Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

75w80 czy 75w90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeśli nie zgrzyta to nie są synchronizatory.One po prostu potrzebują dużo czasu i siły na to żeby zrównać obroty.Olej "zupa" działa dokładnie tak samo jak grucha w automacie albo wiskoza w napędzie,jeden element ciagnie za sobą drugi jak mucha w smole .Nie mam teraz dostepu do filmów ,ale znajdź sobie na Youtube jak działa synchronizator,a zobaczysz dlaczego biegi nie wchodza.
    Zmieniaj póki czas bo je powycierasz albo połamiesz widełki.
    Last edited by m26; 21-12-2017, 22:09.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
      Na obecnym oleju na zimnej skrzyni czuć że 2 bieg wchodzi tak jakby haczył a 1 żeby wrzucić podczas jazdy to trzeba mocno zwolnić prawie zatrzymać.
      w mojej Hondzie przy przebiegu 120tys km wymieniłem olej na OEM MTF i mam dokładnie tak jak piszesz. Dopóki nie przejadę 500m i nie wsadzę przynajmniej 2 razy 2-kę to jest dokładnie jak piszesz.
      Przyjąłem to za normę w zimie, w lato tego nie ma albo nie aż w takim stopniu. Generalnie 1-ka jak totalnie stoję, 2-ką wbijając muszę "poczekać" ..nie pcham na siłę i wskakuje nieco później niż inne biegi. Pozostałe 3-4-5 wchodzą szybko i bez problemu. Zanim wyjadę z osiedla to od startu ze 2 -3 razy muszę zmienić 2-kę / 3-kę - 2-kę ... i robię to tak aby dać mu szansę wejść i tak od 7 lat i nic więcej się nie dzieje. Z tego powodu nie będę nalewał ATF ale to dlatego że w lato bywa 160km/h przez 3 godziny a czasem bywa nawet 12godz ciągłej jazdy 120-140km/h upał +30stC i nie chcę myśleć co by się stało jak bym miał inny olej.
      Natomiast gkill twoja połowa, będzie jak mówisz użytkować auto w innych warunkach i w związku z tym trudno jej tłumaczyć "że to tak ma być", dlatego jeśli faktycznie auto nie będzie ganiane ostro to ATF może się sprawdzić, ale tu trzeba się zdać na doświadczenie innych który takie oleje stosowali jak np. m26.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Dla dobrej zmiany biegów zimą potrzebna jest niska lepkość oleju. Z kolei nie wiadomo jak z ochroną skrzyni w upały. Ja mam Castrol Syntrans V FE 75w80, a i tak mam teraz podobne problemy z 1 i 2 po starcie.
        Myślę też, że wiek auta robi swoje. Korpus skrzyni po tylu latach też może się nieco odkształcić, a to w nim montowane są łożyska, w których osadzane są wałki. Wystarczy zużycie łożysk i kilka setnych milimetra przestawienia się osi gniazd łożysk w korpusie i problem gotowy. Pamiętajmy, że na zewnątrz mróz, a w środku olej się rozgrzewa i po kilkuset czy kilku tysiącach takich cykli rozgrzania i schłodzenia korpusu to jednak może trochę się odkształcić.

        Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #19
          Właśnie ja mam taki sam olej i teraz się dopatrzyłem że to api gl4+. Napisałem do castrola z prośbą o podanie różnicy pomiędzy api gl4/gl4+. Właśnie to doradca techniczny polecił mi ten olej ale wskazywał też że lepszym wyborem będzie syntrans FE 75w(api gl4).

          Comment


          • #20
            Nie to żebym kogoś usilnie chciał namawiać,albo chciał odwieść od wlewania tego co ma tam być,ale ATF posiada też cechy oleju hydraulicznego,czyli bardzo niewielki wpływ ma temperatura na jego lepkość.Ta jego unikatowa cecha pozwala na płynność pracy automatów i doskonałe funkcjonowanie układów wspomagania od mrozu po upały.
            Zauważcie że to chyba jedyne oleje w aucie które nie mają temperaturowej tabeli doboru w jednym modelu,ten sam co na Kamczatce wlewa się też w Egipcie.

            Comment


            • #21
              Czyli po prostu ma wysoki indeks lepkości.

              Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #22
                Czyżby? W porównaniu do czego?
                Dalej się nie wdaję,bo teraz będzie etap porównywania tabelek
                Last edited by m26; 22-12-2017, 12:47.

                Comment


                • #23
                  Bez żadnego porównania. Przecież indeks lepkości obliczany jest na podstawie lepkości kinematycznej w 40 *C i 100 *C.

                  Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #24
                    Jest jeszcze cP

                    Comment


                    • #25
                      A powiedzcie ten parametr cp to im nizsza jego wartosc to lepiej?

                      Comment


                      • #26
                        M26 a czy ATF dedykowany do hondy "ATF Type Z1" też wg ciebie powinien się sprawdzić?

                        Comment


                        • #27
                          ATF już zalany do manualnej skrzyni biegów. Jak na razie wszystkie objawy pogorszonej pracy skrzyni ustąpiły. Co prawda łożyska na wałku sprzęgłowym są już trochę zmęczone ale powinny jeszcze sporo wytrzymać.

                          Comment


                          • #28
                            a coś dokładniej albo jakieś foto bańki? (bo temat wałkowany długo ).
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              a coś dokładniej albo jakieś foto bańki? (bo temat wałkowany długo ).
                              Sam jestem ciekawy, bo problem gorzej wchodzących biegów 1 i 2 mają również użytkownicy IX gen. Mnie też się zdarza, że dwójka ciężej wchodzi.
                              Zamierzam niedługo wymienić olej w skrzyni (może przy 120 tyś.) i może ten ATF poprawił by działanie skrzyni dla drugiego biegu.
                              Ciekawe też czy system przypominania wyświetli kod dla wymiany.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                a coś dokładniej albo jakieś foto bańki? (bo temat wałkowany długo ).
                                ATF prze zemnie zalany jest z innymi normami niż ten wskazany przez m26. W przyszłości przy kolejnej wymianie raczej będę celował w coś pod hondę albo inne japończyki(może też zamiennik suzuki AT OIL3317). Zobaczymy jak ten będzie się sprawował:

                                Comment

                                Working...
                                X