Ktoś jeździ na oponach NOKIAN WR D4 2017? Przymierzam się do kupna i raczej wezmę indeks H.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Zimowe opony, zimówki do VIIIgen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Wybór jak zwykle już szkoda pisać... zobacz ostatnich kilka stron: opona dobra, indeks zły.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Piotreq37 Zobacz postaKtoś jeździ na oponach NOKIAN WR D4 2017
Comment
-
Zamieszczone przez Piotreq37 Zobacz postaKtoś jeździ na oponach NOKIAN WR D4 2017? Przymierzam się do kupna i raczej wezmę indeks H.
Zresztą miałem model WR D3 2015 na Insignii, przejechałem 2 sezony i mogę zgodzić się z opinią @Elwizardosa.
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaWybór jak zwykle już szkoda pisać... zobacz ostatnich kilka stron: opona dobra, indeks zły.
Comment
-
Zamieszczone przez Bumber Zobacz postaJa się wypowiem dopiero po sezonie. Kupiłem dokładnie ten model latem, tylko z indeksem V. Myślę, że to będzie dobry wybór, sporo tego się w Polsce sprzedaje i większość opinii jest pozytywnych.
Zresztą miałem model WR D3 2015 na Insignii, przejechałem 2 sezony i mogę zgodzić się z opinią @Elwizardosa.
Comment
-
cyt. opony.com.pl
Indeks prędkości opony wyrażony jest za pomocą litery wskazującej maksymalną prędkość, przy której opona może przenosić dopuszczalne obciążenie wynikające z indeksu nośności. Na boku opony znajdziemy go po liczbie określającej indeks nośności. Co do zasady należy stosować opony o indeksie co najmniej równym wskazanemu przez producenta pojazdu.
Również zimą zdecydowanie najlepiej zadbać, aby opony posiadały indeks prędkości taki, jak zaleca producent auta. Mamy jednak trochę więcej swobody niż w przypadku indeksu nośności. Kwestię tę regulują przepisy europejskie (Dyrektywa 92/23/EWG) jak i polski Kodeks Drogowy. Mówią one, że w odniesieniu do opon zimowych możliwe jest stosowanie niższego indeksu prędkości niż wskazany przez producenta opon, nie niższego jednak niż indeks Q odpowiadający prędkości 160 km/h. W takim przypadku konieczne jest umieszczenie informacji o maksymalnej prędkości wynikającej z indeksu opon wewnątrz samochodu, w miejscu widocznym dla kierowcy.
W dobrych serwisach przy montażu opon o indeksie niższym niż homologowany umieszczana jest naklejka informująca o maksymalnej prędkości jaką można rozwijać na danych oponach. Kierowca ze swojej strony powinien dostosować prędkość do indeksu używanych opon zimowych.
W praktyce większość producentów i ekspertów zaleca różnicę indeksów nie większą niż o jeden stopień (czyli H zamiast V, T zamiast H). Absolutnym maksimum są dwa stopnie różnicy (czyli T zamiast V). Oczywista jest konieczność uwzględnienia warunków i sposobu użytkowania. W przypadku mocnych aut, czy częstej jazdy autostradowej najlepiej jak pisaliśmy wcześniej pozostać przy tym samym indeksie prędkości jaki jest oryginalnie.
Europejskie koncerny oponiarskie obecnie nie produkują w zasadzie opon zimowych o indeksach niższych niż T (190 km/h) pomijając małe rozmiary trzynastocalowe.
Comment
-
Wystarczy dobrze czytać instrukcję auta i trzymać się tego co jest tam napisane odnośnie rodzaju stosowanych opon. Tak będzie najlepiej. Od cała filozofia.. To tak samo jak i z olejemCzytać, czytać i trzymać się tego co zaleca producent, a nie swojego "widzi mi się"..
Comment
-
Z praktyki: 16stki kupujemy z zalecanym V i jest dobrze (z H sa odczuwalnie mniej stabilne na utwardzonych nawierzchniach), 17stki w praktyce tez bo zalecany W/Y w tym rozmiarze jest albo nieosiągalny albo nonsensownie drogi. Tyle w temacie, walkowanym tu chyba z tysiąc razy...............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Dwa sezony jeżdżę na Nokain WR D4 195/65 R15 H (Audi A3) i jestem bardzo zadowolony z tych opon, przede wszystkim ciche, bardzo dobrze spisują się podczas jazdy na śniegu czy błocie pośniegowym, przez ten okres nie zauważyłem jakiegoś zauważalnego zużycia bieżnika. Na pewno w porównaniu do letnich (225/45 R17) są miękkie, bardziej komfortowe ale tu znaczącą rolę ma profil, nie czuję jakiegoś "myszkowania" w koleinach ale to chyba zasługa mniejszej szerokości opony.
Do Hondy także chcę kupić te opony tylko mam dylemat 225/45 R17 V czy 205/50 R17 V ?
Stosuje ktoś taki rozmiar 205/50 R17 na zimę w UFO? Będzie to moja pierwsza zima gdy mam w posiadaniu Hondę i interesuje mnie czy te auto z takimi oponami stabilnie zachowuje się na drodze oraz czy da się je w miarę zatrzymać.
Comment
-
Zamieszczone przez Kadi Zobacz postaDo Hondy także chcę kupić te opony tylko mam dylemat 225/45 R17 V czy 205/50 R17 V ?
Comment
-
Przeczytaj ten temat Kadi. Znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie i pewnie wiele innych wątpliwości. Zasadniczo brak zalet z użycia 205/50R17. Węższa opona na utwardzonym gorsza, nie bezpieczniejsza czy bardziej komfortowa bo wysokość ścianki bocznej ta sama - wręcz przeciwnie: mniej zabezpiecza felge, do tego droższa i ograniczony wybór modeli bo rzadko rozmiar, itd. Nie widzę żadnego sensu kupowania 205/50 w miejsce 225/45, to dla mnie glupota.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Piotreq37 Zobacz postaElwizardos jaki masz indeks prędkości opon?
Comment
-
Witam.
Widzę że sporo tu wypowiedzi na temat indeksów opon. Generalnie to jest tak ze w Hani mamy 16 91V lub 17 91Y ale w oponach zimowych śmiało możemy zanizyc indeks prędkości o jeden w dół czyli np 205/55/16 91H. Osobiscie wybieram na zime 16 z indeksem H. Powod prosty - pokażcie mi dobre opony 205 55 16 z indeksem V zimowe bez Run Flat. Nie wspomne o zimowych 17 z indeksem Y.No chyba ze marki typu Minerva lub Kumbo:-)
Nie witamy się w dziale technicznym, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji, piszemy poprawnie w j. pl.
Comment
Comment