Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nokian Hakkapeliitta 8 225/45R17 91T kumpel takie ma i sobie chwali

    Comment


    • Pirelli też miałem w indeksie H i nie było problemów. Kupowałem jak większość na allegro i zwróć uwagę, że wybierając w wyszukiwarce opony zimowe rozmiar, marki premium : Conti Pirelli Michelin Nokian ... nie ma ani jednej opony w indeksie Y,ani W... Jedynie Q(160km/h)R(170) T(190) zdecydowana większość H (210) i największy dostępny V (240). OPONEO też nie przewiduje opon zimowych Michelin Alpin 5 w indeksie Y i nie wiem gdzie takie kupiłeś...? Civic to dość lekkie i nie tak mocne auto,a nie wielkie ciężkie kombi z mocnym Dieslem. Także słabość na asfalcie w porównaniu z Pirelli upatrywałbym właśnie w rzeźbie bieżnika. Lubię próbować nowe marki opon i na pewno drugi raz ich nie kupię
      Letnie mam w indeksie Y, spodziewałem się szybkiego zużycia, ale są tego warte

      Comment


      • Jak sam powiedziałeś, w V możesz kupić każdą oponę - więc czemu kupiłeś H ? Z indeksem W i Y już tylko niektóre i cena istotnie rośnie. Ale da sie. Np. Conti 830 P czy GY Ultragrip Performance sa z Y do kupienia. Ale juz nawet V czy tym bardziej W robi duuużą różnicę, naprawdę, miałem okazję doświadczyć w bezpośrednim porównaniu. A felgi masz 7,0 czy 7,5 ?
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • W tym momencie nie ma żadnej opony ZIMOWEJ w moim rozmiarze z indeksem większym niż V na allegro, biorąc nawet pod uwagę Chińskie wynalazki:P "V" występuja głównie z nośnością 94 zamiast 91 co odbija sie na komforcie - jest twardo, a nasze drogi nie są płaskie jak stół . Natomiast różnica w cenie między H i V to 1900zl(po znajomości) a ok 2800zł za komplet.Pewnie 99% kupujacych wybrało by podobnie. Bez przesady zatem, mam 1.8...a gdyby to był Type R pozostałbym przy Pirelli
          Podsumowując: Michelin (tak jak francuskie auta zresztą) jest cichą i komfortową oponą łagodnie wybierającą nierówności - do spokojnej jazdy,można więc pokonywać łuki 80-tką zamiast stówą:P - szczególnie biorąc pod uwagę ,że jest zima. Radzące sobie w miejskich warunkach i zaśnieżonych parkingach.
          Dziś rozmawiałem ze znajomym (pierwsze Audi TT 1.8T). Po zmianie asymetrycznego Nokiana A3 na kierunkowe Nokiany D3 też miał uczucie mniejszej kontroli na zakrętach w porównaniu do poprzedników.
          Dla lubiących sportowe zacięcie polecam Pirelli Sottozero II-okupione niestety szybszym zużyciem . U mnie z racji sporych przebiegów zimówki wytrzymują 2 , max 3 sezony więc cena jak i komfort jest dla mnie ważna. Z doświadczenia Micheliny wytrzymywały najdłuższe przebiegi.

          Conti 830 znalazłem na oponeo w indeksie W, ale w rozmiarze ...19 i 20 cali. W 17 calach max to V. Mają wtedy indeksy nośności w granicach 100 sporo za wysokie i o komforcie wtedy można zapomnieć. Jezdziłem w poprzednim aucie na ROF i nigdy więcej tak twardych opon.
          Już między 91 , a 94 to spora różnica w komforcie. Boczne ściany sporo grubsze, wulkanizator z większym trudem zdejmował je z felgi(GY 94 V mam w drugim aucie, ale jest sporo cięższe i mocniejsze)

          Comment


          • Jak kupiłem Hondę dostałem komplet kół z oponami zimowymi wszystkie cztery z 2012 roku. Dwie mają 6,5 mm grubości i dwie 4,5 mm grubości bieżnika .Ja przeważnie jeżdżę sam , tył praktycznie nie obciążony i teraz nie wiem które na którą oś założyć żeby było bezpiecznie .

            Comment


            • Nieważne czy jeździsz sam, tylna oś musi mieć lepszą trakcję bo będzie Ci wyjeżdżać na śliskich łukach. Także lepsze opony na tył. Ale te 4.5mm na przodzie to też zmieniaj po sezonie bo to trochę za mało jak dla mnie (przełoży się to bezpośrednio na dłuższą drogę hamowania ale lepiej wiedzieć że hamuje się gorzej aniżeli ni stąd ni z owąd wylecieć z zakrętu).

              Comment


              • Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
                te 4.5mm
                tutaj nie ma się co oszukiwać .Tej zimowki juz prawie nie maNowa to okolo 8 mm.Kluczowe w zimówce ,oprócz mieszanki są nacięte lamelki ,które "otwierają się" i wgryzają w śnieg.Niestety producenci nacinają klocek do około 1/2 wysokości.Przy 4 mm nacięta lamelka juz prawie nie istnieje(nie otwiera się").

                Comment


                • Dzięki panowie za szybką odpowiedź . Te dwie lepsze opony zostawię a te gorsze na śmietnik, nie będę ryzykował .Spróbuję kupić na allegro o takich samych parametrach jak te lepsze ale z grubszym bieżnikiem . Pozdrawiam.

                  Comment


                  • Ktoś tam pytał o Nokiany D4 vs Conti Ts850. Oczywiście conti o ile możesz dołożyć.

                    Comment


                    • A co powiecie o tych:

                      Sailun ICE BLAZER WSL2 225/45R17 94 H XL

                      W necie dość dobre opinie i cena też ok.

                      Comment


                      • Wczoraj kupiłem Henkook RS2 i jak na pierwsze 100km naprawdę dobre wrażenia

                        Comment


                        • Jakieś opinie o Bridgestone Blizzak LM32 205/55 R16 94 V XL? Posiada ktoś takie? Czy może macie jakieś propozycje innych opon zimowych w granicach 400 zł za sztukę?

                          Comment


                          • Za 400 zl to kupisz chyba każdą zimówkę w rozmiarze 16

                            Comment


                            • Daj spokój z Bridgestone z takim budżetem kup dobre opony coś z topowej trójcy Conti 850/860, Goodyear UG9, Michelin PilotAlpin4, no ewentualnie Dunlop WinterSport. Bridgestone już nie gra w tej lidze, w zimowych premium jest tylko z zastałej nazwy
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Jestem właśnie przed wyborem zimówek, oryginalnie auto było na 225/45/17 i takie miałem zamiar kupić ale ostatnio zastanawiam się zmianą na trochę większy balon aby wygodniej było chociaż zimą 255/50 lub 55. Moje pytanie przy oryginalnym kole nie będzie żadnych problemów z obcieraniem??? Civic 08 Type S na fabrycznym kole.

                                Comment

                                Working...
                                X