Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • W necie można znaleźć testy niemieckie z interesujących nas rozmiarów. Z tych testów wynika, że różnic w hamowaniu na suchym nie stwierdzono (poza 195/65/R15), szersze opony nieco lepiej i pewniej się prowadzą w zakrętach (na suchym), na mokrym i błotku minimalnie lepsze są węższe (hamowanie, prowadzenie), natomiast różnica w akwaplantacji (bo tak to się po naszemu nazywa) jest już duża na korzyść węższych. Kolein na torze testowym nie mieli.

    A co do Hankooków. Na suchym rzeźba bieżnika ewidentnie pozwala podejrzewać duży potencjał. Ale hałas plus kiepska trwałość dla mnie są nie do zaakceptowania nawet kosztem ILUZORYCZNEGO metra na betonowym torze. Natomiast w skuteczność na wodzie nie uwierzę, nawet jak zobaczę. Jednak inne CZOŁOWE opony mają albo JEDNO centralne żebro (np. Michelin Sport Pilot ma je idealnie gładkie, co powoduje, że na wprost jadą zacnie i cicho i takoż hamują), albo gęstsze i szersze nacięcia, jeśli żeber jest więcej.

    Wiem, są gorsze opony od Hankooków, ale ja -- wychowany na GY Eagle F1 mam już swoje prywatne odchyły.

    Comment


    • Jechałem w piątek S8 na odcinku Kepno - Mniasto Oć. Na tym odcinku są dwa fragmenty (jeden ok. 5 km w okolicy Zduńskiej Woli, drugi nieco krótszy pod Rzgowem), w których są po prostu KOLEINY. Na moich 205 minimalnie, acz wyczuwalnie telepało. Latem na 225 olałbym, ale przy -1C cieszyłem się własnie z 205.

      Comment


      • A co do letnich - zmieniłem decyzję.

        GY Eagle F1 Asymmetric 5 225/45/R17 91Y. Z rant protektorem. Szkoda, że nie robią już GS-D3, oj szkoda!!!!
        Są niby głosniejsze, niż bym chciał, ale jak porównałem testy trakcyjne z (najcichszymi) rozważanymi na lato Michelinkami, to nie ma porównania.
        Last edited by tomaszszymacha; 10-12-2021, 23:33.

        Comment


        • Z mojej strony napiszę, iż posiadając Bridgestone blizzak LM005 w rozmiarze 195/65R15 jestem rozczarowany dokumentnie.
          Opony kupione jako nowe na sezon 19/20 - teraz założone po raz drugi.
          Wczorajszy delikatny puszysty śnieg, brak oblodzenia a ja i tak nie mogłem cofnąć na bardzo mały pochylony najazd parkingowy pod blokiem.
          nie było krawężnika, a różnica wysokości na odcinku ok 15m nie wynosiła więcej niż 20cm.
          Nie podjechałem... Na krzyżówce (kąt prosty) nie jestem w stanie przy 30km/h utrzymać osi jazdy - trafiam całym autem na przeciwległy pas ruchu..

          Liczyłem, że kupując bridgestone, - oponę nowiusieńką, jeszcze ciepłą, z aktualnej rocznikowo produkcji powinienem być zadowolony a niestety jest inaczej.
          Szukam czegoś innego.
          KFulda krisalp 3 lub Vredestein Wintrac ..

          Jeśli jeździliście na którychś z nich, to opiszcie wrażenia.
          Teoretyczne sprawy i opinie z sieci sam sobie mogę odnaleźć, ale bezpośrednia informacja od użytkownika jest lepsza..

          Comment


          • A to ciekawe bo jechalismy z kumplem na LM005 (tez ich drugi sezon) wczoraj noca jego Civikiem X gen po zapadanych walbrzyskich wgorzach (swiezy snieg na wierzchu, miejscami lod pod spodem, pare aut po drodze w rowie w Lubachowie etc.) i bylo zupelnie spokojnie. Tu czy owdzie zadzialal ABS/ESP ale perfekcyjnie ustawiajac auto i generalnie jak po sznurku. Potem ja wjechalem i wrocilem swoja Rka na moich nawet mniej sniegowych niz Bridge a bardziej "asfaltowych" performance winter Michalkach PA4 z restauracji na gorce w Borecznej - tam jest po drodze kilka znakow ostrzegawczych o ostrym wzniesieniu (nie pamietam akurat ile procent) i droga jest niewiele szersza niz auto...

            Czyzby magia pelnowymiarowych opon? On mial rozmiar OEM 235/45R17, ja nawet szerszy niz OEM 245/35R19...

            Ale pamietam w jakiej konfiguracji Civikiem mi sie jezdzilo fatalnie w zimie. Zastepczym 9genem na zimowkach o ostro zanizonym rozmiarze, wlasnie 15stki na 195 na wysokim balonie... o malo z ronda nie wylecialem bo ESP podcinalo auto zamiast pomagac je prowadzic, a na autostradzie strach bylo przekroczyc 120km/h bo samochod tanczyl breakdance na drodze. I to byly dobre opony, ktores Goodyeary Ultragripy. No, ale w tym rozmiarze to nie pomagalo. Moze czas zamiast isc po oszczednosci kupic pelnowymiarowe normalne zimowki zamiast zwalac na model? Bo jak mialbym odpowiedziec ktora opona zimowa sprawdzi sie lepiej od LM005... no taka w adekwatnym rozmiarze Najlepiej w 225/45R17 pod jaka to auto i jego ESP jest zestrojone...

            Pozdrawiam z gór Póki opona porządna i pełnowymiarowa, łancuchy leza suche w bagazniku... juz 6ty sezon...

            SmartSelect_20211210-230200_Gallery.jpg
            Last edited by Alix; 10-12-2021, 23:22.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Nokian WR SnowProof (nie mylić z WR D4, które mają ponoć fatalną jakość), kupiona na początku listopada, 205/50R17 93V XL. Akurat napompowałem w zeszły piątek 2.2 przy plus 3C. Dzisiaj w nocy posypało, wieczorem pojechałem do tesciów, było -2C, oczywiście osiedle domków do wiosny nie zobaczy przysłowiowej łopaty, i tam jakiś debil usypał jesienią wał żwiru wysokości jakieś 30 cm i szerokości ponad 2 metry. To wszystko pokryte jakimiś 10 cm podmrożonego śniegu. ZERO problemów najpierw przodem, potem tyłem, tylko skrzypienie tego śniegu - muszę przyznać, że bardzo przyjemne dla ucha!

              Zaraz tu się ortodoksi rozmiarowo-ciśnieniowi odezwą - nie słuchaj ich. Przez lata ujeżdżałem zimą albo Pirelli SnowSport (super), albo GoodYear GW-2/GW-3 (wyraźnie gorszy uciąg). A te Nokiany wybrałem ze wzgledu na hałas i nie zawiodłem się. Są absolutnie ciche nawet przy 150. Więcej na nich nie jechałem i pewnie nie pojadę, bo po co? Na A2/S8 ustawiam w Hani tempomat na 115 licznikowe, a że omijam godziny szczytu, to objechanie TiR-a raz na kilka kilometrów nie jest wyzwaniem.
              Last edited by tomaszszymacha; 10-12-2021, 23:53.

              Comment


              • Ortodoksi? To jezdzenie na oponach zalecanych przez producenta do tego modelu samochodu to nagle jakis radykalizm? Hmm chyba ortodoks to bardziej ten, ktory trzyma sie swoich idei niezaleznie od tego, jak niewiele biezacych danych wspiera jego teorie...?

                Nie polecam SnowProof. Duzo slabsza opona od D4 i jeszcze bardziej niezrownowazona. Marny nastepca. Ale fakt, jakosc D4 tak spadla pod koniec produkcji, ze musieli zmienic model zeby ratowac sytuacje. Aczkolwiek do Civica akurat polecam A4, o ile ta firme mozna jeszcze bezpiecznie polecac zeby ktos nie mial potem o to pretensji (jakosciowych). Kupowanie opon po głośności uważam z założenia za pomyłkę. Pisałem o tym tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...on-by-Alix-%29
                Last edited by Alix; 11-12-2021, 11:31.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Wiem, że producenci kłamią, ale nie ma taniego sposobu przekonać się o tym innego, niż WYMIANA DOŚWIADCZEŃ na forach.

                  Więc zaprawde powiadam wam, te Nokiany są przy 150 WYRAŹNIE CICHSZE niż moje letnie Hankooki przy 100. Co jest tym dziwniejsze, że Hankook Ventus evo ma TRZY prawie slickowe centralne żebra i powinien być cichuteńki przy jeździe na wprost.
                  A to jest NIEWYOBRAŻALNA różnica dla kogoś, kto regularnie podrużuje autem po drogach szybkiego ruchu. W dodatku ma gdzieś śrubowanie rekordów.

                  A co do homologacji producenta -- też bym traktował z przymrużeniem oka, szczególnie

                  1.) Pietnascie lat po uzyskaniu tejże homologacji, gdzie swiat opon zmienił się bardziej, niż swiat samochodów.
                  2.) Po różnych wtopach związanych z "układami handlowymi".

                  Jak NA TEN PRZYKŁASD czuć, że podbicie o 0.2 zwieksza wyraźnie komfort prowadzenia, to się podbija. Już sam fakt, że na tabliczce na drzwiach masz prawie JEDNĄ atmosferę rozbieżności przy różnym obciążeniu i/lub prędkosciach pokazuje, że każdy musi sobie optimum dobrać na podstawie doświadczeń.

                  Tak jak z żarówkami. Na fabrycznych tungsramach można się było zabić nocą. Po prostu są kraje, gdzie nie ma już takich nieoświetlonych dróg, jakie są w Polsce. Opony to samo.

                  Każdy ma swoje zdanie, średnia i tak w zasadzie będzie bez znaczenia, a metr drogi hamowania na betonowym torze testowym ma się nijak do praktyki drogowej.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
                    zaprawde powiadam wam
                    Hmm. A propos ortodoksów, to mi się takie zaprawdy kojarzą tak :



                    A ze zmową producentów, to wiadomo:

                    Ortodoksi opony.jpg

                    Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
                    co do homologacji producenta -- też bym traktował z przymrużeniem oka
                    Jasne, w sumie to po co się trzymać homologacji, silnik zalejmy oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia (wiadomo, zdrowsza, naturalna i bardziej ekologiczna niż koncernowe produkty), tarcze hamulcowe załóżmy większe, nawet jak będą trochę ocierać i to się gumówką przyszlifuje jarzma bedom czymać etc
                    Last edited by Alix; 11-12-2021, 12:19.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      Moze czas zamiast isc po oszczednosci kupic pelnowymiarowe normalne zimowki
                      Przecież właśnie na TYM moim rozmiarze i feldze stalowej moje auto wyjechało z fabryki - dlaczego sugerujesz, żebym zmieniał na inny rozmiar skoro producent przykręcił takie koło?

                      Nie tanio jest wymieniać nowe opony na inne nowe koła w większym rozmiarze..

                      Nikt już tu nie jeździ na oryginalnym rozmiarze R15 ?

                      Comment


                      • Nie no pewnie ze sie generalnie jezdzi na 15stkach... w miejskich autkach, ale w VIIImce? Masz wersje S/Base ktora byla tylko dla flot / niskiej ceny katalogowej wejsciowej ze masz 15stki jako OEM czy zmieniales / poprzedni wlasciciel zmienial? Bo z tego co kojarze wszystkie od startujacego Comforta czy jak tam bylo mialy co najmniej 205/55R16 a potem 215/45R17 albo 225/45R17. Przy czym najlepiej to auto jezdzi na tych ostatnich.

                        LM005 jest projektowane w innej erze, moze "nie lubiec" tego rozmiaru. Nie kazdy model jest dobry w danym rozmiarze. Niestety nie potrafie tu doradzic bo nie zagladam juz do testow 15stek pare lat...
                        Last edited by Alix; 11-12-2021, 22:52.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          pewnie ze sie generalnie jezdzi na 15stkach... w miejskich autkach, ale w VIIImce?
                          Tak kupiłem od pierwszego właściciela, ale domyślam się, że było tak od początku, bo mam f-rę na aluminiowe felgi R15 kupione wraz z autem w tym samym czasie i w tym samym salonie.

                          Sam kupując te opony nie spodziewałem się, że będę zawiedziony.
                          Niestety, gdy tylko powąchają śniegu (nie chodzi o zamrożony asfalt przykryty warstwą puchu albo ujeżdżone śniegowe lodowisko) to głupieją a mnie krew zalewa bo zwykła droga robi się bardzo niezwykła..

                          Comment


                          • Moze wlasnie dokupil 15 na "zime" a 16stki OEM puscil gdzies osobno... no tak czy owak faktycznie fuckup bo kupiles opony premium i nie powinno tak byc. Ale z mojego doswiadczenia z tymi autami niestety one po prostu slabo jezdza na 15stkach VII gen spoko, to byla standardowa opona. Ale od 8mki w gore schodzenie ponizej 16stek niestety nie zawsze wychodzi na dobre. Moze bardziej sniegowa opona bylaby lepsza faktycznie, ale to jest teoretycznie na tyle dobra opona ze nie powinno byc AŻ TAK
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Witam serdecznie , ujezdzam swoja Hanię 2.2 przez 5 lat na zimę mam Continental wintercontact ts 860 i są bezproblemowe.

                              Comment


                              • Adam 2.2 ale chyba nie w 15stkach? Na 2.2 chyba nawet nie da sie 15stek nalozyc z tego co pamietam przez wieksze tarcze kotwiczne niz w benzyniakach?

                                Swoja droga na "za duzych" laczkach 15stkach do IV gen (OEM są 14stki, węższe o 2 rozmiary) udało mi się nawet na semislickach po śniegu dojechać kawałek ( https://www.civicforum.pl/showthread...081#post283081 ), ale w drugą stronę to jak widać ciężko jest
                                Last edited by Alix; 12-12-2021, 19:30.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X