Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja nie działa, nie chodzi - VIII gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    A u mnie wszystko szczelne, czynnika full a i tak kiepsko chłodzi. Diagnoza specjalisty - "jak samochód ma 7-8 lat to trzeba się z tym pogodzić"....

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez Kaloteck Zobacz posta
      "jak samochód ma 7-8 lat to trzeba się z tym pogodzić".
      kompletna bzdura, więcej... bzdura na kwadratowych kołach ! dawno takich głupot nie słyszałem.
      No dobra ale jak fachowcy, sprawdzili w 20 min szczelność? to jest większa ciekawostka niż prawo zachowania masy E=MC2
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #33
        Witam Was. Mam o to taki problem. Tydzień temu już (też było bardzo gorąco) klima za pierwszym razem nie zadziałała. Po prostu leciało ciepłe powietrze (auto nagrzane). Po jakimś czasie znowu odpaliłem auto i zadziałało. Cały tydzień bezproblemowo (chociaż dużo nie jezdziłem i głównie wieczorem) Dzisiaj przejechałem się godzinę i po godzinie przestało chłodzić. Wiatraki działają, nawiew w trybie auto dobrze dobiera siłę wiania, ale nie leci chłodne powietrze. Pojechałem sprawdzić klimę pod względem szczelności i czynnika chłodzącego i test wyszedł bardzo dobrze ( gość powiedział, że auto jak nowe sie zachowuje pod tym względem, dobite było tylko 60 jednostek czynnika chłodzącego). Okazało się, że nie załącza się sprzęgło klimatyzacji. Dodatkowo inny gość sprawdzał czy prąd dochodzi i okazało się, że na czujniku klimy (ten nad sprzęgłem klimy) nie ma prądu. Czy to może być kwestia jakiegoś bezpiecznika czy przekaźnika? A może problemy z samym sprzęgłem? Z góry dzięki za pomoc.

        Comment


        • #34
          Tak na szybko, to jak masz możliwość to sprawdź sobie przekaźnik i cewkę za pomocą zwykłego drutu.
          Opis jest zrobiony żółtym tekstem gdzieś w połowie strony TUTAJ
          Last edited by rambo7; 26-10-2020, 21:01.

          Comment


          • #35
            O jaki drut chodzi? Sorry, ale jestem laikiem w tych sprawach. Zwykły drut wkładam dwoma końcami w obie te dziury?

            Comment


            • #36
              Tak, zwykły drut ale nie za cienki. Taki np. z instalacji w domu powinien wystarczyć.
              Tyle tylko że jak pisałem w tamtym tekście nie można zamostkować tych dziur na stałe, bo sprężarka nie pracuje ciągle tylko jest co jakiś czas rozłączana.
              Dla potomności przekleję to jeszcze tutaj:

              Żeby w "warunkach polowych" sprawdzić czy przyczyną problemów z klimatyzacją nie jest przekaźnik, można (po włączeniu chłodzenia) przez chwilę spróbować zewrzeć kawałkiem przewodu złączki w gnieździe przekaźnika zaznaczone niżej na czerwono.
              Jeżeli klimatyzacja "ożyje" będzie to oznaczało że przekaźnik jest do wymiany. W ten sam sposób można sprawdzić czy problem z brakiem chłodzenia nie wynika z uszkodzenia cewki elektromagnesu sprzęgła sprężarki.
              Po połączeniu/rozłączaniu tych samych styków (silnik może być zgaszony a klimatyzacja wyłączona) powinno dać się się słyszeć charakterystyczny odgłos załączania/rozłączania sprzęgła.

              zwora.jpg

              PS.
              Proponuję zacząć od testu cewki, czyli mostkowaniu złączek na wyłączonych urządzeniach a dopiero potem działać na włączonej klimatyzacji.
              Last edited by TRAFO; 09-08-2015, 14:28.

              Comment


              • #37
                Dzisiaj od rana klimatyzacja działała już normalnie. Na noc auto jest zostawiane w chłodnym garażu. Nie wiem dlaczego wczoraj miałem taki problem, a dzisiaj cały dzień od rana wszystko dobrze działało przez dobrych parę godzin. Jakieś pomysły?

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez Kaloteck Zobacz posta
                  Diagnoza specjalisty - "jak samochód ma 7-8 lat to trzeba się z tym pogodzić"....
                  no to mam problem...auto z 2008 czyli 7 lat a klima działa jak trzeba. Zapytaj tego szpeca , co u mnie jest nie tak

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez HondaPikolak Zobacz posta
                    Jakieś pomysły?
                    pomysły - czyli sugestie precyzyjne i skuteczne podał TRAFO, wróc do nich i spokojnie przeanalizuj zawarte treści - to nie jest skomplikowane, jeśli za pierwszym razem nie jest to jasne - to przeczytaj 5 razy aż do skutku analizując kolejny obszar wspierając się fotkami rysunkami itd. Nie da się podpowiedzieć na forum w inny sposób. To jest wiedza gdzie u mechanika jej nie zdobędziesz.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #40
                      Moi drodzy a co powiecie na taki przypadek!?

                      PLUSY
                      1. Została wymieniona chłodnica klimy na nową wraz z osuszaczem bo poprzednia była dziurawa.
                      2. Klima została nabita i sprawdzona szczelność - wszystko cacy
                      3. Wymieniony przekaźnik na oryginalny Hondy - w zapasie też takie po 15zł
                      4. zamontowany prowizoryczny kapturek z pudełka po zapałkach na czujnik nasłonecznienia
                      5. auto przed odpaleniem klimy jest wietrzone

                      MINUSY:
                      1. po uruchomieniu kompresor się nie załącza - zwaliłem na wysoką temperaturę w dniu zmiany chłodnicy i nabicia
                      2. wieczorem się uruchomiła
                      3. następnego dnia po uruchomieniu w trybie AUTO chłodziła w trasie z 40 minut potem wyłączyła się
                      4. Klima w trybie auto czy manual działa identycznie po przejechaniu z 8 kilometrów wyłącza się i do ostudzenia już nie działa czyli zazwyczaj następny dzień rano

                      Jakieś porady? Tylko nie zwalajcie wszystkiego na temperaturę
                      Myślicie, że zdjęcie podkładki z kompresora pomoże?
                      Słyszałem też informację, że wypadałoby wybrać się do ASO w celu aktualizacji oprogramowania w aucie?!

                      Z góry dzięki za podpowiedzi
                      My Love - Civic FD7 +

                      --

                      Reklama, grafika, druk i wiele innych: www.lampkadesign.pl

                      Instagram: @lampkadesign

                      Zapraszam

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez Joey Zobacz posta
                        po uruchomieniu w trybie AUTO chłodziła w trasie z 40 minut potem wyłączyła się
                        Wpis #5:
                        Panie i Panowie, Czy u Was obieg zamknięty klimy w trybie Auto też często jest włączony przez bardzo długi czas ? Rozumiem, jest goraco 30 stopni, korek itd. to niech sobie trzyma przez jakis czas ten obieg zamkniety. Ale potem, jak wyjade na trase, juz dawno powinien wylaczyc. A dzis trzymal mi ponad 1.5h ciagle na zamknietym, bez wzgledu na wszystko. Widac wyraznie, ze te cyrki z utrzymywaniem non-stop obiegu zamknietego zaczynaja sie pojawiac jak jest naprawdę goraco 30 stopni i

                        wnioski: w silne upały nie ustawiamy na AUTO.
                        Jeśli:
                        Zamieszczone przez Joey Zobacz posta
                        trybie auto czy manual działa identycznie po przejechaniu z 8 kilometrów wyłącza się i do ostudzenia już nie działa czyli zazwyczaj następny dzień
                        to przechodzimy wyżej do wpisu #34 i #36 kolegi TRAFO, sprawdzamy i mamy odpowiedź - i zarazem super łatwy test załączenia sprężarki. Jeśli test wyszedł pomyślnie i sprężarka ruszyła - Trafo napisać co trzeba zrobić .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X