Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ktoś jeździ na oponach NOKIAN WR D4 2017? Przymierzam się do kupna i raczej wezmę indeks H.

    Comment


    • Wybór jak zwykle już szkoda pisać... zobacz ostatnich kilka stron: opona dobra, indeks zły.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Zamieszczone przez Piotreq37 Zobacz posta
        Ktoś jeździ na oponach NOKIAN WR D4 2017
        Przejeździłem jedną zimę na razie. Kupowałem w zeszłym roku, więc model na 2016. Opona bardziej "safety" niż "performance". Raczej miękka, bardziej komfortowa niż letnie jakie mam (continental sport contact 6). Świetne zachowanie na mokrych nawierzchniach, bardzo poprawne na śniegu i lodzie. Bardzo stabilnie hamują nawet w trudnych warunkach drogowych. Mimo niskiego profilu u mnie czuć, że lekko się uginają przy skrętach, ale nie pogarsza to komfortu prowadzenia. Jedyne do czego mogę się przyczepić, to prowadzenie na koleinach. Nie potrafią sobie drogi znaleźć, myszkują. Jeśli opony mają być bardziej "performance" to z Nokiana może być model A3. Ja zimą wolę jednak bezpieczeństwo.
        Pozdrawiam Czarodziej
        Mój Szogun

        Comment


        • Zamieszczone przez Piotreq37 Zobacz posta
          Ktoś jeździ na oponach NOKIAN WR D4 2017? Przymierzam się do kupna i raczej wezmę indeks H.
          Ja się wypowiem dopiero po sezonie. Kupiłem dokładnie ten model latem, tylko z indeksem V. Myślę, że to będzie dobry wybór, sporo tego się w Polsce sprzedaje i większość opinii jest pozytywnych.

          Zresztą miałem model WR D3 2015 na Insignii, przejechałem 2 sezony i mogę zgodzić się z opinią @Elwizardosa.
          Mój czarny 8gen

          Comment


          • Dzięki za opinie. Mam nadzieję na więcej komfortu od letnich 17 Uniroyal Rainsport 3 z indeksem Y ;/

            Elwizardos jaki masz indeks prędkości opon?

            Comment


            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Wybór jak zwykle już szkoda pisać... zobacz ostatnich kilka stron: opona dobra, indeks zły.
              Nie żebym się wymądrzał ale jeśli chodzi o 16 cali koła to zarówno H jak i V jest dobry... chyba ze się mylę to proszę mnie poprawić

              Comment


              • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
                Ja się wypowiem dopiero po sezonie. Kupiłem dokładnie ten model latem, tylko z indeksem V. Myślę, że to będzie dobry wybór, sporo tego się w Polsce sprzedaje i większość opinii jest pozytywnych.

                Zresztą miałem model WR D3 2015 na Insignii, przejechałem 2 sezony i mogę zgodzić się z opinią @Elwizardosa.
                Ale to masz WR D4 z indeksem V

                Comment


                • cyt. opony.com.pl

                  Indeks prędkości opony wyrażony jest za pomocą litery wskazującej maksymalną prędkość, przy której opona może przenosić dopuszczalne obciążenie wynikające z indeksu nośności. Na boku opony znajdziemy go po liczbie określającej indeks nośności. Co do zasady należy stosować opony o indeksie co najmniej równym wskazanemu przez producenta pojazdu.

                  Również zimą zdecydowanie najlepiej zadbać, aby opony posiadały indeks prędkości taki, jak zaleca producent auta. Mamy jednak trochę więcej swobody niż w przypadku indeksu nośności. Kwestię tę regulują przepisy europejskie (Dyrektywa 92/23/EWG) jak i polski Kodeks Drogowy. Mówią one, że w odniesieniu do opon zimowych możliwe jest stosowanie niższego indeksu prędkości niż wskazany przez producenta opon, nie niższego jednak niż indeks Q odpowiadający prędkości 160 km/h. W takim przypadku konieczne jest umieszczenie informacji o maksymalnej prędkości wynikającej z indeksu opon wewnątrz samochodu, w miejscu widocznym dla kierowcy.

                  W dobrych serwisach przy montażu opon o indeksie niższym niż homologowany umieszczana jest naklejka informująca o maksymalnej prędkości jaką można rozwijać na danych oponach. Kierowca ze swojej strony powinien dostosować prędkość do indeksu używanych opon zimowych.

                  W praktyce większość producentów i ekspertów zaleca różnicę indeksów nie większą niż o jeden stopień (czyli H zamiast V, T zamiast H). Absolutnym maksimum są dwa stopnie różnicy (czyli T zamiast V). Oczywista jest konieczność uwzględnienia warunków i sposobu użytkowania. W przypadku mocnych aut, czy częstej jazdy autostradowej najlepiej jak pisaliśmy wcześniej pozostać przy tym samym indeksie prędkości jaki jest oryginalnie.

                  Europejskie koncerny oponiarskie obecnie nie produkują w zasadzie opon zimowych o indeksach niższych niż T (190 km/h) pomijając małe rozmiary trzynastocalowe.

                  Comment


                  • Wystarczy dobrze czytać instrukcję auta i trzymać się tego co jest tam napisane odnośnie rodzaju stosowanych opon. Tak będzie najlepiej. Od cała filozofia.. To tak samo jak i z olejem Czytać, czytać i trzymać się tego co zaleca producent, a nie swojego "widzi mi się"..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Z praktyki: 16stki kupujemy z zalecanym V i jest dobrze (z H sa odczuwalnie mniej stabilne na utwardzonych nawierzchniach), 17stki w praktyce tez bo zalecany W/Y w tym rozmiarze jest albo nieosiągalny albo nonsensownie drogi. Tyle w temacie, walkowanym tu chyba z tysiąc razy...
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Dwa sezony jeżdżę na Nokain WR D4 195/65 R15 H (Audi A3) i jestem bardzo zadowolony z tych opon, przede wszystkim ciche, bardzo dobrze spisują się podczas jazdy na śniegu czy błocie pośniegowym, przez ten okres nie zauważyłem jakiegoś zauważalnego zużycia bieżnika. Na pewno w porównaniu do letnich (225/45 R17) są miękkie, bardziej komfortowe ale tu znaczącą rolę ma profil, nie czuję jakiegoś "myszkowania" w koleinach ale to chyba zasługa mniejszej szerokości opony.
                        Do Hondy także chcę kupić te opony tylko mam dylemat 225/45 R17 V czy 205/50 R17 V ?
                        Stosuje ktoś taki rozmiar 205/50 R17 na zimę w UFO? Będzie to moja pierwsza zima gdy mam w posiadaniu Hondę i interesuje mnie czy te auto z takimi oponami stabilnie zachowuje się na drodze oraz czy da się je w miarę zatrzymać.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Kadi Zobacz posta
                          Do Hondy także chcę kupić te opony tylko mam dylemat 225/45 R17 V czy 205/50 R17 V ?
                          Producent zaleca ten pierwszy rozmiar i ja bym się tego trzymał.
                          Mój czarny 8gen

                          Comment


                          • Przeczytaj ten temat Kadi. Znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie i pewnie wiele innych wątpliwości. Zasadniczo brak zalet z użycia 205/50R17. Węższa opona na utwardzonym gorsza, nie bezpieczniejsza czy bardziej komfortowa bo wysokość ścianki bocznej ta sama - wręcz przeciwnie: mniej zabezpiecza felge, do tego droższa i ograniczony wybór modeli bo rzadko rozmiar, itd. Nie widzę żadnego sensu kupowania 205/50 w miejsce 225/45, to dla mnie glupota.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Piotreq37 Zobacz posta
                              Elwizardos jaki masz indeks prędkości opon?
                              Dokładnie takie: 235/35R19 91W XL. W tym rozmiarze nie było Y, a chętnie bym wziął.
                              Pozdrawiam Czarodziej
                              Mój Szogun

                              Comment


                              • Witam.
                                Widzę że sporo tu wypowiedzi na temat indeksów opon. Generalnie to jest tak ze w Hani mamy 16 91V lub 17 91Y ale w oponach zimowych śmiało możemy zanizyc indeks prędkości o jeden w dół czyli np 205/55/16 91H. Osobiscie wybieram na zime 16 z indeksem H. Powod prosty - pokażcie mi dobre opony 205 55 16 z indeksem V zimowe bez Run Flat. Nie wspomne o zimowych 17 z indeksem Y.No chyba ze marki typu Minerva lub Kumbo:-)

                                Nie witamy się w dziale technicznym, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji, piszemy poprawnie w j. pl.
                                Last edited by rambo7; 04-11-2017, 11:34. Powód: Regulamin pkt 2, 5

                                Comment

                                Working...
                                X