Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zablokowana kierownica - brak możliwości uruchomienia silnika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zablokowana kierownica - brak możliwości uruchomienia silnika.

    Witam.

    Jak każdego dnia, z rana wyjechałem do pracy, wróciłem po południu. Hania nie robiła żadnych problemów. Wieczorem, kiedy próbowałem znowu wyjechać - pojawił się problem. Kluczyk do stacyjki wszedł nieco bardziej oporniej niż zwykle, ale nie dało się go przekręcić. Po kilku próbach zablokowała się kierownica, a kluczyk dalej nawet nie drgnie. Próbowałem zapasowym - bez efektów. Czyżby tak po prostu padła stacyjka? A może to jakiś błąd blokady kierownicy?
    Ratujcie, bo samochód uziemiony i nie można nim ruszyć.

    Hania rok 2006, VIII gen.
    Pozdrawiam wszystkich.

  • #2
    Nawet nie myśl żeby pryskać WD40! Chyba, że już to zrobiłeś to po ptakach. Użyj klucza mniej zużytego i włóż do stacyjki. Kluczem poruszaj lewo prawo, ale nie za mocno żeby nie połamać. Kierownicą mocno ruszaj lewo-prawo. Do tej roboty zabierz się jak wnętrze się ochłodzi. Jeżeli uda się odpalić samochód to od razu jedziesz do fachowca od zamków i prosisz o usługę regeneracji stacyjki. Wkładkę trzeba umyć i nasmarować odpowiednim smarem. Trzeba sprawdzić czy kluczyk nie wytarł się i czy piny wysuwają się jednakowo.
    Żadnych smarowideł typu WD40!
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Niestety, żaden z kluczyków nie działa. Kręcenie kierownica lewo-prawo, małe ruchy kluczykiem - nic nie skutkuje.

      Edit: również odczekanie aby się ochłodziło wnętrze nic nie pomaga. Może jakieś inne sugestie?
      Last edited by Kath4r; 19-06-2020, 21:55.

      Comment


      • #4
        Sprawdź zamek w drzwiach.
        Też miałem jak dobrali mi się do auta - wyłamana stacyjka i zamek w drzwiach.
        Na szczęście da się to wszystko łatwo poodkręcać i taj jak radzi pablo_see - nie kombinować tylko zanieść do ludzi od zamków, najlepiej z obydwoma kluczykami to będzie im łatwiej dobrać uszkodzone piny.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
          Sprawdź zamek w drzwiach.
          Też miałem jak dobrali mi się do auta - wyłamana stacyjka i zamek w drzwiach.
          Centralny zamek działa. Mam sprawdzić otwieranie kluczykiem? Sama stacyjka kluczyk "czyta" bo zapalają się zegary, nie można go obrócić nawet o jeden stopień i odblokować kierownicy.
          Lepiej wyjąć stacyjkę samemu i zanieść do specjalisty ?

          EDIT: Zamek w drzwiach działa normalnie, również otwierając kluczykiem.
          Last edited by Kath4r; 20-06-2020, 10:18.

          Comment


          • #6
            Nie pozostaje Ci nic innego jak wymienić stacyjkę... albo tą dać do naprawy jeżeli da się to zrobić.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Jeżeli potrafisz wyjmij samemu wkład stacyjki. Jednak przy zablokowanej kierownicy jest to trudniejsze. Wymiana stacyjki będzie wiązała się z wymianą grotów. Wypadałoby wtedy też zmienić zamek drzwi kierowcy i w klapie bagażnika.
              Ja osobiście regenerowałbym wkład stacyjki.
              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

              Comment


              • #8
                Do odblokowania potrzebne są dwie osoby. Jedna bardzo szybko (nie mocno) kręci kierownicą lewo-prawo, a druga stara się przekręcić kluczyk.
                Robimy tak do 15 minut w międzyczasie nabierając wyczucia -kiedy jest mozliwość przekręcenia stacyjki.

                Comment


                • #9
                  Kto miał Accorda VIgen ten w gorący dzień przekręcić kluczyk się boi.

                  Sposób podany przez Waflo jest bliski temu co napisałem. Metoda na dwie osoby jest słuszna i trzeba ją wypróbować.
                  Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                  Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                  Comment


                  • #10
                    Jak się ma dwie ręce to można samemu to zrobić.. u mnie w Oplu stacyjka się blokuje czasem, raz kombinowałem z parę minut zanim udało się jakoś odblokować.. jedną ręką kierownicą raz w lewo raz w prawo, a drugą kluczykiem manewry..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Dzięki za odpowiedzi Panowie Niestety, kręcenie kierownicą powoli/szybko, zmiana kluczyka, opuszczanie kierownicy, nic nie skutkuje. Kluczyk ani drgnie, zablokowany jest w jednej pozycji i koniec. Nie chcę na siłę próbować, bo strach że pęknie, dlatego będę musiał zaczekać na pomoc jakiegoś mobilnego fachowca w Legionowie/Warszawie.

                      EDIT: Kolejne podejście, i kolejny raz nic z tego. Jakieś 30 minut kręcenia, obracania, zmiany kluczyków - nic nie skutkuje. Także temat można chyba zakończyć, bo bez pomocy fachowca się raczej nie obejdzie.
                      Last edited by Kath4r; 20-06-2020, 18:10.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        ... u mnie w Oplu ...
                        ...Tylko że w Oplu stacyjki były te same od lat 70' do czasów po 2000r.
                        Są dostępne manuale potrzebne do wymiany, a sama wkładka 17zł.
                        Do Hondy nie widzę manuali, ani nawet stacyjek, czyli mamy problem..
                        ps. próbowałbym jeszcze mocnego dociskania kluczyka w stacyjkę podczas powyższych czynności, ale rozumiem Cię nie ma co przeginać...
                        no i co potem gdyby sie udało...bo wiesz cofniesz kluczyk i cała robota na marne
                        -wcześniej odłączyć akumulator i kluczyk zostawić przekręcony - kuszenie losu...

                        tak na przyszłość myślę: może dorobić nowy kluczyk, bo czuję że chodzi jak w maśle, a skądś już to znam, to oznaka że będzie źle.
                        Last edited by Waflo; 20-06-2020, 19:52.

                        Comment


                        • #13
                          Przerabiałem temat ze stacyjką w zeszłym roku . Przy wyciągnięciu kluczyka poczułem opór. Musiałem wieczorem około 21 pojechać po córkę . Zabrałem na wszelki wypadek drugi kluczyk. Kluczyk wszedł do stacyjki z oporem. Nie przeczuwając wyciągnąłem go gdy przyjechałem pod Hyde Park po córę. Już nie dało się wsunąć do końca kluczyk. Brak jakiej kol wiek reakcji . Przekręcanie i uruchamianie w wyżej wymienione sposoby bez żadnego skutku. Łącznie z zablokowaniem kierownicy. Z racji późnej pory, pootwieranych szyb, miejsca a dokładnie miejscówki na nocne libacje, moto- spotkania itp zaliczyłem noc w Hance. Do spokojnych nie należała ale to już inna historia. Temat ogarnął przed południem znany mi i z polecenia straży miejskiej lokalny magik od zamków. Stacyjka od roku sprawuje się bez problemu. Próbowałem dobrać się sam ale poległem przy nitach. Magikowi zajęło około 10 minut zdemontowanie stacyjki, naprawa około 1h i montaż około 15-20 minut. Jak masz możliwość to skorzystaj z usługi kogoś poleconego. Kosztowało mnie to 180 zł.

                          Comment


                          • #14
                            Temat załatwiony tak jak pisałem - żeby nie uszkodzić, postanowiłem skorzystać z pomocy specjalistów. Niestety, oprócz naprawy stacyjki doszły też nowe klucze, dlatego naprawa trochę mnie wyniosła. Ale cóż, przynajmniej samochód odblokowany.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Kath4r Zobacz posta
                              Temat załatwiony tak jak pisałem - żeby nie uszkodzić, postanowiłem skorzystać z pomocy specjalistów. Niestety, oprócz naprawy stacyjki doszły też nowe klucze, dlatego naprawa trochę mnie wyniosła. Ale cóż, przynajmniej samochód odblokowany.
                              Eee no Paniee. My tu próbujemy pomóc...
                              Prosimy więcej konkretnych informacji:
                              -jaki specjalista/firma/telefon
                              -co się zepsuło lub było wymienione. Cała stacyjka z kluczami używana/nowa?
                              -czas naprawy
                              -cena oczywiście i dlaczego tak drogo
                              ps. jeszcze zapytałbym o przebieg i czy auto na krótkie dystanse, ale jak wolisz...

                              Comment

                              Working...
                              X