Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wentylatory chłodnicy oraz klimatyzacji - niezrozumiałe działanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez Szymon2 Zobacz posta
    Nie włączam ani klimy ani wentylatora - nic - wszystko jest na OFF
    nie nerwuj się. Ja własnie o tym pisałem, jeśli A/C świeci się OFF - to wiatrak nie ma prawa się załączyć.
    Zamieszczone przez Szymon2 Zobacz posta
    Zaraz po odpaleniu silnika - klima i nadmuch wyłączony - włącza sie wentylator. Czasem juz samo przekręcenie kluczyka bez zapłonu wystarcza.
    w takim razie wymień/podmień przekaźnik wentylatora wiatraka od chłodzenia silnika.
    Powinieneś mieć takie przekaźniki 2 obok siebie, zrób testy:
    - wyjmij ten od wiatraka chłodnicy obiegu wody - przy odpaleniu silnika nie powinien sie załączyć wiatrak.
    - zamień na inny przekaźnik (który znajdziesz obok w skrzynce) i sprawdź efekty. Jak się na A/C OFF - nie załączy wiatrak - to dobrze na to liczymy. Jak włączysz A/C ON i się załączy to tak ma być na to liczymy. Jak ponownie na A/C OFF i się ponownie wyłączy - no to przekaźnik.
    - to masz przekaźnik do wymiany. (nie termostat).
    dasz radę?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Ja sie nie denerwuje widzisz chyba jednak Ty nie czytasz tego co pisze ;P
      A wnosząc cos nowego do tematu -czujnik temperatury płynu chłodzącego był walnięty. Wymieniłem i pomogło
      Tak przy okazji może warto zrobić z tego tematu jakiś klarowny właśnie FAQ odnośnie zachowania tych wiatraków


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Szymon2 Zobacz posta
        czujnik temperatury płynu chłodzącego był walnięty. Wymieniłem i pomogło
        no to świetnie! jaki czujnik kupiłeś?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          Wentylatory chłodnicy oraz klimatyzacji - niezrozumiałe działanie

          Wymieniałem w ASO. Numer tego czujnika to: 37870 RAA A01. Z tego co sie doczytałem to robi je Panasonic (jako Honda genuine parts-poprawcie mnie jeżeli sie mylę.) na eBayu około 37$. Załączam Wam zdjęcie poglądowe gdzie można go znaleźć aby wymienić.


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

          Comment


          • #35
            miałem u siebie problem z dwoma pracującymi wiatrakami jednocześnie.
            Nie wiem ile z tym jeździłem, ale zastanowiło mnie co mogło spowodować pracę wentylatora, skoro miałem za sobą 20km przejażdżki, +15 na zewnątrz i dawałem silnikowi "w palnik".
            Wyłaczyłem silnik, zostawiłem zapłon, zobaczyłem, że pracują oba wentylatory i wyjąłem kluczyk ze stacyjki.

            Zostawiłem auto do rana i zrobiłem test. Włączyłem zapłon, nie odpaliłem silnika i usłyszałem szum..otwieram maskę, a oba wentylatory pracują..więc zacząłem bawić się dmuchawą.
            Wiatraki się zatrzymywały po wciśnięciu na "OFF" w panelu nawiewu (na właczonej dmuchawie i klimie na OFF też pracowały)..
            Bo na chłopski rozum- co dmuchawa w kabinie ma do wiatraka chłodnicy silnika, który na dodatek jest zimny?
            Poczytałem forum, kupiłem w ASO nowy przekaźnik.

            I jak ręką odjął . Z tą różnicą, że to Denso, bo Mitsuba podobno wycofana.
            Gość w ASO powiedział, że ma cały karton na stanie, więc OMRON jest naprawdę do niczego.

            Małe ustrojstwo, drogie, no ale co poradzić..za 50 tankowań się zwróci, bo silnik nie będzie już na 100% obciążany sprężarką od klimy.
            jak ktoś ma podobny problem, to na bank wina przekaźnika.
            Do wyboru czy opcja z ASO, czy tymczasowa za 5 zł. Obie działają. Ja po prostu niedługo mam przegląd i na pewno, by się czepili, bo zawsze się czepiają pierdoł, gdy nie maja czego.

            Temat ściśle powiązany z https://www.civicforum.pl/showthread...2ym-powietrzem jednak wg mnie tutaj jest mowa o pracy dwóch wentylatorów, a nie o ciepłym powietrzu (u mnie lodówka po uzupełnieniu czynnika na wiosnę)
            Last edited by maniaco; 04-07-2016, 21:42.
            sigpic
            FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
            FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
            FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

            Comment


            • #36
              Czesc! Wlasnie mnie dopadl problem z klima. Civic 4d 2007 1.8 ivtec.
              W momencie gdy temperatura na zewnatrz wzrasta powyzej 25°C klima dziala przez ok 10min po czym zaczyna wiac cieplym powietrzem, cieplejszym niz to ktore wieje po wylaczeniu klimy.
              Zamienilem ze soba przekazniki omron (te niebieskie) i nic to nie dalo. Macie jakis pomysl co zrobic?

              Nie można pomijać Regulaminu przy rejestracji bo to widać, w sensie że nie czytasz przewodnika po forum a to bardzo pomaga.
              1. Regulamin pkt 2 witamy się w dziale powitań nie w dziale technicznym.
              2. Regulamin pkt 3 korzystamy z wyszukiwarki i szukamy podobnego tematu, akurat leciały 2 tematy o twoim problemie, nie trafiłeś,
              3. Regulamin pkt 5 pisownia w j. pl to Twój szacunek dla czytających, to determinuje chęć pomocy, jak się pisze byle jak to i podpowiedzi są byle jakie.
              konieczna poprawa.

              Przeczytaj wątki o przeciążonej sprężarce.
              Last edited by rambo7; 29-05-2017, 20:06. Powód: Regulamin pkt 2, 3, 5. to dużo na wejściu.

              Comment


              • #37
                Włączanie wentylatorów po przekręceniu kluczyka w poz. zapłon

                Witam forumowiczów.

                Zastanawiam się czy aby na pewno powinno być tak, że przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon (bez uruchamiania silnika) powinny włączać dwa wentylatory chłodnicy?
                Bez względu na to czy auto stoi na słońcu czy całą noc w zimnym garażu, zawsze jak przekręcę kluczyć i zanim odpalę silnik to słyszę wycie dwóch wentylatorów na high speed.
                Jak nacisnę przycisk klimatyzacji "OFF" to się wyłączają. Jak nacisnę "Auto" to wiatraki znów kręcą - i to wszystko gdy silnik stoi.
                Gdy nacisnę przycisk A/C OFF a później zmienię ustawienie na A/C ON to wiatraki też kręcą ale na low speed.
                Po odpaleniu silnika z włączoną klimatyzacją, obydwa wiatraki włączają się cyklicznie tylko wtedy gdy włącza się sprzęgło sprężarki klimatyzacji.
                Po za tym z klimatyzacją nie ma żadnych problemów.
                Uprzedzając pytania o przekaźnik OMRON, to widziałem że w skrzynce jest przekaźnik Mitsuba.

                Czy u Was też tak jest?

                Comment


                • #38
                  To samo jest u mnie.

                  Comment


                  • #39
                    Pytanie tylko czy tak ma być, czy to jest raczej jakaś usterka?
                    Pierwszy raz się spotykam z takim działaniem wentylatorów.
                    Jeśli tak ma być to w jakim celu włączają się one przed uruchomieniem silnika?

                    Comment


                    • #40
                      Przy włączonej klimatyzacji tak jest, są one po to aby wymusić przepływ powietrza i usprawnić działanie klimy w warunkach postoju korków itp.
                      U mnie też tak jest, że gdy mam klimę na ON to na początku przy zapłonie uruchamiam wiatraki.
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment

                      Working...
                      X