Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja nie działa, nie chodzi - VIII gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatyzacja nie działa, nie chodzi - VIII gen

    Mam problem .Wczoraj nie wiedzieć czemu rozładował mi się akumulator .Wziąłem cegłę do domu naładowałem .Dziś po wstawieniu do auta wszystko niby ok.Odpaliłem silnik zapaliłem papieroska i w pewnym momencie słyszę głośny syk z pod maski - to czynnik od klimy zaczął gdzieś uciekać ,gdzie dokładnie nie wiem ale chyba gdzieś pod sprężarką . Generalnie teraz bardzo nierówno pracuje silnik a po dodaniu gazu kiedy obroty powinny się ustabilizować w okolicy 800 rpm wskazówka opada niżej a silnik strasznie szarpie .
    Last edited by Alix; 10-09-2013, 23:30.

  • #2
    Winowajca znaleziony Spalony przekaźnik SPRZĘGŁA SPRĘŻARKI A/C konkretnie zwarte styki robocze . To tłumaczy rozładowanie akumulatora ,zwarcie powodowało przyciągnięcie elektrosprzęgła pompy klimatyzacji . A czynnik uciekł bo się wręcz zagotował ,miałem wyłączoną klimę a co za tym idzie wentylatory nie pracowały
    Teraz pozostaje sprawdzić czy sprężarka nie zatarła się .Kupić przekaźnik nabić klimę i sprawdzić wszystko .

    1.jpg2.jpg

    Comment


    • #3
      A oto mój dzisiejszy swap przekaźnika póki nie znajdę oryginału .Przy podłączaniu musiałem zwrócić uwagę na polaryzację cewki roboczej przekaźnika ze względu na zamontowaną diodę w przekaźniku .Plus na białym przewodzie a masa na czarnym ,niebieski i czerwony to styki wykonawcze .Wygląda trochę do bani ale działa .Klima nawet trochę chłodzi czyli wszystko nie uciekło .
      Załączone pliki

      Comment


      • #4
        No i gitara, niektórzy sprowadzają przekaźniki za kilkadziesiąt zł. a tu za 5-ke wszystko działa
        Nie ma to jak Polak racjonalizator

        Comment


        • #5
          No i piknie, myślę że Twój temat i rozwiązania się niejednemu na przyszłość przydadzą. Tak trzymać
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            Dodam jeszcze odpowiadając na ewentualne przyszłe pytania ,że żółty przewód jest wolny nie podłączony do niczego .Na fotce go widać ale jest tylko przypięty żeby się nigdzie nie plątał .

            Comment


            • #7
              Klimatyzacja nie chłodzi

              Dziwny problem, lecz aktualnie nie mam jak podjechać do jakiegokolwiek serwisu klimy więc pytam na razie forumowiczów.

              Jeżeli chodzi o ciepło, to spoko. Dam klimę na np. 20"C, AUTO i zaraz samochód się nagrzeje do 20", wiatraki zwalniają. Temperatura na zew. około 15"C.
              Jadę w środku dnia, temperatura na zewnątrz około 28"C, żar z nieba. Daje na LOW, AUTO i wiatraki ciągle pracują na najwyższych obrotach, ale ciepło nadal leci. Jadę 10 minut, 30 minut, godzinę i dalej nic. Znajomi się dziwią bo u nich w samochodzie po odpaleniu klimy, wystarczy 5-10 minut i jest chłodno, u mnie nadal żar i lepiej otworzyć okna niż liczyć na nawiew....

              Co może być nie tak?

              Comment


              • #8
                wg mnie bez serwisu klimy sie nie obejdzie.Zacząć od kontroli stanu czynnika134.Podłączenie pod maszynę itd.Tematów o klimie było ostatnio sporo także poszukaj bo powielasz temat.
                pzdr

                Comment


                • #9
                  Może coś z ilością czynnika jest nie tak? Kiedy ostatni raz był serwis klimatyzacji ?

                  Comment


                  • #10
                    Jutro mam zamiar się tam właśnie wybrać, lecz chciałem się tylko "rozejrzeć" co może być przyczyną, może byłbym w stanie to zdiagnozować jakoś w trasie.
                    Kiedy był, tego szczerze nie wiem. Zakupiłem go w poprzednim miesiącu. Właściciel wymieniał wszystko we wrześniu 2014 (czy klimę też sprawdzał, tego nie wiem), tak więc wszelkie wymiany filtrów, olei itp. właśnie zostawiłem na sierpień-wrzesień, tym bardziej, że po zakupie do wymiany były amortyzatory i łącznik stabilizatora, więc to było dla mnie priorytetem. Tego tak zostawić nie mogę na wakacje więc zrobię to po prostu od razu.

                    Dzięki bardzo za sugestię. Zobaczymy co jutro powiedzą.

                    Comment


                    • #11
                      Jeżeli nie wiesz czy poprzedni właściciel ogarniał kiedykolwiek klimatyzację w Hanii, to raczej bez wizyty w serwisie się nie obejdzie. Na pewno trzeba sprawdzić podstawowe rzeczy takie jak szczelność układu, ilość czynnika w klimatyzacji. Jeżeli już znajdzie się przyczyna awarii, to po naprawie najlepiej jeszcze ją odgrzybić. Taka dobra rada. W ten sposób najłatwiej uniknąć przykrych zapachów w kabinie. Tym bardziej, że nie wiesz czy poprzedni właściciel kiedykolwiek zadbał o to. Będzie wtedy full serwis. Jak zrobić wszystko, to raz a porządnie. Daj znać co powiedzieli w serwisie. Najgorszy okres Ci się przytrafił na problemy z klimą, bo teraz dosłownie żar leje się z nieba

                      Comment


                      • #12
                        Działanie samego Low jest takie że ma walić cały czas zimnym na maxa. Także to ma dmuchać i tak jest w IX a co do VIII ktoś musi potwierdzić. Niezmienna to faktu że w aucie powinno się wychłodzić. Czyli klima nie chłodzi. Musisz zacząć o serwisu klimy. Jak sprawdzą że masz czynnik i nadal będzie ciepło wtedy szukasz dalej.

                        Comment


                        • #13
                          OK. Właśnie odwiedziłem serwis. Okazało się, że klima nie była po prostu nabita. Na 465mg było 20 i kompresor nawet nie chciał się odpalać. Odgrzybianie i wymiana filtru zostawiam na koniec tygodnia, gdyż na razie nie podobało mu się jak sam kompresor śmiga. Na 15 atmosfer, dawał jedynie 7. Serwisant zalecił na razie pojeździć nim z 2-3 dni na odpalonej klimie i zobaczyć czy się rozkręci. Rurka z kompresora jego zdaniem powinna być tak zimna, że powinno na nim się skraplać powietrze, a ona była po prostu chłodna. Po nabiciu faktycznie z nawiewu zaczęło lecieć chłodne powietrze, a nie tak jak wcześniej, gorące. Zobaczymy jak sprawa się potoczy.

                          Comment


                          • #14
                            hmm trochę dziwne podejscie serwisanta.Czynnika nie było prawie nic.Może jakaś nieszczelność?.Czy robił próbę szczelności przed nabiciem np; azotem?
                            Cwaniaki robią tak niekiedy celowo bo jak znowu czynnik uleci w kosmos to będziesz musiał zapłacic .134 wcale tani nie jest.Fachura powinien pomyśleć co było przyczyną ,ze wcięło prawie cały czynnik.
                            pzdr
                            Zamieszczone przez d3zet Zobacz posta
                            OK. Właśnie odwiedziłem serwis. Okazało się, że klima nie była po prostu nabita. Na 465mg było 20 i kompresor nawet nie chciał się odpalać. Odgrzybianie i wymiana filtru zostawiam na koniec tygodnia, gdyż na razie nie podobało mu się jak sam kompresor śmiga. Na 15 atmosfer, dawał jedynie 7. Serwisant zalecił na razie pojeździć nim z 2-3 dni na odpalonej klimie i zobaczyć czy się rozkręci. Rurka z kompresora jego zdaniem powinna być tak zimna, że powinno na nim się skraplać powietrze, a ona była po prostu chłodna. Po nabiciu faktycznie z nawiewu zaczęło lecieć chłodne powietrze, a nie tak jak wcześniej, gorące. Zobaczymy jak sprawa się potoczy.
                            Last edited by artax; 22-07-2015, 21:50.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez d3zet Zobacz posta
                              klima nie była po prostu nabita
                              ale to jest oczywiście "wygodna odpowiedź" jak to nie była? jak wyszedł fabryki na pewno była! pytanie jest następujące: gdzie się podziało 450g czynnika? - dostałeś odpowiedź? lub czy załadowano tzw. kontrast w celu sprawdzenia nieszczelności i kazano odwiedzić serwis po tygodniu by sprawdzić w świetle UV gdzie spieprza czynnik? - jeśli nie? to nabito, ale Ciebie w butelkę.
                              Mówiąc krótko - nie interesuje Cie nieszczelność?? interesuje Cię chłodek dopóki leci ..a potem, potem to ponownie się dobije czynnika bo :
                              Zamieszczone przez d3zet Zobacz posta
                              nie była po prostu nabita
                              a potem jak znowu przestanie lecieć zimno to znowu się dobije czynnika bo:
                              Zamieszczone przez d3zet Zobacz posta
                              nie była po prostu nabita
                              itd itd aż przyjdzie zima i nie trzeba będzie dobijać czynnika . ..ale przyjdzie wiosna i jak nie będzie lecieć zimno to się dobije czynnika bo:
                              Zamieszczone przez d3zet Zobacz posta
                              nie była po prostu nabita
                              ... jaja jakieś . Normalnie raz nabity czynnik starcza przy sprawnej instalacji 5-7 lat.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X