czuć, jakby opona się "przyklejała" i to właśnie na oponach było to szarpnięcie - bardzo delikatne, chwilowe.
                      Najprawdopodobniej trzeba oponę przejechać trochę, ale jako, że to mój pierwszy samochód własny to zwracam uwagę na wszystko może nawet kosztem śmieszności niektórych stwierdzeń.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez jeremieblanc Zobacz posta
                        z korespondencji e-mail z innym salonem piszą, że nakrętki są z zamiennika, a oryginalne mają zakończenie kulowe.
                        kwestia jakie gniazda mają felgi? Nie ma znaczenia co powie ASO ..oni nie widzą tego co widzisz Ty.
                        Zobacz, nakrętka kulowa oryginalna tzw. pełna: https://d.allegroimg.com/s1440/01693...73557831c125ad
                        co z tego że to oryginalna nakrętka skoro ona nie pasuje do płaszczyzny gniazda otworu w feldze.
                        Musisz to sobie wyobrazić.... otwór w feldze ma stożek (załóżmy że ma stożek) ... wkręcasz nakrętkę z profilem kulowym, tak?
                        - to jaką płaszczyzną przylega kulowa nakrętka do stożkowej płaszczyzny?
                        - przylega tylko w małej wąskiej części. Absolutnie nie przylega całą płaszczyzną. Przylega tylko 25% płaszczyzny łuku nakrętki ..zatem jak to ma się pewnie trzymać?

                        jak założysz Oryginalną nakrętkę kulową do felgi o gnieździe stożka to dupa nie pasowanie, mimo że to może być oryginał to jest to o dupę rozbić !

                        Więc jak zrobiłeś tak jak poniżej gniazdo stożkowe i nakrętka stożkowa - to widzisz płaszczyznę przylegania - jest po całości - i tak ma być!
                        Jeśli chcesz do gniazda stożkowego w feldze alu wsadzić nakrętki o łbie kulistym (to mimo że będą OEM) to o dupę to rozbić takie pasowanie.





                        Rysunek odręczny gdy gniazdo masz stożkowe a nakrętka sferyczna .... to się nie trzyma pewnie!
                        Załączone pliki
                        Last edited by rambo7; 08-04-2019, 11:20.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • rambo7 dziękuję Ci bardzo za twój czas i przekazaną wiedzę. Teraz tak jak obiecałem napisze jak sprawa się zakończyła. W moim przypadku posiadam felgę aluminiową model HL4476, ET 55, R17, kod producenta SMC770E. Kupiłem samochód jakiś miesiąc temu z drugim kompletem felg - marka ATT - z tego co udało się wyczytać okazało się, że do nich pasują śruby stożkowe. Najprawdopodobniej właściciel przełożył nakrętki z tego kompletu felg na ten OEM Hondy prezentowany przez mnie wyżej. Tato ma CR-V i ma kulkowe nakładki w oryginalnych alufelgach więc zdziwiło go, że ja mam takie ale jakoś temat upadł do sobotniej wymiany opon. Przed chwilą wróciłem z Hondy, Pan był bardzo miły i już po pierwszym rzucie oka stwierdził, że mam złe nakrętki po czym bez kolejki po sprawdzeniu czy mają odpowiednie nakładki auto pojechało na serwis, okazało się, że trzeba było przeszlifować coś w niektórych miejscach ale obyło się bez większych komplikacji (z tego co zrozumiałem mogło się skończyć na wymianie łożysk - zaznaczam że tak zrozumiałem być może chodziło o coś innego ). Pojawił się też termin szpilek, które powstają przy próbie wkręcenia stożka w kulę i późniejszego jej odkręcania. Rachunek 230 zł (160 nakrętki + robocizna). Ale jakoś mi lżej na duchu. Jeszcze raz dziękuję za twój czas rambo7.
                          kuliste.jpg

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Skiper Zobacz posta
                            Muszę kupić komplet letnich opon 205/55 R16 w cenie do ok.1500 PLN. Jakiej firmy radzicie Koledzy kupić??
                            Przepraszam,że się powtarzam, ale nieuchronnie przychodzi czas wymiany opon. Jeśli nikt nie chce (nie może) mi mi pomóc, to niech chociaż podzieli się informacją, jakich opon używa.

                            Comment


                            • Jeśli chodzi o opony letnie to wzorowałem się na opinii z auto-swiat i oponeo - niektóre opony mają po wejściu na nie opis w którym znajdują się noty z różnych testów - nota zadowalająca, dobra, wzorowa itp. tylko trzeba zwrócić uwagę
                              na rozmiar bo nawet jak podasz w wyszukiwaniu 205/55 R16 to w tej nocie są różne rozmiary więc trzeba dobrze sprawdzić bo może się okazać, że rozmiar 225/45 R17 ma wzorową, a twój zadowalającą.
                              https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...wybrac/31kzbdt - tutaj test z 2016, ja np. kupiłem goodyear asymetric 5 ale wyszukiwałem go po opiniach też z rankingów gdzie był model asymetric 3.

                              A odnośnie opon zimowych mała wstawka, ostatnio oglądałem samochody osób z mojego kręgu i wszyscy jeżdżą na Nokianach. Jakie są wasze opinie o tych oponach ?

                              Comment


                              • Dla R16 205/55 91V na pewno brałbym pod uwagę (na podstawie wyników testów i opinii):
                                Conti PremiumContact 5/6,
                                Bridgestone Turanza T005.

                                Conti Premium 6 to nowość, świetnie wychodzi w testach, sprawdzony poprzedni model kupisz z FR taniej (nie hamuje tak dobrze jak 6 i T005 i pewnie szybciej się zużyje).
                                Turanza T005 zbiera całkiem dobre recenzje, zwłaszcza w rozmiarach 15-17.
                                Może ktoś na forum miał już styczność z tymi modelami i napisze coś więcej jak się sprawują (komfort, spalanie, hamowanie, waga itp)
                                Last edited by martin; 08-04-2019, 17:31.

                                Comment

                                Working...
                                X