A u mnie wszystko szczelne, czynnika full a i tak kiepsko chłodzi. Diagnoza specjalisty - "jak samochód ma 7-8 lat to trzeba się z tym pogodzić"....
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Klimatyzacja nie działa, nie chodzi - VIII gen
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Kaloteck Zobacz posta"jak samochód ma 7-8 lat to trzeba się z tym pogodzić".
No dobra ale jak fachowcy, sprawdzili w 20 min szczelność? to jest większa ciekawostka niż prawo zachowania masy E=MC2Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Witam Was. Mam o to taki problem. Tydzień temu już (też było bardzo gorąco) klima za pierwszym razem nie zadziałała. Po prostu leciało ciepłe powietrze (auto nagrzane). Po jakimś czasie znowu odpaliłem auto i zadziałało. Cały tydzień bezproblemowo (chociaż dużo nie jezdziłem i głównie wieczorem) Dzisiaj przejechałem się godzinę i po godzinie przestało chłodzić. Wiatraki działają, nawiew w trybie auto dobrze dobiera siłę wiania, ale nie leci chłodne powietrze. Pojechałem sprawdzić klimę pod względem szczelności i czynnika chłodzącego i test wyszedł bardzo dobrze ( gość powiedział, że auto jak nowe sie zachowuje pod tym względem, dobite było tylko 60 jednostek czynnika chłodzącego). Okazało się, że nie załącza się sprzęgło klimatyzacji. Dodatkowo inny gość sprawdzał czy prąd dochodzi i okazało się, że na czujniku klimy (ten nad sprzęgłem klimy) nie ma prądu. Czy to może być kwestia jakiegoś bezpiecznika czy przekaźnika? A może problemy z samym sprzęgłem? Z góry dzięki za pomoc.
Comment
-
Tak, zwykły drut ale nie za cienki. Taki np. z instalacji w domu powinien wystarczyć.
Tyle tylko że jak pisałem w tamtym tekście nie można zamostkować tych dziur na stałe, bo sprężarka nie pracuje ciągle tylko jest co jakiś czas rozłączana.
Dla potomności przekleję to jeszcze tutaj:
Żeby w "warunkach polowych" sprawdzić czy przyczyną problemów z klimatyzacją nie jest przekaźnik, można (po włączeniu chłodzenia) przez chwilę spróbować zewrzeć kawałkiem przewodu złączki w gnieździe przekaźnika zaznaczone niżej na czerwono.
Jeżeli klimatyzacja "ożyje" będzie to oznaczało że przekaźnik jest do wymiany. W ten sam sposób można sprawdzić czy problem z brakiem chłodzenia nie wynika z uszkodzenia cewki elektromagnesu sprzęgła sprężarki.
Po połączeniu/rozłączaniu tych samych styków (silnik może być zgaszony a klimatyzacja wyłączona) powinno dać się się słyszeć charakterystyczny odgłos załączania/rozłączania sprzęgła.
zwora.jpg
PS.
Proponuję zacząć od testu cewki, czyli mostkowaniu złączek na wyłączonych urządzeniach a dopiero potem działać na włączonej klimatyzacji.Last edited by TRAFO; 09-08-2015, 14:28.
Comment
-
Zamieszczone przez Kaloteck Zobacz postaDiagnoza specjalisty - "jak samochód ma 7-8 lat to trzeba się z tym pogodzić"....
Comment
-
Zamieszczone przez HondaPikolak Zobacz postaJakieś pomysły?Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Moi drodzy a co powiecie na taki przypadek!?
PLUSY
1. Została wymieniona chłodnica klimy na nową wraz z osuszaczem bo poprzednia była dziurawa.
2. Klima została nabita i sprawdzona szczelność - wszystko cacy
3. Wymieniony przekaźnik na oryginalny Hondy - w zapasie też takie po 15zł
4. zamontowany prowizoryczny kapturek z pudełka po zapałkach na czujnik nasłonecznienia
5. auto przed odpaleniem klimy jest wietrzone
MINUSY:
1. po uruchomieniu kompresor się nie załącza - zwaliłem na wysoką temperaturę w dniu zmiany chłodnicy i nabicia
2. wieczorem się uruchomiła
3. następnego dnia po uruchomieniu w trybie AUTO chłodziła w trasie z 40 minut potem wyłączyła się
4. Klima w trybie auto czy manual działa identycznie po przejechaniu z 8 kilometrów wyłącza się i do ostudzenia już nie działa czyli zazwyczaj następny dzień rano
Jakieś porady? Tylko nie zwalajcie wszystkiego na temperaturę
Myślicie, że zdjęcie podkładki z kompresora pomoże?
Słyszałem też informację, że wypadałoby wybrać się do ASO w celu aktualizacji oprogramowania w aucie?!
Z góry dzięki za podpowiedziMy Love - Civic FD7 +
--
Reklama, grafika, druk i wiele innych: www.lampkadesign.pl
Instagram: @lampkadesign
Zapraszam
Comment
-
Zamieszczone przez Joey Zobacz postapo uruchomieniu w trybie AUTO chłodziła w trasie z 40 minut potem wyłączyła się
Panie i Panowie, Czy u Was obieg zamknięty klimy w trybie Auto też często jest włączony przez bardzo długi czas ? Rozumiem, jest goraco 30 stopni, korek itd. to niech sobie trzyma przez jakis czas ten obieg zamkniety. Ale potem, jak wyjade na trase, juz dawno powinien wylaczyc. A dzis trzymal mi ponad 1.5h ciagle na zamknietym, bez wzgledu na wszystko. Widac wyraznie, ze te cyrki z utrzymywaniem non-stop obiegu zamknietego zaczynaja sie pojawiac jak jest naprawdę goraco 30 stopni i
wnioski: w silne upały nie ustawiamy na AUTO.
Jeśli:
Zamieszczone przez Joey Zobacz postatrybie auto czy manual działa identycznie po przejechaniu z 8 kilometrów wyłącza się i do ostudzenia już nie działa czyli zazwyczaj następny dzień.
Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment