Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wentylatory chłodnicy oraz klimatyzacji - niezrozumiałe działanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wentylatory chłodnicy oraz klimatyzacji - niezrozumiałe działanie

    Witam wszystkich serdecznie i prosze o wyrozumialosc poniewaz to moj "pierwszy raz" na forum jako dodawacz tematu. Jesli robie cos nie tak to sugestie mile widziane(nie mam polskich znakow). Przechodzac do tematu interesuje mnie jedna sprawa odnosnie wentylatorow od klimy i chlodnicy w niedawno nabytym Hondziszynie. Staralem sie dowiedzic z wczesniejszych tematow lecz nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. Wiem, ze powiazanych tematow z wlaczana klima, obrotami, spadkiem mocy itp bylo wiele lecz zastanawia mnie jedno i tu prosze o pomoc jak jest z waszymi autami? Czy wentylatory pod maska tez wam sie wlaczaja co pare sekund ale najwazniejsze jest to czy dwa jadnoczesnie? Tego nie znalazlem nigdzie. Moze zapytam inaczej. Jak wyglada normalna praca silnika i w/w wentylatorow na biegu jalowym przy wlaczonej kimie i czy klima przy pozycji ON/AUTO wlacza sie i wylacza co kilka sekund?

    U mnie wyglada to tak(klima ON/AUTO ustawiona na 17 st. temp. zew.20 st silnik cieply):
    -wlaczam zaplon i czasami wentylatory chodza ale to chyba zalezy tez od tego czy chodzily jak gasilem
    -odpalam auto wszystko OK silnik pracuje normalnie do momentu wlaczenia wiatrakow
    -lekkie pszyduszenie o ok 100k obr co uwazam za normalne na okolo 15 sekund
    -wiatraki wylaczaja sie obroty wracaja do normy i tak bez konca
    -klima chlodzi normalnie lecz przykladajac reke do wylotow powietrza czuc bardzo delikatne falowanie temperatury na jej wylocie tak jakby sprezarka wlaczala sie i wylaczala

    Wracajac do pytania czy wam tez wlaczaja sie oba wentylatory? Bo wydaje mi sie to dziwne pomijajac fakt spadku mocy podczas jazdy ale o tym juz bylo i podobno norma.

    Honda Civic Sport Manual1.8 2007r. 96 tys.
    Last edited by Alix; 10-09-2013, 23:25.
    Serwisowka 8 gen

  • #2
    nie wiem dokladnie ale wydaje mi sie ze wentylatkry powinny zalaczyc sie pojedynczo no chyba ze jest duza tem i potrzebuja chlodzenia cieczy. moze czujnik temperatury ci nawala. Jesli bys potrzebowal czegos to mam honde z 2010 r 1.8 w sedanie na czesci

    Comment


    • #3
      Dzieki za odpowiedz. Czujnik temperatury chyba jest w porządku bo robilem test. Zostawilem odpalona hanie i na wolnych obrotach czekalem do czasu wlaczenia sie wentylatora chlodnicy co nastapilo przy temp. 102ºC (mierzone po podlaczeniu sie do gniazda OBD2). A co ciekawe wlaczyly sie rowniez dwa wentylatory jednoczesnie. Wydaje mi sie ze jest cos nie tak bo skoro sa dwa oddzielne wiatraki to chyba nie bez powodu. Bylo by milo gdyby ktos sprawdzil w swoim samochodzie i sie wypowiedzial jak to jest. Dzieki za oferte czesci bede pamietal i pozdrawiam serdecznie
      Serwisowka 8 gen

      Comment


      • #4
        tutaj jest nieco zbieżnego pisanego słowa w temacie który podjąłeś: https://www.civicforum.pl/showthread...y-silnika-MICU
        Co do sprawy, to uważasz, że jest problem? czy szukasz problemu...? .
        Moim zdaniem z powyższego opisu który zamieściłeś wszystko jest w porządku, tak jak piszesz tak ma być.
        tzn, "(...) czy wam tez włączają sie oba wentylatory?" - tak powinno być, powinny się załączać oba w przypadku wysokiej temperatury silnika.
        Jeśli uruchomisz silnik zimny a na polu będzie +22stC (jak teraz) i uruchomisz klimę - to uruchomi się 1 wiatrak.
        Jeśli silnik będzie zagrzany (normalna temp pracy przy +23stC na polu) to bez załączenia klimy wiatraki ruszą 2 na raz.
        Jeśli będzie załączona klima i jeśli temp. silnika jest poniżej 102stC to załączać się będzie tylko 1 wiatrak, ten który chłodzi czynnik w skraplaczu klimy, czyli wymuszający chłodzenia czynnika w chłodnicy (skraplaczu) który jest przed chłodnicą wody.
        Zauważ że obie chłodnice są za sobą skraplacz z przodu chłodnica wody z tyłu. (kiedyś było tak że obie te chodnice były obok siebie) obecnie jedna jest za drugą.
        Zatem oba wiatraki wchodzą na Zał. jak silnik wymaga schłodzenia, klima pracuje czy nie włączają się oba.
        Jeśli temp silnika nie wymaga chłodzenia cieczy a pracuje klima, załączy się 1 wiatrak.

        Sprężarka klimy nie pracuje cały czas i tak ma byc pracuje okresowo Załącza / Wyłącza. Jeśli jest inaczej np. jeśli sprężarka pracuje cały czas i się nie wyłącza świadczy to o tym żę nie potrafi dobić właściwego ciśnienia w układzie potrzebnego do skutecznego chłodzenia, świadczy to o tym żę zaczyna brakować czynnika w układzie i masz gdzieś wyciek / przeciek. Po jakimś czasie jeśli sprężarka już się nie uruchamia świadczy to o tym że jest tak mała ilość czynnika w układzie że czujnik nie dopuści do uruchomienia sprężarki - by jej nie zatrzeć. Wtedy wizyta w servisie obsługującym klimę, trzeba znaleźć przecieki.

        Włączanie się 2 wentylatorów na raz jest jak najbardziej prawidłowe, ba wymagane i pożądane.
        Last edited by rambo7; 07-05-2013, 10:37.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzieki za obszerny opis. U mnie wentylatory zawsze wlaczaja sie dwa. Czy to z powodu wlaczonej klimy czy wysokiej temp. silnika. I to daje mi do myslenia. Moze temat nie spedza mi snu z powiek ale lubie jak w samochodzie mam wszystko sprawne na 100%. Jest to moj ktorys z kolei samochod z klima i zaden tak dziwnie sie nie zachowywal dlatego zaczalem drazyc temat. Zastanawia mnie to, ze moze gdyby wlaczal sie tylko jeden wiatrak to moze spadek mocy nie bylby tak mocno odczuwalny jak jest obecnie. Ale to tylko moje dywagacje. Jest jeszcze jedna ewentualnosc a mianowicie padajaca sprezarka.
          Serwisowka 8 gen

          Comment


          • #6
            niestety, na wolnych obrotach jest to wyjątkowo odczuwalne w tym modelu, na ten temat już wiele powiedziano i wszystkich to zaskakuje ten efekt za mocno spadających obrotów, ale to nie jest klasyfikowane jako problem/defekt/usterka to jest TTTM. (ten tym tak ma).

            Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
            (...) Jest jeszcze jedna ewentualnosc a mianowicie padajaca sprezarka.
            noo, ale trzeba wiedzieć jakie są objawy padającej sprężarki, albo co zrobić by pomóc jej się uszkodzić , z opisu wychodzi że układ pracuje wzorowo.
            Sprężarka też ma swoją moc nie ma co "czarno widzieć" tej sytuacji. Sprężarka sama z siebie sie nie psuje. Masz za młode auto by bez powodu padła sprężarka.
            Jak mówię jeśli klima (sprężarka i wiatraki) włącza się wyłącza cyklicznie - to bdb znak tzn że wszystko masz sprawne.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              No dobra przekonales mnie. Dam sobie z tym spokoj moze tylko podjade zeby sprawdzili mi ilosc czynnika w ukladzie i na tym zakoncze czepianie sie Hani i bede delektowal sie jazda. Dzieki za odpowiedzi
              Serwisowka 8 gen

              Comment


              • #8
                jedną prawidłowość widzę, użytkownicy nowszych modeli "na wszelki wypadek" wolą grzebać kiedy jest dobrze, właściciele starszych podchodzą "jeszcze rok da radę" zanim coś wymienię .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Już jakis czas minął od ostatniego posta ale pozwolę sobie wrócić do tematu. Ciągle nie dawały mi spokoju cyklicznie pracujące wiatraki i jednoczesny spadek mocy i korzystając z serwisówki postanowilem sprawdzic przekazniki i co sie jeszcze tylko da. Usterka zostala odnaleziona po 2 min.-uszkodzony przekaznik w skrzynce bezpieczników pod maską. Niby działał ale nie działał i coś w nim latało i przez to (chyba) ciągle włączał i wyłączał sprężarkę tak bez powodu.Dodam ze klima chłodziła. Po wymianie na nowy nie mam juz takich wahań obrotow, klima schładza auto szybciaj, auto o połowę mniej zamulone podczas pracy sprężarki ale w granicach rozsadku i wentylatory włączają sie w razie potrzeby a nie cyklicznie co 40 sekund choć ciagle pracują dwa jednoczesnie. Koszt przekaznika w serwisie to 23 funty i koleś powiedział że były "trochę" wadliwe a ten co mi sprzedał ponoć już jest spoko. Tak więc jeśli ma ktoś podobne objawy to polecam zaczac od tego przekaznika.
                  Last edited by rybacbr; 30-08-2013, 20:53.
                  Serwisowka 8 gen

                  Comment


                  • #10
                    Niech zgadnę...
                    Wymieniłeś Omron G8HL-H71 na Mitsuba 39794-SDA-A05 ?
                    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                    Comment


                    • #11
                      Dokładnie tak jak napisałeś. To zimne powietrze z klimy potrafi zmylic przeciwnika?
                      Serwisowka 8 gen

                      Comment


                      • #12
                        U mnie klima wyłączała się bez powodu...
                        Te przekaźniki Omronu były wadliwe, tzn brała je wewnątrz korozja i problem z nimi związany jest dość powszechnie znany. Mitsuba wprowadziła na rynek swój przekaźnik który problem wyeliminował.
                        Generalnie jak coś jest nie tak z klimą w VIIIgen to zaraz po sprawdzeniu ilości czynnika to warto sprawdzić poprawność działania tego przekaźnika żeby nie władować się w niepotrzebne koszty próbując zmieniać sprężarkę itp. itd.
                        Koszt tego ustrojstwa w ASO w zeszłym roku to było 98zł
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • #13
                          czasem trudno opisać jak i co jest normą? a co nie jest? i być może ten temat powinienem pociągnąć dalej, więc jeśli ktoś ma chęć poczytać więcej o wentylatorach klimy - czemu? dlaczego pracują razem, kiedy osobno i w czym spraw powinien przeczytać ten Wątek: Czy to prawidłowa praca nawiewu i klimatyzacji w UFO ...? https://www.civicforum.pl/showthread...atyzacji-w-UFO
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Temat co prawda już zamknięty o pracy wentylatorów, ale dziś przeglądając serwisówkę: Klimatyzacja->Inne->Opis układu sterującego klimatem->rysunek jest opis:
                            "Gdy ciśnienie przekracza 1.470 kPa (15,0 kG/cm2), wyłącznik ciśnieniowy A/C uruchamia wentylatory chłodnicy i skraplacza A/C z dużą prędkością"
                            co oficjalnie potwierdza to co zostało tam napisane.

                            Ale ja o czym innym chciałem.
                            Na tym samym rysunki na sprężarce jest zamontowany zawór nadmiarowy z opisem: "ZAWÓR NADMIAROWY (Redukuje ciśnienie w sprężarce A/C, jeśli jest za wysokie" i stąd pytanie, czy redukcja ciśnienia polega upuszczaniu czynnika? Czy "dzięki" temu zaworowi tracimy czynnik w układzie, czy zawór ten działa jakoś inaczej?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                              Czy "dzięki" temu zaworowi tracimy czynnik w układzie, czy zawór ten działa jakoś inaczej?
                              Mam VII z dieslem i porównałem z VII benzynową. W obu przypadkach jest to zawór upustowy, więc jego uruchomienie powoduje utratę czynnika. Układ w VIII musi być taki sam z uwagi na zbliżoną jego pojemność. Rozwiązanie z dodatkowym obejściem ( by-pas ) nie ma racji bytu w tak małych układach. Gwałtowny wzrost ciśnienia w sprężarce byłby przenoszony na resztę układu która jest o wiele wrażliwsza ( słabsza materiałowo i konstrukcyjnie). Zawór ten działa jednak tylko w sytuacjach awaryjnych i jeśli tak by się stało, to utrata części czynnika jest ekonomicznie uzasadniona jako że chroni sprężarkę.
                              W prawidłowo eksploatowanej i serwisowanej klimie ten zawór nie zadziała prawdopodobnie nigdy.
                              Pozdrawiam.
                              Last edited by syriuszteam; 12-01-2014, 10:31.

                              Comment

                              Working...
                              X