Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wygodniej to będzie jak zejdziesz na 16.
    Zimówki lepiej jak są węższe od letnich więc przejście z 225 na 255 na pewno będzie zlym wyborem...

    Comment


    • Ja mam blizzaki bo na takich kupiłem auto. Nie bylo na co narzekac. Teraz sie zastanawiam nad następcą bo bieżnika już coraz mniej.

      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Conti 850/860, Goodyear UG9, Michelin PilotAlpin4, no ewentualnie Dunlop WinterSport.
      Cholera jak nie kombinowac to za komplet 17" trzeba 2k zostawić. Jest tez troche opon w okolicach 1,6k za komplet - Fuldy, Nokiany, Uniroyale.
      Znowu musze przewertowac testy i zestawienia zeby cos wybrac

      Comment


      • Zamieszczone przez novvy91 Zobacz posta
        Jestem właśnie przed wyborem zimówek, oryginalnie auto było na 225/45/17 i takie miałem zamiar kupić ale ostatnio zastanawiam się zmianą na trochę większy balon aby wygodniej było chociaż zimą 255/50 lub 55. Moje pytanie przy oryginalnym kole nie będzie żadnych problemów z obcieraniem??? Civic 08 Type S na fabrycznym kole.
        Chcesz wygodniej? Kup opony z niższym indeksem prędkości/nośności.
        Jak to mało to weź pod uwagę 215/50 ewentualnie 225/50. 255/50 o którym wspomniałeś to chyba coś nie halo do Civica
        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

        Comment


        • Aczkolwiek jak masz fabryczne felgi 7,0 do schodzenia z indeksem polecałbym 205/50R17 lub ewentualnie nieco nadwymiarowe, ale jak napisał przedmówca akceptowalne 215/50R17. Takie opony powinne wciąż dobrze jeździć ale być wygodniejsze. Nie polecałbym zanizania indeksu ponizej V na 225 - niektóre zimowki już wtedy "przelamuja" się na dynamicznych zakretach. Jechałem zastepczym z takimi oponami (Chyba jakieś Kumcho z indeksem T) - tragedia. Albo jak komfort jest priorytetem, najlepiej jednak 16''. Auto nieco słabiej się prowadzi, ale do spokojnej jazdy calkowicie wystarcza i jest odczuwalnie bardziej komfortowo.

          Zakładanie wysoce (>2-4% i wiecej od wyjsciowej srednicy) nadmiarowych opon to nonsens. Nikt nie zagwarantuje, że nie będą trzec o nadkola, zero miejsca na pozbywanie się sniegu w zimie (może wyrywać spinki i łamać nadkola), gorsze osiagi bo wieksza energia kinetyczna do ładowania w koła (wolniej przyspiesza, slabiej hamuje, efekt zyroskopowy pogarsza branie zakrętów, więcej pali) oraz zwiększone obciążenie zawieszenia (wieksza masa nieresorowala szybciej zużywa amortyzatory i elementy metalowo-gumowe). Dodam jeszcze przeklamania prędkościomierza, ale to już przy w/w raczej pierdoła...

          Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
          Zimówki lepiej jak są węższe od letnich
          A to jest niestety akurat prastary mit zalegający w naszym społeczeństwie i dotyczący opon sprzed 20 lat... polecam lekturę: https://www.civicforum.pl/showthread...on-a-pora-roku
          Last edited by Alix; 03-09-2016, 20:32.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Daj spokój z Bridgestone z takim budżetem kup dobre opony coś z topowej trójcy Conti 850/860, Goodyear UG9, Michelin PilotAlpin4
            Michelin Pilot Alpin4 już raczej trudno dostępne, teraz jest Alpin5

            Comment


            • Panowie wkradł się błąd chodziło czy do civica wejdą opony 225/50, obecnie mam 225/45. Chodzi o confort jazdy, osobiście auto użytkuje normalnie na co dzień beż żadnych wariactw do pracy, sklepu. Tylko wiem że jak auto załaduje opona lekko chowa się w nadkole i czy większy profil nie będzie problemem.

              Wiadomo lepiej na 16 ale nie będę specjalnie zmieniał felg, trzymajmy się 17

              255 miałem w mojej poprzedniej Audi i czasami się zapominam
              Last edited by novvy91; 05-09-2016, 12:41.

              Comment


              • Znam kilka osób mających 225/50/17. Jest ok (z uwzględnieniem wad które przytoczył Alix), aczkolwiek trzeba uważać by nie mieć felg ze zbyt niskim ET.
                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                Comment


                • Myślę, że bezpieczniejszą opcją byłoby pośrednie 215/50R17. Ścianka boczna już nieco wyższa, ale mieści się w dopuszczalnym 2% różnicy średnicy zewnętrznej dla zamiennika i opona jest minimalnie węższa więc ma mniejsze szanse narobić kłopotu, opona bardziej adekwatna do felgi 7,0 więc większa szansa zejść bezpieczniej z indeksem np. do H co dalej poprawi komfort (na 225 do 7,0 polecałbym jednak co najmniej V). Do tego kupić możliwie miękką gumę jakiś Uniroyal czy Nokian - powinny być stosunkowo ciche i komfortowe na tle innych zimówek. Trochę to takie "na chłopski rozum" niestety, ale jak Twoim zdecydowanym priorytetem jest komfort, to możesz od biedy taki "tuning" zamiennikiem zastosować. Na fabrycznej feldze z wysokim ET nie powinno być problemów z eksploatacją.

                  EDIT: z uwagi na częstą dyskusję co do zmiany rozmiaru na zimę w temacie technicznym prawie każdej generacji, nawracającej jak bumerang, najwyraźniej istotnej dla wielu (i dobrze, bo to ważny temat), przeniosłem naszą dyskusję do adekwatnego zasadniczego tematu jako tego ponad generacjami aut, a sam temat "przykleiłem": https://www.civicforum.pl/showthread...878#post310878 , tam oczywiście zapraszam do dalszej dyskusji, a tu spokojnie lecimy z zasadniczym tematem
                  Last edited by Alix; 05-09-2016, 17:03.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Myślę nad zakupem opon zimowych do UFOka, będę wybierał pomiędzy
                    Continental ContiWinterContact TS850 225/50R17 a Michelin Alpin A5 225/45R17... cena podobna, na dzień dzisiejszy chyba jednak Pilot Alpin A5

                    i-michelin-alpin-5-225-45r17-94v.jpgi-continental-contiwintercontact-ts850-225-45r17-91h.jpg
                    Last edited by MarcelWro; 13-09-2016, 10:34.

                    Comment


                    • zamierzam kupić oponki i mam mały dylemat czy ultra grip 9 albo nokiany wr d4 :


                      Comment


                      • No i ja mam dylemat teraz.
                        Muszę kupić zimówki. Ponieważ felgi mają niskie ET tu zmuszony jestem szukać 205/50/17, Miałem 215/50/17 to wybijało mi spinki, 225/45/17 nie chcę ryzykować.
                        Biorąc pod uwagę ostatnie "zimy" to nie wiem na co się decydować. Dni w których jechałem w śniegu w minionym sezonie mógłbym policzyć na palcach. Nie planuję wypadów w góry, większość drogi pokonuję w warunkach miejskich. Może warto rozważać jako zimowy setup całoroczne opony?
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • @MarcelWro no właśnie dobre pytanie... Conti TS850 to na pewno świetne opony, ale przynajmniej w ich wersję Performance nieco zwątpiłem... ale może to po prostu kwestia że przenieść w zakręcie pełen but w Type R to inna bajka niż w 1.8 Conti wygrywają większość porównań, ale wiadomo to znacjonalizowana firma niemiecka jak VAG i nasza w większości niemieckopochodna prasa... cóż. Trzeba mieć dystans. Podsumowując co nie wybierzesz z tych dwóch, będzie to topowy wybór. Jak jest cenowo? Jak duża różnica to po prostu bierz tańsze z tej pary.

                          @Derry jak w tej samej cenie masz Nokiana i Goodyeara to ja bym zdecydowanie postawił na UltraGripy. To topowa opona premium, Nokian to jednak pretendent do takiego tytułu. Chyba, że żyjesz w ośnieżonych górach, to na samym śniegu i lodzie zakładałbym, że Nokian może być lepszą zimową w takiej sytuacji.

                          @Butler całoroczne do >500Nm na jednej osi i to jeszcze 2cm węższe... rzeź niewiniątek mój drogi... też przecież nie pyrkasz tylko zdecydowanie jeździsz, pamiętam naszą przejażdżkę Twoim cudnym autkiem. No właśnie, masz mocno podrobione, dobrze zestrojone auto - całoroczne IMO nie nadążą za taką konfiguracją i będą Ci psuć radość z jazdy. Bywają też nawet droższe od premium zimówek niestety. Kupiłbym zimową o możliwie najlepszych właściwościach na asfalcie. Może Michelin Pilot Alpin 4/5?
                          Tańsza i całkiem niezła opcja: Nokian A3 (ale NIE śniegowe D3 czy D4!). Rozważ możliwie wysoki indeks - dłużej pożyją w Twojej maszynie i będą jeszcze lepsze na twardym
                          Last edited by Alix; 14-09-2016, 08:25.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Jeszcze się zastanawiam bo może pójdę w opony całoroczne, 90% czasu auto jeździ po Wrocławiu a to najcieplejsze miasto w Polsce. Zimowe mam już stare, letnie mają trzy lata więc jeszcze ze dwa dadzą radę Mam dylemata i tyle...
                            Last edited by MarcelWro; 14-09-2016, 09:56.

                            Comment


                            • Zima w miastach południowej Polski to kpina. Wrocław, Opole to dzieci uczą się o zimie w książkach. Murzyni w Nowym Yorku wiedzą o zimie więcej niż w Polsce.
                              Uzasadnione ekonomicznie zatem jest rozwiązanie - opony całoroczne kiedy, śnieg w TV, małe przebiegi. Jedyna rzecz która odpycha mnie od całorocznych to to, że nie da się na nich jeździć w tym naszym regionie Polski jak Wrocław i makroregion, w takich temperaturach jak obecnie mamy w mieście od maja do września bywa +34stC to opony całoroczne to nieporozumienie, to sie nie trzyma niczego, jazda jak po lodzie, a jazda po łuku to teoria, niewykonalne.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • To chyba już lepiej zimę przepękać na letnich, jak ktoś porusza się głównie w mieście o tej porze roku. Wymaga ostrożności ale daje się jeździć. A jak nie daje to komunikacja publiczna. No ewentualnie mamy oponę Michelina Crossclimate, to raczej letnia opona z dopuszczeniem zimowym niż typowa wielosezonówka.
                                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                                Comment

                                Working...
                                X