Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam
    mam problem z dmuchawą działa tylko na ostatnim czasem na przedostatnim biegu. Załączy się tylko jak odpalę samochód (przeważnie nie załącza się przy zgaszonym silniku) i dmuchawa jest ustawiona na ostatnim biegu chociaż nie zawsze czasem w ogóle nie startuje lub się wyłączy np. jak obroty spadną podczas ruszania. Jak wyłączę lub zmniejszę obroty dmuchawy ponownie się już nie załączy podczas jazdy lub załączy się samoczynnie po dłuższym czasie. Nie wiem teraz czy wymieniać dmuchawę czy tranzystor. Może ktoś miał podobny problem.

    Comment


    • tak miało problem wielu użytkowników, musisz ten temat poczytać od początku.

      Pierwszy wpis to dział powitań, nie witamy się w dziale technicznym. Korzystamy z wyszukiwarki tematów.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        tak miało problem wielu użytkowników, musisz ten temat poczytać od początku.

        Pierwszy wpis to dział powitań, nie witamy się w dziale technicznym. Korzystamy z wyszukiwarki tematów.
        Przeczytałem ten temat już chyba z 10 razy (nie tylko dzisiaj) i nie mam pewności cały czas czy chodzi o dmuchawę czy rezystor. Na początku myślałem że to wentylator jednak tak jak wspomniałem na ostatnim biegu dmuchawa wystartuje przy odpaleniu silnika (8 na 10 odpaleń silnika) i tu mnie skłania w stronę rezystora (nikt tu nie opisywał takiej sytuacji). Nie chcę kupić wentylatora jeśli wystarczy tylko wymiana rezystora.

        Comment


        • Zacznij od tego; https://civic.one.pl/odnosniki/napra...iagnostyka.htm i tego; https://civic.one.pl/serwisowka/L00/...631FELT00.HTML
          Drugi link to test tranzystora - w tym aucie nie ma żadnych rezystorów.
          Co do zasilania wentylatora, to plus idzie zza stacyjki a sterownie jest minusem. Minus na silnik idzie z pinu 1 tranzystora; https://civic.one.pl/serwisowka/L00/...000EALT00.HTML
          Można spróbować podać napięcie bezpośrednio wiatrak i zobaczyć jak działa bez obwodów pośrednich.

          Comment


          • Bardzo dziękuje za odpowiedź na pewno sprawdzę dzisiaj po pracy. Dodam tylko, że zrobiłem diagnostykę i występuję błąd B1241 na razie sprawdziłem bezpieczniki według serwisówki, wentylator odżył po podmianie (zamieniłem miejscami tego samego typu) bezpieczników (działał po przekręceniu stacyjki na każdym biegu), niestety jak za 20min sprawdziłem ponownie przestał działać prawidłowo

            Comment


            • Dla potomności okazało się że u mnie został uszkodzony tranzystor. Myślałem że to dmuchawa ponieważ 12v pokazywało na mierniku przy kostce dmuchawy a oporność na tranzystorze wg serwisówki była w normie. Niestety wymiana dmuchawy nie dała efektu i dopiero po przylutowaniu nowego tranzystora dmuchawa odżył.

              Comment


              • Odkopię temat. Większość ludzi, uporała się z problemem ale i ja zadam pytanie, tylko doprecyzuje co sprawdzałem: dzisiaj po około 6 godzinach ciągłej jazdy bez postoju z Polski, ustawiona temperatura na 21 (nie na auto), nawiew ustawiony na szybę i nogi cały czas klima włączona, nagle przestał dmuchać powietrze do kabiny, na ostatnim najmocniejszym słychać prace wiatraka za radiem ale nie wywiewa powietrza dość mocno tylko lekko. Włączyłem nawiew tylko na szybę (ten przycisk nad regulacja temperatury) ale nie było reakcji, zjechałem na parking, nie gasiłem samochodu, sprawdziłem wentylator, żeby mieć pewność że działa lub nie, wyjąłem filtr kabinowy i powietrze wiało jak szalone, przy zmianie biegów wentylatora wiało mocniej lub słabiej ale nadal wiało tylko lekko Pod nogi czy na szybę. Z otworu filtra kabinowego wiało w zależności od ustawionego biegu mocno lub słabiej. Ktoś wie co to może być? Co jeszcze może być tego przyczyną? Zrobiłem test (na zimny silniku, nie w momencie gdy pojawiła się ta sytuacja) przytrzymując przed włączeniem zapłonu AUTO+CYRKULACJA, puściłem przyciski po włączeniu zapłonu, błędów nie pokazało. Wentylator dmuchał wiec to raczej odpada, rezystor który jest tu często opisywany chyba nic nie zmieni bo temperatura się zmieni jak dam na zimne lub ciepłe oraz działa wentylator, jakie są jeszcze inne przyczyny? Po postoju z rana oczywiście wszystko wraca do normy i wszystko działa tak jak powinno, dmucha dobrze, na nogi, na szybę czy w ustawieniu na twarz. Jadąc do Polski też była taka sama sytuacja, i tez po około 6 godzinach ciągłej jazdy bez postoju.
                Last edited by WujcioPawcio; 02-04-2022, 17:34.
                sigpic HONDA - The Power of Dreams

                Comment


                • hymmm trudno od razu wskazać przyczynę, zasugerować mogę przyjrzyj się jak pracuje silnik regulacji klap nawiewów, na zasadzie:
                  sprawdź to sam - tam gdzie ostatnio grzebałeś:
                  Witam Temat dmuchawy już się przewijał na tym forum kilka razy jednak pytam dalej wtajemniczonych w w temat. Prawdopodobnie padł wentylator dmuchawy, rusza tylko przy mocniejszym uderzeniu w środkową konsolę. Zanim zamilkł wydawał nienaturalny hałas tak to nazwę "trykotał". Po włączeniu zapłonu nie włącza się dopóki nie dostanie z "liścia" w środkową konsolę, jako wyczytałam na tym forum że szczotki raczej trudno wymienić przymierzam się do wymiany całego wentylatora. Manual mówi, że







                  i tu popróbuj może diagnostyka coś pokaże:
                  Check engine błędy Pa51 B1227 - samodiagnoza modułów sterujących

                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zaczęło się od tego ze coś tyrkotało w dmuchawie przy większych obrotach, myślałem że to może liść wpadł, dlatego rozebrałem wiatrak dmuchawy ale w nim nic nie było, przedmuchałem wentylator z kurzu, włożyłem do środka śrubokręt (tam gdzie jest dmuchawa do tej wnęki)żeby się upewnić, że owy „liść” się nie zawieruszył, nic tam nie było, nic nie uszkodziłem wiec złożyłem z powrotem, tyrkotanie ustało.
                    Diagnostyka 1(moduł sterujący klimatem): (recylkulacja+auto) nie pokazuje błędów w ogóle.
                    Jak nacisnę recyrkulacje powietrza na wyłączonym silniku, słychać jak pracuje (zamyka i otwiera klapkę).
                    Diagnostyka 2(sygnały czujników): (auto+mode), u mnie czujniki się przełącza przyciskiem od podgrzewania lusterek a nie przyciskiem klimatyzacji, wyniki następujące, a/c on, 4 stopień nadmuchu, auto na postoju przed domem, czujnik nr : 1 - 22, 2 - 06, 3 - 07, 4 - 03, 5 - 74, 6 - 72(68 przy nawiewie na twarz), 7 - 25( nogi i szyba, 50 nogi, 73 nogi i twarz, twarz FO lub F0)8- 00 (włączona recyrkulacja FO lub F0 nie wiem jak to czytać czy jako 0 czy jako O) 9 - 37/8
                    Last edited by WujcioPawcio; 04-04-2022, 18:07.
                    sigpic HONDA - The Power of Dreams

                    Comment


                    • wychodzi na to że wszystko gra. Jednak objaw że coś wpadło przy wyższych obrotach wentylatora to może być objaw uszkodzenia komutatora silnika wentylatora co powoduje wyosiowanie wiatraka i ocieranie o obudowę, to ta gorsza wersja, ale najbardziej powszechna i spotykana. Tam niestety nie zaglądałeś. Bedzie cieplej, to w wolnej chwili zajrzysz. Wiesz o co chodzi: wróć do wpisu: #88 widzisz komutator?
                      Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu

                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • To masz racje nie rozbierałem dmuchawy i nie zaglądałem do środka. Wczoraj przeglądałem ten wątek co podesłałeś i właśnie czytałem na temat komutatora dokładnie ten post co wskazałeś i co to w ogóle jest bo nie wiedziałem, pomyślałem że to może tego wina była tzn braku nawiewu do środka ale jak przeczytałem co to jest komutator i za co odpowiada to tylko się utwierdziłem, że to jednak nie od tego. Po zamontowaniu z powrotem tego wentylatora tyrkotania nie ma do tej pory. Nie daje Mi to spokoju, czemu tak nagle się zablokowało wdmuchanie powietrza do kabiny pomimo, że wentylator chodził i dlaczego dopiero po tylu godzinach jazdy. Będzie ciepło go rozbiorę jeszcze raz dmuchawę obejrzę i ewentualnie wymienię na nową. Co mogę jeszcze sprawdzić jak się zdarzy taka sytuacja w czasie dłuższej jazdy? Przychodzi Ci coś do głowy ?
                        sigpic HONDA - The Power of Dreams

                        Comment


                        • nie ma co się martwić na zapas, masz sporo informacji więc w razie co wiesz co i jak. Ja zauważyłem że wpływ na żywotność silnika dmuchawy (generalnie "okolicy" dmuchawy) ma sposób jej używania, tzn nie używania jej na Max i nie załączania jej od razu na duże obroty. Ja staram się tak używać by nie pracowała powyżej 3 kresek siły nawiewu, jeśli czuć że coś słabo wieje to sprawdzam lub wymieniam filtr kabinowy.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Mam taki problem: dmuchawa raz się włącza raz nie, losowo bez żadnej przyczyny. Jeżeli przy przekręceniu kluczyka w stacyjce nie uruchomi się od razu to już nic nie działa na żadnym biegu - słychać tylko jak sprężarka klimy rusza zaraz po przekręceniu kluczyka ale nic nie leci, a czasami wszystko działa normalnie - macie pomysł w czym problem ? Ostatnio coraz częściej nie działa, najpierw sporadycznie nie działało a teraz czasami się uruchomi - problem się nasila.

                            Comment


                            • wróć o 1 stronę i przeczytaj ten temat od wpisu #101, albo od samego początku. Wszystko jest tu wyjaśnione. Masz silnik do wymiany.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • A więc wymieniłem dmuchawę i niestety nie pomogło. Objaw jest taki sam jak na starej - czyli raz dmucha normalnie bez żadnych niepokojących hałasów, raz w ogóle nie dmucha niezależnie od biegu.
                                Jak dmuchawę miałem wyjętą to mogłem zaobserwować, jak się zachowuje - po jej włączeniu widać jak na ułamek sekundy chce ruszyć ale staje więc napięcie do niej zawsze dochodzi ale nie kręci i za którymś przekręceniem kluczyka rusza i działa normalnie.
                                Macie pomysł w czym jest problem ?

                                Comment

                                Working...
                                X