Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dzięki za rade. Jestem lajtowym kierowcą i kusi mnie zmiana na trochę wyższy profil, bo żal mi serce ściska na każdej dziurze.

    Ps. Co znaczy "przy odpowiednim" osadzeniu?

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez wip777 Zobacz posta
      Dzięki za rade. Jestem lajtowym kierowcą i kusi mnie zmiana na trochę wyższy profil, bo żal mi serce ściska na każdej dziurze.
      Z doświadczenia potwierdzam - opony niskoprofilowe w naszych warunkach drogowych tylko ładnie wygladają i na tym ich zalety sie kończą. Po ubiegłorocznym sezonie jeżdzenia na zimowych 17tkach, jedna opona poszła na śmietnik - bąbel z boku od jakiegoś dobicia na dziurze. Felga nie była ruszona. Auto służbowe, więc nie boli Ale teraz wiem, że w prywatnym nigdy świadomie bym nie wybrał niskoprofilowych. Moje dzieci/wnuki wybiora, jak juz u nas zbudują równe drogi

      Comment


      • #18
        Chodziło mi głównie o ET felgi. No chyba, że zamierzasz jeździć na tej samej feldze zimą?

        Kumpel kiedyś w innym aucie wstawił opony większe o 2 cm (215/50/17 jest większa o 1,4 cm), i czasem miał problem przy mocnych skrętach (więc na małej szybkości i parkowaniu), ocierało mu lekko.
        Zwłaszcza zimą, kiedy gromadzi się tam śnieg ubity.
        Skręć sobie mocno koło i zobacz, czy gdy będzie tam większa opona, nie będzie problemów. Przy nowej feldze tym bardziej będzie trzeba uważnie dobierać ET do szerokości opony.

        Comment


        • #19
          Felgi już mam. Dostałem razem z oponami przy zakupie. Niestety oba komplety 225/45/17. Muszę faktycznie przyjżeć się ile tam miejsca jest. Chociaż dochodzą jeszcze sytuacje typu podjazd pod krawężnik na skręconych kołach, a tego na oko tak łatwo się nie sprawdzi. Przy okazji podpytam w ASO czy mieli taki przypadek, może wiedzą jak to sie sprawdza w realu.

          Jeśli chodzi o przekłamania, to wg. navi przy licznikowych 100km/h mam ok. 94m/h faktycznych, więc większy rozmiar koła wręcz zredukuje przkłamanie producenta.

          Jeszcze raz dzięki za opinie!

          Comment


          • #20
            Witam , ja mam Continental TS 790 , 225/45/17 H jestem bardzo zadowolony zadnych problemow z buksowaniem kol ( 2,2 diesel) i nigdy jeszcze nie bylo takiej sytuacji ze musialem wylaczac VSA. I ciekawostaka sa o wiele bardziej ciche niz letnie fabryczne Michelin Primacy 225/45/17.
            Pozdr.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Paulux Zobacz posta
              witam

              Równo rok temu kupiłem Civic Sport i dostałem m.in. zimowe opony gratis na 17 cal. alufelgach. Zostałem zapewniony że to super opony w dodatku bardzo drogie ( Pirelli , szer. 225) Od razu je założyli i tak wyjechałem z salonu. Niestety na tych oponach się ślizgam jak nigdy dotychczas a przejeździłem już nie jedną zimę w innych samochodach i nic takiego sie nie działo. Jazda na tych oponach jest wręcz niebezpieczna i potrafię utknąć nawet na łagodnej górce. O co chodzi????!!! Ja wiem że te opony są szerokie ale podobno są zgodne ze specyfikacją. Czy są jakieś dobre opony szer. 225 na zime do tego auta?

              pozdrawiam
              Ja dostałem wraz z autkiem co prawda 16tki 205/55 ale tez Pirelli i z opisów w necie i opowieści panów z hondy to super oponki. Przejeździłem na nich zimę choć bardzo mało jeździłem to przeżyłem mały szok. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z prędkości 10km/h hamowałem jakieś 20 metrów. Nim dotknąłem hamulec ABS juz mi odbijał - fakt było mocno oblodzone, ale za chwile pojechałem tam drugim samochodem bez ABS i lekko wyhamowałem na 10 metrach. Pod górke przed skrzyżowaniem jak stanąłem juz nie byłem w stanie ruszyć ani z VSA ani bez, inni z uślizgiem ale podjeżdżali. Na suchym asfalcie przy ok 100 pojawiało sie głośne dziwne buczenie a przy większej wszystko zaczynało wibrować (wyważenie sprawdzane kilkakrotnie w różnych zakładach). Czułem się bardzo niepewnie i teraz balem sie je znów nakladać i postanowiłem kupic cos innego, wybrałem goodyeary ultra grip 7+ i jak na razie (nie było jeszcze slisko więc tu nic nie wiem) na suchym i mokrym asfalcie różnica jest masakra, na tych do 110 ciszej jest niz na letnich michelinkach, potem słychac troszke szumu, ale to naturalny dzwiek jakiego mozna sie spodziewac po zimówce, samochód idzie jak poszynach, zadnego drżenia, wibracji itp. Mam nadzieje że i w zimie bedzie na nich duża różnica w porównaniu do tych pirelli.

              Osobiście podejrzewam, że te pirelki co dostałem to jakiś odpad produkcyjny, bubel (zły skład mieszanki, nierówne odlewy itd) który zamiast utylizować producent wolał oddać za grosze do dealerów i takie teraz dostaje sie z nowym samochodem

              Comment


              • #22
                Na lodzie każda opona zimowa jest niezbyt skuteczna.Tu trzeba opon z kolcami.Aby dobrze sprawdzić opony zimowe trzeba jechać po śniegu.Ja dostałem np.Firestony gratis w salonie i nie narzekam.A jeździłem zimą na narty.A ABS powoduje że w poślizgu możemy auto kontrolować.A nie musi ono zmniejszać drogę hamowania.Czasami wręcz ją wydłuża.I dlatego u ciebie może ta różnica na niekorzyść ABS.Pozdrawiam.

                Comment


                • #23
                  Ja też dostałem Pirelli SotoZero 225/45/17 i muszę powiedzieć, że mam skrajnie inne odczucia - mam wrażenie że na letnich michelinach jeździ mi się znacznie gorzej (zwłaszcza koleiny z wodą, ale też hamowanie na mokrym i na suchym). Na śniegu sprawdziły się doskonale zeszłej zimy (a była śnieżna). Na lodzie to jasna sprawa, że tylko kolce dadzą radę. No i o niebo lepiej tłumią nierówności niż Michelin Pilot Primacy w tym samym rozmiarze.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
                    Na lodzie każda opona zimowa jest niezbyt skuteczna.Tu trzeba opon z kolcami.Aby dobrze sprawdzić opony zimowe trzeba jechać po śniegu.Ja dostałem np.Firestony gratis w salonie i nie narzekam.A jeździłem zimą na narty.A ABS powoduje że w poślizgu możemy auto kontrolować.A nie musi ono zmniejszać drogę hamowania.Czasami wręcz ją wydłuża.I dlatego u ciebie może ta różnica na niekorzyść ABS.Pozdrawiam.
                    Nie to nie była różnia wynikająca z używania ABS, zreszta po śniegu też sprawiały kiepskie wrażenie, tył samochodu bardzo często pływał, ogólnie z tymi oponami było cos nie tak. poczekam do śniegu i zobaczę jak będzie na tych co mam teraz.


                    Ja też dostałem Pirelli SotoZero 225/45/17 i muszę powiedzieć, że mam skrajnie inne odczucia
                    Moje to nie było SotoZero tylko jakieś inne WINTERr coś tam W210 czy jakoś tam, już dokładnie nie pamiętam... i nie chce pamiętać

                    Comment


                    • #25
                      prośba o pomoc przy zakupie zimówek

                      witam,
                      potrzebuje Waszej pomocy, hania 2009 1,8
                      w aso powiedzili żeby nie eksperymentować i kupić:
                      6,5j/16 5/114,3
                      ch 64 et 55

                      znalazlem:

                      parametry:
                      7.00 / 16 5/114.3
                      ch 67.1 et 42
                      czy to jest w ogole mozliwe i przede wszystkim bezpieczne. czego dodatkowo bede potrzebowal.
                      dziekuje z gory
                      m

                      Comment


                      • #26
                        ładne owszem, ale zasada: na zimę węższe, większy balon zatem mniejsza felga, to wszystko ma wpływ na trakcję i komfort bezpieczeństwa.
                        Nie oznacza że nie dało by się to wsadzić - ale poco? zależy Ci na wyglądzie czy na pewniej bezpiecznej jeździe?
                        jesli ja miałbym wsadzac to dokładnie takie same jak na lato albo trend jak napisałem.
                        Tu masz już rozbieżności - i to w szerz - na zimę to niezbyt porządane tj: felga 7.0 bardziej bym poszedł już w 6.0 albo został na 6,5
                        ET 55 (schowane w nadkolu) a tu masz 42 (będą wystawac na rant nadkola - możę nie będą obcierać?) im niżej np ET35 - to już by wystawały na rant nadkola na dziurze odrazu szlifowanie rantu i na wiosne nadkola do malowania .

                        Sama jazda na tak niskoprofilowej oponie w zimę w koleinie - to nieporozumienie = masakra!
                        felga np 15 z większyum baloonem np 65 bardziej by opona wybierała (poddawała) sięw breji na koleinie i większa kontrola na zbrylonej lodowo-śniegowej koleinie - nie szarpie tak kierowicą auto bardziej miękkie niż trzepanie na bryłkach lodu na asfalcie, daj spokój, o wyprzedzeniu w takich warunkach na tak dobranym sprzęcie zapomnij, ehhh pojechałem wyprzedzanie.... ba, utrzymanie się na drodze to wlaka o przezycie.

                        Porównałbym to do jazdy na rowerze po "kocich łbach" kolażówką albo góralem, do tego niech jeszcze popada albo sie zaśnieży, pojeździj od razu będziesz wiedział wszsytko

                        Możesz to założyc ewentulanie na lato te Fele z aukcji, a zimówki na te co teraz masz.
                        Last edited by rambo7; 05-10-2011, 10:58.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          dzieki. bezpieczenstwo na pierwszym miejscu ;-)

                          Comment


                          • #28
                            az żał sie czyta taki opis Wiele zachwalań i powodów szybkiej okazyjnej sprzedazy widziałem ale ten koles pojechał po całości ....

                            Comment


                            • #29
                              Spokojnie z tymi felgami i oponami ... Ja mam zimówki 225/45/R17 na felgach 7,5 o ET 45 i radzą sobie nieźle, jeżdżę tak na narty już dwa sezony i łańcuchy jak dotąd w bagażniku a i na koleiny nie narzekam... Skup się na markowych i NOWYCH oponach zimowych. Kolega z pracy kupił sobie Fuldy do Mercedesa i było wypychanie codziennie, wyrzucił po miesiącu kupił Continentale i tyle było problemów. Ja mam Continentale 830 P i jestem zadowolony. Ale dzisiaj chyba wybrałbym chyba Dunlop Winter Sport 3D - kolega ma w tym samym rozmiarze w ufo i mają lepszy ciąg na śniegu. Chociaż są od Continentali gorsze na suchym i mokrym a tak spędzamy 80% zimy jak nie żyjemy w górach

                              Co do felg to pytanie jakie felgi masz teraz. Jak już masz felgi 16'' to lepiej na zimę zostać przy 16 - węższa opona w śniegu czy brei oczywiście ma większe szanse no i jest istotna różnica ceny 16'' a 17''. A na lato kupić fajne 17'' - auto zyskuje i w wyglądzie i w prowadzeniu. Jak masz 17'' to kup 16'' pod zimówki. I z ET naprawdę spokojnie, ja mam na lato Dragwheelsy 7,0 z ET 40 i daleko im do obcierania, może nawet i 35 by weszło. Wtedy też auto lepiej wygląda (bardziej wypełnione wnęki kół) i lepiej się prowadzi na zakrętach (na nich mam rozstaw kół większy niż w Type-R hehe).

                              Generalnie na zimę dobrym pomysłem są oryginały Hondy - mają stosunkowo trwałą powłokę lakierniczą, co nie jest oczywiste we wszystkich aftermarketowych felgach, szczególnie tych z polerowanymi elementami. Ale cena w tej aukcji jest... mało konkurencyjna jak na używki. To jest warte najwyżej 1500... Za poziom 2500 to lepiej kupić felgi aftermarketowe z oponami 16'' wszystko nowe...

                              Chicażby zestawik felg ENZO, DEZENT (produkcja niemieckiego Alcara) czy MSW (tańsza linia kultowej firmy OZ) do tego np. Dunlopy Winter Sport 3D - są super:



                              plus



                              i tak dopłacając dokładnie 186 złotych (7% ceny) masz komplet niezłych nowych z gwarancją, markowych kół zimowych zamiast felg być może po przejściach z być może już niezbyt zimowymi oponami (zjarany bieżnik to można zrobić i w 500km...).
                              Last edited by Alix; 07-10-2011, 20:59.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • #30
                                dziekuje bardzo za wyczerpujace informacje. to dzieki Wam mialem przeblysk rozsadku. Wlasnie zlozylem zamowienia na continentale 830p ale na stalowkach. to moja pierwsza zima w tym samochodzie stad trzeba sie pierwsze nauczyc jezdzic tym samochodem ;-) mam 16' alusy jakies limitowane z hondy, nie widzialem jeszcze takich na ulicy, szkoda mi ich troche na zime.
                                dziekuje jeszcze raz za pomoc i pozdrawiam serdecznie

                                Comment

                                Working...
                                X